Brembo remmen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jan 2007, 18:43

Misschien is dit wat voor je Marc ;)

[img:768:576]http://www.plekkie.net/anton/rs4/5.jpg[/img]
[img:768:576]http://www.plekkie.net/anton/rs4/24.jpg[/img]

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 10 jan 2007, 18:58

Kost KLAUWEN vol geld. Maar wel GAAAAAAAF.

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 10 jan 2007, 22:07

Harrie, op industrieterrein Ekkersrijt bij Son zit Remservice Eindhoven, zij specialiseren in remmerij, ook voor vrachtauto's. Vaklui. Misschien daar eens binnenlopen?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 11 jan 2007, 07:55

@Jan; Ik kan daar eens langs gaan. Bedankt.

De eerder gegeven technische verklaring kan ik me wel in vinden. Ik zelf had al eens een idee over zuigers die er niet gelijkmatig uitkwamen, vooral omdat ik nu 2x achter elkaar de krokme schijven had terwijl ik in 25 jaar autorijden nog nooit kromme schijven heb gehad.
Of misschien dat er vuil of "versleten" zuigers in de klauwen zou zitten.

Ik ga eens luisteren op bovenstaand adres, en Dick zou voor me even kijken of hij ergens iets te weten kon komen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 21:24

"I like to brembo brembo ... I like to brembo brembo .... I like to BREMBO."

Zo klínkt het ook voor geen meter !

;)

Jurgen Slender
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2007, 14:10

Bericht door Jurgen Slender » 27 apr 2008, 11:08

Zo even een oud draadje uit de sloot trekken :lol:

Op mijn Fiat Coupe zitten dezelfde Brembo's als op de Focus van de topic starter en sinds een aantal maanden heb ik hetzelfde probleem: krakende remmen!

Ik heb deze auto nu al zo'n 4,5 jaar en daar nooit last van gehad, maar sinds een goed half jaar is het hoorbaar en nu het weer warmer begint te worden is het ook steeds duidelijker te merken. Naarmate de remmen warmer worden wordt het gekraak ook erger. De schijven en blokken zijn zo'n 1,5 jaar oud en zien er nog prima uit (ongeveer 15.000-20.000 mee gereden). Ik heb de boel een aantal maanden geleden ook al eens uit elkaar gehad en goed schoongemaakt, maar dat gaf weinig tot geen resultaat. Aan de klauwen en zuigers zelf kan ik eigenlijk geen afwijkingen zien, ik weet dat bijvoorbeeld corrosie aan de gelijdingsplaatjes wel eens voorkomt maar daar is bij mij niets van te zien.

De komende week heb ik gelukkig weer wat tijd om de boel nog eens uit elkaar te halen, heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 27 apr 2008, 11:15

Jurgen Slender schreef:Zo even een oud draadje uit de sloot trekken :lol:

Op mijn Fiat Coupe zitten dezelfde Brembo's als op de Focus van de topic starter en sinds een aantal maanden heb ik hetzelfde probleem: krakende remmen!

Ik heb deze auto nu al zo'n 4,5 jaar en daar nooit last van gehad, maar sinds een goed half jaar is het hoorbaar en nu het weer warmer begint te worden is het ook steeds duidelijker te merken. Naarmate de remmen warmer worden wordt het gekraak ook erger. De schijven en blokken zijn zo'n 1,5 jaar oud en zien er nog prima uit (ongeveer 15.000-20.000 mee gereden). Ik heb de boel een aantal maanden geleden ook al eens uit elkaar gehad en goed schoongemaakt, maar dat gaf weinig tot geen resultaat. Aan de klauwen en zuigers zelf kan ik eigenlijk geen afwijkingen zien, ik weet dat bijvoorbeeld corrosie aan de gelijdingsplaatjes wel eens voorkomt maar daar is bij mij niets van te zien.

De komende week heb ik gelukkig weer wat tijd om de boel nog eens uit elkaar te halen, heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
Er is mij ooit eens verteld dat het de rubbers zouden kunnen zijn die over de zuigertjes zitten. Bij Ford en Brembo zijn er geen "reconditionings"setjes te krijgen voor de Focus klauwen. Schijnbaar heeft Ford dat goed afgeschermd. Kijk eens of je dat voor jou klauwen wel kan vinden.

Zelf heb ik wel een sde gedachte gehad dat het kwam omdat er vuil in de remolie zat. Het was bij mij ontstaan net nadat er olie was gewisseld. Dat werd me snel als een fabeltje afgedaan, maar ik moet toegeven dat ik nooit de remolie eruit heb gehaald, alles heb doorgespoeld en nieuwe olie erin.

Hou me op de hoogte van jou bevindingen aub en succes natuurlijk.

Jurgen Slender
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2007, 14:10

Bericht door Jurgen Slender » 27 apr 2008, 11:21

Zo, snel antwoord :)

Ik begrijp dus dat je er nog steeds last van hebt? De rubbers rond de zuigers heb ik ook al aan zitten denken, die zien er inderdaad niet meer helemaal 100% super uit bij mij. Het zou best kunnen dat deze niet te krijgen zijn bij de dealers, maar ik heb er zelf wel een adres voor. Zover ik me kan herinneren kost het ook niet alles, het is alleen een aardig klusje om de hele bende uit elkaar te halen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 27 apr 2008, 12:59

Ben er achter gekomen dat mijn schijven en blokken het niet meer echt kunnen bijbenen (slijtage). Wat zijn de opties?

Geperforeerde schijven en nieuwe remblokken?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 apr 2008, 13:12

Mike ik zou ff met Dick Hoekendijk gaan praten.....

Jurgen Slender
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2007, 14:10

Bericht door Jurgen Slender » 27 apr 2008, 17:03

Ik heb het ook maar even voorgelegd op het Engelse fiat coupe forum en het probleem schijnt in de afdichtrubbers en de geleideplaatjes voor de blokken te zitten, het komt in ieder geval meer voor. In een enkel geval bleek het een probleem te zijn met de kwaliteit van de blokken, waarbij de remvoering blijkbaar los kwam van metalen achterzijde.

In ieder geval hier een 'how to' als je er zelf aan durft te beginnen om je klauwen weer in goede staat te krijgen: http://www.coupe.v666.co.uk/strip%20and ... lipers.htm

Ik ga de boel eerst maar weer eens loshalen en schoonmaken deze week en bekijk dan gelijk even de staat van de rubbers en de geleidingsplaatjes, mocht dat niet baten dan zal ik toch maar eens een revisiesetje bestellen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luco, SlowCo, Thomas H en 1 gast