
Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 2017
- sitechris
- Berichten: 4895
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Allemaal aan de driecilinder 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
@Dre, daar zit wel wat in als je wat leuks wil hebben sowieso, wat dat betreft maken ze die markt in NL wat kapot voor de man met niet al te diepe zakken.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Andre schreef:Dat zo bi zo niet romo! Die moet je eerst 6 jaar voor trackdays gebruiken en dan misschien invoeren. Ding heeft 238 CO2.
88 x 476 dat is ca 41000 bovenop de standaard schijven. Gaat richting de 150 a 160k voor een kale gt4.
Het is net als de belasting hervormiging ze geven een worstje weg en pakken een biefstuk terug!
Er staat ook in de autobrief dat ons autopark 1.5 tot 2.5 jaar ouder is dan omringende landen. Ja dat is logisch wie gaat die extreme bpm bedragen betalen dus liever een oudere auto invoeren!
Man man....................................







Dan wordt er straks toch geen leuke kar meer verkocht lijkt me........dood in de pot.........
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Tot 150 CO2 betaal je met de 12 procent korting ongeveer 10600 euro bpm plus 350 euro op een auto in 2020.
Een gt3 rs bijv 296 CO2
Dat is dan 146 x 476 euro is 69.500 euro minus 12 procent is 62000 plus van de schijven tot 150 CO2 en nog 350 euro
Dus maw 73000 euro bpm op een gt3 rs
Nog even 21 procent btw aftikken
Niet meer intressant voor gele platen met deze roversgilde!
Een gt3 rs bijv 296 CO2
Dat is dan 146 x 476 euro is 69.500 euro minus 12 procent is 62000 plus van de schijven tot 150 CO2 en nog 350 euro
Dus maw 73000 euro bpm op een gt3 rs
Nog even 21 procent btw aftikken
Niet meer intressant voor gele platen met deze roversgilde!
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
God allemachtig...........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
dat zijn geen leuke bedragen meer, helemaal gezien wat omringende landen ala DLD Belgie en UK
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Geeft niet. Minder verkoop is dus minder opbrengsten voor de overheid. Worden ze vanzelf wel weer wakker. Vooral ook bij ontslagen in de autobranch wat aardig wat gaat kosten. Maar voor de rest gaat het langzaam de goede kant op.

Robin schreef:De term 'balen als een stekker' krijgt opeens 'n andere betekenis.

tomgtr schreef:Eindelijk gerechtigheid!!!! Wegwezen met die onzinnige nep zuinige brokken triestheid op wielen. Niks ten nadele van mensen die zo'n hok leasen. Maar wat heeft het lang geduurd tot deze belachelijke schertsvertoning van zogenaamd zuinige auto's minder belasten beeindigd wordt. Nou nog die onzinnige bijmenging van bio brandstof afschaffen en dan kan ik eindelijk stoppen met me rot irriteren aan al die erin gelbbyde onzin die zogenaamd goed zijn voor het millieu.

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Autoblog heeft even een overzichtje gemaakt voor de komende jaren:

Oftewel auto's worden totaal niet voordeliger.
Oftewel auto's worden totaal niet voordeliger.
- Luco
- Berichten: 29390
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Ik ben alvast aan het oefenen voor als ik meer mrb moet gaan betalen voor mijn vervuilende diesel.
Zit nu op 6,4 liter op de 100 km

Zit nu op 6,4 liter op de 100 km



- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Voordeel is wel dat als je straks in een Golf 1.6 rijdt je echt iets exclusiefs voor de deur hebt staan.
Maar echt hoor, zelfs VVD geeft toe dat auto melkkoe is? Niveleren lijkt ook bij VVD een feest te zijn. Belachelijke en nog hogere belasting op iets leukere auto's, ongetwijfeld nog meer vermogensbelasting door beleggen zwaarder te belasten (leuk voor de jaren van geen of zelfs negatief rendement).
Waarop te stemmen volgende keer? Geen idee!

Maar echt hoor, zelfs VVD geeft toe dat auto melkkoe is? Niveleren lijkt ook bij VVD een feest te zijn. Belachelijke en nog hogere belasting op iets leukere auto's, ongetwijfeld nog meer vermogensbelasting door beleggen zwaarder te belasten (leuk voor de jaren van geen of zelfs negatief rendement).
Waarop te stemmen volgende keer? Geen idee!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Tikkie off topic maar...
... lijkt voorlopig niet aan de orde.tomgtr schreef:(...) ongetwijfeld nog meer vermogensbelasting door beleggen zwaarder te belasten (leuk voor de jaren van geen of zelfs negatief rendement) (...)
Hervorming van de vermogensrendementsheffing
Het systeem van box 3 in de inkomstenbelasting wordt hervormd. De huidige regeling waarbij de belastingheffing uitgaat van een forfaitair rendement van 4% over de grondslag sparen en beleggen is al enige tijd onderwerp van discussie. De staatssecretaris geeft aan dat een heffing op basis van het werkelijk gerealiseerde rendement echter niet binnen afzienbare termijn uitvoerbaar is voor de Belastingdienst. Daarom doet hij een alternatief voorstel. Daarin wordt een onderscheid gemaakt per vermogenstitel (spaarsaldo, aandelenportefeuille, onroerend goed) en wordt het forfaitaire rendement per vermogenstitel periodiek herijkt op basis van in de markt gerealiseerde rendementen. Dit om beter aan te sluiten bij de werkelijk genoten rendementen. Wel blijft het tarief 30%. De mogelijkheid van een uitvoerbare tegenbewijsregeling wordt onderzocht.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
leuk overzicht, als het zo gaat worden worden we eigenlijk gewoon op het verkeerde been gezet (goh)Joy schreef:Autoblog heeft even een overzichtje gemaakt voor de komende jaren:
Oftewel auto's worden totaal niet voordeliger.
en betalen we zelfs meer, leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.
- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Je zult maar een RS3 gekocht hebben. Gelijk waardevermeerdering zonder een km gemaakt te hebben... Het is net een 1M 

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Haha nou reken daar maar niet op:)
-
- Berichten: 55259
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Wat in Nederland geldt, geldt natuurlijk ook in grote mate bij onze Oosterburen.
Dit is 'n boring artikel lijkt 't en nog in 't Duits ook, maar dat is 't niet. Heel goed verhaal.
Ik plaats 'm hier maar even. Bron Sportauto 7/2015(Met de 488 GTB voorop)
Echt even lezen als je kunt...

Dit is 'n boring artikel lijkt 't en nog in 't Duits ook, maar dat is 't niet. Heel goed verhaal.
Ik plaats 'm hier maar even. Bron Sportauto 7/2015(Met de 488 GTB voorop)
Echt even lezen als je kunt...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Blijft natuurlijk de klassieke vraag hoe je na kan denken over iets dat je niet kent.
Navi zat ook niemand op te wachten. We reden op de borden en legden wel het stratenboek van Shell op schoot. Parkeersensoren ook overbodig. Automaat? Overbodig! En zo zijn er veel voorbeelden.
Automatisch inparkeren vind ik een prima optie. Niet voor mij natuurlijk, maar voor de buren die nu hun trekhaak als parkeersensor gebruiken.
Navi zat ook niemand op te wachten. We reden op de borden en legden wel het stratenboek van Shell op schoot. Parkeersensoren ook overbodig. Automaat? Overbodig! En zo zijn er veel voorbeelden.
Automatisch inparkeren vind ik een prima optie. Niet voor mij natuurlijk, maar voor de buren die nu hun trekhaak als parkeersensor gebruiken.

-
- Berichten: 55259
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Klopt Rutger, maar wat die man ook noemt: Wat wil 'men' in 't algemeen: Een auto die (redelijk) zuinig is, navi heeft en aircon(en in mijn geval centrale vergrendeling een must en 'n goeie stereoinstallatie
) en voila.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Dat klopt echt niet wat je daar zegt Rutger.
Navi wilde iedereen juist, maar veelal onbetaalbaar af fabriek. Was juist een porno optie. Die markt heeft TomTom goed ingevuld. Of ga je nu roepen dat dat bedrijf geen winst heeft gemaakt ? Parkeer sensoren idem dito. Bestaat zelfs een hele aftermarket handel van. Automaat opmerking ook. Volgens mij mis ik een smiley in je post of staat mijn sarcasme meter uit
Navi wilde iedereen juist, maar veelal onbetaalbaar af fabriek. Was juist een porno optie. Die markt heeft TomTom goed ingevuld. Of ga je nu roepen dat dat bedrijf geen winst heeft gemaakt ? Parkeer sensoren idem dito. Bestaat zelfs een hele aftermarket handel van. Automaat opmerking ook. Volgens mij mis ik een smiley in je post of staat mijn sarcasme meter uit

- Luco
- Berichten: 29390
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Parkeersensoren vind ik een onzinnige optie, als bestuurder zou je moeten weten hoe groot je auto is en hoeveel ruimte je nog hebt met parkeren.
Als je nu sommige mensen in een auto zet zonder sensoren krijgen ze hem niet eens geparkeerd, belachelijk.
Als je nu sommige mensen in een auto zet zonder sensoren krijgen ze hem niet eens geparkeerd, belachelijk.
- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Wat een kul. Je hoort ook gewoon de weg te kennen, hoort ook in staat te zijn zelf je raampje open te draaien en ook te schakelen. Maar is wel verdomde makelijk als je zo'n bakbeest in een klein plekje prutst waar je normal met moeite een polo in prakt!
-
- Berichten: 55259
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Het ging mij meer om het gehele artikel, en wat ons in de maag gesplitst wordt zonder het te willen:)
-
- Berichten: 55259
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Je kunt 't ook zo bekijken dat half Nederland door te duur geworden auto's in schijthuizen rijdt of blijft rijden.
Of dat de autoindustrie na de massage gevende en verwarmde electrisch verstelbare stoelen, nu komt met 'n uitlaatklep in de zitting, 'n pleerolhouder op de middenarmsteun en 'n schuif in de bodemplaat. Dat nieuwe ontlastingstelsel, zal ook wel belast worden:)
Of dat de autoindustrie na de massage gevende en verwarmde electrisch verstelbare stoelen, nu komt met 'n uitlaatklep in de zitting, 'n pleerolhouder op de middenarmsteun en 'n schuif in de bodemplaat. Dat nieuwe ontlastingstelsel, zal ook wel belast worden:)
- JP
- Berichten: 34371
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Alle auto's met meer dan 60pk is ook overkill...... 

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Macboy, ik bedoelde te zeggen dat de timing van de opmerkingen wat 'men' wil en wat niet cruciaal is voor deze mening. De eerste opmerking toen DVO-Dayton met een navi op de markt kwam was dat het overbodig zou zijn voor de meesten. Als je een navi nodig had om ergens te komen dan was je geen echte chauffeur. Hetzelfde geldt voor de andere opties. Automaat was voor mensen die niet hun rijbewijs konden halen in een schakelauto. Natuurlijk is dat allemaal snel veranderd en zijn het nu de begeerlijke opties.
Daarom vind ik het ook wat vreemd dat het artikel juist het onderwerp 'elektrisch' aanhaalt als voorbeeld. Dat is weer erg kort door de bocht. Ik denk dat 'men' vooral niet zit te wachten op het opladen van de auto met een kabel en de nu nog beperkte actieradius. Zodra er bijvoorbeeld een elektrische auto is die door middel van inductie geladen kan worden in ieder parkeervak of via de weg dan zijn er heel veel 'mennen' die zo'n auto een ideale auto zouden vinden voor in de stad en ritten in de randstad.
Een behoefte moet zich ook ontwikkelen. Een BMW met voorwielaandrijving die onderstuurd de bocht uit gaat met vijf personen omdat er nu veel meer ruimte voor een derde achterpassagier vanwege het ontbreken van de tunnel voor cardanas is toch wel een voorbeeld van luisteren naar de consument.
Daarom vind ik het ook wat vreemd dat het artikel juist het onderwerp 'elektrisch' aanhaalt als voorbeeld. Dat is weer erg kort door de bocht. Ik denk dat 'men' vooral niet zit te wachten op het opladen van de auto met een kabel en de nu nog beperkte actieradius. Zodra er bijvoorbeeld een elektrische auto is die door middel van inductie geladen kan worden in ieder parkeervak of via de weg dan zijn er heel veel 'mennen' die zo'n auto een ideale auto zouden vinden voor in de stad en ritten in de randstad.
Een behoefte moet zich ook ontwikkelen. Een BMW met voorwielaandrijving die onderstuurd de bocht uit gaat met vijf personen omdat er nu veel meer ruimte voor een derde achterpassagier vanwege het ontbreken van de tunnel voor cardanas is toch wel een voorbeeld van luisteren naar de consument.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Eric Z, Mark 320iS en 7 gasten