Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 2017

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4895
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door sitechris » 20 jun 2015, 11:31

Allemaal aan de driecilinder :kotsen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 11:41

@Dre, daar zit wel wat in als je wat leuks wil hebben sowieso, wat dat betreft maken ze die markt in NL wat kapot voor de man met niet al te diepe zakken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door romo » 20 jun 2015, 13:51

Andre schreef:Dat zo bi zo niet romo! Die moet je eerst 6 jaar voor trackdays gebruiken en dan misschien invoeren. Ding heeft 238 CO2.

88 x 476 dat is ca 41000 bovenop de standaard schijven. Gaat richting de 150 a 160k voor een kale gt4.

Het is net als de belasting hervormiging ze geven een worstje weg en pakken een biefstuk terug!

Er staat ook in de autobrief dat ons autopark 1.5 tot 2.5 jaar ouder is dan omringende landen. Ja dat is logisch wie gaat die extreme bpm bedragen betalen dus liever een oudere auto invoeren!

Man man.................................... :shock: :duh: :crazy: :stom: :shocking: :gek: :kotsen:

Dan wordt er straks toch geen leuke kar meer verkocht lijkt me........dood in de pot.........

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Andre » 20 jun 2015, 14:10

Tot 150 CO2 betaal je met de 12 procent korting ongeveer 10600 euro bpm plus 350 euro op een auto in 2020.


Een gt3 rs bijv 296 CO2

Dat is dan 146 x 476 euro is 69.500 euro minus 12 procent is 62000 plus van de schijven tot 150 CO2 en nog 350 euro

Dus maw 73000 euro bpm op een gt3 rs

Nog even 21 procent btw aftikken

Niet meer intressant voor gele platen met deze roversgilde!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door romo » 20 jun 2015, 14:16

God allemachtig...........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 14:28

dat zijn geen leuke bedragen meer, helemaal gezien wat omringende landen ala DLD Belgie en UK

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Macboy » 20 jun 2015, 15:00

Geeft niet. Minder verkoop is dus minder opbrengsten voor de overheid. Worden ze vanzelf wel weer wakker. Vooral ook bij ontslagen in de autobranch wat aardig wat gaat kosten. Maar voor de rest gaat het langzaam de goede kant op.

Robin schreef:De term 'balen als een stekker' krijgt opeens 'n andere betekenis.
:lollerdelol:
tomgtr schreef:Eindelijk gerechtigheid!!!! Wegwezen met die onzinnige nep zuinige brokken triestheid op wielen. Niks ten nadele van mensen die zo'n hok leasen. Maar wat heeft het lang geduurd tot deze belachelijke schertsvertoning van zogenaamd zuinige auto's minder belasten beeindigd wordt. Nou nog die onzinnige bijmenging van bio brandstof afschaffen en dan kan ik eindelijk stoppen met me rot irriteren aan al die erin gelbbyde onzin die zogenaamd goed zijn voor het millieu. :kotsen:
:thumbup:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Joy » 20 jun 2015, 16:10

Autoblog heeft even een overzichtje gemaakt voor de komende jaren:

Afbeelding

Oftewel auto's worden totaal niet voordeliger.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Luco » 20 jun 2015, 16:13

Ik ben alvast aan het oefenen voor als ik meer mrb moet gaan betalen voor mijn vervuilende diesel.
Zit nu op 6,4 liter op de 100 km :crazy: :crazy: :crazy:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door tomgtr » 20 jun 2015, 17:02

Voordeel is wel dat als je straks in een Golf 1.6 rijdt je echt iets exclusiefs voor de deur hebt staan. :tooth:

Maar echt hoor, zelfs VVD geeft toe dat auto melkkoe is? Niveleren lijkt ook bij VVD een feest te zijn. Belachelijke en nog hogere belasting op iets leukere auto's, ongetwijfeld nog meer vermogensbelasting door beleggen zwaarder te belasten (leuk voor de jaren van geen of zelfs negatief rendement).

Waarop te stemmen volgende keer? Geen idee!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door FreudeamFahren » 20 jun 2015, 17:16

Tikkie off topic maar...
tomgtr schreef:(...) ongetwijfeld nog meer vermogensbelasting door beleggen zwaarder te belasten (leuk voor de jaren van geen of zelfs negatief rendement) (...)
... lijkt voorlopig niet aan de orde.
Hervorming van de vermogensrendementsheffing

Het systeem van box 3 in de inkomstenbelasting wordt hervormd. De huidige regeling waarbij de belastingheffing uitgaat van een forfaitair rendement van 4% over de grondslag sparen en beleggen is al enige tijd onderwerp van discussie. De staatssecretaris geeft aan dat een heffing op basis van het werkelijk gerealiseerde rendement echter niet binnen afzienbare termijn uitvoerbaar is voor de Belastingdienst. Daarom doet hij een alternatief voorstel. Daarin wordt een onderscheid gemaakt per vermogenstitel (spaarsaldo, aandelenportefeuille, onroerend goed) en wordt het forfaitaire rendement per vermogenstitel periodiek herijkt op basis van in de markt gerealiseerde rendementen. Dit om beter aan te sluiten bij de werkelijk genoten rendementen. Wel blijft het tarief 30%. De mogelijkheid van een uitvoerbare tegenbewijsregeling wordt onderzocht.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door GTRene » 20 jun 2015, 19:11

Joy schreef:Autoblog heeft even een overzichtje gemaakt voor de komende jaren:

Afbeelding

Oftewel auto's worden totaal niet voordeliger.
leuk overzicht, als het zo gaat worden worden we eigenlijk gewoon op het verkeerde been gezet (goh)
en betalen we zelfs meer, leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43162
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Arthur » 20 jun 2015, 19:22

Je zult maar een RS3 gekocht hebben. Gelijk waardevermeerdering zonder een km gemaakt te hebben... Het is net een 1M :)

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Andre » 20 jun 2015, 20:43

Haha nou reken daar maar niet op:)

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Robin » 23 jun 2015, 09:37

Wat in Nederland geldt, geldt natuurlijk ook in grote mate bij onze Oosterburen.
Dit is 'n boring artikel lijkt 't en nog in 't Duits ook, maar dat is 't niet. Heel goed verhaal.
Ik plaats 'm hier maar even. Bron Sportauto 7/2015(Met de 488 GTB voorop)

Echt even lezen als je kunt...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Macboy » 23 jun 2015, 10:07

:clap:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door RutgerK » 23 jun 2015, 11:14

Blijft natuurlijk de klassieke vraag hoe je na kan denken over iets dat je niet kent.
Navi zat ook niemand op te wachten. We reden op de borden en legden wel het stratenboek van Shell op schoot. Parkeersensoren ook overbodig. Automaat? Overbodig! En zo zijn er veel voorbeelden.

Automatisch inparkeren vind ik een prima optie. Niet voor mij natuurlijk, maar voor de buren die nu hun trekhaak als parkeersensor gebruiken. :-)

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Robin » 23 jun 2015, 11:25

Klopt Rutger, maar wat die man ook noemt: Wat wil 'men' in 't algemeen: Een auto die (redelijk) zuinig is, navi heeft en aircon(en in mijn geval centrale vergrendeling een must en 'n goeie stereoinstallatie :)) en voila.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Macboy » 23 jun 2015, 13:29

Dat klopt echt niet wat je daar zegt Rutger.

Navi wilde iedereen juist, maar veelal onbetaalbaar af fabriek. Was juist een porno optie. Die markt heeft TomTom goed ingevuld. Of ga je nu roepen dat dat bedrijf geen winst heeft gemaakt ? Parkeer sensoren idem dito. Bestaat zelfs een hele aftermarket handel van. Automaat opmerking ook. Volgens mij mis ik een smiley in je post of staat mijn sarcasme meter uit :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Luco » 23 jun 2015, 13:35

Parkeersensoren vind ik een onzinnige optie, als bestuurder zou je moeten weten hoe groot je auto is en hoeveel ruimte je nog hebt met parkeren.
Als je nu sommige mensen in een auto zet zonder sensoren krijgen ze hem niet eens geparkeerd, belachelijk.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door tomgtr » 23 jun 2015, 13:55

Wat een kul. Je hoort ook gewoon de weg te kennen, hoort ook in staat te zijn zelf je raampje open te draaien en ook te schakelen. Maar is wel verdomde makelijk als je zo'n bakbeest in een klein plekje prutst waar je normal met moeite een polo in prakt!

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Robin » 23 jun 2015, 13:59

Het ging mij meer om het gehele artikel, en wat ons in de maag gesplitst wordt zonder het te willen:)

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door Robin » 23 jun 2015, 14:06

Je kunt 't ook zo bekijken dat half Nederland door te duur geworden auto's in schijthuizen rijdt of blijft rijden.
Of dat de autoindustrie na de massage gevende en verwarmde electrisch verstelbare stoelen, nu komt met 'n uitlaatklep in de zitting, 'n pleerolhouder op de middenarmsteun en 'n schuif in de bodemplaat. Dat nieuwe ontlastingstelsel, zal ook wel belast worden:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34371
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door JP » 23 jun 2015, 14:09

Alle auto's met meer dan 60pk is ook overkill...... :coffee:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20

Bericht door RutgerK » 23 jun 2015, 14:15

Macboy, ik bedoelde te zeggen dat de timing van de opmerkingen wat 'men' wil en wat niet cruciaal is voor deze mening. De eerste opmerking toen DVO-Dayton met een navi op de markt kwam was dat het overbodig zou zijn voor de meesten. Als je een navi nodig had om ergens te komen dan was je geen echte chauffeur. Hetzelfde geldt voor de andere opties. Automaat was voor mensen die niet hun rijbewijs konden halen in een schakelauto. Natuurlijk is dat allemaal snel veranderd en zijn het nu de begeerlijke opties.

Daarom vind ik het ook wat vreemd dat het artikel juist het onderwerp 'elektrisch' aanhaalt als voorbeeld. Dat is weer erg kort door de bocht. Ik denk dat 'men' vooral niet zit te wachten op het opladen van de auto met een kabel en de nu nog beperkte actieradius. Zodra er bijvoorbeeld een elektrische auto is die door middel van inductie geladen kan worden in ieder parkeervak of via de weg dan zijn er heel veel 'mennen' die zo'n auto een ideale auto zouden vinden voor in de stad en ritten in de randstad.

Een behoefte moet zich ook ontwikkelen. Een BMW met voorwielaandrijving die onderstuurd de bocht uit gaat met vijf personen omdat er nu veel meer ruimte voor een derde achterpassagier vanwege het ontbreken van de tunnel voor cardanas is toch wel een voorbeeld van luisteren naar de consument. :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, Mark 320iS en 7 gasten