F430 of GT3 of AM V8 of Z06 of Sagaris?
- Topfuel
- Elmar
1. De F430, is in dit rijtje voor mij de meest ultieme, agresieve look en veel power
2. V8 Vantage, zoals Cav al zei, een tijdloze schoonheid, dan maar niet rammen met die wagen.
3 en 4. ZO6 en GT3, zou in het echie heel moeilijk zijn om daar een keuze in te maken. Ik ben een liefhebber van motoren met een grote cilinder inhoud, zo iets is namelijk zelfs met koude motor snel. Het enige wat mij van de GT3 tegen staat is dat het een Porsche is.
5. Sagaris, qua looks ongeëvenaard, qua bedonderen van het opgegeven vermogen en gewicht ook.
2. V8 Vantage, zoals Cav al zei, een tijdloze schoonheid, dan maar niet rammen met die wagen.
3 en 4. ZO6 en GT3, zou in het echie heel moeilijk zijn om daar een keuze in te maken. Ik ben een liefhebber van motoren met een grote cilinder inhoud, zo iets is namelijk zelfs met koude motor snel. Het enige wat mij van de GT3 tegen staat is dat het een Porsche is.
5. Sagaris, qua looks ongeëvenaard, qua bedonderen van het opgegeven vermogen en gewicht ook.
-
Da's makkelijk:
1. Sagaris (rijgenot)
2. Sagaris (uiterlijk)
3. Sagaris (sound)
(reserve plek: Aston Martin)
- Zo'n Fiat spreekt me niet aan.
- Over een paar jaar komt er vanzelf een ueber Cayman (en kan het volkomen achterhaalde ontwerp van de motor a la 911 eindelijk het museum in) dat lijkt me echt wel wat
Als je alleen al ziet hoe hard zo'n Caman nu al gaat in vergelijking tot 911 met even veel ponnies onder de kap, gaat dat echt een topper worden)
- Corvette is grappig, maar ook niet meer dan dat (liever een Dodge Viper in het geval Amerikaans)
PS: jammer dat er niet een Z4M coupe te kiezen valt... (is niet verkeerd 8) )
1. Sagaris (rijgenot)
2. Sagaris (uiterlijk)
3. Sagaris (sound)
(reserve plek: Aston Martin)
- Zo'n Fiat spreekt me niet aan.
- Over een paar jaar komt er vanzelf een ueber Cayman (en kan het volkomen achterhaalde ontwerp van de motor a la 911 eindelijk het museum in) dat lijkt me echt wel wat

- Corvette is grappig, maar ook niet meer dan dat (liever een Dodge Viper in het geval Amerikaans)
PS: jammer dat er niet een Z4M coupe te kiezen valt... (is niet verkeerd 8) )
- Lars Bouten
-
Naar de 'geldende' maatstaven inderdaad andere klasse. Als ik zelf zou moeten kiezen uit een lijstje met automobiel-lekkernijen zou hij (de Z4M coupe) echter wel de voorkeur krijgen boven de fiat en de gt3. Daarna even laten kietelen bij een gerenomeerde tuner zowel qua motor als qua onderstel en je hebt een top auto. (en vermoedelijk nog geld over voor een leuke trip richting de Alpenpassen
om eens even lekker te genieten)
Zoals al bleek met een vergelijking tussen een Dodge Viper en een Z4 (cabrio) op een circuit (met dus aanzienlijke PK verschillen) blijken ze even snel te zijn ! Maw: puur PK's alleen zegt weinig over hoe hard een auto gaat en hoeveel gevoel er in een auto zit. Dat gevoel is waar het om gaat volgens mij (tenzij je een auto voor de 'pats' factor koopt, dan staat die fiat met stip op 1) en juist dat zorgt ervoor dat je soms met minder PK's heel hard kunt gaan jist omdat alles 'klopt'.

Zoals al bleek met een vergelijking tussen een Dodge Viper en een Z4 (cabrio) op een circuit (met dus aanzienlijke PK verschillen) blijken ze even snel te zijn ! Maw: puur PK's alleen zegt weinig over hoe hard een auto gaat en hoeveel gevoel er in een auto zit. Dat gevoel is waar het om gaat volgens mij (tenzij je een auto voor de 'pats' factor koopt, dan staat die fiat met stip op 1) en juist dat zorgt ervoor dat je soms met minder PK's heel hard kunt gaan jist omdat alles 'klopt'.
-
Die vergelijking van Top Gear sloeg ook nergens op. Bekijk het nog maar eens en let op de lijnen die de Viper neemt. Ik ben het met je eens dat je niet alleen naar PK's moet nemen, maar dat filmpje met de Viper en Z4M kun je niet serieus nemen.
Voor mij is een Ferrari met V8 middenmotor toch wel ultiem. Hoogtoerige V8 en ze sturen echt heerlijk. Het zal best dat men je een patser vind, ik zou er geen seconde langer van wakker liggen.
Voor mij is een Ferrari met V8 middenmotor toch wel ultiem. Hoogtoerige V8 en ze sturen echt heerlijk. Het zal best dat men je een patser vind, ik zou er geen seconde langer van wakker liggen.
- Knot
-
Vind een GT3 en F430 ook niet helemaal te vergelijken overigens.
Voor een dagje: F430
Om zelf te bezitten en dagelijks te rijden: GT3 in zwart, bijna niemand ziet dat het een "bijzondere" 911 is en Porsche roept veel minder weerstand op dan Ferrari. Die laatste komt door zijn vorm (en vaak kleur) en geluid erg patserig over.
Imago van Porsche spreekt mij bijzonder aan, al heeft de F430 ook zeker een plek in m'n automotieve hart.
Voor een dagje: F430
Om zelf te bezitten en dagelijks te rijden: GT3 in zwart, bijna niemand ziet dat het een "bijzondere" 911 is en Porsche roept veel minder weerstand op dan Ferrari. Die laatste komt door zijn vorm (en vaak kleur) en geluid erg patserig over.
Imago van Porsche spreekt mij bijzonder aan, al heeft de F430 ook zeker een plek in m'n automotieve hart.
-
Klopt, dat filmpje is geen toonbeeldTom schreef:Die vergelijking van Top Gear sloeg ook nergens op. Bekijk het nog maar eens en let op de lijnen die de Viper neemt. Ik ben het met je eens dat je niet alleen naar PK's moet nemen, maar dat filmpje met de Viper en Z4M kun je niet serieus nemen.

Kijkend naar race beelden dan valt wel op dat een Viper niet de strakst sturende auto is, maw: de verhouding zoals die geschetst wordt is denk ik niet veel naast de realiteit. Vind zo'n viper gewoon een lekkere brute auto, heeft gewoon wat

Belangrijkste: de auto kiezen die je het leukste vindt, dus als dat voor jou een Ferrari is dan moet je dat gewoon doen ! (negeren wat anderen er van vinden zoals jij aangeeft is dan ook heel verstandig denk ik; het gaat om jouw plezier tenslotte niet om die van een ander!)
Voor mij is de meeste PK's is het beste niet juist (bij jou ook zo te lezen). Ik zoek een auto die het juiste package biedt; in mijn geval motor voorin (achter de voor-as

Misschien omdat ik nog niet erg veel/genoeg ervaring heb met het rijden met midden motor, wel een aantal keer gedaan inmiddels, dat ik dat tot nu toe als beste (voor mij) package heb bestempeld. (midden motor auto's vind ik wat vreemd aanvoelen...)
En alhoewel ik eigenlijk niet in een Sagaris pas (te lange/breed/dik/etc

-
-
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
[img:31:28]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... rocker.gif[/img]Elmar schreef:Precies, de auto die ricers met hun opgefokte tupperware gebakkies als referentie gebruiken... 8) :twisted:partyondude schreef:Viper?
Was dat nou die zware Amerikaanse rechtuitbrander![]()
- Macboy
blijft een super ding vind ik
[img:647:416]http://www.gothamdreamcars.com/images/Z ... -z06-1.jpg[/img]
[img:647:416]http://www.gothamdreamcars.com/images/Z ... -z06-1.jpg[/img]
- Gijzer
Of deze erbij voor de vrouwpartyondude schreef:Zou mooi Z06 gaan rijden en een ton in me zak steken

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3581453
- Macboy
-
ik kies voor de corvette, ben niet helemaal onbevooroordeeld want heb er zelf ook een...
Heb zowel in een F430 als een GT3 gereden en moet zeggen qua wegligging is de GT3 zeker absoluut het toppunt. Zeker als het een RS is.
De F430 is een geweldige auto, zeker met de F1 bak.
Echter, als je de prijzen er naast zet, vind ik dat toch niet in verhouding. De corvette heeft absoluut de meeste waarde voor het geld.
Ik heb hem nu pas 3 dagen en hij is zeker strak afgeveerd, maar tot op heden niet volledig oncomfortabel. Ook als dagelijkse auto is hij te rijden (kan natuurlijk met alles, maar het moet wel leuk blijven).
Harry
Heb zowel in een F430 als een GT3 gereden en moet zeggen qua wegligging is de GT3 zeker absoluut het toppunt. Zeker als het een RS is.
De F430 is een geweldige auto, zeker met de F1 bak.
Echter, als je de prijzen er naast zet, vind ik dat toch niet in verhouding. De corvette heeft absoluut de meeste waarde voor het geld.
Ik heb hem nu pas 3 dagen en hij is zeker strak afgeveerd, maar tot op heden niet volledig oncomfortabel. Ook als dagelijkse auto is hij te rijden (kan natuurlijk met alles, maar het moet wel leuk blijven).
Harry
- RudolfNW