Drie keer tanken op een dagje Zandvoort...RVV schreef:Van 64000 tot 83000 km een M5 gehad. Geen grote kosten wel schijtziek van het tanken

Drie keer tanken op een dagje Zandvoort...RVV schreef:Van 64000 tot 83000 km een M5 gehad. Geen grote kosten wel schijtziek van het tanken
Toch valt me op dat een RS4 B7 over het algemeen veel minder eigenaren hebben gehad dan vergelijkbare BMW's kwa bouwjaar. Tuurlijk heb je bij BMW's ook 'eerste eigenaar' exemplaren, maar ook vaak wel 6* half jaar eigenaren op rij indeed......RVV schreef:Ik denk ook dat een beetje M5 met gemiddeld 8 eigenaren achter de rug echt tropenjaren heeft gehad. Face it iedereen eigenaar trapt zo'n ding tot regelmatig tot het naadje (in alle facetten). Nieuwprijs zat ergens tussen de 130 en 150K euro.. Daar zijn de kosten voor vervangende onderdelen uiteindelijk ook op gebaseerd. Aanschaf gaat meestal nog net, brandstof amperan.. Voor de hoge kosten is geen reserve.. Hup doorschuiven naar de volgende eigenaar.. Die gokt maar verliest eigenlijk altijd want die krijgt alle ellende van die vorige 7 eigenaren op zijn nek. Maargoed dit geld ook voor een Audi RS4 of eigenlijk al het snelle spul.
Dat is de reden ook dat ik een beetje terughoudend ben op openbare fora zoals deze.ErikS schreef:Het enige wat ik lees/hoor over de B7 is dat je em binnen neer moet zetten......Roderik_ schreef:Als verse eigenaar van een RS4 B7 hou ik dat topic ook op het AF ook in de gaten...
Maar zoals ik ook daar gereageerd heb wordt er over de RS4 B7 nogal eens wat onzin verteld. Allemaal in de trand van "ik heb gehoord".. Van die kroegverhalen.![]()
Over een 5.0 V10 kan ik niks zinnigs zeggen. Geen ervaring mee. Maar over het algemeen genomen zijn de exemplaren met een lage kilometerstand, fatsoenlijk onderhoud en goed bereden de besten en geven het minste 'problemen'
Vandaar dat ik na lang zoeken een B7 gevonden heb met 55K km en sluitende historie.![]()
Ik zal tzt nog wel even een eigen topic openen![]()
Ik ga het eenkomende winter ook laten doen, maar zo verschrikkelijk prijzig vind ik het nou ook weer niet.FreudeamFahren schreef:Er was ook iets met dichtkoekende inlaattrajecten. Een van de twee auto's waar ik mee gereden heb had een recente rekening van het werk om die troep op te ruimen....
Dat is exact de reden waarom 95% niet aan zijn vermogen komt.Niels schreef:Misschien de reden waarom de meeste ook niet aan het opgegeven vermogen komen. Ik vind het wel de mooiste station ever, schitterende kar!
Spijker absoluut op zijn kop!Roderik_ schreef: Zo heeft elke auto wel zijn min/pluspunten.
Gevalletje klepel/klok?erwin20vt schreef:Ik denk dat je een inlaattraject reiniging bij JD laat doen? Dmv vloeistof te laten vernevelen in het inlaattraject?
Als je dit tijdig en preventief laat doen werkt het echt prima!
Ben je te laat en moeten de kleppen e.d eruit ben je idd een heel ander bedrag kwijt.
Knot schreef:Ik blijf me verbazen over wat je allemaal moet doen met die blokken... simpel 328i blokje deed gewoon 3 ton + met alleen maar aftrappen, niks opengeweest, niks reiniging...
WJ slaat de spijker op zijn kop.WJ schreef:Bij de wat jongere BMW's gebeurd het ook. En waarschijnlijk wil je ook niet weten hoe de nieuwe 328i er na een ton uitziet van binnen, die vervuilt zichzelf waarschijnlijk ook. Dit soort onzin was ook niet nodig bij oude motoren. Bij mijn 1.8T en V6 was het iig ook niet nodig.
Maar dankzij alle milieu meuk icm nieuwe technieken is het gewoon een issue..
JD (mark) heeft me doorverwezen naar Hans Sloot. Dus het lijkt me dat ze bij JD geen inlaat reiniging doen.erwin20vt schreef:Klepel/klok? Nee hoor.
Ik weet dat JD zelf ook bezig is geweest met een inlaattraject reiniger. Ik weet niet of hij dit ondertussen ook heeft.
Hans doet verder idd het sleutelwerk/onderhoud vaak via JD. prima adres! Inlaat demonteren vaalt idd redelijk mee. Bij de dealer gaan ze vaak meteen over tot koprevisie dan ben je hele andere bedragen kwijt.
Heeft de dealer ook weer werk zullen we maar zeggen:)Roderik_ schreef:Knot schreef:Ik blijf me verbazen over wat je allemaal moet doen met die blokken... simpel 328i blokje deed gewoon 3 ton + met alleen maar aftrappen, niks opengeweest, niks reiniging...WJ slaat de spijker op zijn kop.WJ schreef:Bij de wat jongere BMW's gebeurd het ook. En waarschijnlijk wil je ook niet weten hoe de nieuwe 328i er na een ton uitziet van binnen, die vervuilt zichzelf waarschijnlijk ook. Dit soort onzin was ook niet nodig bij oude motoren. Bij mijn 1.8T en V6 was het iig ook niet nodig.
Maar dankzij alle milieu meuk icm nieuwe technieken is het gewoon een issue..
Door al die achterlijke milieu eisen krijg je dit soort verontreiniging. Zonder reinigen zal het allemaal best heel blijven, maar plak eens een neusgat af, wandel 5 km en adem alleen door je neus in...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Marcelvv, matthyssie en 4 gasten