Koenigsegg Regera
-
- Berichten: 55261
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Koenigsegg Regera
Erik inderdaad:)
Dit ding is vorig jaar op 'n veiling verkocht voor 'maar' 119000 euro. 1000pk ding lol. Edit 800...laat dan maar:)
http://www.artcurial.com/en/asp/fullCat ... o=10490030" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit ding is vorig jaar op 'n veiling verkocht voor 'maar' 119000 euro. 1000pk ding lol. Edit 800...laat dan maar:)
http://www.artcurial.com/en/asp/fullCat ... o=10490030" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Koenigsegg Regera
800pk en dan de teller tot 'maar' 320km/u 
Agera R is iig lekker snel:

Agera R is iig lekker snel:
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Koenigsegg Regera
Benieuwd wat een setje banden kost die 2000nm aan kunnen.
Die speciale voor de Veyron waren toch ook iets van €20k voor een setje?
Die speciale voor de Veyron waren toch ook iets van €20k voor een setje?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Koenigsegg Regera
@bandenprijs
zo'n Agera R gaat ook lekker en een 'ruig' geluid.
ze hebben nu ook de Agera RS, nog meer vermogen en iets lichter dan de R versie.

zo'n Agera R gaat ook lekker en een 'ruig' geluid.
ze hebben nu ook de Agera RS, nog meer vermogen en iets lichter dan de R versie.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... s&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;Agera RS, een krankzinnige machine die zijn achterwielen pijnigt met 1160 pk en 1000 Nm koppel.
Die immense kracht is afkomstig uit de bekende 5,0 liter twinturbo V8 van Koenigsegg, die gekoppeld is aan een zeventraps transmissie met dubbele koppeling. De Agera RS is met een gewicht van 1395 kg heel iets lichter dan de Agera R (1435 kg).
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Koenigsegg Regera
Nee joh, dat was voor een set velgen.MParallel schreef:Benieuwd wat een setje banden kost die 2000nm aan kunnen.
Die speciale voor de Veyron waren toch ook iets van €20k voor een setje?
Koenigsegg heeft 355-30-20 supersports achter kosten 450,- valt best mee voor zo'n kar.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Koenigsegg Regera
Als ze leverbaar zijn...Tim N schreef:Nee joh, dat was voor een set velgen.MParallel schreef:Benieuwd wat een setje banden kost die 2000nm aan kunnen.
Die speciale voor de Veyron waren toch ook iets van €20k voor een setje?
Koenigsegg heeft 355-30-20 supersports achter kosten 450,- valt best mee voor zo'n kar.

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Koenigsegg Regera
Ik dacht dat die banden van een Veyron juist zoveel geld kosten omdat ze bestand moeten zijn tegen snelheden van 400 km/u.
Weet niet hoe dat zit met een setje Supersports, maar zal niet tot 400 km/u getest zijn
Weet niet hoe dat zit met een setje Supersports, maar zal niet tot 400 km/u getest zijn

- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Koenigsegg Regera
Precies, daar ging het ook om. Michelin heeft een speciale band gemaakt die tegen die enorme krachten kan.Bert ///M3 schreef:Ik dacht dat die banden van een Veyron juist zoveel geld kosten omdat ze bestand moeten zijn tegen snelheden van 400 km/u.
Weet niet hoe dat zit met een setje Supersports, maar zal niet tot 400 km/u getest zijn
Gevonden, Michelin PAX. $9000 p/band
http://most-expensive.com/tires" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Koenigsegg Regera
Dit interview werpt een aardig licht op de filosofie en de werkwijze achter de Regera:
-
- Berichten: 55261
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Koenigsegg Regera
En dan te bedenken dat 'n standaard McLaren F1 gewoon 391kmh haalde in 1998 met Dunlop /Michelin 17 inch banden. Zonder electronica en shit. Plaatst dit soor gedoe weer in 'n ander perspectief:)MParallel schreef:Precies, daar ging het ook om. Michelin heeft een speciale band gemaakt die tegen die enorme krachten kan.Bert ///M3 schreef:Ik dacht dat die banden van een Veyron juist zoveel geld kosten omdat ze bestand moeten zijn tegen snelheden van 400 km/u.
Weet niet hoe dat zit met een setje Supersports, maar zal niet tot 400 km/u getest zijn
Gevonden, Michelin PAX. $9000 p/band
http://most-expensive.com/tires" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Koenigsegg Regera
Gewoon knallen met die hap! 

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Koenigsegg Regera
Gepassioneerde kerel die Christian Koenigsegg. Mooi als je zo je eigen werk mag aanprijzen op een beurs.
Wat een ding zeg. Vleugeldeuren met sensoren erop tegen beschadigingen, te gek.
150-250 km/u in 3,2 seconden...
Wat een ding zeg. Vleugeldeuren met sensoren erop tegen beschadigingen, te gek.
150-250 km/u in 3,2 seconden...

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Koenigsegg Regera
Ik verwar de goede man inderdaad even met een collega die zo heet.Robin schreef:Heet die man Koenig en niet Koenigsegg?smiley schreef:Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat die Christiaan Koenig zo´n puristische liefhebber is, dat dat bedrijf geen winst maakt, maar elke cent die over is in R&D gaat.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Koenigsegg Regera
prachtig, wat een kar en wat een techniek en wat is die Koenigsegg baas lekker enthousiast ook, heerlijk uitleggen van e.d.SteV6 schreef:Dit interview werpt een aardig licht op de filosofie en de werkwijze achter de Regera:
kar ziet er ook strak uit, toch wel knap van zo'n relatief klein bedrijf.
die snelheden en van tot snelheden zijn bijna ongelofelijk, ben benieuwd naar de testen met passagiers hoe het gezicht gaat plooien als ze vol weg gaan

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Koenigsegg Regera
gaaf en maar 5 kilo zwaarder...knap.
alleen dat de voorklep van voor open gaat vind ik wat
als je 300 rijd oid zou ik liever voor safe gaan en naar voor scharnieren, zodat die bv bij defecte sluiting oid, niet omhoog ka klappen tijdens het rijden.
alleen dat de voorklep van voor open gaat vind ik wat

als je 300 rijd oid zou ik liever voor safe gaan en naar voor scharnieren, zodat die bv bij defecte sluiting oid, niet omhoog ka klappen tijdens het rijden.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Koenigsegg Regera
Omhoog klappen van de motorkap belemmert het zicht niet. Misschien wel een goede remmende werking.GTRene schreef:gaaf en maar 5 kilo zwaarder...knap.
alleen dat de voorklep van voor open gaat vind ik wat![]()
als je 300 rijd oid zou ik liever voor safe gaan en naar voor scharnieren, zodat die bv bij defecte sluiting oid, niet omhoog ka klappen tijdens het rijden.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS en 11 gasten