Ik begrijp dat je alles 2 keer zegt, want niemand luistert toch naar je
STI *update* Whiteline, Summit, Powerflex, PFC
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk manMartijn Koevoets schreef:Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!
Toch best tevreden met 280 km p/u op de AVC-R, was wel slipstreamend achter Erik aan 8)
Mja, Hans, dat weet je denk ik ook als geen ander, bij zulke auto's schiet nu eenmaal wel eens wat los. Komt ook denk ik door het achterlijke vermogen wat er uit dat 2 litertje getrokken wordt. Maar zoals jij reed laatst mag je nog wel eens hoor, zag er verrekte goed uit man, niet te flauw
- MartijnGizmo
- Berichten: 13065
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Haha die filmpjes kende ik wel, nooit geweten dat het jouw bolide was!partyondude schreef:Bedankt 8) 19" is wel heel groot, weegt ook flink wat. De wielen die ik nu heb zorgen helaas al voor aardig wat extra kilo's, maar goed, het oog wil ook wat![]()
Hier wat autobahnwerk:
http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20003.avi
http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20009.avi
Youtube filmpje met Launch Control:
http://www.youtube.com/watch?v=uZuWXh5k2Fk
Kan zo'n Gtech meter ook gebruikt worden voor zijdelingse krachten, ben best benieuwd hoeveel Geeee's je trekt in bepaalde bochten! 8)
- Opa
- Berichten: 6888
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Jep, dat kan:Kan zo'n Gtech meter ook gebruikt worden voor zijdelingse krachten
[img:722:575]http://www.speedcars.nl/forum/album_mod ... 6add07.jpg[/img]
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
In deze versnellingen is de STI van Bram niet te kloppen....ook de GTT van Opa is zo tot 200 gewoon ERG rap....Martijn Koevoets schreef:
Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!
Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man
Het opvallendste vind ik dat die auto's gewoon heel blijven...met mijn zwarte 2003 STI ook 70.000 autobahn kilometers gereden...NOOIT een probleem gehad !....zowel Ron als Bram rijden echt niet langzaam !!!
Daarbij is de STI van Bram een van de mooiste van NL....
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Fasteddie schreef:In deze versnellingen is de STI van Bram niet te kloppen....ook de GTT van Opa is zo tot 200 gewoon ERG rap....Martijn Koevoets schreef:
Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!
Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man
Het opvallendste vind ik dat die auto's gewoon heel blijven...met mijn zwarte 2003 STI ook 70.000 autobahn kilometers gereden...NOOIT een probleem gehad !....zowel Ron als Bram rijden echt niet langzaam !!!
Daarbij is de STI van Bram een van de mooiste van NL....
Slijmbal 8)
hanz06
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Toch stiekem aan het kijken voor een Corvette, Bram?
http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3698
http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3698
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Hier had ik je Autobahn filmpjes gevonden... http://www.extreme-machines.nl/partyondude/ 
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
K kon er met drie man in de wagen redelijk makkelijk bij blijven....maar rap ging het zekers.Fasteddie schreef:In deze versnellingen is de STI van Bram niet te kloppen....ook de GTT van Opa is zo tot 200 gewoon ERG rap....Martijn Koevoets schreef:
Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!
Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man
Het opvallendste vind ik dat die auto's gewoon heel blijven...met mijn zwarte 2003 STI ook 70.000 autobahn kilometers gereden...NOOIT een probleem gehad !....zowel Ron als Bram rijden echt niet langzaam !!!
Daarbij is de STI van Bram een van de mooiste van NL....
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
indobesar schreef:Hier had ik je Autobahn filmpjes gevonden... http://www.extreme-machines.nl/partyondude/
Je moet dit filmpje ook wel 5x versneld afdraaien wil het nog wat lijken 8)
grtz,Hanz06
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Daar zitten geen Autobahn filmpjes bij, alleen maar LC beeldwerk en wat andere losse dingetjes. Is ook al een 2 jaar oud denk ik.
LC is inderdaad in de ECU geprogrammeerd. 1e versnelling, vol gas, toerental wordt afgeregeld op 5000, koppeling los en gaan 8) Doe ik alleen op vochtig wegdek, dan sloop je niet meteen heel je aandrijflijn. Eigenlijk gebruik ik het nooit, het was gratis en leuk om eens te doen
Betrouwbaarheid is inderdaad redelijk idioot, de dingen die ik tot zover gehad heb, hadden niets met originele fabrieksspullen te maken. Sowieso heb ik er weinig mee gehad en wat Patrick al zei, echt langzaam rijd ik niet
LC is inderdaad in de ECU geprogrammeerd. 1e versnelling, vol gas, toerental wordt afgeregeld op 5000, koppeling los en gaan 8) Doe ik alleen op vochtig wegdek, dan sloop je niet meteen heel je aandrijflijn. Eigenlijk gebruik ik het nooit, het was gratis en leuk om eens te doen
Betrouwbaarheid is inderdaad redelijk idioot, de dingen die ik tot zover gehad heb, hadden niets met originele fabrieksspullen te maken. Sowieso heb ik er weinig mee gehad en wat Patrick al zei, echt langzaam rijd ik niet
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Omdat vorige week de Pioneer na nog geen 2 jaar ineens de geest gaf, had ik een goed excuus om weer naar de Heijhorst in Zeeland (N-Br) te rijden. Is een grote audiozaak die onder andere DLS dealer en ik meen zelfs importeur is van Nederland. De Pioneer viel nog binnen de garantie, dus dat probleem was eigenlijk snel opgelost.
Ik wilde altijd al de achterspeakers vervangen en heb dat nu dus gedaan. De speakers die eruit kwamen zijn echt om te huilen, dat magneetje is zeker 20× kleiner als wat er nu inzit. Meteen de Pioneer ingeruild voor een nieuwe zonder Bluetooth, aangezien dat slecht met de Parrot samenging.
Audio lijstje is nu als volgt:
DLS RA30 versterker
DLS UP6 compo set
DLS 425 coaxial set
DLS MW12 subwoofer, inclusief remote control om het volume mee aan te passen.
DLS CAP-100 condensator
Pioneer DEH-P7000UB om de boel mee aan te sturen. Zit USB op.
Pioneer CB-100 Ipod adapter.
Het geluid is echt redelijk onbeschoft nu
Het was al niet slecht, echt bizar wat een bak zuivere herrie er uit die compo set komt! Nu met het setje in de achterdeuren klinkt het nog iets voller in de auto.
Ik wilde altijd al de achterspeakers vervangen en heb dat nu dus gedaan. De speakers die eruit kwamen zijn echt om te huilen, dat magneetje is zeker 20× kleiner als wat er nu inzit. Meteen de Pioneer ingeruild voor een nieuwe zonder Bluetooth, aangezien dat slecht met de Parrot samenging.
Audio lijstje is nu als volgt:
DLS RA30 versterker
DLS UP6 compo set
DLS 425 coaxial set
DLS MW12 subwoofer, inclusief remote control om het volume mee aan te passen.
DLS CAP-100 condensator
Pioneer DEH-P7000UB om de boel mee aan te sturen. Zit USB op.
Pioneer CB-100 Ipod adapter.
Het geluid is echt redelijk onbeschoft nu
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
DLS is een Zweeds merk. Vrij prijzig, maar echt heel mooi en zuiver geluid. Wordt ook veel bij wedstrijden gebruikt.
Het is inderdaad wat zonde van al dat extra gewicht maar goed, je zegt het zelf al, het is toch wel fijn om van een lekkere set te genieten in de auto. In een sedan heb je dan al snel goed spul nodig, echt heel lastig om die mooi te vullen met goed geluid.
Het is inderdaad wat zonde van al dat extra gewicht maar goed, je zegt het zelf al, het is toch wel fijn om van een lekkere set te genieten in de auto. In een sedan heb je dan al snel goed spul nodig, echt heel lastig om die mooi te vullen met goed geluid.
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Vandaag in Den Haag de Summit brace's voor de achterzijde laten monteren. Daarbij ook een setje Powerflex stuurhuisrubbers, 4 verse Falken's RT615 in de maat 225/40/18 en mijn velgen zijn opnieuw gespoten om wat beschadigingen weg te werken. Om alles netjes af te maken heeft Deep de boel uitgelijnd.
Omdat de RT615 niet echt een regenbandje is, kan ik nog weinig zeggen over hoe de auto nu rijdt. Er zit al een Whiteline achterstabi onder de auto, ik hoop dus dat dit alles voor een wezenlijk verbeterd weggedrag gaat zorgen. Dat ga ik volgend weekend in Luxemburg wel meemaken
Ook is recent de motor - en remolie + diverse filters ververst, zitten er voor nieuwe schijven op icm Performace Friction blokken. Kortom, ik kan er weer even tegenaan.
Omdat de RT615 niet echt een regenbandje is, kan ik nog weinig zeggen over hoe de auto nu rijdt. Er zit al een Whiteline achterstabi onder de auto, ik hoop dus dat dit alles voor een wezenlijk verbeterd weggedrag gaat zorgen. Dat ga ik volgend weekend in Luxemburg wel meemaken
Ook is recent de motor - en remolie + diverse filters ververst, zitten er voor nieuwe schijven op icm Performace Friction blokken. Kortom, ik kan er weer even tegenaan.
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Velgen zijn top opa, ik vind de kleur echt heel goed bij de auto passen.
Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt. Ze bijten wel goed, alleen schoot ik met m'n vorige (bijna versleten) banden (Toyo Proxes T1S) behoorlijk snel in het ABS. Hoop dat dit nu voorbij is, durfde niet echt door te halen met die verse RT615's in de regen op de terugweg.
Al die zooi heeft een mannelijk bedrag gekost, in Luxemburg er maar eens goed van genieten
Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt. Ze bijten wel goed, alleen schoot ik met m'n vorige (bijna versleten) banden (Toyo Proxes T1S) behoorlijk snel in het ABS. Hoop dat dit nu voorbij is, durfde niet echt door te halen met die verse RT615's in de regen op de terugweg.
Al die zooi heeft een mannelijk bedrag gekost, in Luxemburg er maar eens goed van genieten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Zo te lezen kan je er weer ff tegen...benieuwd hoe die semi's van Falken het doen ten opzichte van de straat FK-452
Verder hoe die remblokken het doen...is dat vergelijkbaar met RC6 of is het beter afgewerkt (minder ruw) en betere pasvorm (als origineel dus niet rammelen) we horen het wel met een paar dagen droog en ingewerkte remmen, succes.
Verder hoe die remblokken het doen...is dat vergelijkbaar met RC6 of is het beter afgewerkt (minder ruw) en betere pasvorm (als origineel dus niet rammelen) we horen het wel met een paar dagen droog en ingewerkte remmen, succes.
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Piepen inderdaad en heb voor m'n gevoel nog niet de remkracht die ik met de Ferodo's had.Opa schreef:Bedoel je dat ze piepen of zo?Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt
Ik zal in Lux. wel ff een paar fotootjes van je Sub maken met de 'nieuwe' velgen.
Maar goed, lijkt me sterk dat dit niet gaat verbeteren, de PFC's worden door meerdere mensen toch als zeer positief ervaren, zeker tov de DS2500.
Rene, blokken passen prima, geen slijpen of zagen nodig hoor.
Laatste wat ik moet doen is dat hok eens goed poetsen en in de was zetten, dat heb ik pas 2 keer gedaan in 4.5 jaar tijd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], EvdP, Fabian, Paul76, PeterM en 14 gasten
