STI *update* Whiteline, Summit, Powerflex, PFC

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 apr 2007, 22:10

Hans, slome duikelaar, dat was 2 keer :mrgreen:

Ik begrijp dat je alles 2 keer zegt, want niemand luistert toch naar je :mrgreen: Iemand met een Corvette serieus nemen [img:20:19]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... ignore.gif[/img]

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 apr 2007, 22:12

Geintje hoor.
Ik heb een paar weken geleden nog met dat ding gereden en als alle slangetjes blijvenn zitten rijd dat ding als een raket :wink:

Grtz.Hanz06 :wink:

Bram

Bericht door Bram » 23 apr 2007, 22:15

Martijn Koevoets schreef:Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden! :lol:
Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man :D

Toch best tevreden met 280 km p/u op de AVC-R, was wel slipstreamend achter Erik aan 8)

Mja, Hans, dat weet je denk ik ook als geen ander, bij zulke auto's schiet nu eenmaal wel eens wat los. Komt ook denk ik door het achterlijke vermogen wat er uit dat 2 litertje getrokken wordt. Maar zoals jij reed laatst mag je nog wel eens hoor, zag er verrekte goed uit man, niet te flauw :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 apr 2007, 23:00

Het brult en sist aan alle kanten, terwijl je hard in je stoel wordt gedrukt en de auto nog eens een slinger geeft. Heerlijk! 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 apr 2007, 00:04

partyondude schreef:Bedankt 8) 19" is wel heel groot, weegt ook flink wat. De wielen die ik nu heb zorgen helaas al voor aardig wat extra kilo's, maar goed, het oog wil ook wat :D

Hier wat autobahnwerk:

http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20003.avi

http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20009.avi

Youtube filmpje met Launch Control :D :

http://www.youtube.com/watch?v=uZuWXh5k2Fk
Haha die filmpjes kende ik wel, nooit geweten dat het jouw bolide was! :lol:
Kan zo'n Gtech meter ook gebruikt worden voor zijdelingse krachten, ben best benieuwd hoeveel Geeee's je trekt in bepaalde bochten! 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 apr 2007, 02:14

Kan zo'n Gtech meter ook gebruikt worden voor zijdelingse krachten
Jep, dat kan:

[img:722:575]http://www.speedcars.nl/forum/album_mod ... 6add07.jpg[/img]

:wink:

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 24 apr 2007, 07:40

Martijn Koevoets schreef:
Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!

Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man
In deze versnellingen is de STI van Bram niet te kloppen....ook de GTT van Opa is zo tot 200 gewoon ERG rap....
Het opvallendste vind ik dat die auto's gewoon heel blijven...met mijn zwarte 2003 STI ook 70.000 autobahn kilometers gereden...NOOIT een probleem gehad !....zowel Ron als Bram rijden echt niet langzaam !!!
Daarbij is de STI van Bram een van de mooiste van NL....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 apr 2007, 09:30

Fasteddie schreef:
Ja, die Impreza gaat best lekker. Toch vond ik het invoegen in 2 en 3 nog veel leuker dan het rechtuitbranden!

Klopt Martijn, ik vind mijn auto op een B weg ook indrukwekkender omdat die in de eerste 4 versnellingen het meest hard trekt, van bocht naar bocht bulderen, heerlijk man
In deze versnellingen is de STI van Bram niet te kloppen....ook de GTT van Opa is zo tot 200 gewoon ERG rap....
Het opvallendste vind ik dat die auto's gewoon heel blijven...met mijn zwarte 2003 STI ook 70.000 autobahn kilometers gereden...NOOIT een probleem gehad !....zowel Ron als Bram rijden echt niet langzaam !!!

Slijmbal 8) :lol:

hanz06 :wink:

indobesar

Bericht door indobesar » 24 apr 2007, 13:16

Toch stiekem aan het kijken voor een Corvette, Bram? :wink:

http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3698

indobesar

Bericht door indobesar » 24 apr 2007, 13:18

Hier had ik je Autobahn filmpjes gevonden... http://www.extreme-machines.nl/partyondude/ :lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 24 apr 2007, 14:45

Fasteddie schreef:

K kon er met drie man in de wagen redelijk makkelijk bij blijven....maar rap ging het zekers.

Roman

Bericht door Roman » 24 apr 2007, 14:57

Hoe werkt die "Launch Control" nou precies eigenlijk? Of bedoel je daarmee gewoon een sterk stukje voetenwerk? :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 apr 2007, 14:58

Dat kun je dat programmeren via je ECU (tek). Mark Verheuven kan dit doen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 apr 2007, 15:13

indobesar schreef:Hier had ik je Autobahn filmpjes gevonden... http://www.extreme-machines.nl/partyondude/ :lol:

Je moet dit filmpje ook wel 5x versneld afdraaien wil het nog wat lijken 8) :mrgreen:

grtz,Hanz06

Bram

Bericht door Bram » 24 apr 2007, 19:01

Daar zitten geen Autobahn filmpjes bij, alleen maar LC beeldwerk en wat andere losse dingetjes. Is ook al een 2 jaar oud denk ik.

LC is inderdaad in de ECU geprogrammeerd. 1e versnelling, vol gas, toerental wordt afgeregeld op 5000, koppeling los en gaan 8) Doe ik alleen op vochtig wegdek, dan sloop je niet meteen heel je aandrijflijn. Eigenlijk gebruik ik het nooit, het was gratis en leuk om eens te doen :D

Betrouwbaarheid is inderdaad redelijk idioot, de dingen die ik tot zover gehad heb, hadden niets met originele fabrieksspullen te maken. Sowieso heb ik er weinig mee gehad en wat Patrick al zei, echt langzaam rijd ik niet :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 23 feb 2008, 18:34

Omdat vorige week de Pioneer na nog geen 2 jaar ineens de geest gaf, had ik een goed excuus om weer naar de Heijhorst in Zeeland (N-Br) te rijden. Is een grote audiozaak die onder andere DLS dealer en ik meen zelfs importeur is van Nederland. De Pioneer viel nog binnen de garantie, dus dat probleem was eigenlijk snel opgelost.

Ik wilde altijd al de achterspeakers vervangen en heb dat nu dus gedaan. De speakers die eruit kwamen zijn echt om te huilen, dat magneetje is zeker 20× kleiner als wat er nu inzit. Meteen de Pioneer ingeruild voor een nieuwe zonder Bluetooth, aangezien dat slecht met de Parrot samenging.

Audio lijstje is nu als volgt:

DLS RA30 versterker
DLS UP6 compo set
DLS 425 coaxial set
DLS MW12 subwoofer, inclusief remote control om het volume mee aan te passen.
DLS CAP-100 condensator

Pioneer DEH-P7000UB om de boel mee aan te sturen. Zit USB op.
Pioneer CB-100 Ipod adapter.

Het geluid is echt redelijk onbeschoft nu :mrgreen: Het was al niet slecht, echt bizar wat een bak zuivere herrie er uit die compo set komt! Nu met het setje in de achterdeuren klinkt het nog iets voller in de auto.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 feb 2008, 10:52

Sjonnie!

:lol:

Nee ik hou zelf ook wel van een beetje geluid. Alleen ben ik te lui om eens die Hifonics versterkers in te bouwen met als resultaat al 2x een JBL te hebben opgeblazen :oops: Met DLS ben ik verder niet bekend, waar komt het vandaan?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 feb 2008, 11:47

Eigenlijk zonde om een Sti vol te bouwen met amps en subs enz. Aan de andere kant, als je veel km maakt is het heerlijk om naar het geluid van een paar goede compo's te luisteren. Ik had zelf altijd Focal wat ook een super geluidje gaf, heel zuiver geluid i.c.m. Jvc Kd Avx-2 unit.

Gr. TF

Bram

Bericht door Bram » 24 feb 2008, 17:14

DLS is een Zweeds merk. Vrij prijzig, maar echt heel mooi en zuiver geluid. Wordt ook veel bij wedstrijden gebruikt.

Het is inderdaad wat zonde van al dat extra gewicht maar goed, je zegt het zelf al, het is toch wel fijn om van een lekkere set te genieten in de auto. In een sedan heb je dan al snel goed spul nodig, echt heel lastig om die mooi te vullen met goed geluid.

Bram

Bericht door Bram » 17 mei 2008, 16:48

Vandaag in Den Haag de Summit brace's voor de achterzijde laten monteren. Daarbij ook een setje Powerflex stuurhuisrubbers, 4 verse Falken's RT615 in de maat 225/40/18 en mijn velgen zijn opnieuw gespoten om wat beschadigingen weg te werken. Om alles netjes af te maken heeft Deep de boel uitgelijnd.

Omdat de RT615 niet echt een regenbandje is, kan ik nog weinig zeggen over hoe de auto nu rijdt. Er zit al een Whiteline achterstabi onder de auto, ik hoop dus dat dit alles voor een wezenlijk verbeterd weggedrag gaat zorgen. Dat ga ik volgend weekend in Luxemburg wel meemaken :mrgreen:

Ook is recent de motor - en remolie + diverse filters ververst, zitten er voor nieuwe schijven op icm Performace Friction blokken. Kortom, ik kan er weer even tegenaan.

Opa

Bericht door Opa » 17 mei 2008, 16:51

Hoe bevallen de PF-blokken?

Je velgen zagen er weer goed uit hè? :wink:

Bram

Bericht door Bram » 17 mei 2008, 16:55

Velgen zijn top opa, ik vind de kleur echt heel goed bij de auto passen.

Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt. Ze bijten wel goed, alleen schoot ik met m'n vorige (bijna versleten) banden (Toyo Proxes T1S) behoorlijk snel in het ABS. Hoop dat dit nu voorbij is, durfde niet echt door te halen met die verse RT615's in de regen op de terugweg.

Al die zooi heeft een mannelijk bedrag gekost, in Luxemburg er maar eens goed van genieten :D

Opa

Bericht door Opa » 17 mei 2008, 16:57

Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt
Bedoel je dat ze piepen of zo?

Ik zal in Lux. wel ff een paar fotootjes van je Sub maken met de 'nieuwe' velgen. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mei 2008, 16:58

Zo te lezen kan je er weer ff tegen...benieuwd hoe die semi's van Falken het doen ten opzichte van de straat FK-452

Verder hoe die remblokken het doen...is dat vergelijkbaar met RC6 of is het beter afgewerkt (minder ruw) en betere pasvorm (als origineel dus niet rammelen) we horen het wel met een paar dagen droog en ingewerkte remmen, succes.

Bram

Bericht door Bram » 17 mei 2008, 17:10

Opa schreef:
Blokken zijn behoorlijk hard, ik hoop dat dat na verloop van tijd wat minder wordt
Bedoel je dat ze piepen of zo?

Ik zal in Lux. wel ff een paar fotootjes van je Sub maken met de 'nieuwe' velgen. :wink:
Piepen inderdaad en heb voor m'n gevoel nog niet de remkracht die ik met de Ferodo's had.

Maar goed, lijkt me sterk dat dit niet gaat verbeteren, de PFC's worden door meerdere mensen toch als zeer positief ervaren, zeker tov de DS2500.

Rene, blokken passen prima, geen slijpen of zagen nodig hoor.

Laatste wat ik moet doen is dat hok eens goed poetsen en in de was zetten, dat heb ik pas 2 keer gedaan in 4.5 jaar tijd :mrgreen:

Plaats reactie