mijn e30 m3/5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 29 dec 2006, 17:42

dankje Bert voor de mooie aanwinst :wink:


wilde vandaag de auto poetsen en kwam toen tot ontdekking dat er allemaal roestpuntjes op het dak,motorkap en achterklep zaten.

nu heeft mijn auto naast de loods in opbouw gestaan bij ons achterom en daar zijn ze vorige week bezig geweest met H balken voor het dak in te lassen.
deze gloeideeltjes zijn dus allemaal op de m3 gekomen dus schrok me eigenlijk rot en was verbaast dat ik het vandaag pas zag..
gelukkig gingen ze er zonder schade vanaf met een goed polijst middel dus daarmee vandaag mijn vrije dag kapot gemaakt!
nog niet echt mooi gepoetst maar wel weer spikvrij zover dus ook wat waard!

net even voor 4 was ik klaar ermee en heb nog snel wat foto's kunnen nemen voor alle fotojunkie's :mrgreen:

M3 clean :P

[img:800:533]http://www.sdmk2.nl/sdmk2.nl/mpower/car ... g_0063.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.sdmk2.nl/sdmk2.nl/mpower/car ... g_0058.jpg[/img]

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 31 dec 2006, 00:33

vandaag een ritje naar meppel gemaakt en nog even tussenstop bij AB gehad! dank voor de chocomel :mrgreen:

had een set 17inch AEZ Simas op de kop getikt via autospin.. dank linkje van Martijn C. na een ritje van 8 uurtjes was ik weer thuis

deze zijn alles behalve mooi imo maar hebben de perfecte maten en nog 4/5mm profiel winterbandjes erop.. 4x8,5jx17 met 235-45-17. wordt naderhand 235-40/35-17
ging zich vooral om de gunstige ET 15 en het hart dat zo is gevormd zodat ik ze kan monteren zonder spoorverbreders ivm de mov'it reminstalatie aan de voorzijde

worden dus uiteindelijk mijn circuitwielen met semi's erop!

[img:350:350]http://www.alufelni.info/images/type/2/6618270998.jpg[/img]
plaatje gewijzigd

als ie volgende winter geheel uitmekaar gaat en zijn waarschijnlijke warsteiner metamorfose krijgt komen ook de bbs motorsport's eronder maar voor nu vind ik dat nog te zonde om deze erop te monteren!
Laatst gewijzigd door sven deutschmann op 31 dec 2006, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 dec 2006, 00:46

sven deutschmann schreef:dankje Bert voor de mooie aanwinst :wink:
Mis ik iets :?:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 31 dec 2006, 00:47

Bert ///M3 schreef:
sven deutschmann schreef:dankje Bert voor de mooie aanwinst :wink:
Mis ik iets :?:
bedankje voor die mooie links met onderdelen nr's :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 dec 2006, 00:52

Ah zo :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 31 dec 2006, 10:30

Zo, wees maar blij dat je die 'spikkels' op tijd ontdekte. Kut is dat spul zeg.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 31 dec 2006, 11:40

Dennis Cavallino schreef:Zo, wees maar blij dat je die 'spikkels' op tijd ontdekte. Kut is dat spul zeg.
dat kun je wel stellen ja.. anders had ik hem waarschijnlijk kunnen overspuiten :cry:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 dec 2006, 14:56

Ziet er weer superclean uit Sven! Erg mooi hoor!

Heb je ook nog foto's van onder de motorkap?

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 31 dec 2006, 15:42

die maak ik als achter een dikke week de nieuwe motor erin zit :lol:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 17 jan 2007, 14:02

na 2 weken hard werken aan de m3 eindelijk lopend en mooi in orde!! :mrgreen:

begonnen met alles om het blok los maken wat redelijk meeviel allemaal.
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw1.JPG[/img]
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw2.JPG[/img]
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw3.JPG[/img]
ook het blok eruit takelen stelde eigenlijk weinig voor en verliep allemaal prima.
eenmaal eruit kwamen de problemen want wilde het deze keer goed hebben allemaal.
ruitenwissermeganisme stond op het to do lijstje omdat deze behoorlijke speling had.
afrader voor alle e30 rijders want dat is me toch een ...karweitje :S
nu het blok(je :P) eruit lag kon ik de motorruimte eens grondig schoonmaken wat wel nodig was.
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw4.JPG[/img]
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw5.JPG[/img]
we wilden graag het subframe verstevigen dus hebben platen gelast op de motorsteun punten.
was duidelijk al ingescheurd op de bevestigingspunten dus hoog nodig..

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 17 jan 2007, 14:05

[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw6.JPG[/img]
bij de ombouw van alle delen aan het blok hebben we elke pakking/keerring/riem vervangen en
nieuwe thermostaat erin.ook de motorsteunen vernieuwd.

nieuw blokje:
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw7.JPG[/img]

toen we het moment bereikt hadden dat we de motor erin hadden getakeld kwamen de problemen pas echt!
natuurlijk was dit te verwachten want we hadden ja die platen van 5 mm dikte gelast op het subframe en
als het blok al op de mm precies erin ligt dan kom je op dat moment erachter dat het nergens meer past :S
meer ruimte moeten creeren bij de versnellingsbaktunnel,schudbord en aan het randje van de linker kokerbalk.
voordeel van alles is dat het blok nu steviger en mooier erin ligt en iets meer plaats is gekomen tussen blok en radiator.
ook is ie pakweg 1,5 cm verder naar achter gekomen. is niet de wereld maar genoeg om nergens meer te kunnen raken!
hierna alles netjes afgebouwd en afgewerkt!
ik had een kompleet rvs e34 m5 uitlaatsysteem gekocht met racekat's en midden/einddempers in dubbel 60mm
bedoeling was deze eronderin te fatsoeneren/lassen maar er is gewoon te weinig ruimte voor de kat's en
middendemper dus maar het vorige systeem er zolang onder gemonteerd!
eindresultaat:
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw8.JPG[/img]
[img:864:576]http://www.sdmk2.nl/ombouw9.JPG[/img]

na 2 weken sleutelen en perfectioneren zijn we toch erachter gekomen dat het niet zomaar even iets is
wat je even op een paar daagjes doet en ik heb mijn geduld echt in vorm gekregen erdoor!

olie bijvullen en koelvloeistof erin en alles nog 30x na chekken
ok starten die handel en bij sleutel omdraai een mooie zuivere M5 roffel :D:D:D

beesje maar eens voorzichtig naar buiten nadat we koelvloeistogkanalen hebben ontlucht en afgevuld om
de eerste meters te maken!
natuurlijk eerst eens een flink stuk gereden zodat blokje goed warm was en daarna terug gereden om alles nog eens te chekken.
weer de brug op en zo te zien was alles prima in orde op een slangklem van de stuurbekrachtiging na!
mooi geen olielekkage of koelvloeistoflek dus met een gerust hart weer wat gaan toeren.
eerst eens rustig aan gedaan een poosje en toen hadden we zoiets van nu mag ie eens even door komen.
gas erop een hoop gepruttel gevolgd door een knal zo hard als een lawine pijl :P
in spiegel kijkend op dat moment zag ik een enorme steekvlam uit de uilaat komen en een hoop rook!
de auto's achter me waren bijna de berm in gereden lol
je schrikt dan wel even op zo'n moment maar heb dit al eens eerder meegemaakt met een golfje dus op nieuw gas erop
daarna liep ie als nooit van te voren dus denk dat er gewoon een verstopping in heeft gezeten die nu
hardhandig eruit verwijderd werd (benzine in uitlaatsysteem of iets dergelijks)

nu heb ik 3 verschillende chip's voor de ecu liggen en deze gaan we testen om het beste resultaat eruit te halen

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 17 jan 2007, 14:13

DAmm, dat ziet er echt netjes uit zeg!
Mooi beeld zo'n beest van een blok en in zo'n uber auto!
Daar komen toch ook wel filmpjes van he ;)

gas erop een hoop gepruttel gevolgd door een knal zo hard als een lawine pijl
in spiegel kijkend op dat moment zag ik een enorme steekvlam uit de uilaat komen en een hoop rook!
de auto's achter me waren bijna de berm in gereden lol
:lol:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 17 jan 2007, 15:54

Ziet er weer strak uit onder de motorkap.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 17 jan 2007, 17:46

dankje :)

komen zeker filmpjes van maar wel even een droge dag uitzoeken..
wil hem graag eens naast de gti zetten in een sprintje om het verschil te bekijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 17 jan 2007, 18:27

sven deutschmann schreef:dankje :)

komen zeker filmpjes van maar wel even een droge dag uitzoeken..
wil hem graag eens naast de gti zetten in een sprintje om het verschil te bekijken :mrgreen:
Ik bied me bij deze aan om de M3 te launchen :mrgreen:
Cameraman vanuit de M3 is ook goed hoor ;)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 17 jan 2007, 19:58

hehe echt bruut dit 8)

echt bruut ...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 17 jan 2007, 21:25

Altijd mooi om zo'n foto reportage te zien van zo'n uit- en inbouw. Ziet er echt erg netjes uit met dat nieuwe blok erin, schoon enzo. 8)

Veel plezier ermee, kom je vast komend Ring-jaar tegen.

mvg Steven

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 18 jan 2007, 01:29

ghehe Erik das ok maar je mag ook jouw m3 ernaast zetten :P
zien we het verschil tussen een e30 m3 en een e36 m3 :wink:

heb wel minder goed nieuws helaas..
net op een hoge drempel de hele carterpan aan gort gereden en
aangezien deze maatwerk was dus aangepast zal het wel een tijdje duren voor er een nieuwe onder zit!

ondertussen maken we gewoon de rest af en als de tijd rijp is en het weer wat beter wordt dan staat ie technisch 100% voor de deur

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 18 jan 2007, 01:59

Doe je goed :lol:

Regel eens een filmpje van die Golf van je over de ring als je wilt. Lijkt me wel mooi om te zien.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jan 2007, 08:49

sven deutschmann schreef:gas erop een hoop gepruttel gevolgd door een knal zo hard als een lawine pijl :P
in spiegel kijkend op dat moment zag ik een enorme steekvlam uit de uilaat komen en een hoop rook!
de auto's achter me waren bijna de berm in gereden lol
je schrikt dan wel even op zo'n moment maar heb dit al eens eerder meegemaakt met een golfje dus op nieuw gas erop
daarna liep ie als nooit van te voren dus denk dat er gewoon een verstopping in heeft gezeten die nu
hardhandig eruit verwijderd werd (benzine in uitlaatsysteem of iets dergelijks)
ROFL... maagdenvlies eruit geblazen.. :)

Maar ziet er mooi uit man, wil m binnenkort graag eens in t echt bekijken. Achterkantje alleen nog iets omhoog, volgens mij veert ie inderdaad helemaal niet meer zo.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 18 jan 2007, 10:23

sven deutschmann schreef:ghehe Erik das ok maar je mag ook jouw m3 ernaast zetten :P
zien we het verschil tussen een e30 m3 en een e36 m3 :wink:

heb wel minder goed nieuws helaas..
net op een hoge drempel de hele carterpan aan gort gereden en
aangezien deze maatwerk was dus aangepast zal het wel een tijdje duren voor er een nieuwe onder zit!

ondertussen maken we gewoon de rest af en als de tijd rijp is en het weer wat beter wordt dan staat ie technisch 100% voor de deur
Hehe is goed hoor, maar denk dat de e30 wel wat sneller is, misschien dat ik op hogere snelheid nog een kans maak :oops:

Balen van de schade :cry: Maar komt vast wel weer goed!

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 18 jan 2007, 11:32

@ Remy, zo snel het weer ok is en ik er met de golf ben komt dat in orde :P

@ Knot, achterkant is al iets omhoog nu.. de spiralen waren veel te zacht afgeveerd en nu heb ik stuggere koni spiralen eronder! wegligging is nu prima imo

@ Erik, maatje van me heeft e30 met e36 m3 3,0l blok erin.. heeft nu korter diff van 3,73 en ik rijdt met 3,25
gister op industrieterrein sprintje getrokken en tot 100kmh ging het redelijk gelijk op totdat ik in de 2 op toeren kwam maar toen ik in 3 kwam ging ik zo hard van hem af dat ik bij schakelen naar de 4 een 3 wagenlengtes voorsprong had!

niet misselijk dus dacht ik me zo!
als carterpan gemaakt is zal ik hier ook een filmpje van maken :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 18 jan 2007, 16:04

Netjes!

Enig idee wat je auto nu weegt?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2007, 16:16

Ik zat op 1180 KG / 325 PK met die E30 en die was wel degelijk aardig sneller als mijn E36, als je hem maar in toeren hield. Ook met een 3.25 M3 diff trouwens.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 18 jan 2007, 16:42

ik schat ook zo'n 1200kg binnenkort eens wegen :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sam van der Put en 4 gasten