[img:864:576]
http://www.sdmk2.nl/ombouw6.JPG[/img]
bij de ombouw van alle delen aan het blok hebben we elke pakking/keerring/riem vervangen en
nieuwe thermostaat erin.ook de motorsteunen vernieuwd.
nieuw blokje:
[img:864:576]
http://www.sdmk2.nl/ombouw7.JPG[/img]
toen we het moment bereikt hadden dat we de motor erin hadden getakeld kwamen de problemen pas echt!
natuurlijk was dit te verwachten want we hadden ja die platen van 5 mm dikte gelast op het subframe en
als het blok al op de mm precies erin ligt dan kom je op dat moment erachter dat het nergens meer past :S
meer ruimte moeten creeren bij de versnellingsbaktunnel,schudbord en aan het randje van de linker kokerbalk.
voordeel van alles is dat het blok nu steviger en mooier erin ligt en iets meer plaats is gekomen tussen blok en radiator.
ook is ie pakweg 1,5 cm verder naar achter gekomen. is niet de wereld maar genoeg om nergens meer te kunnen raken!
hierna alles netjes afgebouwd en afgewerkt!
ik had een kompleet rvs e34 m5 uitlaatsysteem gekocht met racekat's en midden/einddempers in dubbel 60mm
bedoeling was deze eronderin te fatsoeneren/lassen maar er is gewoon te weinig ruimte voor de kat's en
middendemper dus maar het vorige systeem er zolang onder gemonteerd!
eindresultaat:
[img:864:576]
http://www.sdmk2.nl/ombouw8.JPG[/img]
[img:864:576]
http://www.sdmk2.nl/ombouw9.JPG[/img]
na 2 weken sleutelen en perfectioneren zijn we toch erachter gekomen dat het niet zomaar even iets is
wat je even op een paar daagjes doet en ik heb mijn geduld echt in vorm gekregen erdoor!
olie bijvullen en koelvloeistof erin en alles nog 30x na chekken
ok starten die handel en bij sleutel omdraai een mooie zuivere M5 roffel

:D:D
beesje maar eens voorzichtig naar buiten nadat we koelvloeistogkanalen hebben ontlucht en afgevuld om
de eerste meters te maken!
natuurlijk eerst eens een flink stuk gereden zodat blokje goed warm was en daarna terug gereden om alles nog eens te chekken.
weer de brug op en zo te zien was alles prima in orde op een slangklem van de stuurbekrachtiging na!
mooi geen olielekkage of koelvloeistoflek dus met een gerust hart weer wat gaan toeren.
eerst eens rustig aan gedaan een poosje en toen hadden we zoiets van nu mag ie eens even door komen.
gas erop een hoop gepruttel gevolgd door een knal zo hard als een lawine pijl

in spiegel kijkend op dat moment zag ik een enorme steekvlam uit de uilaat komen en een hoop rook!
de auto's achter me waren bijna de berm in gereden lol
je schrikt dan wel even op zo'n moment maar heb dit al eens eerder meegemaakt met een golfje dus op nieuw gas erop
daarna liep ie als nooit van te voren dus denk dat er gewoon een verstopping in heeft gezeten die nu
hardhandig eruit verwijderd werd (benzine in uitlaatsysteem of iets dergelijks)
nu heb ik 3 verschillende chip's voor de ecu liggen en deze gaan we testen om het beste resultaat eruit te halen