Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Dat weet ik echt niet meer, was in omgeving roosendaal toen meen ik en stond in een stal/schuur herinner ik me vaag? Geen idee meer hoe die gast heette, eigenlijk gigantische miskoop ook, dat ding was eigenlijk niks waard toen ik m kocht, maar ik moest m hebben omdat delen van die bodykit (welliswaar in heel slechte staat) erop zaten en daar ging t me eigenlijk om ^^
Maar zag er zo niet uit toen ik hem kocht hoor ^^
Maar zag er zo niet uit toen ik hem kocht hoor ^^
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
heel, heel gaaf project, ik vraag me altijd af waarom zo weinig mensen USA cars superchargen hier, is prijstechnisch heel interessant als je kijkt wat voor unbeatable beest je ervoor terug krijgt!
Laat de updates maar komen, ik lees het in ieder geval met plezier!
Laat de updates maar komen, ik lees het in ieder geval met plezier!
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 18:32
- Auto: Superb Sportline Alfa Giuliett
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Wat grappig
Die Renault staat nu bij mij in het dorp. Laatst nog even met de nieuwe eigenaar gesproken!
@ Topic: Prachtige mustang. Heb deze zomer in The States de nieuwe mustang meegekregen. En erg fijn sturende auto moet ik zeggen!

@ Topic: Prachtige mustang. Heb deze zomer in The States de nieuwe mustang meegekregen. En erg fijn sturende auto moet ik zeggen!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Update time 
Volop bezig aan de upgrade (en nog wat extra's).
Catless X-Pipe ligt klaar, moet de AFR bung nog ingelast worden en dan knal ik m eronder. De APK zie ik daarna wel weer

Ook bij Shelby nog even een 6P Big Brake kit gekocht, zou ook fijn zijn als ik nog kan remmen na de upgrade


Wat foto's van assemblage van het custom alluminium manifold

Als een mietje natuurlijk netjes alles labelen, mocht ik niet meer weten wat wat is dan kom ik er zo hopelijk nog aan uit ^^

Alles eraf (verkorte versie, ondertussen natuurlijk allerlei zaken moeten wijzigen/verleggen/aanpassen etc)


manifold erop

Tijd om de supercharger erop te zetten



Wat verder in de opbouw, o.a. Alternator op een andere plek, fuel rail erop, nieuwe injectoren erin etc

Throttle Body electronica in orde gemaakt, Elbow en CAI erop

Meeste slangen etc op maat gemaakt en goede routes gezocht

En dan kom je erachter dat de aandrijfriem die je hebt besteld NET te kort is...dus wachten op een nieuwe.
In principe hoef ik alleen nog de nieuwe brandstofpomp en nieuwe bekabeling hiervoor te leggen, en de Heat Exchanger voor de supercharger en pomp met eigen reservoir voor de Heat Exchanger nog te monteren, en wat kleine electronice af te maken. En de riem obviously zo gauw die binnen is.
Daarna de X-Pipe erop met de AFR erin, en dan kan er met de software begonnen worden. De remmen pak ik misschien ondertussen of gelijk daarna aan.

Volop bezig aan de upgrade (en nog wat extra's).
Catless X-Pipe ligt klaar, moet de AFR bung nog ingelast worden en dan knal ik m eronder. De APK zie ik daarna wel weer

Ook bij Shelby nog even een 6P Big Brake kit gekocht, zou ook fijn zijn als ik nog kan remmen na de upgrade
Wat foto's van assemblage van het custom alluminium manifold
Als een mietje natuurlijk netjes alles labelen, mocht ik niet meer weten wat wat is dan kom ik er zo hopelijk nog aan uit ^^
Alles eraf (verkorte versie, ondertussen natuurlijk allerlei zaken moeten wijzigen/verleggen/aanpassen etc)
manifold erop
Tijd om de supercharger erop te zetten
Wat verder in de opbouw, o.a. Alternator op een andere plek, fuel rail erop, nieuwe injectoren erin etc
Throttle Body electronica in orde gemaakt, Elbow en CAI erop
Meeste slangen etc op maat gemaakt en goede routes gezocht
En dan kom je erachter dat de aandrijfriem die je hebt besteld NET te kort is...dus wachten op een nieuwe.
In principe hoef ik alleen nog de nieuwe brandstofpomp en nieuwe bekabeling hiervoor te leggen, en de Heat Exchanger voor de supercharger en pomp met eigen reservoir voor de Heat Exchanger nog te monteren, en wat kleine electronice af te maken. En de riem obviously zo gauw die binnen is.
Daarna de X-Pipe erop met de AFR erin, en dan kan er met de software begonnen worden. De remmen pak ik misschien ondertussen of gelijk daarna aan.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Is weer mooi spul! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
ooh
mooi hoor

mooi hoor

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
gaaaaaf!
ziet er cool uit zeg, mooie remmenset en de manifold, charger met luchtinlaat ziet er erg gelikt uit hoor! Keep us updated
ziet er cool uit zeg, mooie remmenset en de manifold, charger met luchtinlaat ziet er erg gelikt uit hoor! Keep us updated
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Super hoor! 

- D20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Dik man,en natuurlijk je eigen naam het inlaatspruitstuk



-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Zo weer tijd voor een update, de lente breekt aan, en de supercharger build is klaar.
Nog wat pics van toen ik met de Heat Exchanger bezig was, alhoewel het een vrij grote auto is...is de Heat exchanger ook massive, dus dat was toch nogal een uitdaging.

Uiteindelijk gelukt, alles zat in elkaar, alles gedubbelchecked en nagelopen. Toen was het 'first start' moment daar:
Hij startte gelijk en liep zelfs op de oude N/A software al vrij aardig stationair.
Na even wachten op installatie van mijn Wideband in mijn catless X-Pipe:

kon mijn remote tuner aan de slag vanuit de USA. Initiele inrichting moest via remote op mijn laptop plaatsvinden, dat was even hanessen met tijdsverschil. Het dataloggen is verder piece of cake, aanzetten tijdens t rijden en na t loggen gewoon bestandje opsturen.
Na de software op mijn laptop geconfigureerd te hebben mocht ik eerst 'normaal' rondrijden en dataloggen.
Toen hebben we een probleem ontdekt bij de koeling van de supercharger, de IAT temperaturen waren hoger dan je zou verwachten:

Na een hoop zoeken kwam ik erachter dat ik met de hosing ergens een bocht had gemaakt waar de pomp op eigen kracht initieel het water niet doorheen kreeg. Ik heb die slang op een andere manier gerouteerd en toen kwam de koeling op gang. Na een testrun was dit ook in de datalogging terug te zien.
Toen kon ik voor het eerst WOT van 2000 naar 6000 rpm in z'n 3.
Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste keer wel erg spannend was/zenuwachtig was. Zo lang aan bezig geweest en zoveel geld ingestoken, dan is het toch altijd wel spannend.
Maar hij deed het, prima
Nu is het nog een kwestie van de software verder finetunen, nog een paar keer dataloggen en wat revisies van de software en hij is 'echt' klaar. Ik heb hem nog niet op de bank gehad, vermogen zal sowieso liggen tussen de 550-600 hp, laten we het tot ik op de bank ben geweest houden op 550.
Het huidige uitlaatsysteem met catless X-Pipe maakt alleen zo ontzettend veel herrie dat ik niet weet of ik dit zo ga houden. Het is een V8 en dat mag je best horen, maar het is echt...heel hard.
Helaas nog geen tijd gehad de Big Brake kit eronder te zetten, ik heb inmiddels al wel in de gaten dat remmen upgraden ook geen overbodige luxe is
Nog wat pics van toen ik met de Heat Exchanger bezig was, alhoewel het een vrij grote auto is...is de Heat exchanger ook massive, dus dat was toch nogal een uitdaging.
Uiteindelijk gelukt, alles zat in elkaar, alles gedubbelchecked en nagelopen. Toen was het 'first start' moment daar:
Hij startte gelijk en liep zelfs op de oude N/A software al vrij aardig stationair.
Na even wachten op installatie van mijn Wideband in mijn catless X-Pipe:
kon mijn remote tuner aan de slag vanuit de USA. Initiele inrichting moest via remote op mijn laptop plaatsvinden, dat was even hanessen met tijdsverschil. Het dataloggen is verder piece of cake, aanzetten tijdens t rijden en na t loggen gewoon bestandje opsturen.
Na de software op mijn laptop geconfigureerd te hebben mocht ik eerst 'normaal' rondrijden en dataloggen.
Toen hebben we een probleem ontdekt bij de koeling van de supercharger, de IAT temperaturen waren hoger dan je zou verwachten:
Na een hoop zoeken kwam ik erachter dat ik met de hosing ergens een bocht had gemaakt waar de pomp op eigen kracht initieel het water niet doorheen kreeg. Ik heb die slang op een andere manier gerouteerd en toen kwam de koeling op gang. Na een testrun was dit ook in de datalogging terug te zien.
Toen kon ik voor het eerst WOT van 2000 naar 6000 rpm in z'n 3.
Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste keer wel erg spannend was/zenuwachtig was. Zo lang aan bezig geweest en zoveel geld ingestoken, dan is het toch altijd wel spannend.
Maar hij deed het, prima
Nu is het nog een kwestie van de software verder finetunen, nog een paar keer dataloggen en wat revisies van de software en hij is 'echt' klaar. Ik heb hem nog niet op de bank gehad, vermogen zal sowieso liggen tussen de 550-600 hp, laten we het tot ik op de bank ben geweest houden op 550.
Het huidige uitlaatsysteem met catless X-Pipe maakt alleen zo ontzettend veel herrie dat ik niet weet of ik dit zo ga houden. Het is een V8 en dat mag je best horen, maar het is echt...heel hard.
Helaas nog geen tijd gehad de Big Brake kit eronder te zetten, ik heb inmiddels al wel in de gaten dat remmen upgraden ook geen overbodige luxe is

Laatst gewijzigd door Jiggy op 29 mar 2016, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 4145
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Aangepast, tnx Eric
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9615
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Heb je geen ruimte voor een vlinderklep systeem?Jiggy schreef:Het huidige uitlaatsysteem met catless X-Pipe maakt alleen zo ontzettend veel herrie dat ik niet weet of ik dit zo ga houden. Het is een V8 en dat mag je best horen, maar het is echt...heel hard.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Engine bay bling update (en een hoop andere upgrades, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen). Hoop binnenkort een keertje een DF trackday mee te pakken als het een keer op een dag is waarop ik kan.

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Heel erg vette bak en mooie mods. Heb je niet wat recente plaatjes van het geheel?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Nou, kom maar door hoor!Jiggy schreef:[...] (en een hoop andere upgrades, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen) [...]

-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Oef, nee niet zoveel vrees ik.Jussi schreef:Heel erg vette bak en mooie mods. Heb je niet wat recente plaatjes van het geheel?
Dit zijn de recentste, ik ben niet zo van de foto's maken zelf (ik ben zo'n figuur die een dure spiegelreflex koopt, hem op de auto stand zet en denkt dat ook IK dan mooie foto's ga maken. not.), deze zijn niet door mij gemaakt overigens. Ben ook zo blij als een kind als ik ergens een foto vind, zelf krijg ik geen hele mooie gemaakt namelijk ^^
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Blijft een brute verschijning in het Nederlandse straatbeeld! 

- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Zéér fraaie 'Stang!
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 jun 2015, 18:55
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Wat een ontzettend zieke bak! Wel heel stoer dat je je ook aan een Supercharger bent gaan wagen. Zie je maar weinig in NL!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Heeft ie koorts?JoeyHamers schreef:Wat een ontzettend zieke bak!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10 jul 2014, 20:54
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Nog even een filmpje delen, van een Dag met een Lach sinterklaas dagje met zieke kinderen. Onwijs leuk om te doen en al die blije gezichtjes te zien, alhoewel het wel heel erg confronterend is als kersverse vader van een inmiddels 3 maanden oude dochter.
https://www.youtube.com/watch?v=tsHbRK5Y4IU
Momenteel bezig met upgrade van de koppeling en nog wat andere motorische mods. Hoop van harte een keertje een track day mee te kunnen pakken, maar het is bijna altijd op dagen dat ik moet werken en me moeilijk vrijgepland krijg
https://www.youtube.com/watch?v=tsHbRK5Y4IU
Momenteel bezig met upgrade van de koppeling en nog wat andere motorische mods. Hoop van harte een keertje een track day mee te kunnen pakken, maar het is bijna altijd op dagen dat ik moet werken en me moeilijk vrijgepland krijg

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Ja gaaf met die supercharger. klinkt als bloedende oren hard.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Jiggy 2007 Ford Mustang Shelby GT(350)
Lekker hoor!