
Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Mooi ding zeg. En wat een wasbeurt. 

- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
"Gewoon" een hele nette wagen.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Laatst gewijzigd door StefanW op 25 apr 2015, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
ff weer update'je:
Begin december ben ik naar Patrick van P Motorsport geweest voor de vanos revisie . De motor heeft 134.000km gelopen en liep opzich goed. Dit was meer preventief onderhoud. Merk toch dat ie weer lekkerder loopt na de revisie. Het verbruik is ook verbeterd.

Tijdens de revisie zag Patrick dat mijn radiator aan de onderkant bol stond. Dit blijkt een bekend probleem te zijn van de E46. De radiator en expensievat (gelijk ook maar meegenomen) heb ik ook laten vervangen.
De draagarmrubbers aan de voorzijde bleken ook de beste tijd gehad te hebben. Deze heb ik laten vervangen door de paarse Powerflex variant. Wat een verschil is dat zeg! Lijkt wel of ik een andere auto heb, zo strak stuurt ie nu!
In de onderhoudshistorie kon ik niet terugvinden dat het brandstoffilter en de bougies vervangen waren. Deze zijn ook vervangen.
Afgelopen maand een hoop geld uitgegeven aan onderhoud, dus hoop ik nu weer ff kan genieten van de wagen
De auto staat nu op winterbanden. Kwam een leuk setje Styling 68 tegen. Later zag ik dat dit de wielen zijn die origineel bij het M-pakket geleverd worden. Mijn 18 inch zomerset laat ik binnenkort opnieuw coaten.
Twee foto's:


Begin december ben ik naar Patrick van P Motorsport geweest voor de vanos revisie . De motor heeft 134.000km gelopen en liep opzich goed. Dit was meer preventief onderhoud. Merk toch dat ie weer lekkerder loopt na de revisie. Het verbruik is ook verbeterd.

Tijdens de revisie zag Patrick dat mijn radiator aan de onderkant bol stond. Dit blijkt een bekend probleem te zijn van de E46. De radiator en expensievat (gelijk ook maar meegenomen) heb ik ook laten vervangen.
De draagarmrubbers aan de voorzijde bleken ook de beste tijd gehad te hebben. Deze heb ik laten vervangen door de paarse Powerflex variant. Wat een verschil is dat zeg! Lijkt wel of ik een andere auto heb, zo strak stuurt ie nu!
In de onderhoudshistorie kon ik niet terugvinden dat het brandstoffilter en de bougies vervangen waren. Deze zijn ook vervangen.
Afgelopen maand een hoop geld uitgegeven aan onderhoud, dus hoop ik nu weer ff kan genieten van de wagen

De auto staat nu op winterbanden. Kwam een leuk setje Styling 68 tegen. Later zag ik dat dit de wielen zijn die origineel bij het M-pakket geleverd worden. Mijn 18 inch zomerset laat ik binnenkort opnieuw coaten.
Twee foto's:
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Blijft een mooie auto!
Nog super strak voor zijjn leeftijd.
Nog super strak voor zijjn leeftijd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
WOW! Deze velgen staan hem nog beter! Super auto zeg! 

- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
ff weer een update:
Vorige maand heb ik mijn originele 18 inch wielen naar de spuiter gebracht, vond ze na 11 jaar niet heel mooi meer, dus van binnen en buiten voorzien van een nieuwe laklaag. Zijn weer als nieuw.

Vandaag bij Beek Auto Racing in Den Haag het vermogen laten meten. Was wel benieuwd.

Superblij met het resultaat uiteraard! Merkte al wel dat ie snel was, maar 16 pk meer is lekker. Moet wel zeggen dat ik op een combi van Aral 102 en BP 98 rijdt. De begrenser mag eigenlijk ook wel wat opgeschoven worden. Wat je ziet in de grafiek merk ik ook op de weg. Schiet in begrenser, terwijl je nog vol vermogen hebt.

Volgende update wordt nieuwe remmen. Ze zijn krom getrokken op de Ring afgelopen maand
Waarschijnlijk gelijk 330i klauwen met betere schijven en blokken.
Vorige maand heb ik mijn originele 18 inch wielen naar de spuiter gebracht, vond ze na 11 jaar niet heel mooi meer, dus van binnen en buiten voorzien van een nieuwe laklaag. Zijn weer als nieuw.
Vandaag bij Beek Auto Racing in Den Haag het vermogen laten meten. Was wel benieuwd.
Superblij met het resultaat uiteraard! Merkte al wel dat ie snel was, maar 16 pk meer is lekker. Moet wel zeggen dat ik op een combi van Aral 102 en BP 98 rijdt. De begrenser mag eigenlijk ook wel wat opgeschoven worden. Wat je ziet in de grafiek merk ik ook op de weg. Schiet in begrenser, terwijl je nog vol vermogen hebt.
Volgende update wordt nieuwe remmen. Ze zijn krom getrokken op de Ring afgelopen maand

Waarschijnlijk gelijk 330i klauwen met betere schijven en blokken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
Bekend gevoel idd! Ik verwacht eenzelfde grafiek voor mijn 325i begrenzer klapt er in zonder ook maar een spoortje van buiten adem raken
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
Nette cijfers! Overigens denk ik dat het verschuiven van de toerenbegrenzer niks gaat brengen. Op vrijwel alle dynosheets zie je dat de M54B25 na 6000 een dalende curve in zet. De standaard nokkenassen zijn niet toereikend voor meer vermogen bij meer toeren.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
BMW bevalt nog steeds. Zit soms weleens te kijken naar iets anders, omdat ik de BMW te comfortabel vind en de hoge zit vind ik niet heel fijn. Een leuke opvolger vind ik een Nissan350Z. De BMW gaat alleen weg tegen de juiste prijs. Ik weet dat de auto in nieuwstaat verkeerd en de meeste coupe's frikandellen zijn.
http://link.marktplaats.nl/m938769594
http://link.marktplaats.nl/m938769594
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
of een M coupe (Z3) heeft een lage zit en rijd heerlijk 

- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
Dat is ook zeker mooi. Maar alles waar ///M op staat, daar kosten de onderdelen ook 2x zoveel van.
Mooiste van een 350Z vind ik het geluid. Daarnaast stuurt het toch wat strakker dan mijn BMW. En de zit is een stuk lager. Sinds dag 1 heb ik het gevoel dat ik op de stoel zit. Dat is volgens mij echt een E46 probleem ,want de nieuwere E81/90's hebben dit totaal niet.
Verbruik zal een stuk stijgen (zal van 1 op 10 naar 1 op 8 gaan), maar zoveel kilometers maak ik ook weer niet. Onderhoud is ook relatief goedkoop (moet je niet meteen de remschijven en blokken hebben
)
Mooiste van een 350Z vind ik het geluid. Daarnaast stuurt het toch wat strakker dan mijn BMW. En de zit is een stuk lager. Sinds dag 1 heb ik het gevoel dat ik op de stoel zit. Dat is volgens mij echt een E46 probleem ,want de nieuwere E81/90's hebben dit totaal niet.
Verbruik zal een stuk stijgen (zal van 1 op 10 naar 1 op 8 gaan), maar zoveel kilometers maak ik ook weer niet. Onderhoud is ook relatief goedkoop (moet je niet meteen de remschijven en blokken hebben

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / 208pk P2
grappig dat jij dat als probleem ervaart ik vind dat juist zo fijn aan een E46StefanV6 schreef: Dat is volgens mij echt een E46 probleem ,want de nieuwere E81/90's hebben dit totaal niet.

- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
Ik zit liever dicht bij de grond 

- Knot
- Berichten: 40282
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
Tsja, als ik uit de Z4 kom en in de Golf stap heb ik ook het idee dat ik met een busje op pad ga, voorheen vond ik het gewoon een middenklasse auto 
350Z... tsja, het is verre van BMW kwalitiet, interieur, electronica etc... alleen het blok is super (diffje ook weer niet).

350Z... tsja, het is verre van BMW kwalitiet, interieur, electronica etc... alleen het blok is super (diffje ook weer niet).
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
wel in een race / track/ "lol" auto maar in mijn daily use stap ik liever wat makkelijker in en uit.StefanV6 schreef:Ik zit liever dicht bij de grond
(nog liever heb ik een SUV maarja die HSB he....

misschien wordt ik een ouwe lul

-
OnlineEvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
Inderdaad. Ik ging van een 130i naar een E39. Ik zit liever wat hoger.
Maar de zit van een E46 is dus ook redelijk "hoog"?
Maar de zit van een E46 is dus ook redelijk "hoog"?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
T.o.v. van een E90 bijvoorbeeld (die ik hiervoor had) wel.EvdP schreef:Inderdaad. Ik ging van een 130i naar een E39. Ik zit liever wat hoger.
Maar de zit van een E46 is dus ook redelijk "hoog"?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
T.O.V. andere auto's is de zit van de e46 wel lager. Maar een e90, z3, z4 etc is inderdaad nog lager.
- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
E46 heb ik ook altijd gehad dat je stukken hoger zit (dan E36). Merkte het twee weken geleden ook weer toen ik in de E46 M3 van een vriend ging zitten. Je zit daar echt op de stoel ipv erin.
En handmatige versus elektrische stoelen scheelt ook nog wat.
En handmatige versus elektrische stoelen scheelt ook nog wat.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / Te koop P2
Stefan, check dit even http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=675 Wellicht interessant.
Jij bent toevallig niet de Stefan waar ik in 2007 mee heb samengewerkt bij Fanzonely??
Jij bent toevallig niet de Stefan waar ik in 2007 mee heb samengewerkt bij Fanzonely??
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Even weer een update na bijna een jaar. Hierboven was te lezen dat de BMW te koop stond. Vorig jaar zomer heeft ie even te koop gestaan, omdat ik wilde overstappen naar een 350Z. Uiteindelijk is de BMW niet verkocht en is er dus geen 350Z gekomen.
De BMW bevalt nog steeds super. Ik rij ook maar iets van 10-12k per jaar. Binnenkort zit ie op de 150k.
Kwa onderhoud heb ik dit jaar alleen twee gereviseerde remklauwen gehad. Twee jaar terug had ik ze bij de dealer laten reviseren, maar dan vervangen ze blijkbaar de zuigers niet. Nu heb ik bij een specalist alles laten vervangen. Bij de dealer zou ik nieuwe klauwen moeten kopen a 418 euro per stuk. Complete revisie met montage was 130 euro per klauw, dus de keuze was snel gemaakt.
Voorlopig komt er ook nog geen vervanger, puur omdat de e46 gewoon een erg goede uitgebalanceerde auto is. Rij vaak in verschillende auto's, maar elke keer blijkt weer dat een e46 met 6 cilinder gewoon nog niet onder doet van een nieuwe auto in dit segment.
Enige wat verbeterd kan worden is dat de achterophanging wat strakker mag. Als je op een natte rotonde een driftje wil neerleggen, dan merk je gewoon dat de achterkant te soft aan voelt. Wat kan ik daar aan veranderen? Powerflex paars in de rubbers achter? Wil er eigenlijk geen nadelen van hebben, dus geen extra trilingen in de auto.
De BMW bevalt nog steeds super. Ik rij ook maar iets van 10-12k per jaar. Binnenkort zit ie op de 150k.
Kwa onderhoud heb ik dit jaar alleen twee gereviseerde remklauwen gehad. Twee jaar terug had ik ze bij de dealer laten reviseren, maar dan vervangen ze blijkbaar de zuigers niet. Nu heb ik bij een specalist alles laten vervangen. Bij de dealer zou ik nieuwe klauwen moeten kopen a 418 euro per stuk. Complete revisie met montage was 130 euro per klauw, dus de keuze was snel gemaakt.
Voorlopig komt er ook nog geen vervanger, puur omdat de e46 gewoon een erg goede uitgebalanceerde auto is. Rij vaak in verschillende auto's, maar elke keer blijkt weer dat een e46 met 6 cilinder gewoon nog niet onder doet van een nieuwe auto in dit segment.
Enige wat verbeterd kan worden is dat de achterophanging wat strakker mag. Als je op een natte rotonde een driftje wil neerleggen, dan merk je gewoon dat de achterkant te soft aan voelt. Wat kan ik daar aan veranderen? Powerflex paars in de rubbers achter? Wil er eigenlijk geen nadelen van hebben, dus geen extra trilingen in de auto.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Misschien eerst checken of de huidige rubbers gewoon oud zijn?
ik heb dat gevoel namelijk nooit...
verder mee eens, ik kijk ook regelmatig rond en best veel verschillend spul gereden maar kom elke keer weer tot de conclusie dat een E46 nog steeds een auto is met een heerlijke balans en niet onder doet voor jongere modellen.
ik heb dat gevoel namelijk nooit...

verder mee eens, ik kijk ook regelmatig rond en best veel verschillend spul gereden maar kom elke keer weer tot de conclusie dat een E46 nog steeds een auto is met een heerlijke balans en niet onder doet voor jongere modellen.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Auto heeft recent nog apk gehad bij de dealer, dan zou je zeggen dat het daar naar boven was gekomen. Volgens mij heb Ik hier weleens gelezen dat als je bepaalde rubbers achter verandert dat het een compleet andere auto wordt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
oke, nou is de APK eis nog wel eens wat anders dan de gemiddelde eis van een DF-er die zijn auto gebruikt om (zo nu en dan) op de limiet te rijden.
Maar het zou idd wel een indicatie zijn.
Ik ben benieuwd welke rubbers het zijn en wat het effect eventueel is
Maar het zou idd wel een indicatie zijn.
Ik ben benieuwd welke rubbers het zijn en wat het effect eventueel is

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gisae, Ralph Wolf, TurboClouseau en 4 gasten