BMW E36 M3 3.2 Ringtool - (Update P7)
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Roy RS
Re: BMW E36 M3 3.2 Ringtool
van wat ik ervan kan zien is het echt netjes opgebouwd hoor...ziet er keurig uit!
- Bart Eykens
Even updaten dan maar
In de tussentijd is er al e.e.a gebeurd, en heb ik verder wat dingen aangepast aan de M3.
- Lekje gemaakt, de leiding van de stuurbekrachtiging lekte
- Koppelingscilinder is vervangen
- Nieuwe accu
- Nieuwe Bosch koplampen
- Nieuwe OEM voorbumperlip
- Motorsport X-Brace
- Rolkooi bekleed met schuim
- GT corners gemonteerd
- Mistlampen eraf gehaald en afdekkapjes gemonteerd
- Gele lampen
- Stoelframe passagier aangepast
- Toyo R888's gemonteerd

Verder ben ik gisteren nog naar Paul Vlasblom geweest voor een setje H&R stabi's.
Kwa stuurgedrag is het verschil wel te merken met de H&R stabilisatorstangen. De auto is op hoge snelheid stabieler, en leunt wat minder in de bochten. Lijkt wel meer last van overstuur te hebben met het uitacceleren in de bochten..
Het volgende wat ik wil gaan aanpakken zijn de motorsteunen, versnellingsbakrubbers en voorste draagarmrubbers.
En binnenkort voor het eerst met de M3 naar de Ring

In de tussentijd is er al e.e.a gebeurd, en heb ik verder wat dingen aangepast aan de M3.
- Lekje gemaakt, de leiding van de stuurbekrachtiging lekte
- Koppelingscilinder is vervangen
- Nieuwe accu
- Nieuwe Bosch koplampen
- Nieuwe OEM voorbumperlip
- Motorsport X-Brace
- Rolkooi bekleed met schuim
- GT corners gemonteerd
- Mistlampen eraf gehaald en afdekkapjes gemonteerd
- Gele lampen
- Stoelframe passagier aangepast
- Toyo R888's gemonteerd
Verder ben ik gisteren nog naar Paul Vlasblom geweest voor een setje H&R stabi's.
Kwa stuurgedrag is het verschil wel te merken met de H&R stabilisatorstangen. De auto is op hoge snelheid stabieler, en leunt wat minder in de bochten. Lijkt wel meer last van overstuur te hebben met het uitacceleren in de bochten..
Het volgende wat ik wil gaan aanpakken zijn de motorsteunen, versnellingsbakrubbers en voorste draagarmrubbers.
En binnenkort voor het eerst met de M3 naar de Ring

Laatst gewijzigd door Bart Eykens op 18 apr 2014, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: M3P, 130i
Gaaf ding! Gistermiddag gespot op de A50 ri EHV.
- Bart Eykens
Thnx ! Dat kan goed kloppen, kwam toen van Vlasblom af. Wat voor auto reed jij in?
-
- Auto: M3P, 130i
Kwam vanuit EHV ri Veghel. Zilveren 330i Touring. Valt minder op dan jouw auto 

- Bart Eykens
Afgelopen zondag voor het eerst met de M3 naar de Ring geweest 

In totaal 6 rondes gedaan. Was alweer ruim een half jaar geleden dat ik voor het laatst op de ring heb gereden, dus was weer even inkomen. De M3 rijdt toch weer compleet anders dan de civic die ik hiervoor had. Vooral het koppel in combinatie met de achterwielaandrijving was erg wennen.
Had ook wat moeite met terug schakelen bij het aanremmen... best wat schakelfouten gemaakt. Komt omdat ik de 6bak en shortshifter nog niet echt gewend ben.. Maar verder ging het eigenlijk niet verkeerd. Heb het laatste rondje nog een 8'13 gedraaid. Een sub 8 min moet er zeker inzitten na een paar kleine aanpassingen en wat meer rondjes gereden te hebben.
Was een geslaagd dagje!
En verder ben ik inmiddels voorzien van een goeie kuipstoel, Recaro SPG Profi

In totaal 6 rondes gedaan. Was alweer ruim een half jaar geleden dat ik voor het laatst op de ring heb gereden, dus was weer even inkomen. De M3 rijdt toch weer compleet anders dan de civic die ik hiervoor had. Vooral het koppel in combinatie met de achterwielaandrijving was erg wennen.
Had ook wat moeite met terug schakelen bij het aanremmen... best wat schakelfouten gemaakt. Komt omdat ik de 6bak en shortshifter nog niet echt gewend ben.. Maar verder ging het eigenlijk niet verkeerd. Heb het laatste rondje nog een 8'13 gedraaid. Een sub 8 min moet er zeker inzitten na een paar kleine aanpassingen en wat meer rondjes gereden te hebben.
Was een geslaagd dagje!
En verder ben ik inmiddels voorzien van een goeie kuipstoel, Recaro SPG Profi

-
Gelijk een 8,13 en dan klagen dat t niet zo geweldig ging....
gaaf ding man!

gaaf ding man!
-
OnlineMartijn M
Superdikke M3!
Dat is een snelle tijd, netjes.
Dat is een snelle tijd, netjes.
- Paskal
- Auto: meerdere
Mooie bak Bart en 8"13 op je eerste dag met de M3 is al verrekte rap
Sub 8 lijkt me wel een serieuze uitdaging. Geen idee wat Tom met zijn M3 deed, maar dacht dat die ook net aan sub 8 komt en die gaat heeeeel hard rond
. Om op Tom-speed rond te gaan is nog wel wat oefening nodig denk ik
.
Al die tijden zijn allemaal leuk maar belangrijkste is natuurlijk om lol te hebben en de boel heel te houden...

Sub 8 lijkt me wel een serieuze uitdaging. Geen idee wat Tom met zijn M3 deed, maar dacht dat die ook net aan sub 8 komt en die gaat heeeeel hard rond

Al die tijden zijn allemaal leuk maar belangrijkste is natuurlijk om lol te hebben en de boel heel te houden...
- Fabian
Nice car!
Die rode Golf die naast je staat kwam zondagmiddag zonder voorkant van de baan af op de Abschlepwagen btw......totall loss.
Die rode Golf die naast je staat kwam zondagmiddag zonder voorkant van de baan af op de Abschlepwagen btw......totall loss.
- Alexander
Yahoe! Netjes hoor. Even wat meer wennen en dan komt het met de sub 8 wel goed. Ik heb er wel vertrouwen in. Camera wel mee nemen 
Belangrijkste is gewoon lol hebben uiteraard

Belangrijkste is gewoon lol hebben uiteraard

- Joopieboy
Dat klopt, een van de vele van dit weekend.Fabian schreef:Nice car!

- Bart Eykens
Het belangrijkste is om idd gewoon lol te hebben en alles heel te houden
Die tijden interesseren me niet zo, maar is altijd wel leuk om te weten wat er haalbaar is
Die rode golf is er bij Hatzenbach helaas hard afgegaan. De golf kwamen we ook tegen op de baan bij de Fuchsrohre waar die een auto voorbij liet gaan en toen zelf bijna eraf ging. Was al gevaarlijk bezig dus...

Die rode golf is er bij Hatzenbach helaas hard afgegaan. De golf kwamen we ook tegen op de baan bij de Fuchsrohre waar die een auto voorbij liet gaan en toen zelf bijna eraf ging. Was al gevaarlijk bezig dus...
- martll
Je ging lekker zondag. Ook al heb ik je meer zien rijden in Adenau dan op de baan. 

- Eric-328
Heb jou zondag ook een paar keer voorbij zien komen en de auto nog even naast opa aanschouwd. Mooi opgebouwd!
- Bart Eykens
Dat zal wel door de vele baansluitingen komenmartll schreef:Ook al heb ik je meer zien rijden in Adenau dan op de baan.

Eric, bedankt! Was goed druk zondag..
- Joopieboy
Ja dat klopt, hoop ongelukken ook en al vroeg ook, net na het begin was er al direct een sluiting.
- Adje ///M3
Mooie kar heb je daar! Veel DF ermee 

- Hielke
In de drukte van een zondag al 8.13 gereden? Heel knap.
Kleur koets en velgen passen ook geweldig bij elkaar. Op naar de sub 8!
- Bart Eykens
Dat rondje was wat later in de middag. We kwamen maar een paar auto's tegen op de baan. Ook een golf 2 die ons behoorlijk in de weg reed. Maar teveel risico's ga ik niet nemen.. het is en blijft natuurlijk TouristenfahrtenHielke schreef:In de drukte van een zondag al 8.13 gereden? Heel knap.

- Gijs.
Mooie kar joh! Zeker een waardige opvolger voor de Civic. Zeg ook al langer dat ik een M3 E36 op den duur als opvolger voor de Rallye wil. Momenteel eerst de Rallye maar klaar krijgen om weer te rijden. Geniet er van 

- Bart Eykens
Thnx ! Jij pakt de 106 Rallye ook goed aan zeg. Wordt een mooie trackday auto, waar je veel lol mee gaat hebben! Had zelf als eerste auto een Peugeot 205 GTI, blijven ook echt leuke maar vooral listige stuurwagentjesGijs. schreef:Mooie kar joh! Zeker een waardige opvolger voor de Civic. Zeg ook al langer dat ik een M3 E36 op den duur als opvolger voor de Rallye wil. Momenteel eerst de Rallye maar klaar krijgen om weer te rijden. Geniet er van

- SanderZ
- Auto: Leon FR
Schitterende auto, die foto dat hij in de veren duikt is ook mooi!