Volvo 360 SR20DET

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Volvo 360 SR20DET

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2014, 14:35

Dit gaat gewoon een dikke vette sleeper worden, wat nou geen gangbare auto dat is juist de grote verrassingsfactor van zo'n "oud koekje" :D

Om Den Haag te f*cken zou je een Umweltplakkette aan moeten vragen en op je ruit plakken, denk dat je die met deze turbo motor wel moet kunnen krijgen. De mijne zou er sowieso 1 krijgen en ga ik ook daadwerkelijk regelen als het ernaar uit ziet dat hij weer opgebouwd en gekeurd de weg op kan.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 feb 2014, 21:13

InjectTheVenom schreef:Dit gaat gewoon een dikke vette sleeper worden, wat nou geen gangbare auto dat is juist de grote verrassingsfactor van zo'n "oud koekje" :D

Om Den Haag te f*cken zou je een Umweltplakkette aan moeten vragen en op je ruit plakken, denk dat je die met deze turbo motor wel moet kunnen krijgen. De mijne zou er sowieso 1 krijgen en ga ik ook daadwerkelijk regelen als het ernaar uit ziet dat hij weer opgebouwd en gekeurd de weg op kan.
Wat de vliegende fok? Om Den Haag te neuken moet je een Duitse sticker op je auto plakken? Verklaar u nader.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2014, 21:58

Om ze uit de droom te helpen dat alle oudere auto's slecht voor het milieu zijn, hebben ze niets meer te vertellen als onze EU buur daar een andere mening over blijkt te hebben (iets over één Europa) :tooth:

procell

Bericht door procell » 16 mar 2014, 19:13

zo de carnaval weer voorbij, weer verder met de volvo.

Mn lasser voor de kooi af te lassen heeft het erg druk dus dan maar verder met de bak en motor te plaatsen.

Vandaag wat Bakzaken gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Valt me niet tegen, heb de opening nu best strak gemaakt, meer weghalen kan nog altijd.
Bak moet eigenlijk voor nog omhoog zodat deze niet onder de kokers van de bodem uitkomt.

Nog een paar zaken aan de motor doen dan kan de bak erachter en hang ik deze erin om de motor- en baksteunen te maken en dan de tunnel boven de bak maken.

Ben aan het denken om de tunnel van aluminium te maken, en demontabel van binnen in de auto.
Om de hitte te beperken de tunnel te voorzien van hittewerende zelfklevend folie.

procell

Bericht door procell » 13 jul 2014, 13:36

Zo het is al weer even geleden dat ik van me heb laten horen,
beetje druk gehad de afgelopen tijd met van alles en nog wat, maar hier gaat ie dan weer:

motor en bak gemonteerd met aanbouwdelen, klaar om in de wagen te hangen en de motorsteunen te maken.
Heb drie keer beschadigde schroefdraad moeten repareren, 2x in de cilinderkop omdat er verkeerde draadeinden gebruikt zijn,
en 1x in de startmotor omdat er bijna geen draad meer in zat.
Toen gekeken welke druklagerhouder ik moet toepassen, de S14 of de van de 350Z. Kon er geen verschil in ontdekken in de hoogtes en dus de Z33 maar gebruikt, alleen bij montage van de bak blijkt dat de houder niet hoog genoeg is hier moet ik dus nog naar kijken.

Verder de tank gedemonteerd, de lichte roest behandeld en weer fijn geverfd.

De rolkooi is voor 80% af, denk niet dat ik een kruis maken in de deuren maar gewoon 1 stang, omdat ik het instappen ook belangrijk vindt en dat wordt met een kruis alleen maar lastiger.

afstandsbus die bij een automaat gebruikt wordt verwijderd en het lager voor de handbak gemonteerd
Afbeelding

vliegwiel van prutsjanus gevlakt
Afbeelding

druklager houder, volgens mij is de rechtse van een S14 maar weet het niet meer zeker ;D
Afbeelding

tank weer netjes, gaat eronder als ik de bodem heb voorzien van een verse laag bodyschutz nadat het laswerk klaar is.
Afbeelding

motor met bak, moet nog wel de versnellingspook inkorten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb de drager van het diff aangepast zodat de dragers van de volvobak eraan gebout kunnen worden die weer aan de dwarsbalk komen onder de volvo. Ga het passen maar 100% gelukkig ben ik er nog niet mee.
Afbeelding

Rolkooi met alleen een stang bij de deuren, weet dus nog niet of ik daar kruizen wil, die zijn eigenlijk wel nodig voor de koppeling met de voorste veertorens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb de stoelen, stuur en pedalbox gepast, het is krap maar het gaat.
Het stuur moet wel zakken en de stuurstang verlengd zodat deze dichterbij komt.
Ben alleen niet gelukkig met de deurstangen die wil ik nog buigen zodat deze meer naar de deur gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2014, 14:23

best een groot karwei.

Plaats reactie