Mercedes C-klasse 2014

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
GTRene

Re: Mercedes C-klasse 2014

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 20:52

in het eggie helaas? wel iets softere lijnen>

http://www.autoweek.nl/nieuws/25649/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

die achterlichten :hmmm:

Afbeelding

Tommy

Bericht door Tommy » 18 nov 2013, 20:58

Doe mij toch maar ouderwetse wigvormen, die kromme bananen van Mercedes kunnen me net als doorgezakte hangbuikwijntjes die BMW heeft gebouwd met de E87 niet echt bekoren.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2013, 21:02

onderstaande foto gaat nog wel zo>

Afbeelding

maar onderstaande toch wat bedenkingen bij, magoed kan ook weer de hoek zijn?

Afbeelding

Afbeelding

http://www.caradvice.com.au/260194/2014 ... c-class-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

edit, en ja ik heb tot nu toe ook nog liever de vorige series.

Tommy

Bericht door Tommy » 18 nov 2013, 21:06

Styling van de achterkant kan op een S klasse omdat daar de lengte voor aanwezig is, nu lijkt het net alsof de achterkant tegen de garagedeur heeft gezeten. Da's met de CLA ook, dikke neus, middenpartij begin je je zorgen te maken en dan komt de kont van het formaat opel corsa sedan... Een sedan mag gewoon een kont hebben.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 nov 2013, 21:08

Tommy schreef:Doe mij toch maar ouderwetse wigvormen, die kromme bananen van Mercedes kunnen me net als doorgezakte hangbuikwijntjes die BMW heeft gebouwd met de E87 niet echt bekoren.

Mijn idee

Natuurlijk onder voorbehoud beeld IRL, foto`s kunnen de waarheid nog al geweld aandoen.

Het oogt IMO nogal Engels, beetje Rover 75 idee krijg ik ervan, misschien wel stijl, maar a-sportief.

Vooralsnog niet overtuigend.

Tommy

Bericht door Tommy » 18 nov 2013, 21:10

Potver, dat is het, Rover 75! :-P
Het grappige is, de CLA leek me geinig tot ik em in het echt zag. De A3 sedan is wat dat betreft al een stuk beter gelukt dan die CLA.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 18 nov 2013, 22:03

Hmm, ik vind de proporties juist wel mooi.

De voor overhang is niet te groot, de neus lijkt lekker lang en het blik boven de voorwielen lijkt ook niet zo hoog / veel. De korte achterkant vind ik wel iets hebben.

Hij is wel weer erg druk, met name de neus. Dat is iets waar nieuwe auto's helaas wel meer last van hebben om de logheid van het ontwerp te verhullen.

De CLA daarentegen vind ik erg lelijk, veel te grote voor en achter overhang.

dvh

Bericht door dvh » 18 nov 2013, 22:08

De (oude) CLS.. Een van de mooiste auto's uit het moderne tijdperk.

Richard430

Bericht door Richard430 » 18 nov 2013, 22:30

Oude CLS is inderdaad schitterend.. Ik wil deze ook even in het echt zien, nieuwe S kon me op de foto's niet bekoren maar in het echt beviel die me wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2013, 17:02

lijkt me niet echt verkeerd en hoewel die schijnbaar iets groter e.d. is, hij schijnt toch zo'n 100 kilo lichter te zijn, kijk das nou vooruitgang...en wat een lage cw waarde :shock:
De nieuwe C-klasse is flink gegroeid ten opzichte van z'n voorganger. De auto is nu 4,69 meter lang (+ 95 mm) en 1,81 meter breed (+ 40 mm). De wielbasis groeide ook, met 80 mm naar 2,84 meter.

Het Command-display bovenaan de middenconsole heeft een diameter van 7 inch. Wie Command Online specificeert, krijgt een scherm met een diameter van 8,4 inch.

De nieuwe aluminium-staal hybride body van de C-klasse weegt 70 kg minder dan voorheen. In combinatie met andere gewichtsbesparingen is het gewicht met ongeveer 100 kg gedaald. Het zorgt voor een lager zwaartepunt, dus betere rijeigenschappen. Ook daalde - in combinatie met vernieuwde motoren - het brandstofverbruik hierdoor tot wel 20 procent.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autoweek.nl/nieuws/26085/off ... rm=a_31492" onclick="window.open(this.href);return false;
Doch bei allem Sparzwang, auch im Hinblick auf den Flottenverbrauch der Marke, darf ein AMG-Modell der neuen Mercedes C-Klasse nicht fehlen. Dies wird befeuert von einem doppelt aufgeladenen Vierliter-V8-Motor, der zwischen 460 und 500 PS leisten dürfte.
Laatst gewijzigd door GTRene op 16 dec 2013, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 dec 2013, 17:04

Ik vind hem echt mooi. Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn pa straks nog in een 320d kruipt. Prijzen lijken ook wat lager te liggen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 dec 2013, 17:07

Idd, zeer fraai.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2013, 17:11

gewicht ook, zag al zo'n C klasse iets van 1395kg wat toch best knap is voor zo'n auto.

Afbeelding

Afbeelding

en dat scherm kan je er volgens mij afhalen/thuislaten eventueel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 33468.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 dec 2013, 19:02

Ik vind het echt niets, te veel mix van moderne en klassieke lijnen, die vormen dan dit gedrocht. De ronde aflopende, hangende kont, Rover/Jaq invloeden all over............where`s the butler?

Het is net een ontplofte Engelse Bolhoed :lol:

De ronde maar ook bol staande achterruit gezien vanuit lateraal.......ik gruwel er van...

De (althans op de foto) volstrekt wanstaltige verhoudingen; veel te lange motorkap ( daar hebben meer Duitsers last van :tooth: )

Kortom; ik laat hem beleefd staan, hoe kan je dit een waardige opvolger noemen van de gangbare C klasse, want das echt een pracht kar.

Joy

Bericht door Joy » 16 dec 2013, 19:52

Geslaagde auto, zeker in de sportieve variant. Interieur is ook weer next-gen kwa indeling en materiaalgebruik. Nu de vraag hoe het rijdt.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 dec 2013, 08:28

Huidige C geslaagd noemen is een miskenning van alle negatieve reacties van met name de achterkant waar mensen jaren aan moesten wennen.

Deze nieuwe C is meteen een schoonheid. Mercedes is inderdaad goed bezig. De 3 serie ziet eruit alsof mensen geen inspiratie meer hadden bij BMW vergeleken met deze auto.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 dec 2013, 17:42

Ik moet er even aan wennen, om het mild uit te drukken. Op deze foto kun je zien waarom:

Afbeelding

Die opgaande lijn over de flank zorgt ervoor dat het achterwiel idioot klein lijkt, zeker in combinatie met de enorme hoeveelheid metaal boven het achterwiel. Die afhangende reet is net zo'n deceptie als een vrouw met een te ruim zittende spijkerbroek - zo'n flubberende lap spijkerstof over de kont.
Verder moet ik ook wennen aan de middenconsoles die steeds breder worden, bij deze is het ook net of de tweede Coentunnel in lengterichting ingebouwd is. Zie daar je vriendin maar eens overheen te trekken.

dvh

Bericht door dvh » 17 dec 2013, 23:01

Macboy schreef:Huidige C geslaagd noemen is een miskenning van alle negatieve reacties van met name de achterkant waar mensen jaren aan moesten wennen.
.
Huh ?

Vanuit Mercedes country, i disagree.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 18 dec 2013, 21:18

Waarom lijken de C-klasse elke generatie weer veel weg te hebben van de gelijktijdige S-klasse? De E-klasse is dan altijd wat afwijzender.

Tommy

C180 7G AMG proefritje gedaan

Bericht door Tommy » 19 apr 2014, 23:12

Dit draadje maar even opfrissen. Ik was even bij de Mercedes dealer binnengestapt om ipv de foto's maar eens de auto in het echt te bekijken. Grappige is dat de verkoper zelf in Portugal zowel de A4, de F30 3-serie als de nieuwe C had gereden. Zijn indruk was dat BMW en Mercedes op gelijk niveau stonden, maar de BMW vooral de stuurmans auto was. De Audi was vooral stug, stuiterig maar verder gevoelloos en terwijl alles er mooi uit zag, kraakte alles als het aangeraakt werd volgens hem.

Lang verhaal kort, ik wilde de auto alleen zien, maar hij bood me toch aan om eens te sturen met een C om even het gevoel te krijgen of het een leuk alternatief is voor een 3-serie. Maar dan wel een met AMG pakket, een normale zou waarschijnlijk tegenvallen volgens hem. Zodoende kreeg ik vandaag een C180 Ambiente met AMG pakket binnen en buiten, LED verlichting en 7G automaat mee. De AMG stoelen zijn de enige stoelen waar ik nog enigszins steun in kon vinden, maar zowel de standaard stoel als een sportstoel in een F30 zijn beiden veel meer body hugging.

Qua design is de nieuwe C toch wel geslaagd mits voorzien van AMG pakket. De versies zonder klopten qua proporties gevoelsmatig niet. Daar mist de achterkant vooral erg veel body. Het AMG pakket trekt de aandacht weg van het korte aflopende kontje, Rover 75 look opgelost. Van buiten zie je niet meer wat voor motorisering je voor je hebt, zeker met het AMG pakket waar je gewoon zelfs met een instap motor links en rechts dikke sierstukken in de bumper hebt zitten.

Het interieur oogt mooi verzorgd, alleen oogt de tekst op gladde zwarte glimmende knopjes een beetje opgeplakt. Her en der erg amerikaans teksten als 12V, ISOFIX op afdekklepjes, dat had niet gehoeven. Het dashboard met automaat heeft een mooie console van pianolak look plastic (handgeschakelde tunnel looks like shit) maar kraakt helaas wel wat als je op de knoppen drukt, nog meer als je per ongeluk op het paneel drukt. Zal wel bij de kinderziektes horen. De Samsung galaxy tab staat recht, helaas niet naar de bestuurder gekanteld. Bediening van radio, airco en infotainment systeem, tja, het zal wel gewenning zijn, maar niet zo intuitief als bv in een BMW. De Star trek controller is een beetje een vreemd ding, net als de bediening van de automaat aan de stuurkolom. Hele design crews zijn bezig geweest met geluidjes wat een knop mag maken, maar de richtingaanwijzer voelt en klinkt alsof je hem kapot duwt. De ventilatieroosters hebben een vrij luide harde tik in de middenstand. Dat klinkt best wel goedkoop. Bij het verstellen van de stuurkolom viel ook op dat hij niet alleen hoogte en diepte instelbaar is, maar ook kanteling. Dat laatste is geen feature, maar gewoon de ruimte op het mechaniek als je het flimsy lepeltje open hebt geklapt van de stuurkolomverstelling. Het oogt wat soberder in een F30, maar alles zit in een F30 echt steviger in elkaar en dat is al geen bulletproof car. Switch gear feel en bv de deur sluit "oompfh" is ook gewoon beter in de BMW. Maar dat laatste kan smaak zijn.

De achterbank is overigens best krap. Hoofdruimte zat, maar zelfs met mijn dwergpootjes zijn de zittingen echt way too short. De wereld omgedraaid, de F30 is zowaar zowel voorin als achterin de ruimere en comfortabelere auto.

Nog even zeuren hoor, ik gooide de kofferbak open en schrok een beetje dat in een best prijzige middenklasser gewoon geen beklede rugleuning te zien was, maar zwart staal. Taxi roots?

Gezeur om niks natuurlijk. Hoe het rijdt? Nouja dit is een real world instapper qua motor. In combinatie met een 7G automaat met paddles aan het stuur. Overigens zitten deze paddles zo dicht langs de rand dat je niet lekker je handen op kwart voor drie kan plaatsen zonder steeds met je vingers tegen de paddles te komen. Beetje jammer.

De auto start in Comfort mode, je hebt nog ECO, sport, sport+ en individuele instelling. In comfort mode voelt de motor tammer dan een BMW(320iA EDE) in eco pro modus, de eco stand is onrijdbaar. In de sport en sport+ stand reageert de motor als de comfort en sportstand van BMW, alleen zit de automaat continu in de toeren te jengelen. Die 7G bak is niet meer van deze tijd. Hij schakelt niet op wanneer je dat wil, schakelt terug wanneer je dat niet wil en bokt en schokt. Geen topper. Zeker met een astmatische motor onder de kap. Eigenlijk wil je qua aandrijflijn de motor in sport, niet sport+, maar de automaat laten schakelen alsof die nog in comfort mode staat. En uitteraard wil je niet dat hij zoals nu ook midden in de bochten gewoon op en terugschakelt waarbij dat ook niet altijd even smooth gaat. De motor zelf had nog maar iets meer dan 3000 km gelopen, maar gevoelsmatig zat er geen koppel in, generally was het gewoon een behoorlijk ondermaatse motor. Het blokje in een 320iA EDE voelde relatief als een rocketship. Dit deed meer denken aan een 116d. De fabriekscijfers doen anders vermoeden.

Het AMG pakket heeft een verlaagd plankhard, bijna Audi S-line hard, onderstel wat op zich heel netjes op de weg ligt en in bochten ook weinig overhelt. je kan er zowaar goed mee de bocht om, alleen is het zo hard dat de achteras nogal eens wil stampen als je over een richel komt. Sportief voelt het zeker, maar komende uit een Dreier met sportonderstel waar nog eens eibach overheen is gezet, voelt het al oncomfortabel hard.

De besturing is verrassend direct, alleen echt volledig gevoelloos. Er komt ook weinig gewicht in het stuur op snelheid. Het rare is dat als je sport instelt bij individual settings, de besturing meer centreert dan de sportstand in Sport+. Oh ja, een knopje ESP uit kon ik zo in de gauwigheid niet vinden. Niet dat je er met die motorisering wat aan hebt.

Wat dat betreft vielen de looks icm AMG package me dus mee, maar kom ik ondanks de lovende pers op de NAIAS die vooral gekeken hebben, maar niet aangeraakt hebben, tegen wat dingen aan die nogal afbreuk doen aan het premium gevoel van Mercedes. De 7G gaytronic is echt hopeloos verouderd. Het wordt tijd om te kijken naar de ZF8 of de 9G bak, zonde om de 7G nog in de W205 te lepelen. Motorisch is het minimum toch wel de C200. Misschien komt de 7G beter tot z'n recht met een sterkere motor, nu is het een zoekmachine die de weg kwijt is geraakt.

Would I buy one? Well, zoals hij er nu bij staat niet. Sterkere motor, betere automaat, her en der meer bekleding, stevigere materialen... tja net iets te veel om ja te zeggen, misschien dat een deel nog aanloopproblemen zijn van de kinderziekte periode. Zeker als je bedenkt dat AMG pakket zowel van buiten als van binnen echt mandatory is voor het normaal oogt en zit, maar dan is het ook echt wel een dikke auto die er ook gelijk echt duur uitziet. Het is geen slechte auto op zich, maar ik snap wel waarom de auto lichter is geworden dan z'n voorganger. En dikke vette pech dat z'n concurrenten gewoon te goed zijn op dit moment.

Linkje voor plaatjes:
http://s129.photobucket.com/user/tommy_hf/story/79317" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/photo.php?v=886372144721832" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 20 apr 2014, 08:46

^
Oei oei, das toch wel een ontnuchterende review Tommy........ :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 20 apr 2014, 09:19

de deur sluit "oompfh" is ook gewoon beter in de BMW.
Ahaaa..!

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 20 apr 2014, 09:20

Goede review. Ik zie veel manco's van moderne auto's terugkomen. Futloze motoren, onlogische bediening en als je verder kijkt dan de gadgets vaak een ontnuchterend kwaliteitsniveau mbt het interieur.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 apr 2014, 11:06

Ik had er, toen ik erin zat, meer mee dan met een Bmw.
alleen zodra de bmw goed aangekleed is dan weer liever die.

ik heb er niet mee gereden, daar kan ik niks over zeggen dus...

Ahmed

Re: C180 7G AMG proefritje gedaan

Bericht door Ahmed » 20 apr 2014, 11:44

Tommy schreef: Qua design is de nieuwe C toch wel geslaagd mits voorzien van AMG pakket. De versies zonder klopten qua proporties gevoelsmatig niet. Daar mist de achterkant vooral erg veel body. Het AMG pakket trekt de aandacht weg van het korte aflopende kontje, Rover 75 look opgelost. Van buiten zie je niet meer wat voor motorisering je voor je hebt, zeker met het AMG pakket waar je gewoon zelfs met een instap motor links en rechts dikke sierstukken in de bumper hebt zitten.

Linkje voor plaatjes:
http://s129.photobucket.com/user/tommy_hf/story/79317" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/photo.php?v=886372144721832" onclick="window.open(this.href);return false;
Helemaal mee eens. Ook de LED koplampen zijn een must, daarmee oogt het front lekker agressief.
Leuke review :thumbup:

Links doen het niet....?

Plaats reactie