Dealer/stealer (miljoenenbeslag op huizen Van Dijk)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Dealer/stealer (miljoenenbeslag op huizen Van Dijk)
Dan is dat stealer misschien wat minder gelukkig gekozen in de titel van het topic?
- Petrolhead Tom
Betaalde auto's uitleveren maakt gewoon onderdeel uit van het onderhanden werk en wordt dus gewoon afgewerkt.Snipe schreef:Waarom krijgen ze die sowieso wel? Het lijkt me dat als je een nieuwe auto besteld hebt die je al gedeeltelijk of helemaal betaald hebt, je niet vooraan staat in het rijtje schuldeisers.Petrolhead Tom schreef:Die krijgen ze sowieso wel. Kan alleen iets langer duren.Snipe schreef:Dat is helemaal waar. En toch is het ook wel weer begrijpelijk dat mensen uit hun stekker gaan als ze hun nieuwe, al betaalde auto niet meekrijgen.
- Snipe
Ik heb de indruk dat het niet zo eenvoudig ligt. Je hebt een aanbetaling op een auto gedaan, maar je hebt die auto nog niet, wat dan? Je hebt je auto betaald, maar de dealer heeft de BTW en BPM nog niet afgedragen, wat dan? De dealer heeft een miljoen schuld bij de belasting en de waarde van de bedrijfsvoorraad inclusief nog niet op naam gezette auto's is een miljoen, wat dan?Petrolhead Tom schreef:Betaalde auto's uitleveren maakt gewoon onderdeel uit van het onderhanden werk en wordt dus gewoon afgewerkt.
-
Ik kan me niet voorstellen dat jij niet weet hoe groot Van Dijk was? Al was 1% rendement niet veel, dan nog zou je in goede tijden een godsvermogen overhouden. Het was geen toko waar maar 12 auto's in stonden.Snipe schreef:Wat ik met de openingspost bedoelde was: dealers klagen allemaal dat ze zo weinig verdienen en dat ze hun best moeten doen om een rendement van 1% te behalen. Zou dat echt zo zijn als de bestuurders van een lokale Mercedesdealer kennelijk allemaal miljoenenpanden bezitten?Kasteel schreef:Misschien ben ik wat naief, maar wordt v Dijk niet een beetje heel erg door het slijk gehaald? Het lijkt mij gewoon een autobedrijf dat een paar slechte hele slechte jaren op rij heeft, de bank haar krediet terugtrekt en daardoor ten onder gaat? Lijkt mij meer een tragisch verhaal, wat momenteel vaker voorkomt, dan een voor opgezet plan om recent dikke huizen van te kopen....
Wie verder wel of niet crimineel is weet ik niet, maar daar was het me ook niet om te doen.
- Snipe
Ja, natuurlijk was Van Dijk groot, maar het is ook weer geen PGA of Stern.
-
Maken ze de deal rond, rest betalen, auto naar klant: Meer geld vrij.Snipe schreef:Ik heb de indruk dat het niet zo eenvoudig ligt. Je hebt een aanbetaling op een auto gedaan, maar je hebt die auto nog niet, wat dan? Je hebt je auto betaald, maar de dealer heeft de BTW en BPM nog niet afgedragen, wat dan? De dealer heeft een miljoen schuld bij de belasting en de waarde van de bedrijfsvoorraad inclusief nog niet op naam gezette auto's is een miljoen, wat dan?Petrolhead Tom schreef:Betaalde auto's uitleveren maakt gewoon onderdeel uit van het onderhanden werk en wordt dus gewoon afgewerkt.
Duurt wat langer, maar over het algemeen komt dat wel goed. Als het allemaal maar goed op papier staat!!
-
-
De verkoop afdeling zou blij zijn met 1% winstmarge idd. Op de onderdelen/accessoires word over het algemeen wel een stuk beter verdiend. en de werkplaats zorgt over het algemeen voor de grootste winst.
Het is niet voor niks dat alle dealers nu weer reclame maken dat de "oude" auto`s ook weer welkom zijn.
Het is niet voor niks dat alle dealers nu weer reclame maken dat de "oude" auto`s ook weer welkom zijn.
- D20VT
Idd in de tijd dat het pand aan de schuttevaerweg weggezet is wat het 1 van de grootste dealers van Europaallen schreef:Ik kan me niet voorstellen dat jij niet weet hoe groot Van Dijk was? Al was 1% rendement niet veel, dan nog zou je in goede tijden een godsvermogen overhouden. Het was geen toko waar maar 12 auto's in stonden.Snipe schreef:Wat ik met de openingspost bedoelde was: dealers klagen allemaal dat ze zo weinig verdienen en dat ze hun best moeten doen om een rendement van 1% te behalen. Zou dat echt zo zijn als de bestuurders van een lokale Mercedesdealer kennelijk allemaal miljoenenpanden bezitten?Kasteel schreef:Misschien ben ik wat naief, maar wordt v Dijk niet een beetje heel erg door het slijk gehaald? Het lijkt mij gewoon een autobedrijf dat een paar slechte hele slechte jaren op rij heeft, de bank haar krediet terugtrekt en daardoor ten onder gaat? Lijkt mij meer een tragisch verhaal, wat momenteel vaker voorkomt, dan een voor opgezet plan om recent dikke huizen van te kopen....
Wie verder wel of niet crimineel is weet ik niet, maar daar was het me ook niet om te doen.
Van dijk heeft natuurlijk vooral in de beginjaren behoorlijk zijn zakken gevuld met het direct bij de fabriek kopen van auto's buiten de nl importeur om. En dan als dealer gewoon verkopen en alle garanties ed claimen bij mb nl.
Op dat moment in die jaren grote investeringen doen in ontroerend goed betaald nu uit in miljoenenpanden.
Maar die taxiboetes van miljoenen voor prijsafspraken hebben waarschijnlijk ook niet veel goed gedaan
Als je idd nog nooit bij van dijk bent geweest en je kent die blokkendoos alleen van het ritje over de snelweg snap ik dat je een andere kijk erop hebt
- Hielke
Toen m'n Punto Evo in maart 2 jaar werd heb ik 'm met het oog op coulance toch maar voor z'n eerste beurtje naar de dealer gebracht. Voor die beurt stond een vast bedrag van 170 euro. In zegge en schrijve 10 minuten werden het luchtfilter en het pollenfilter vervangen. Dat was het. Geen olie, geen oliefilter, niets dat nagelopen werd. Ik stond erbij en keek ernaar. Oh ja, ik zag heel toevallig ook dat er een dikke schroef uit een band stak. 'Dat los ik wel even op' was de nette response van de monteur. Schroef eruit gewrikt, plug erin, lucht erbij, ook 10 minuten. Op de factuur 35 euro. '35 euro voor 10 minuten en een plug?' vroeg ik. Standaard tarief voor een bandreparatie was het antwoord.erwin20vt schreef:De verkoop afdeling zou blij zijn met 1% winstmarge idd. Op de onderdelen/accessoires word over het algemeen wel een stuk beter verdiend. en de werkplaats zorgt over het algemeen voor de grootste winst.
Die werkplaats van de dealer moet me maar niet te vaak zien. Gelukkig heb ik, itt veel Duitse meuk rijders hier, een degelijke wagen

- Luco
Hij kon nieuwe modellen maanden eerder leveren dan mb nl.D20VT schreef:
Idd in de tijd dat het pand aan de schuttevaerweg weggezet is wat het 1 van de grootste dealers van Europa
Van dijk heeft natuurlijk vooral in de beginjaren behoorlijk zijn zakken gevuld met het direct bij de fabriek kopen van auto's buiten de nl importeur om. En dan als dealer gewoon verkopen en alle garanties ed claimen bij mb nl.
Op dat moment in die jaren grote investeringen doen in ontroerend goed betaald nu uit in miljoenenpanden.
Maar die taxiboetes van miljoenen voor prijsafspraken hebben waarschijnlijk ook niet veel goed gedaan
Als je idd nog nooit bij van dijk bent geweest en je kent die blokkendoos alleen van het ritje over de snelweg snap ik dat je een andere kijk erop hebt
Maar ook is algemeen bekend dat er ook redelijk veel dubieuze klanten bij waren

Maar goed, mij maakt het niet zoveel uit hoe iemand zijn geld verdient, je bent tenslotte niet verplicht er te kopen of er zaken mee te doen.
- PD power
Klopt Perry,Snipe schreef:Ik heb de indruk dat het niet zo eenvoudig ligt. Je hebt een aanbetaling op een auto gedaan, maar je hebt die auto nog niet, wat dan? Je hebt je auto betaald, maar de dealer heeft de BTW en BPM nog niet afgedragen, wat dan? De dealer heeft een miljoen schuld bij de belasting en de waarde van de bedrijfsvoorraad inclusief nog niet op naam gezette auto's is een miljoen, wat dan?Petrolhead Tom schreef:Betaalde auto's uitleveren maakt gewoon onderdeel uit van het onderhanden werk en wordt dus gewoon afgewerkt.
Eerst de belasting, dan de bank, misschien dat je achteraan nog een ventieldop overblijft, maar bij een volledig faliet, loop je het risico, dat je idd niks krijgt.
Ken een geval, nieuwe auto besteld en betaald, de in te ruilen auto was al geleverd, omdat daarvoor een koper was, klant kreeg een vervangende auto mee, je raad het al, uiteindelijk stond de klant met compleet lege handen.
- Niels
- Auto: Prius+
Dealers mogen momenteel blij zijn met 1% rendement en dat heeft natuurlijk ook alles te maken met de overhead kosten. Bij een dergelijke dealer kan het salaris van de directie natuurlijk ook wel een aardig stukje overhead zijn 

- dvh
Bedrijfsauto is ook overhead 
Alles is over het head. Zolang er maar verkocht wordt gaat het goed. Daarna wordt het lastig.

Alles is over het head. Zolang er maar verkocht wordt gaat het goed. Daarna wordt het lastig.