ik heb dat er bv ook midden onder (maar dan 2 van die dingen), weet niet of dat ook bij zoiets wat jij hebt kan/werktt?
zo'n ding en dan zonder sensor voor jou geval neem ik aan

He Ed, Ja die heb ik wel hoor! Zit op de plek waar origineel de gasklep zit. Volgas is hij rond de 30~35 graden nu, bij echt lange runs (200+) loopt ie uiteraard wel iets op. Bij langzaam stadsverkeer warmt het inlaatspruitstuk uiteraard wel serieus op tot 50~60 graden. Als je dan even doortrekt zakt ie meteen terug naar +-35 graden.EvdP schreef:Je hebt geen inlaat temperatuur sensor?
Ik kan je verzekeren dat het een verschil van dag en nacht is qua warmte onder de motorkap.nickdoesburg schreef:
Waar een turboblanket wel heel erg goed voor kan zijn is de temperatuur onder de motorkap verlagen. Die kan op dit moment nog best wel fors zijn. voor wat dat betreft overweeg ik nog steeds om er een op te zetten, zeker als ik straks meer vermogen ga draaien. Aan de andere kant is de turbine ontworpen voor een dieselmotor welke veel lagere uitlaatgastemperaturen hebben. Daardoor zou de turbo met een turboblanket het op een lange autobahn rit wel is te warm kunnen krijgen.. Wat op dit moment vooral kritisch is qua temperatuur zijn de bougiekabels. Die krijgen het nu wel erg warm. Heb inmiddels al mooie heetsleeve gevonden die ik binnenkort ga bestellen. Heb er nu voor nood alutape omheen (met glasvezel isolatie) en dat gaat tot nu toe ook prima. (ziet er alleen niet uit)
Qua motortemperatuur heb ik totaal geen problemen, er zit een grote tropenradiateur in die echt belachelijk veel koelvermogen heeft. Zelf met 30 graden buiten en forse intercooler ervoor is er eigenlijk nog niks aan de hand. Buiten dat heeft de M535i standaard een behoorlijke oliekoeler die ook lekker meehelpt.
He Gert,G Kolkman schreef:Was je vorig weekend nou ook in Zevenaar? Dan heb ik nog wel even onder de kap gekoekeloerd maar je stond zelf niet bij de auto op dat moment. Zag er goed uit.
He Etienne, moet zeggen dat je me wel weer aan het denken zet over een turboblanket. Het is toch wel erg interessant. Jammer dat ze een beetje duur zijn om "even" te proberen. Waar ik wel weer bang voor ben is de temperatuur van de downpipe. Die zal wel een serieus stukje heter worden (energie moet toch ergens heen) en die loopt nu wel erg dicht langs mijn kabelboom. (nieuwe kabelboom staat in de planning)Etienne schreef:Ik kan je verzekeren dat het een verschil van dag en nacht is qua warmte onder de motorkap.
He Jans, bedankt! Ik studeer inderdaad Autotechniek op de HAN. Jij ook of zit je op een andere opleiding van de HAN? Spreek me maar een keer aan als je me herkent!328Ti schreef:Mooie writ-up Nick. Een erg mooie set up met veel ambacht qua sleutelwerk. Studeer je Autotechniek a/d HAN? Wellicht kom ik je daar wel een keer tegen.
Groeten Jans
Ik ben een 4e jaars CE'tje. Heb je trouwens iets aan M3 S52B30 zuigers om de compressie te verlagen? Ik heb er hier nog 6 in goede staat liggen. Tevens ook nog een onderblok van een M52B25 (2.3) liggen met zuigers en drijfstangen. Ik weet niet wat de BxS is van jouw blok. Wellicht kan ik je ermee matsen.nickdoesburg schreef:He Jans, bedankt! Ik studeer inderdaad Autotechniek op de HAN. Jij ook of zit je op een andere opleiding van de HAN? Spreek me maar een keer aan als je me herkent!328Ti schreef:Mooie writ-up Nick. Een erg mooie set up met veel ambacht qua sleutelwerk. Studeer je Autotechniek a/d HAN? Wellicht kom ik je daar wel een keer tegen.
Groeten Jans
Bedankt! E30 staat inderdaad even op een laag pitje. Heb het wel in de planning staan om er snel weer mee te gaan rijden op een DF trackday oid. Zijn paar kleine dingen die ik nog even moet oplossen die de laatste ciruitdag (dat was eind Maart alweer..) omhoog kwamen (bak lekt verschrikkelijk, motor houd af en toe in door soort noodloop) Hij deed het verder wel heel erg goed dus heb wel weer veel zin om ermee te gaan rijden. (De HT10 remblokken deden het zo goed dat mn maatje meteen de nieuwe semislicks vierkant remdeJurrian schreef:Goed bezig Nick, staat de E30 even op een laag pitje?