Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Hashiriya

Re: Voorstellen

Bericht door Hashiriya » 25 jul 2013, 20:13

Ik heb vandaag een BMW Z4 2.2 gereden om ook eens de power van zo'n 6 in lijn te ervaren in een lichte auto. De verkoper had nog leuke verhalen dat het vermogen misschien minder was dan bij een S2000, maar het koppel zou dat allemaal goed maken. Hij heeft mij vervolgens een proefrit aangeboden. Dat viel even tegen zeg, qua performance. De 170pk's voelen meer aan als 120pk. Verder is het een heel ander apparaat dan een S2000. De Z4 is meer een cruiser voor de ouwe lul die naar de golfclub cruised met maximaal 60km/h. Het nodigd niet uit om hard te gaan rijden. Wel had het een leuk donker geluid van de motor maar het mag allemaal wel wat (10x) luider, pittiger. Morgen ga ik denk ik een Z4 3.0 opzoeken. Kijken/voelen wat dat doet in vergelijking met een S2000. Ik krijg steeds meer respect voor die 2 liter van Honda. Die gaat als de brandweer. Qua beleving voelt het 2x zo snel als de Z4 2.2 :)

Vanmorgen ook nog een S2000 bekeken/gereden. De staat was niet zo netjes als op de foto's. Verder een vreemd geluid bij gas los. Een beetje zoemend geluid, vooral bij lage snelheid. Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ik denk dat het differentieel aan vervanging toe is. Hij zegt dat het normaal is (dit heeft hij nagevraagd bij een Honda monteur). Andere autos welke ik getest heb (heb er nu 4 gereden) hadden dit probleem niet.

Sander Prinsen
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Re: Voorstellen (Z4 Roadster/Coupe of toch de S2000?)

Bericht door Sander Prinsen » 25 jul 2013, 21:40

Dat geluid vooral bij gas los bij zo'n 3500rpm? En het houdt op als je de koppeling intrapt of gas geeft? Dan is de kans groot dat het 'clutch buzz' is, iets waar veel S'jes last van hebben (de mijne ook). Heeft iets met trilling in de veertjes van de koppeling te maken ofzo (weet het niet precies), maar het kan geen kwaad. Als je googled op 'clutch buzz S2000' kom je genoeg topics hierover tegen. Oplossing is een andere koppeling, maar ik erger me er al niet meer aan. Koppelt en schakelt verder zonder problemen...

Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jul 2013, 21:44

Sander Prinsen schreef:Dat geluid vooral bij gas los bij zo'n 3500rpm? En het houdt op als je de koppeling intrapt of gas geeft? Dan is de kans groot dat het 'clutch buzz' is, iets waar veel S'jes last van hebben (de mijne ook). Heeft iets met trilling in de veertjes van de koppeling te maken ofzo (weet het niet precies), maar het kan geen kwaad. Als je googled op 'clutch buzz S2000' kom je genoeg topics hierover tegen. Oplossing is een andere koppeling, maar ik erger me er al niet meer aan. Koppelt en schakelt verder zonder problemen...

Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden!
Heeft de mijne ook. Typisch voor de S2000. Wat nog wel even het vermelden waard is is dat het vaak niet helpt als je je koppeling vervangt. Het is tenminste geen garantie dat de clutch buzz dan wegblijft.

Sander Prinsen
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Bericht door Sander Prinsen » 25 jul 2013, 21:48

Het schijnt ook af te hangen van het merk koppeling, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Met een nieuwe koppeling is het in eeste instantie wel weg als het goe dis, maar je hebt inderdaad kans dat het gewoon wel terug komt.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 jul 2013, 23:02

Hashiriya schreef:Ik heb vandaag een BMW Z4 2.2 gereden om ook eens de power van zo'n 6 in lijn te ervaren in een lichte auto. De verkoper had nog leuke verhalen dat het vermogen misschien minder was dan bij een S2000, maar het koppel zou dat allemaal goed maken. Hij heeft mij vervolgens een proefrit aangeboden. Dat viel even tegen zeg, qua performance. De 170pk's voelen meer aan als 120pk. Verder is het een heel ander apparaat dan een S2000. De Z4 is meer een cruiser voor de ouwe lul die naar de golfclub cruised met maximaal 60km/h. Het nodigd niet uit om hard te gaan rijden. Wel had het een leuk donker geluid van de motor maar het mag allemaal wel wat (10x) luider, pittiger. Morgen ga ik denk ik een Z4 3.0 opzoeken. Kijken/voelen wat dat doet in vergelijking met een S2000. Ik krijg steeds meer respect voor die 2 liter van Honda. Die gaat als de brandweer. Qua beleving voelt het 2x zo snel als de Z4 2.2 :)

Vanmorgen ook nog een S2000 bekeken/gereden. De staat was niet zo netjes als op de foto's. Verder een vreemd geluid bij gas los. Een beetje zoemend geluid, vooral bij lage snelheid. Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ik denk dat het differentieel aan vervanging toe is. Hij zegt dat het normaal is (dit heeft hij nagevraagd bij een Honda monteur). Andere autos welke ik getest heb (heb er nu 4 gereden) hadden dit probleem niet.
Heerlijke reactie. Meer hiervan graag :kikker: :)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 jul 2013, 09:19

Hashiriya schreef:Ik heb vandaag een BMW Z4 2.2 gereden om ook eens de power van zo'n 6 in lijn te ervaren in een lichte auto. De verkoper had nog leuke verhalen dat het vermogen misschien minder was dan bij een S2000, maar het koppel zou dat allemaal goed maken. Hij heeft mij vervolgens een proefrit aangeboden. Dat viel even tegen zeg, qua performance. De 170pk's voelen meer aan als 120pk. Verder is het een heel ander apparaat dan een S2000. De Z4 is meer een cruiser voor de ouwe lul die naar de golfclub cruised met maximaal 60km/h. Het nodigd niet uit om hard te gaan rijden. Wel had het een leuk donker geluid van de motor maar het mag allemaal wel wat (10x) luider, pittiger. Morgen ga ik denk ik een Z4 3.0 opzoeken. Kijken/voelen wat dat doet in vergelijking met een S2000. Ik krijg steeds meer respect voor die 2 liter van Honda. Die gaat als de brandweer. Qua beleving voelt het 2x zo snel als de Z4 2.2 :)

bespaar je de moeite, als er geen M op staat blijft het een truttenschudder voor golfers :D

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2013, 09:44

Auto's heb ik altijd BMW maar idd mijn enige uitzonderingen zijn Honda en Toyota...

EP3 (ik had een EP2 dan maar stuurde verder prima met 90pk minder) en S2000 zijn beste wagentjes hoor.

Die 2.2 klinkt wel gaaf vind ik, schel in de hoge toeren en heb m liever dan een 4 cilinder. De 3.0 265pk vind ik prima te doen hoor, die van mij heeft zeker een berg meer koppel dan een S2000 blokje.

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 26 jul 2013, 10:24

Een snel Honda blok gaat er boven de 6000rpm zo heerlijk agressief aan het gas hangen, daarvan krijg je meteen een grote glimlach. Een gouden combinatie met de heerlijk schakelende versnellingsbak.

Als je daarna in een sportieve auto gaat zitten, die wel koppel heeft maar bij 6000 uitgekakt is.. dan is het echt een teleurstelling.

Ik zou het wel weten..

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2013, 10:29

Tsja, S2000 is de rijdersauto... Z4 3.0 de allround.

Zelfde verhaal wat ik gepost heb over motorfietsen, 600f'je vs 900rr... de 600 echt werken, 2 versnellingen terug voor elke bocht om in de toeren te blijven etc.

Vind alleen een S2000 overpriced, zou zelf altijd een facelift willen hebben met lage kmstand en dan zit je dik over de 20k euro.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 10:39

Ach ja, dan is de auto iets overpriced voor je gevoel, maar kun je hem volgend jaar ook overpriced doorschuiven. Aan het einde van de rit telt alleen de afschrijving.

Knot

Bericht door Knot » 26 jul 2013, 10:48

Al naar de 78-PK-TJ uit Rotterdam gekeken? Dat zou mijn keuze zijn, aug 2004, 115k gelopen, stond eerder voor 24 of 25 tekoop een jaar terug maar zijn toch maar wat gezakt.

Als ik daar nou met mn Z4 coupe kom, zelfde kmstand, 2 jaar jonger, hogere aanschafprijs, navi, stoelverwarming, enz enz enz, dan moet er zeker nog 5k bij :ken ik jou:

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 14:23

Nee ik kijk naar bouwjaar 2002-2003 met de vernieuwde softtop (achterruit van glas ipv kunstof). Het facelift model is te duur inderdaad. De auto waar jij het over hebt staat al meer dan een half jaar te koop en die blijft ook nog wel even staan. Dealers willen er nauwelijks wat af doen. 500 Euro korting kan je krijgen als je geen inruil hebt. Of je moet de 6 maand bovag garantie laten vallen. Naar mijn mening koop je geen auto als je denkt die garantie nodig te hebben. Voor ik een auto koop controleer ik toch alles. De garantie is ook goed voor 500 euro.

Verder heb ik hiernaar gekeken (niet gereden):
Afbeelding

Ook wel leuk. Als er motorisch iets stuk gaat, kan je er nog om lachen. Het is gewoon een 2.2 Opel blok uit een Vectra/Zafira. Geen toerenmonster, daarvoor moet je bij Lotus zijn met de Toyota VVTi.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 14:39

Knot schreef:Al naar de 78-PK-TJ uit Rotterdam gekeken? Dat zou mijn keuze zijn, aug 2004, 115k gelopen, stond eerder voor 24 of 25 tekoop een jaar terug maar zijn toch maar wat gezakt.

Als ik daar nou met mn Z4 coupe kom, zelfde kmstand, 2 jaar jonger, hogere aanschafprijs, navi, stoelverwarming, enz enz enz, dan moet er zeker nog 5k bij :ken ik jou:
Goede deal. Ik zou de Z4 meteen inrulen ;) Navi op de smartphone en stoelverwarming heb je niks aan. Extra gewicht en de stoelen zijn al zo warm, zeker met dit weer pfffff. Plakkende rug krijg je ervan. Daarom kies ik zelf altijd stof of half leer boven leer.

Knot

Re: Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)

Bericht door Knot » 26 jul 2013, 15:02

Tsja, ik vind een Z4 dan gewoon veel dikker uitgevoerd en daardoor meer waarde hebben. De S2000 is een echte rijdersauto maar ook vrij kaal, zegmaar handmatige birdview met het dak naar beneden ipv op het 16:9 scherm...

Als ik een keer tijd heb zal ik daar eens langsrijden kijken wat ze erbij willen hebben.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 16:05

Zit ook wel een iets prijs verschil tussen een speedster of een elise/exige.... Voor dat verschil kan je ook wel iets tunen aan het blok waardoor die harder zal trekken schat ik zomaar.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 16:30

Jeroen K. schreef:Zit ook wel een iets prijs verschil tussen een speedster of een elise/exige.... Voor dat verschil kan je ook wel iets tunen aan het blok waardoor die harder zal trekken schat ik zomaar.
Het gaat niet om power maar om het karakter van de motor.

Dat past gewoon beter bij de auto dan een 2.2 Opel Zafira cruise motor. Wel mooi dat het ook zo tegen de toerenbegrenzer aan hikt, net als bij een S2000.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 jul 2013, 16:45

Hashiriya schreef:Nee ik kijk naar bouwjaar 2002-2003 met de vernieuwde softtop (achterruit van glas ipv kunstof). Het facelift model is te duur inderdaad. De auto waar jij het over hebt staat al meer dan een half jaar te koop en die blijft ook nog wel even staan. Dealers willen er nauwelijks wat af doen. 500 Euro korting kan je krijgen als je geen inruil hebt. Of je moet de 6 maand bovag garantie laten vallen. Naar mijn mening koop je geen auto als je denkt die garantie nodig te hebben. Voor ik een auto koop controleer ik toch alles. De garantie is ook goed voor 500 euro.

Verder heb ik hiernaar gekeken (niet gereden):
Afbeelding

Ook wel leuk. Als er motorisch iets stuk gaat, kan je er nog om lachen. Het is gewoon een 2.2 Opel blok uit een Vectra/Zafira. Geen toerenmonster, daarvoor moet je bij Lotus zijn met de Toyota VVTi.
Ik denk dat dat mijn oude speedster is...wellicht niet de beste om te kiezen :coffee:

Ik weet een hele mooie voor je, bij interesse kun je pmen. Kan ik je tevens vertellen waarom je die op de foto niet moet nemen.(mits het kenteken overeenkomt, maar volgens mij zijn er niet veel britisg racing green speedsters in nl.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 16:48

Nee, dit was een zwarte met 20.000km op de klok. 22.750 moet het opbrengen!!! Succes met de verkoop :D

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =st%7Cs,sr" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 jul 2013, 16:51

Voor 8k minder weet ik een betere en mooiere (lees exige onderstel, radiator, motortuning, uitlaat alles)

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 17:17

Roy RS schreef:Voor 8k minder weet ik een betere en mooiere (lees exige onderstel, radiator, motortuning, uitlaat alles)
Ik koop alleen origineel, niet verprutste auto's. Het liefst van een oud opaatje.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 17:47

Ik zal je wakkerschudden. Een Britse fabrikant levert per definitie een verprutste auto af. Het is aan jou de taak om deze opnieuw op te bouwen en te perfectioneren. Exact waar ik me nu al jaren mee bezig houd.
Die Speedster mag dan wel het GM label dragen...

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 26 jul 2013, 18:04

allen schreef:Ik zal je wakkerschudden. Een Britse fabrikant levert per definitie een verprutste auto af. Het is aan jou de taak om deze opnieuw op te bouwen en te perfectioneren. Exact waar ik me nu al jaren mee bezig houd.
Die Speedster mag dan wel het GM label dragen...
Dat klinkt niet best. Ik heb mij niet echt verdiept in de Speedster. Wat is het probleem precies?

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 19:11

Het standaard onderstel, de veel te smalle voorbanden waardoor veel mensen klaagden dat de wagen teveel onderstuur had (je kunt ook gewoon even kort het gas liften, dus persoonlijk vond ik het onzin). De radiateur gaat een keer stuk.
Kort gezegd, als je serieus geïnteresseerd bent in een Speedster, zou ik Roy toch even vragen om de info. De meeste Speedsters zijn juist verbeterd t.o.v. het origineel.
Tenzij ik de bedoeling heb een auto stil te laten staan om vooral naar te kijken, zou ik toch voor eentje gaan die echt gebruikt en verbeterd is. Goedkopere aanschaf en minder kosten in toekomstige upgrade parts.

Emiel

Bericht door Emiel » 26 jul 2013, 19:37

Ik kan dat toch wel beamen. Een Lotus ( vermoedelijk ook Speedster ) heeft toch nog wel wat werk nodig uit de fabriek om betrouwbaarder te worden.

Als je voor alles open staat en een Elise/Speedster niet ziet zitten, waarom niet een Boxster of een Z4 3.0 ?
Vind ik prettiger als een S2000..
Laatst gewijzigd door Emiel op 26 jul 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jul 2013, 19:38

allen schreef:Ach ja, dan is de auto iets overpriced voor je gevoel, maar kun je hem volgend jaar ook overpriced doorschuiven. Aan het einde van de rit telt alleen de afschrijving.
DIT!

En dat lijken zo veel mensen niet te begrijpen... :bag:

Plaats reactie