Cooldragon

Hier kun je jezelf voorstellen.
RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 17:30

ah oke, mooi perspectief, wist dus echt niet dat dit mogelijk is.

Adwo

Bericht door Adwo » 28 nov 2006, 18:59

Rico v Velzen schreef:ah oke, mooi perspectief, wist dus echt niet dat dit mogelijk is.
Dat is het ook niet...

Heel eenvoudig: meer vermogen is alleen te halen door meer lucht in de motor te krijgen. Meer lucht is meer benzine is hoger vermogen..

Dat is dan bij een atmosferische motor voor elkaar te krijgen door of scherpere nokkenassen of hogere toeren draaien (bewerken van de inlaatkanalen laat ik maar even buiten beschouwing...).

Met de standaardnokkenassen meer toeren gaan draaien heeft weinig zin als je naar de vermogenscurve van de V8 uit de S4 kijkt: die levert zijn topvermogen vlak onder het maximale toerental. Omdat de nokkenassen bij meer toeren domweg niet meer lucht naar binnen krijgen is het gewoon einde verhaal...

Met een chip is misschien wel 15 pk te halen, maar dan ben je ook wel klaar. Bekende truuk van tjoeners: max toerental omhoog, je haalt dan de 100 in zijn 2 en hoppa: 0,2 seconden snellere acceleratie..

Meer vermogen uit een atmosferisch blok kost je gewoon erg veel munten...

Groet,

Adwo

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 nov 2006, 19:21

Adwo schreef:
Rico v Velzen schreef:ah oke, mooi perspectief, wist dus echt niet dat dit mogelijk is.
Dat is het ook niet...

Heel eenvoudig: meer vermogen is alleen te halen door meer lucht in de motor te krijgen. Meer lucht is meer benzine is hoger vermogen..

Dat is dan bij een atmosferische motor voor elkaar te krijgen door of scherpere nokkenassen of hogere toeren draaien (bewerken van de inlaatkanalen laat ik maar even buiten beschouwing...).

Met de standaardnokkenassen meer toeren gaan draaien heeft weinig zin als je naar de vermogenscurve van de V8 uit de S4 kijkt: die levert zijn topvermogen vlak onder het maximale toerental. Omdat de nokkenassen bij meer toeren domweg niet meer lucht naar binnen krijgen is het gewoon einde verhaal...

Met een chip is misschien wel 15 pk te halen, maar dan ben je ook wel klaar. Bekende truuk van tjoeners: max toerental omhoog, je haalt dan de 100 in zijn 2 en hoppa: 0,2 seconden snellere acceleratie..

Meer vermogen uit een atmosferisch blok kost je gewoon erg veel munten...

Groet,

Adwo
ik zal binnenkort even wat meer info inwinnen dan kan ik wat meer info geven over hoe en wat er precies onder handen genomen wordt

ps 110 red ik nu ook al in zn 2 hoor;)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 15:06

Rico v Velzen schreef:Welkom op DF. Niels wil vast wel praktijk info over de S4 lezen. ik ook wel ;-)
euhmm praktijkinfo..hoe gaat dat hier op het forum in zn werk..willen jullie hele rijimpressies?hahah dan kan het lang worden zo nu na een jaar en 20k km na aanschaf verder:)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 nov 2006, 15:10

Cooldragon welkom....de Mazda nog steeds! daar ken ik je van :-)

ps. leuke collectie....jij bent tandarts toch?

aan alle DF-ers...zijn vader heeft ooit *(toevallig) een IS200 bij mij gekocht! wereld is klein.

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 15:25

cooldragon schreef:
Rico v Velzen schreef:Welkom op DF. Niels wil vast wel praktijk info over de S4 lezen. ik ook wel ;-)
euhmm praktijkinfo..hoe gaat dat hier op het forum in zn werk..willen jullie hele rijimpressies?hahah dan kan het lang worden zo nu na een jaar en 20k km na aanschaf verder:)

JA !

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 16:37

Rico v Velzen schreef:
cooldragon schreef:

JA !
ehmm ergens misschien een voorbeeld-post waar ik inspiratie van kan opdoen?

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 16:42

zoiets ?
Rico

Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 1:07 pm Onderwerp: Gisteren mijn 130i opgehaald

--------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk kreeg ik gisteren het verlossende telefoontje van de dealer dat het kenteken was geariveerd van de 130i, De RDW had eindelijk een typegoedkeuring afgeven, ook nog eens een mooi kenteken, nameijk 07-RV-PR. RV zijn de initialen van mijn voor en achternaam.

Na de formaliteiten, zoals, papieren, verzekering etc, nam ik de sleutels in ontvangst, en ging naar de auto. De auto nog weer eens heel goed bekeken, en concluderend dat deze auto toch qua uitstraling op een heel ander niveau weer staat als de 120d.

Het M paket doet de auto heel erg goed. De lemans blauwe kleur schreeuwt maar is nooit ordinair, de extra dikke bumpers trekken de auto qua looks naar beneden/naar de straat toe, maken de auto vierkant in plaats van rond en de algehele looks zijn lekker agressief. Spreekt mij zeer aan, zeker de mooiste variant van een 1 serie en dat terwijl ik de standaard 1 serie altijd al super vond. De algemene kwaliteits uitstraling van het interieur maar ook het exterieur staat flink wat hoger, zeg maar hetzelfde verschil wat ik indertijd had met de S3 tov een standaard A3. Ik durf te stellen dat deze auto in deze uitvoering op hetzelfde kwaliteitsniveau staat als een M3. Anders gesteld de kwaliteitsbeleving is als in een M3 of een E90 330i, en dat is een groot compliment. De lijsten van echt alluminium met honinggraatmotief. Het mooie geprofileerde leren stuur, met een perfecte pasvorm voor de duimen, het korte leren schakelpookje met gaatjes leer en M embleem, (die nu perfect onder handbereik is want in de 120d vond ik die wat te hoog staan). De leren handremgreep met gaatjes, de M allu instaplijsten, en in mijn geval de leren stoelen die een perfecte pasvorm hebben, de antrazith dakhemel bekleding (geeft een geborgen gevoel), Al die zaken geven je het gevoel dat je in iets speciaals zit. En dat terwijl ik relatief weining elketrische goodies heb gekozen.

En de 130i staat door al deze zaken duidelijk op een hoger plan als de 120d. Van het M paket ook al zijn het de kraaltjes en spiegeltjes in de auto heb ik absoluut geen spijt, en heb je de kans als je een 1 serie koopt/leased om het M paket te nemen dan raad ik het zeker aan.

En dan de motor starten, kippenvel kreeg ik, een diepe brom doet de auto tot leven komen, dit is geen dieseltje, geen mager 4 cylindertje, nee dit is de dikste 6 in lijn die ik ooit heb mogen beleven, het motorgeluid en uitlaatgeluid is zo mooi dat ik tot nu toe alleen nog maar met de radio uit heb gereden en het raampje op een kiertje, doortrekkend door de versnellingen, zwengelt de diepe brom aan tot een fanfare orkest die op zijn mooist de hoempapa gaat spelen, Door een tunnel of door het centrum van de stad tussen de hoge gebouwen klinkt het alsof het geluid de hele omgeving rond de auto gaat verzwelgen, draaiende nekken van voetgangers en fietsers laten verschrikte en verbazende gezichten zien. Dit is geen ordinaire blerpijp die je hoort, zoals onder de sjonnieauto's zit, nee dit is een rijdend fanfare orkest, Wat een mooi geluid toch, een stuk mooier dan het schelle blijkerigere geluid van de M3. En dan moet je bedenken dat ik nog niet boven de 5000 toeren ben geweest, want dan schijnt het helemaal super te worden. Maar door het supermooie geluid bij lagere toeren mis ik het ook nog niet.

En dan het belangrijkste het rijden, vanaf de eerste meters voelt de auto heel anders aan dan de 120d, solider. De kwaliteitsbeleving die ik aangaf, werkt door op het rijgevoel, de auto stuurt steviger, zwaarder mag je het ook noemen als de 120d, en dat terwijl ik de 120d zelfs met 225 voorbanden reed en de 130i heeft slechts 205 banden. De auto voelt ook zwaarder op de weg, maar lees dit niet als iets negatiefs, dat de auto zwaar/vlezig aanvoelt, nee het is meer dat de auto heel stabiel aanvoelt, en ook weer erg direkt. De zwaardere stabi's de veren en het M onderstel zorgen hier voor. Gevoelsmatig voelt de auto aan als een degelijke kluis zonder het gewicht van een kluis, mischien dat dit een beetje ongelukig is geschreven maar dit is mijn beleving.

Sturen;

Het sturen van de auto op snelheid is lekker snel en direct, niet beter dan de 120d, en dat geeft ook al weer aan hoe goed een standaard 1 serie is qua stuurgevoel. Op mijn vaste parcourtje naar het werk, allemaal smalle kleine boerendijkweggetjes al slingerend door het landschap, kom ik op dezelfde bochtsnelheden uit als de 120d, tenminste zo naar schatting van de snelheidsmeter, mischien dat er onder de streep een ietsie pietsie meer in zit maar dat is te verwaarlozen. En ik ben blij dat ik hetzelfde stuurgevoel heb mogen behouden want dat is voor mij altijd het lekkerste geweest aan de 120d en juist de reden geweest dat ik weer een 1 serie wilde hebben en geen drie serie.

De motor;

Tijdens het inrijden speel je veel met het gas en in tegenstelling tot Andre, die vond dat het gasrespons wat minder was, vind ik juist weer dat de gasresponse echt snel en direkt is, zo zie je maar weer, wat is je referentie, Kom je uit een M3 of kom je uit een 120d. Want het gasrespons van de 120d was natuurlijk helemaal als dikke stront in een trechter. Natuurlijk is een M3 nog veel feller en direkter, maar dit moet weil in de juiste contest worden gelezen, want het gasrespons van de auto verslaat iedere turbomotor benzine en diesel) die op de markt is, zo smooth en snel als de 6 in lijn op het gas reageert heb ik nog niet eerder meegemaakt, mijn 325i touring is daarbij een slome schildpad qua gasrespons. De motor klimt gretig in de toeren en heeft erg veel kracht onderin, tussen de 2000 en 4500 touren voelt de auto halfgas sneller aan als de 120d volgas, dit is puur een gevoel/beleving, want harde cijfers zouden mischien iets anders uitwijzen, maar het koppel onderin is boven verwachting goed, en dat was toch een puntje waar ik me wat zorgen om maakte, want de touring voelt heel slap onderin en ook de 330i vond ik niet overweldigend krachtig aanvoelen. Puur op koppel rijden lijkt de auto zeven mijls stappen te maken, tussenacelleratie in de 4e versnelling is gewoon snel.
binnen no time rij je hoogst illegale snelheden, en dan trek ik nog maar gematig door want ik zit nog in de inrij periode, straks als ik vol mag en kan doorjengelen naar de 7000 toeren kan het feest alleen maar mooier worden. Ik heb ook het gevoel dat de auto ook in 1 streep doortrekt naar de begrenste topsnelheid. Latere autobahntesten zullen de doorslag geven.

De vering en het rijcomfort.

De auto is niet onnodig hard, ik was wel een beetje bang voor het M onderstel met 18 inch, dat het te hard zou zijn, niet voor mezelf maar voor mijn vrouw. Gelukkig is dit heel erg meegevallen, de auto voelt stevig op de veren met een duidelijke volle demping zonder knoeterhard te stuiteren. Zeg maar hetzelfde als de 120d met standaard onderstel, eibach veren en 18 inch. Die zelfs nog iets harder stugger voelde op de veren.
Ik snap er ook geen donder van dat er autojournalisten zijn die de auto te hard en te oncomfortabel vinden, dit is een auto met sportwagen genen niet een of andere comfortbak ala 5 serie ofzo. Als je hier niet tegen kunt dan heb je geen rijdershart simpel als wat.
Ik zou dit onderstel ook zonder enig probleem aan de kilometervreters adviseren. BMW M heeft hier knap werkt verricht.

Aandrijving en balans;

Zoals bekend is, staat BMW voor RWD, hier word vaak wat gekscherend over gedaan, voor veel mensen staat RWD synoniem met driften, en die redeneren vaak ook dat als je niet full lock drift het onzin is om RWD te hebben. Voor mij is RWD de enige optimale aandrijving, je merkt aan de hele auto dat ie geheel in de aandrijving is geintregeerd qua ontwikkeling, een 1 serie met FWD zou ondenkbaar zijn en zou ook nooit kunnen rijden zoals nu. Het werken van de kont, de optimale balans in de auto, de juiste gewichtsverdeling alles matched met elkaar. Dit is alleen maar mogelijk met RWD. RWD is voor mij dan ook niet het doel, maar het middel om optimaal van rijplezier te genieten. En bij een 130i vallen alle puntjes op de juiste i. De agilteit in de auto, is subliem, met DSC uit geeft de auto een heel veilig gevoel, en ik denk met DSC aan een vals gevoel van veiligheid, deze auto vraagt om gespeelt te worden, zonder nou gelijk extreem gek te doen ofzo. De grenzen en limieten liggen erg ver, ga je erover dan is het ook einde oefening, het is een auto waar ik echt in moet gaan groeien, waar uitdaging in zit en heel veel lol.

De praktische zaken;

Wat voor velen bij de standaard 1 serie speerpunten zijn, zoals beperkte ruimte achterin, slechte achterinstap, kleine kofferbak etc etc. Zeg maar de punten die voor een familieauto doorslaggevend zijn, zijn punten die voor een 130i niet belangrijk zijn. Want dit is geen familieauto, maar een sportauto met veel praktisch nut. Een heel ander perspectief. Want een auto die qua sportieve (rij)beleving op het niveau staat van een sportauto zoals Porsche & CO, en toch de nodige prakitsche kanten heeft is natuurlijk zeer handig. En ik wil ook bij deze iedereen van harte aanbevelen om de 130i als sportwagen te beoordelen en niet als een te kleine gezinsauto, want dan doe je de auto te kort, maar vooral jezelf.

Conclussie;

Deze auto is waar ik jaren naar heb uitgekeken en is ook een auto die me nog jaren rijplezier zal geven, minimaal 3 jaar, dit weet ik zeker omdat er de komende 3 jaar niets bij BMW gaat uitkomen wat me meer zal aanspreken. De 1 serie is een auto die mijn hart heeft gestolen, als 120dl al (behalve de motor dan) vond ik de 1 serie super, zeg maar 100% deze auto is voor mij gewoon 300% Een keiharde aanrader voor iedereen die het autohart op de juiste plaats heeft zitten.

Dit zal zeker niet het laatste verhaal zijn over mijn 130i, maar voorlopig moet je het hier mee doen

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 17:09

alvast wat plussen en minnen die naar boven zijn gekomen:

min:
-aanschafprijs(meerprijs voor bepaalde opties vooral)
-zwarte lak ziet er snel "vies"uit
-moeilijk om je aan de maximum snelheid te houden:p
-verbruik, maar dat neem je voor lief als je besluit er een aan te schaffen
-auto staat vrij hoog op zn poten dwz, zwaartepunt LIJKT vrij hoog te liggen, in snel genomen bochten lijkt het soms ten onrechte dat de auto instabiel aanvoelt, maar in werkelijkheid nog ver van zn bovengrens af zit(zou evt ook door de banden kunnen komen). Demping en vering zijn overigens erg stug/sportief
-nadat ik een lange proefrit in de nieuwe RS4 had gemaakt, wil je meeeer hehehehe

plussen:

-tussensprints gaan deze auto heel erg gemakkelijk af
-gasrespons is heel erg direct....zelfs directer dan een 996 carrera 4 of zelfs een DB9 volante, waar ik een weekend in heb mogen rijden...de kille cijfers zullen natuurlijk in het voordeel zijn van de DB9 die na een paar seconden natuurlijk veel meer snelheid opbouwt, maar bij gewoon gasgeven en in dezelfde versnelling houden, niet terugschakelen, behoort de S4 tot een der directsten...(daarbij zal de DB9 wel even moeten nadenken omdat ie een automaat heeft)
-vrij bescheiden(voor anderen betekent dat "nietszeggend" of "onsportief") uiterlijk...de auto straalt geen snelle auto uit te zijn(helemaal als je alle S4 en V8 embleempjes eraf hebt gehaald net als ik)....heeft weer als nadeel dat veel mensen je lopen uit te dagen voor stoplichtsprintjes of je constant lopen te bumperkleven terwijl er nog iemand voor je rijdt...met de RS4 heeft audi dat toch een stuk beter begrepen
- de grens van de snelheid waarmee je bochten kunt nemen ligt ver....HEEL erg ver, wat weer tot nadeel kan hebben dat je jezelf gaat overschatten....bij nat weer echt supertractie
Ook het vermogen op zn wielen krijgen bij vanuit stilstand wegrijden is heel erg goed...de continue 4wd heeft eigenlijk nooit last van wielspin, droog of nat, t maakt niet uit
-verbruik: tegenstrijdig, maar vergeleken met de fabrieksopgave doe ik het niet eens zo slecht, met een vlotte rijstijl en af en toe flinke files red ik 12,5l op 100 km(fabr opgave zegt 13,3/100)
-geluid van de V8 is erg aangenaam om te horen(wat de zeer ondermaatse kwaliteit van de audi audio/DVD naviplus installatie compenseert), maar heeft niet dat supergave pure, rauwe gegil van bv een E46 M3 bij hoge toeren...een milltek zou bv uitkomst kunnen bieden.
-ten opzichte van vorige quattro modellen(TT,A3) heeft deze dus een "echt" quattro systeem...het ESP 8.0 heeft de aandrijvingsverhoudingen op continue 40% voor en 60% achter (dus niet alleen achterwielen die bij komen zetten bij grenssituaties) wat dus minder onderstuur tot gevolg heeft en hij lekkerder te "zetten" is in bochten dan de eerste generatie S4 V8-en...het systeem heeft de mogelijkheid om in grenssituaties zelfs naar 100% voor of 100% achter te switchen.
-olieverbruik: was bang voor een hoog olieverbruik, maar dat valt heel erg mee...heb nu een litertje moeten bijvullen en het oliepeil staat weer inde buurt van "MAX"
-Sturen: moest in het begin heel erg wennen aan de servotronic(licht onder de 50 km/u, stuurbekrachtiging wordt steeds minder bekrachtigd naarmate je harder rijdt) vond het helemaal niks...nu zou ik niet meer zonder willen.....lekker veel gevoel bij harder rijden en lekker licht bij inparkeren.
-praktisch: sommigen zullen me nu voor gek verklaren, maar gebruik hem vaak om spullen in te vervoeren, niet al te grote maar praktische kofferruimte....beenruimte achterin is niet om over naar huis te schrijven(helemaal met die dikke leren recaro's voor EN achterin) maar altijd nog wel ruimer dan bv een golf 5

wat kan ik zeggen na 20.000km

de auto is een keer terug geweestvoor wat kleine dingetjes, als je zoveel geld voor een auto moet betalen dan vind ik dat ik best wat zeikerig mag zijn, dus het volgende:

na een lange rit willen de voorschijven nog weleens een piep geven bij bv de auto tot stilstand brengen bij parkeren, dus met ingedraaide wielen. Hij geeft geen piep bij het stoplicht wat na de snelweg komt bijvoorbeeld...ze hebben de remmen gereinigd, maar konden eigenlijk niks ontdekken..heb er nu af en toe nog last van, maar t zou geen kwaad kunnen?Doet iig geen afbreuk aan het remvermogen

Rammel onder het linkervoorportier..dealer heeft wat siliconen spray op wat plekken geappliceerd en dat deed wonderen....nu een irritant rammeltje onder het rechtervoorprtierpaneel, wat lijkt alsof er een raamgeleider niet helemaal vast zit. Wordt volgende week naar gekeken.

Nu een raar iets: is reeds 2 keer gebeurd, nadat ik de auto heb uitgezet, maar nog niet op alarm, gaat de xenon een fractie van een seconde aan en weer uit, alsof er bliksem uit je lampen komt, zeg maar......wat zou dit kunnen zijn?

Op de A3 in Duitsland naar Keulen heb ik met V-power 100(tank halfvol), 2 personen en bagage voor een weekendje weg 285 op de teller gered(282 echte km's volgens de extra meegenomen externe tomtom navi) blijkbaar(zoals ik ook van meerdere mensen heb gehoord) zit er op mijn S4 geen begrenzer en dat heeft een SL55 AMG ook gemerkt...hij liep eerst flink op mij uit, maar na een tijdje liep ik weer in, omdat hij blijkbaar WEL begrensd was :D

Blijkbaar heb ik mn zwarte schatje goed ingereden want in vergelijking met een S4 cabrio B6 van een maat van me ben ik toch een flink stuk sneller. (als voorbeeld hij reed achter me, na de bocht de N11 op, ik in zn 3 en hij in zn 2, hij begon heel even op mij in te lopen, maar daarna liep ik toch wel een autolengte of 6 uit en hij kwam er niet meer voorbij...kan ermee te maken hebben dat hij de zijne uit de USA heeft meegenomen...)

Verder rij ik hem niet vaak op zn limiet(alleen 2x in duitsland en 1x op de track), vind ik eigenlijk zonde, en stoplichtsprintjes doe ik ook niet veel...tussensprintjes op de snelweg of een bocht lekker nemen geven mij veel meer plezier

Al met al een snelle personenauto..is niet zo hardcore als bv een EVO of Impreza, niet een pure sportcoupe als een M3 of 911, komt hier qua prestaties wel redelijk mee overeen, maar is meer gericht op mensen die de auto ook nog als praktisch vervoermiddel willen gebruiken...daarbij is het oude mannen imago wat een audi station weleens kan hebben voor mij een voordeel:)

tja, wat nog meer te zeggen..ik reageer wel op het commentaar,op/aanmerkingen/vragen wat hieruit volgt....hoop dat iemand heir iets aan heeft :)
Laatst gewijzigd door cooldragon op 29 nov 2006, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 17:10

oeps was net bezig , drukte op OK en toen zag ik pas jouw review...zal ff kijken of er bij mij iets ontbreekt en ik zal wat aanpassingen doorvoeren;)

thanx!

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 17:25

Mooi verslag ! opmerkelijk dat er geen begrenzer op zit !

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 17:27

Wat betreft een RS uitvoering, ergens heb ik dat ook altijd een beetje jammer gevonden van Audi. Ik bedoel dat ze nog een sportievere lijn hebben boven de standaard sportieve lijn.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 17:30

Rico v Velzen schreef:Wat betreft een RS uitvoering, ergens heb ik dat ook altijd een beetje jammer gevonden van Audi. Ik bedoel dat ze nog een sportievere lijn hebben boven de standaard sportieve lijn.
en helemaal dat de RS4 net uit kwam, 1 maand nadat ik mijn bestelling had gedaan hahaha....alhoewel...30.000 euro meerprijs voor de beide basisversies is natuurlijk ook niet niks.......

dan vind ik dat de M3 csl de "gewone" en de CS M3 minder naar de achtergrond "degradeert" dan de RS4 bij de S4 doet, al zou je zeggen dat de RS4 behalve snelheid rechtuit en vanuit stilstand toch sneller zou moeten zijn dan dat ie in werkelijkheid is(of tenminste...het gevoel dat ie geeft)
iemand van audiforum die zijn S4 heeft ingeruild voor een RS4 vindt zelfs dat de S4 onderin sneller reageert dan zijn RS4, die meer levert in de hoge toeren
Laatst gewijzigd door cooldragon op 29 nov 2006, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 17:33

En dan de vraag of die ook 30K euro meer waard is in je beleving. Ook afgezet tegen de manier hoe je de auto gebruikt.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 17:39

Rico v Velzen schreef:En dan de vraag of die ook 30K euro meer waard is in je beleving. Ook afgezet tegen de manier hoe je de auto gebruikt.
als ik 30k meer zou uitgeven en em nog steeds ook voor praktische doeleinden gebruiken, dan zou ik voor een S6 gaan denk ik.....

ik droom nu al wel alvast over de nieuwe RS6 en of ik die zou kunnen betalen als de S4 aan vervanging toe is :roll: :roll:

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 17:41

RS6 heeft me in tegenstelling tot een RS4 en zelfs een S4 nooit wat gedaan.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 nov 2006, 17:45

Rico v Velzen schreef:RS6 heeft me in tegenstelling tot een RS4 en zelfs een S4 nooit wat gedaan.
echt waar joh? lijkt mij echt super om erin te rijden, al komt een M5 dan ook om de hoek kijken....

nogmaals trouwens, echt een superbak die CS van jou! :P

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2006, 17:55

thanx maar serieus een RS6, en dan de laatste vond ik meer een grote snelle verhuiswagen en dat geld min of meer voor de volgende ook ben ik bang.

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 29 nov 2006, 17:56

Mooi verslag en gave audi's!

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 29 nov 2006, 22:40

Nu een raar iets: is reeds 2 keer gebeurd, nadat ik de auto heb uitgezet, maar nog niet op alarm, gaat de xenon een fractie van een seconde aan en weer uit, alsof er bliksem uit je lampen komt, zeg maar......wat zou dit kunnen zijn?
Doet die van mijn ook! Zal de dealer eens vragen of die wat meer weet hierover. Doet die volgens mij ook als mijn auto al op slot staat (dus op alarm)

Mooie auto btw!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 nov 2006, 10:21

Rico v Velzen schreef:Prachtige auto die S4 maar 400pk met een atmo ? standaard 344pk toch ?

Kan dat zonder turbo ?
De M3 heeft 107.5pk per liter atmosferisch en de V8 heeft een inhoud van 4.2 liter dus dat wil zeker. Je zult alleen meer toeren moeten draaien, een chip, uitlaat en dergelijke brengen je niet op het gewenste vermogen zoals al is aangegeven in dit topic.

Mooi wagenpark btw :D !!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 03 dec 2006, 19:07

thanx voor de leuke reacties hier.....valt me positief op, vooral van de BMW die-hards( je ziet t wel eens anders zoals bv op het autoweek.nl forum waar het echt 2 kampen zijn , audi en bmw die elkaar het licht niet in de ogen gunnen......zijn vaak wel jochies die dan opscheppen over de auto van paps is veeeels beter dan die van jou etcetc)

vind het tot nu toe een erg leuk forum met erg leuke auto's van de forumleden...

betreft de audi 4.2...deze motor is niet echt te vergelijken met de 3.2 van de M3...deze is veel meer öpgefokt"als ik dat zo mag noemen, vandaar ook het hoge toeren karakter...de 4.2 V8 kan je denk ik veel beter vergelijken met de motor uit een 645/650i...veel rustiger karakter, meer op een allemansvriend karakter afgesteld dan de M3 wat een puur sportbeest is...daarom denk ik ook dat er meer mogelijk is met de 4.2......

ga over 2 weken in Lochem langs, ben erg benieuwd wat Jeroen Dik precies voor me kan betekenen

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 24 mar 2008, 22:49

Hey cooldragon,

is het nog wat geworden met die tuning??

Collin

Paul

Bericht door Paul » 25 mar 2008, 01:22

Mooie autos,Maar noWAY dat je 400 pk uit die motor haalt door even een chipje,uitlaatje,inlaatje... gaat behoorlijk wat meer werk inzitten om NA 400 pk uit die motor te halen...

de eerste 20 pk heb je misschien makkelijk te pakken, daarna mag je aan de bak en in de knip voor iedere pk!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 mar 2008, 11:47

Heb met Jeroen gesproken en apart een milltek of apart een chip zal niet veel uithalen. Combi chip en full milltek(of evt supersprint) zal wel een aanzienlijke winst, in elk geval qua driveability geven, maar procentueel niet zoveel als een turbo motor.

386 pk op een onafhankelijke bank(als het goed is Beek racing) gemeten was het resultaat van een andere S4 avant bezitter m.b.v. een full milltek en een chip op maat met wat software aanpassingen, dus dat zit al aardig dicht bij die 400.
40 pk op 344 pk is 11,6% dus dat vind ik wel een redelijk reeele waarde als je ziet dat mbv chip en milltek alleen al op bv een 2.0tfsi al 35% vermogenswinst wordt gehaald.

maar ja, 2800 euro voor een full milltek exclusief montage en dan nog een 700 euro voor een chip op maat dus rond de 4000 euro voor die 40 pk winst is het mij nu even niet waard, ik besteed dat geld dan liever aan iets anders of aan een andere auto. Ik rij nu nog anderhalf jaar door met de S4 en heb nu 2 gegadigden op het oog als opvolger: totaal verschillende wagens: Nissan GT-R en een audi RS6 avant. Een M3 is te klein(misschien qua bruto liters groter, maar in de praktijk past er in mijn S4 avant meer dan in een E90 touring) maar een M5 heb ik ook altijd heel erg mooi gevonden, maar iig zal die auto dan in 2009 aangeschaft worden.

De A4 cabrio is eerder aan vervanging toe(dit najaar) en de opvolger daarvan staat ook al vast, want t vrouwtje is helemaal gecharmeerd van de Q7 en dat is met geen mogelijkheid uit d'r hoofd te praten. De cabrio dan waarschijnlijk als prive auto aanhouden.

dat is de stand van zaken op dit moment, maar ja...er kan nog veel gebeuren in de tussentijd...misschien komt er ook nog iets anders leuks op de markt in die periode

Plaats reactie