Het grote garagedeuren topic
- Luco
Re: Het grote garagedeuren topic
standaard is deze
http://www.systems4you.eu/p/245/Remote- ... S4-868-MHz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.systems4you.eu/p/245/Remote- ... S4-868-MHz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Standaard krijg je een lelijke witte deur met maar 2 centimeter isolatie. Wil je ook niet. Bij auto's kiezen we drie miljoen opties, maar een garagedeur kan niet goedkoop genoeg zijn. Ondanks dat de garagedeur waarschijnlijk 10 jaar in het huis hangt, als het niet langer is. Keuzes...
Verder is zo'n extra ab tientjeswerk. Waar een mens zich druk om kan maken.
Verder is zo'n extra ab tientjeswerk. Waar een mens zich druk om kan maken.
- Luco
Ik wist niet eens dat ze andere hadden
Ach als we de laatste deur ooit laten hangen eens een paar mooie uitzoeken

Ach als we de laatste deur ooit laten hangen eens een paar mooie uitzoeken

- Knot
Offerte was net geen 2k.
590 ex voor verwijderen oude deur, aanpassen beton en plaatsen nieuwe.. vond ik nog aan de prijs.
590 ex voor verwijderen oude deur, aanpassen beton en plaatsen nieuwe.. vond ik nog aan de prijs.
- Knot
Diegenen die Hormann hebben, welke versie hebben jullie, EPU, LPU, LTE, LTH?
Zo'n LTE (enkelwandig) lijkt me voor mij meer dan voldoende. Garage is ook enkelwandig en niet super geisoleerd (lekker doorwaaien is ook goed tegen vocht als je een motorfiets een keer nat binnen zet).
Zo'n LTE (enkelwandig) lijkt me voor mij meer dan voldoende. Garage is ook enkelwandig en niet super geisoleerd (lekker doorwaaien is ook goed tegen vocht als je een motorfiets een keer nat binnen zet).
- Fabian
Geen idee, op de factuur staat het niet.
Ik heb de renomatic 75, decograin titan metallic met promatic aandrijving. Was een jubileum actie, was 1375 kwijt incl montage. Montage was 350.
Oude deur heb ik zelf afgevoerd, nou ja mn timmerman, die kon er oudijzer prijs voor krijgen voor de carnavalsvereniging (brabant he
)
Ik heb de renomatic 75, decograin titan metallic met promatic aandrijving. Was een jubileum actie, was 1375 kwijt incl montage. Montage was 350.
Oude deur heb ik zelf afgevoerd, nou ja mn timmerman, die kon er oudijzer prijs voor krijgen voor de carnavalsvereniging (brabant he

- ///Joost
30 Reacties en niet 1 foto?
Ik verwachtte hier een garagedeurenPr0n topic...

Ik verwachtte hier een garagedeurenPr0n topic...

-
Sectionaal, LPU, 42mm, Silkgrain, M profilering, promatic aandrijving en alles in de kleur van het houtwerk laten spuiten.
42mm voelde gewoon een stuk degelijker aan en een beetje extra isolatie is zo gek niet, gezien de garage in huis is.
42mm voelde gewoon een stuk degelijker aan en een beetje extra isolatie is zo gek niet, gezien de garage in huis is.
- Knot
Heb vanmiddag iemand over de vloer gehad voor een Hormann deur.
Hörmann sectionaaldeur RenoMatic type EPU40
Bestelmaat 2375x2000 mm, Z-beslag
New Silkgrain, motief M-profilering, 20 mm geïsoleerd
Mooi glad oppervlak van de panelen
Panelen verzinkt met polyester in grondverf RAL 9016
350 montage gaat bij mij niet op omdat er betonwerk bij zit. En afvoeren oude deur laat ik hun lekker doen, moet ik met die deur gaan lopen zeulen voor 3 geeltjes.
Ze hebben aparte fabrieken voor 20 en 42mm dikte, maar vreemde is dat op de schanierpunten een 20mm deur daar ook 42mm is... ik zou zeggen sluit een fabriek en maak alleen een 42mm deur, hou het simpel.
Was nog geen 1900 euro, dus voordeliger, alleen de motor in het midden komt niet goed uit, moet ik ook verlichting en electra gaan verplaatsen.
Denk toch dat het de novoferm wordt, morgenmiddag als het klussen meezit even bij de beiden showrooms kijken.
Hörmann sectionaaldeur RenoMatic type EPU40
Bestelmaat 2375x2000 mm, Z-beslag
New Silkgrain, motief M-profilering, 20 mm geïsoleerd
Mooi glad oppervlak van de panelen
Panelen verzinkt met polyester in grondverf RAL 9016
350 montage gaat bij mij niet op omdat er betonwerk bij zit. En afvoeren oude deur laat ik hun lekker doen, moet ik met die deur gaan lopen zeulen voor 3 geeltjes.
Ze hebben aparte fabrieken voor 20 en 42mm dikte, maar vreemde is dat op de schanierpunten een 20mm deur daar ook 42mm is... ik zou zeggen sluit een fabriek en maak alleen een 42mm deur, hou het simpel.
Was nog geen 1900 euro, dus voordeliger, alleen de motor in het midden komt niet goed uit, moet ik ook verlichting en electra gaan verplaatsen.
Denk toch dat het de novoferm wordt, morgenmiddag als het klussen meezit even bij de beiden showrooms kijken.
- Luco
Motor in het midden?
Bij Hormann kan die ook gewoon aan de zijkant als het goed is.
Bij Hormann kan die ook gewoon aan de zijkant als het goed is.
- Knot
Vanmiddag tussen het klussen door samen even de showrooms bezocht in Moordrecht en Zoetermeer. Hormann 20mm vond ik niet mooi, die is op de schanieren toch 42mm dik, zag er gek uit, motor in het midden heeft als nadeel geen knop aan de muur voor handmatig openen, alles met zenders. Doorloophoogte kwam op 193,5 op laagste punt. Onze garage is maar 212 hoog namelijk door dwarsbalken.
Hebben getekend voor een novoferm iso-20 deur, daar is de doorloop gewoon 2 meter, motor in de rails en de dwarslat achterop is dan niet nodig door montage aan de muur achter en midden dus 212 doorloop en met de deur open 2 meter. Unit aan de muur dus daar ook een knop voor openen/sluiten, mooi glas 20mm afgewerkt (woodline) allemaal in 9010 gespoten, afwerking boven en zijkant ook in 9010, 2x micro afstandbediening (een standaard micro en een carbon/design), kwam op 1949 euro totaal. Over 4-6 weken wordt ie geplaatst.
Hebben getekend voor een novoferm iso-20 deur, daar is de doorloop gewoon 2 meter, motor in de rails en de dwarslat achterop is dan niet nodig door montage aan de muur achter en midden dus 212 doorloop en met de deur open 2 meter. Unit aan de muur dus daar ook een knop voor openen/sluiten, mooi glas 20mm afgewerkt (woodline) allemaal in 9010 gespoten, afwerking boven en zijkant ook in 9010, 2x micro afstandbediening (een standaard micro en een carbon/design), kwam op 1949 euro totaal. Over 4-6 weken wordt ie geplaatst.
- GTRene
klinkt goed, foto's als het geplaatst is 

- Knot
Zal het proberen... schaam me wel voor de poortdeur en schutting, maar eerst het huis van binnen op orde krijgen.
- GTRene
jullie hebben al aardig wat werk verzet daar, straks mogen jullie er weer jaren van genieten en lekker fris, das wel het mooie van zoiets.
- Knot
Eigenlijk moet je op het huis zelf concentreren maar er miste een sleutel van de garagedeur, dus kan je op de vorige bewoners gaan verhalen en dan ander slot erin a 200 euro maar beter meteen die antieke gebladderde kanteldeur eruit en goed aanpakken.
Tuindeur van de garage moet ook nog vervangen maar die neem ik denkik mee met de kozijnenronde van het huis zelf, is het mooi in zelfde stijl.
Tuindeur van de garage moet ook nog vervangen maar die neem ik denkik mee met de kozijnenronde van het huis zelf, is het mooi in zelfde stijl.
- Knot
Deze bejaarde deur hangt er nu nog in:

Zoiets gaat het worden:

Zoiets gaat het worden:
-
Online328Ti
Individual schreef:Dat zal een raar gesprek worden denk ikVerboom schreef:Moet je vragen naar Verboom. Zeg maar dat je z'n naam van mij hebt.
Hahaha ik mag dit guerrillamarketingstuntje wel , gebruikmakend van SM. Dit draadje is trouwens wel weer gratis marktonderzoek voor dhr. JDV.

-
Online328Ti
Waarom niet iets 2ehands? De wereld aan zooi te koop en volgens mij kan je redelijk wat zelfKnot schreef:Eigenlijk moet je op het huis zelf concentreren maar er miste een sleutel van de garagedeur, dus kan je op de vorige bewoners gaan verhalen en dan ander slot erin a 200 euro maar beter meteen die antieke gebladderde kanteldeur eruit en goed aanpakken..
- GTRene
die oude groene heb ik nu ook nog hiero
wel het handvat eraf gehaald want daar zitten anders mensen/kids aan die er niet af kunnen blijven, de deur is wel automatisch (goedkoop Praxis ding opgezet
)
die nwe deur is mooi als ik dat voorbeeld zo zie
we hadden in Vriezenveen ook zoiets maar dan x 2
toen gene Internet (denk aan 1998) maar een leverancier zat bij ons bijna om de hoek in Vriezenveen en voor een super prijsje
maar oude hoefden er niet uit, het was immers een nwe garage dat scheelde.
Ik zal eens een ingescande foto er van opzoeken (die deuren)
ah, hm...nog anders dan ik me nog kon herinneren, ik dacht gladde grote vlakken maar zijn ook best klein en met motief en nog wat andere zaken, was een redelijk luxe voor die tijd dacht ik.
Ik had die garage ook helemaal in dubbel steens laten bouwen (veel meegeholpen destijds)
supergrote zolder er op met ramen en vele TL balke enz en vaste trap naar die zolder, zo'n garage mis ik wel (met al die troep en gereedschap en onderdelen die ik hier heb liggen
) 

wel het handvat eraf gehaald want daar zitten anders mensen/kids aan die er niet af kunnen blijven, de deur is wel automatisch (goedkoop Praxis ding opgezet

die nwe deur is mooi als ik dat voorbeeld zo zie

we hadden in Vriezenveen ook zoiets maar dan x 2
toen gene Internet (denk aan 1998) maar een leverancier zat bij ons bijna om de hoek in Vriezenveen en voor een super prijsje

maar oude hoefden er niet uit, het was immers een nwe garage dat scheelde.
Ik zal eens een ingescande foto er van opzoeken (die deuren)
ah, hm...nog anders dan ik me nog kon herinneren, ik dacht gladde grote vlakken maar zijn ook best klein en met motief en nog wat andere zaken, was een redelijk luxe voor die tijd dacht ik.
Ik had die garage ook helemaal in dubbel steens laten bouwen (veel meegeholpen destijds)
supergrote zolder er op met ramen en vele TL balke enz en vaste trap naar die zolder, zo'n garage mis ik wel (met al die troep en gereedschap en onderdelen die ik hier heb liggen

-
Online328Ti
* kijkt jaloers naar de GTRene's (sleutel)ruimte..*

- Knot
Dat kan daar wat makkelijker dan hier in de randstad.
- GTRene
klopt, woonde toen ook mooi aan het kanaal
das war einmal, woonde ik niet lang daar, iets van 1.5 jaar tot 2000.
als je zag hoe het er daar eerst uitzag
daar waar die garage staat stonden 2 ofzo oude hokken vol met zooi en de rest vol met bomen
Je kon dus niet zien hoeveel ruimte daar was...
Toen ben ik eens aan het meten gegaan en de boel gesloopt en al die bomen met een oude boomzaag omgezaagd en in stukken voor de openhaard daar
en een bouwtekening gemaakt hoe ik het graag hebben wilde lekker ruim en veel elektra e.d.,
een neef van mij heeft er toen een officiële tekening van gemaakt incl sterkte berekeningen e.d.? voor de gemeente.
maar dat was toen, zoiets doe/kan ik niet meer...door die verbouwing kwam de reuma naar boven, dacht ach wat zere hand en voeten e.d. wat kan het schelen, gewoon door... gaat wel weer over
niet dus...en dus na een jaar maar eens naar de dokter e.d. en ziekenhuis en operatie e.d.
kreeg je te horen dat je reuma arthritis oid hebt wat een gedoe met zoiets.
heb je alleen maar last van
Maar mooi aardig wat geld over gehouden toen we de boel verkochten, dat verzachte de pijn

das war einmal, woonde ik niet lang daar, iets van 1.5 jaar tot 2000.
als je zag hoe het er daar eerst uitzag

daar waar die garage staat stonden 2 ofzo oude hokken vol met zooi en de rest vol met bomen

Je kon dus niet zien hoeveel ruimte daar was...
Toen ben ik eens aan het meten gegaan en de boel gesloopt en al die bomen met een oude boomzaag omgezaagd en in stukken voor de openhaard daar

en een bouwtekening gemaakt hoe ik het graag hebben wilde lekker ruim en veel elektra e.d.,
een neef van mij heeft er toen een officiële tekening van gemaakt incl sterkte berekeningen e.d.? voor de gemeente.
maar dat was toen, zoiets doe/kan ik niet meer...door die verbouwing kwam de reuma naar boven, dacht ach wat zere hand en voeten e.d. wat kan het schelen, gewoon door... gaat wel weer over

niet dus...en dus na een jaar maar eens naar de dokter e.d. en ziekenhuis en operatie e.d.
kreeg je te horen dat je reuma arthritis oid hebt wat een gedoe met zoiets.
heb je alleen maar last van

Maar mooi aardig wat geld over gehouden toen we de boel verkochten, dat verzachte de pijn

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Komt me bekend voor GTRene. Huis aan het kanaal, dubbele garage met ouderwetse deuren (moeten nog elektrisch
). Een garagezolder waar je alle troep heen kan gooien. (wordt na 13 jaar wel erg vol overigens)
Genoeg sleutelruimte, elektrisch takeltje tot 250kg aan het plafond, helemaal super.

Genoeg sleutelruimte, elektrisch takeltje tot 250kg aan het plafond, helemaal super.

- GTRene
huh...je gaat me toch niet zeggen dat jij/jullie daar wonen?
of bedoel je, jullie hebben net zoiets
em ja das wel een probleem, je bewaart zoveel door de jaren dat ook dat een keer vol komt en je alsnog beter moet reorganiseren en wat weg moet doen

of bedoel je, jullie hebben net zoiets

em ja das wel een probleem, je bewaart zoveel door de jaren dat ook dat een keer vol komt en je alsnog beter moet reorganiseren en wat weg moet doen

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Wij hebben net zoiets hier in het Friesche land.
Ligt een hoop troep op de garagezolder. Van lekke zwembadjes tot oude printers.
Ach, wel ideaal. De E90 en de MX3 kunnen droog staan, dat is al erg lekker.

Ligt een hoop troep op de garagezolder. Van lekke zwembadjes tot oude printers.

Ach, wel ideaal. De E90 en de MX3 kunnen droog staan, dat is al erg lekker.