Andre schreef:Autosport is 1 van mijn grootste passies.
Soms heb ik vraagtekens bij het volgende.
Twee voorbeelden van een rijders nivo en de andere een te langzame auto.
Dennis Kuipers rijdt een WRC rally en wordt op dag 1 al bijna 4 minuten om de oren gereden in een M sport fabrieks WRC. Nu weet ik wel dat de familie Kuipers miljoenen bezit en dat geld van ondergeschikt belang is. Maar als ik als rijder niet het nivo kan halen en 4 minuten moet toegeven in slechts 80 stage km dan is dat too much. Dan kan je toch veel beter europees gaan rijden en zorgen dat je daar wel competatief bent. Dat is toch voor jezelf veel gaver. Competitie en gaan voor de overwinning op welk nivo ook moet toch altijd de drijfveer zijn van autosport.
Vd Garde neemt ca. 13 miljoen mee en rijdt ongeveer laatste. Ik noem dit water naar de zee dragen. Tuurlijk heeft hij niet de auto om te winnen. Je enige competitie is je teamgenoot. Maar eind vorig jaar wist je ook wel dat je voor veld vulling rijdt. Is het dan zo dat een merk als Mc gregor het puur ziet als reclame ook al rij je als vuldvulling mee. Ik denk dat een merk die 13 miljoen aan reclame wil uitgeven voor naamsbekendheid er betere manieren zijn. Heeft een rijder als een vd Garde dan geen trots meer en doet een stoeltje in de F1 alles vergeten?
Voor ieder is er in de Autosport een plek van Nationaal nivo tot Internationaal nivo. Wat trekt sommige rijders/sponsors om geld te verbranden in een rijders nivo s waar ze niet thuis horen of waar ze bij voorbaat al weten dat hun auto niet snel genoeg is.
Gaan deze rijders compleet voorbij aan het feit dat het om competitie gaat? Is het meedoen op een te hoog nivo belangrijker dan het uiteindelijke resultaat?
Ben het wel grotendeels met je eens, behalve het Guido verhaal niet helemaal. Hij heeft een prima talent en ik denk dat er slechtere rijders in het veld staan. Als hij ooit carriere in de F1 wil maken, en dat wil hij samen met alle andere GP2 rijders, zal hij onderaan en daarmee achteraan moeten starten! Nu is het zaak om hoge ogen te gaan gooien en op te bouwen, als dat lukt komt hij wellicht bij een beter team, juist door die sponsor die trouw is aan hem.
Enerzijds is het bijzonder dat McGregor hem ondersteunt als hij achteraan in het veld moet rijden, maar als het zijn vruchten afwerpt en hij straks wel in de middenmoot komt of zelfs hier en daar punten pakt, dan is hij ook trouw aan McGregor en zal het merk met hetzelfde bedrag wel veel reclame hebben. Hij hoeft dan immers minder geld mee te brengen.
Wellicht klopt mijn verhaal niet qua bedragen, maar ik zie wel logica in het ondersteunen van deze jongen op dit moment. Als hij niet scoort dan houdt dat snel genoeg op en is het einde carriere in de F1, waar het veelal ook op uitdraait.
Máár dat zei men ook over Sutil en die zit nu toch weer bij Force India en dat is inmiddels helemaal zo'n slecht team niet meer.