F1 2013

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: F1 2013

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 12:19

Reind schreef:BBC heeft ook flink bezuinigd maar desondanks blijft het gewoon TOP. Ik vind de vrouwlijke invloeden helemaal niet erg. En DC doet het gewoon boven gemiddeld.

Ook het hele drama na de race hebben ze goed verslagen en douwen in het heets van de strijd een microfoon onder de neuzen van alle betrokkenen. Incl Mr Marko en Mr Horner. Geweldig

Ik heb nog nooit de podiumgangers zo chagerijnig gezien. Incl Hamilton.

Zend BBC alles races uit?
Paskal schreef:Zit zelf bij Ziggo en heb e.e.a. voor mij eens op een rijtje gezet. De eerste race is overigens gratis te bekijken! Hier even inloggen en je kunt hem gratis bestellen!

Heb de races die je als Ziggo-klant niet live kunt kijken hieronder in rood aangegeven. Blijven er dus 8 races over die je niet live kunt zien. De ervaring leert dat ik ze door diverse redenen toch niet allemaal kan kijken dus laat ik er eens een paar willen kijken dan bestel ik ze wel los bij Ziggo voor 7€ per stuk.

01. Melbourne, 15 - 17 Maart: SPORT1 (gratis bij Ziggo!)
02. Kuala Lumpur, 22 - 24 Maart: samenvatting BBC
03. Shanghai, 12 - 14 April: BBC Live
04. Bahrain, 19 - 21 April: samenvatting BBC
05. Spanje, 10 - 12 Mei: BBC Live
06. Monaco, 23 - 26 Mei: samenvatting BBC
07. Canada, 07 - 09 Juni: BBC live en Veronica live
08. Silverstone, 28 - 30 Juni: BBC Live
09. Nürburgring, 05 - 07 Juli: samenvatting BBC
10. Budapest, 26 - 28 Jul: samenvatting BBC
11. Spa-Francorchamps, 23 - 25 Aug: BBC Live
12. Monza, 06 - 08 September: BBC Live
13. Singapore, 20 - 22 September: samenvatting BBC
14. Korea, 04 - 06 Oktober: samenvatting BBC

15. Suzuka, 11 - 13 Oktober: BBC Live
16. New Delhi, 25 - 27 Oktober : BBC Live
17. Abu Dhabi, 01 - 03 November: samenvatting BBC
18. Austin, 15 - 17 November: Veronica Live
19. Brazilië, 22 - 24 November: BBC live en Veronica live
.
alstu

Reind

Bericht door Reind » 26 mar 2013, 12:30

Dus ik kan alles gewoon lekker op de BBC kijken.

Die samenvattingen mag je met 1,5 uur eigenlijk geen sammenvatting noemen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 mar 2013, 13:42

Reind schreef:Dus ik kan alles gewoon lekker op de BBC kijken.

Die samenvattingen mag je met 1,5 uur eigenlijk geen sammenvatting noemen.

+1, die "highlights"zijn echt top...zo top zelfs dat ik liever nog elke week die higlights zou hebben!

Bij sport1go online kun je ook gratis een samenvatting van 30 minuten streamen! Best aardig, snap nog steeds niet wat Olav zijn functie is behalve zeggen wat we al weten, namelijk op welk circuit hij die dag staat...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 mar 2013, 16:04

Heb inmiddels begrepen dat Olav Mol betaald wordt door Veronica om daar te zijn. Bij de Veronica samenvattingen heeft hij wel een uitgebreider verhaal.

Komt er dus op neer dat we Olav's 'voorbeschouwing' na de daadwerkelijke GP op Veronica terug kunnen zien. Ideaal is anders maar goed...

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 14 apr 2013, 10:54

Vanochtend ben ik wat vroeger m'n bed uit gegaan dan gebruikelijk op zondag om de GP van Shanghai te kijken via de BBC. Erg vermakelijke race met een heerlijk slot, al had ik wel gehoopt dat Vettel nog voorbij Hamilton zou komen de laatste ronde!
Alonso was wel heer en meester tijdens deze race, erg goed gereden.

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2013, 10:57

Het neukertje van Alonso ziet er ook niet verkeerd uit :lol:

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 14 apr 2013, 14:31

Luco schreef:Het neukertje van Alonso ziet er ook niet verkeerd uit :lol:
Hahaha :lollerdelol:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 15 apr 2013, 09:36

Mooie race idd, wel weer genoten.

Giedo gaat nog niet heel erg lekker. Als laatste gekwalificeerd, na een goede start voorbij zijn teamgenoot maar uiteindelijk weer op ruime afstand achter Pic geeindigd en ook achter Chilton. Als je dan ziet hoe Bianchi het doet met zo'n barrel van een auto...

Het zal snel beter moeten maar dat weet hij zelf ook wel denk ik. Nu is die Caterham ook een waardeloze auto dit jaar (zal zich nog wel eens achter de oren krabben om voor een zitje in de slechtste auto van het veld zoveel miljoen neer te tellen) maar Chilton en Pic moet hij toch iig. zien te pakken.

Reind

Bericht door Reind » 15 apr 2013, 10:18

Was inderdaad een leuke race.

Giedo heeft gewoon niet het niveau van Pic. De enige manier om je in een slechte auto te promoten is gehakt van je teamgenoot maken. En daar lijkt Pic aardig in te slagen :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 apr 2013, 12:54

Reind schreef:Was inderdaad een leuke race.

Giedo heeft gewoon niet het niveau van Pic. De enige manier om je in een slechte auto te promoten is gehakt van je teamgenoot maken. En daar lijkt Pic aardig in te slagen :bag:
+1

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 13:30

gehakt, gehakt, overdrijven is ook een vak
quali

china
21 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:39.614 6
22 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.660 6

malysie
20 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:39.314 6
21 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:39.672 8
22 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.932 6

australie
21 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:49.519 11
22 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:50.626 10

Verder stond die ook op een pitsstop meer in 2 van de 3 wedstrijden, dus andere strategie, snelste ronde in de races zitten behoorlijk dicht bij elkaar.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 apr 2013, 13:40

hij heeft wel snelheid gehad in de eerste 2 races en een aantal plekken goedgemaakt, maar aan het eind van de rit niet voor kunnen blijven...wie weet komt het nog goed.
Als ik me niet vergis maakte van der Garde wel gehakt van Pic in de GP2...dus aan de skills licht het niet!

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 21:15

wel geen 2013, maar een van de leukste starts en gps van het moderne tijdperk.
In die tijd hadden we een poule met F1 liefhebbers en keken om de beurt bij elkaar de F1, altijd een man of 10.
Dit was toen bij ons thuis en op een gegeven moment stonden we te springen op de bank voor Joske :tooth: :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 apr 2013, 13:38

Oei, dat herinner ik me ook nog wel. Regenrace en Jos die bijna aan de leiding reed. :tooth: Moest ie helaas nog wel de pits in. Beetje zoals heel veel geld op je rekening hebben terwijl je weet dat de creditcard aan het eind van de maand afbetaald moet worden. :lol:

Andre

Bericht door Andre » 17 apr 2013, 14:20

Autosport is 1 van mijn grootste passies.

Soms heb ik vraagtekens bij het volgende.

Twee voorbeelden van een rijders nivo en de andere een te langzame auto.

Dennis Kuipers rijdt een WRC rally en wordt op dag 1 al bijna 4 minuten om de oren gereden in een M sport fabrieks WRC. Nu weet ik wel dat de familie Kuipers miljoenen bezit en dat geld van ondergeschikt belang is. Maar als ik als rijder niet het nivo kan halen en 4 minuten moet toegeven in slechts 80 stage km dan is dat too much. Dan kan je toch veel beter europees gaan rijden en zorgen dat je daar wel competatief bent. Dat is toch voor jezelf veel gaver. Competitie en kans hebben voor de overwinning op welk nivo ook moet toch altijd de drijfveer zijn van autosport.

Vd Garde neemt ca. 13 miljoen mee en rijdt ongeveer laatste. Ik noem dit water naar de zee dragen. Tuurlijk heeft hij niet de auto om te winnen. Je enige competitie is je teamgenoot. Maar eind vorig jaar wist je ook wel dat je voor veld vulling rijdt. Is het dan zo dat een merk als Mc gregor het puur ziet als reclame ook al rij je als vuldvulling mee. Ik denk dat een merk die 13 miljoen aan reclame wil uitgeven voor naamsbekendheid er betere manieren zijn. Heeft een rijder als een vd Garde dan geen trots meer en doet een stoeltje in de F1 alles vergeten?

Voor ieder is er in de Autosport een plek van Nationaal nivo tot Internationaal nivo. Wat trekt sommige rijders/sponsors om geld te verbranden in een rijders nivo s waar ze niet thuis horen of waar ze bij voorbaat al weten dat hun auto niet snel genoeg is.

Gaan deze rijders compleet voorbij aan het feit dat het om competitie gaat? Is het meedoen op een te hoog nivo belangrijker dan het uiteindelijke resultaat?
Laatst gewijzigd door Andre op 17 apr 2013, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 apr 2013, 14:33

Andre schreef:Autosport is 1 van mijn grootste passies.

Soms heb ik vraagtekens bij het volgende.

Twee voorbeelden van een rijders nivo en de andere een te langzame auto.

Dennis Kuipers rijdt een WRC rally en wordt op dag 1 al bijna 4 minuten om de oren gereden in een M sport fabrieks WRC. Nu weet ik wel dat de familie Kuipers miljoenen bezit en dat geld van ondergeschikt belang is. Maar als ik als rijder niet het nivo kan halen en 4 minuten moet toegeven in slechts 80 stage km dan is dat too much. Dan kan je toch veel beter europees gaan rijden en zorgen dat je daar wel competatief bent. Dat is toch voor jezelf veel gaver. Competitie en gaan voor de overwinning op welk nivo ook moet toch altijd de drijfveer zijn van autosport.

Vd Garde neemt ca. 13 miljoen mee en rijdt ongeveer laatste. Ik noem dit water naar de zee dragen. Tuurlijk heeft hij niet de auto om te winnen. Je enige competitie is je teamgenoot. Maar eind vorig jaar wist je ook wel dat je voor veld vulling rijdt. Is het dan zo dat een merk als Mc gregor het puur ziet als reclame ook al rij je als vuldvulling mee. Ik denk dat een merk die 13 miljoen aan reclame wil uitgeven voor naamsbekendheid er betere manieren zijn. Heeft een rijder als een vd Garde dan geen trots meer en doet een stoeltje in de F1 alles vergeten?

Voor ieder is er in de Autosport een plek van Nationaal nivo tot Internationaal nivo. Wat trekt sommige rijders/sponsors om geld te verbranden in een rijders nivo s waar ze niet thuis horen of waar ze bij voorbaat al weten dat hun auto niet snel genoeg is.

Gaan deze rijders compleet voorbij aan het feit dat het om competitie gaat? Is het meedoen op een te hoog nivo belangrijker dan het uiteindelijke resultaat?
Ben het wel grotendeels met je eens, behalve het Guido verhaal niet helemaal. Hij heeft een prima talent en ik denk dat er slechtere rijders in het veld staan. Als hij ooit carriere in de F1 wil maken, en dat wil hij samen met alle andere GP2 rijders, zal hij onderaan en daarmee achteraan moeten starten! Nu is het zaak om hoge ogen te gaan gooien en op te bouwen, als dat lukt komt hij wellicht bij een beter team, juist door die sponsor die trouw is aan hem.

Enerzijds is het bijzonder dat McGregor hem ondersteunt als hij achteraan in het veld moet rijden, maar als het zijn vruchten afwerpt en hij straks wel in de middenmoot komt of zelfs hier en daar punten pakt, dan is hij ook trouw aan McGregor en zal het merk met hetzelfde bedrag wel veel reclame hebben. Hij hoeft dan immers minder geld mee te brengen.
Wellicht klopt mijn verhaal niet qua bedragen, maar ik zie wel logica in het ondersteunen van deze jongen op dit moment. Als hij niet scoort dan houdt dat snel genoeg op en is het einde carriere in de F1, waar het veelal ook op uitdraait.
Máár dat zei men ook over Sutil en die zit nu toch weer bij Force India en dat is inmiddels helemaal zo'n slecht team niet meer.

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 apr 2013, 14:41

Andre schreef: Is het meedoen op een te hoog nivo belangrijker dan het uiteindelijke resultaat?
Ik denk dat 'helaas' in 95% van de gevallen dit opgaat. De sponsoren willen hun marketingbudget besteden aan een zo breed mogelijk publiek. Als je realistisch bent zijn F1, DTM en WRC (OK, misschien 24H Le Mans) de enige klassen in autosport die nog een breed publiek trekken. Dan heb ik het vooral over magazines en TV zendtijd. Europees rally, GP2, Formule Ford en weetikwat is gewoon niet interessant voor sponsoren. Lege tribunes en gratis toegangskaarten is bij dat soort wedstrijden aan de orde van de dag...zegt al genoeg lijkt me. De enkele seconden zendtijd waarbij McGregor in beeld komt bij een F1 wedstrijd (op welke plek vd Garde ook moge rijden, dit is ondergeschikt) is voor hun vele malen belangrijker dan een vd Garde die vooraan rijdt in de GP2 waar totaal geen media-aandacht voor is en waar geen hond naar kijkt. Sad but true.

Voor de rijder zal het inderdaad leuker zijn, in het voorbeeld van Kuipers, om Europees mee te doen met de top. Maar dan zal er ook een slok minder sponsorgeld beschikbaar zijn. En zoals we allemaal weten, rijders rijden vanwege sponsoren, zeker op het hoogste niveau.

Autosport is een grote marketingmachine. Ik zie zelf veel vanuit verschillende ooghoeken en helaas draait bijna alles puur om geld en marketing.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 apr 2013, 16:43

Luco schreef:wel geen 2013, maar een van de leukste starts en gps van het moderne tijdperk.
In die tijd hadden we een poule met F1 liefhebbers en keken om de beurt bij elkaar de F1, altijd een man of 10.
Dit was toen bij ons thuis en op een gegeven moment stonden we te springen op de bank voor Joske :tooth: :tooth:

Good old times, wat een gave race was dat!

Als er nu meer dan 5 druppels naar beneden komen leggen ze de boel stil :bag:

Luco

Bericht door Luco » 21 apr 2013, 15:54

Allemaal weer Renault troep vooraan, 1, 2 en 3 :tooth:

Waar zijn di premium motoren nou?
Ow ja das waar ze konden niet meekomen in de F1 :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 21 apr 2013, 16:16

Heb wel genoten hoor!

Een hoop actie. Di Resta die erg goed ging! De mercedessen die in de race toch weer tegenvielen qua snelheid. Perez die Button flink heeft laten zweten en toch Alonso nog even pakte. Ferrari had erg veel pech, maar Alonso heeft zich goed terug gewerkt.

Over het algemeen veel mooie gevechten gezien. Prachtig :)

PD power

Bericht door PD power » 21 apr 2013, 17:03

Mee eens, was een prachtige wedstrijd.

Heb helemaal niks met vettel, maar z'n optreden in de eerste ronde, met name hoe hij Alonso terug pakte, dan kun je moeilijk om z'n kwaliteiten heen.

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2013, 14:26

vd garde 0,5 sneller dan pic terwijl pic de meeste updates op zijn auto had.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 11 mei 2013, 14:35

Knappe prestatie, zo moet ie het volhouden de rest van het seizoen. Hopelijk weet hij het morgen ook vol te houden!

Maar het gat naar de Williamsen, die voor geen meter gaan, is gewoon 1,3 seconden! Waarom doe je dan als Carerham/Marussia mee vraag je je af, dat loop je niet zomaar even in...

PD power

Bericht door PD power » 11 mei 2013, 23:38

Zo zijn meer teams begonnen, de aanhouder wint....

Denk trouwens dat ferrari morgen flink gaat scoren, goede rechte lijn snelheid, en ik denk dat ze het goed met de banden gaan doen.
Zeker als Alonso goed start , zoals ie dat vaker doet, daarnaast z'n thuis basis.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 12 mei 2013, 21:39

Ferrari heeft idd gescoord.... geen Alonso fan maar goed voor het kampioenschap dit.

Maar waar Mercedes mee bezig is? :shock: Die hebben ipv. een race-auto een time-attack auto gebouwd. :zwijntje: Leuk voor 1 snel rondje maar waardeloos in een race. Dramatisch.

Jammer dat Giedo uitviel, was goed bezig.

Plaats reactie