Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Dit is ons algemene autoforum.
Niels
Auto: Prius+

Re: Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Bericht door Niels » 01 mar 2013, 09:24

Snipe schreef:
Shakes schreef:Allemaal nadat je Macboy hebt ingeschakeld he dit.
Dus als ik het goed begrijp zeg jij:
1. Auto door de voorpui
2. Factuur op de balie flikkeren
3. Brullen dat het valsheid in geschrifte is
4. Melden dat mr. Macboy het verder afhandelt
6. Heel cool instappen en weer wegrijden.

Punt 5 heb ik even opengelaten, dat is alleen als die blonde receptioniste er is.
Slotje!

:lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 01 mar 2013, 09:54

Snipe schreef:De achterremmen van mijn BMW 525 zaten vast en ik heb 'm bij de dealer gebracht. Er is naar gekeken en ik heb mondeling een prijsopgaaf gekregen: nieuwe remblokken plus een uurtje werk.

De monteur vertelde erbij dat de schijven te dun waren om af te draaien en dat ze eigenlijk vervangen moesten worden. Ik vond ze nog goed genoeg en zei dat ik dat niet wilde. Prima, auto achtergelaten om het werk te laten doen dat afgesproken was.
De remblokken moesten besteld worden, dus het duurde een paar dagen. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik er verder geen toelichting bij, maar nu valt de factuur op de mat: remblokken + remschijven + remschijven afdraaien + een paar honderd euro om het allemaal te monteren.

Als vooraf verteld wordt dat er remblokken gemonteerd moeten worden plus een uurtje werk verwacht ik geen factuur van ruim 1.000 euro. De prijsopgaaf vooraf is echter mondeling gedaan dus die kan ik niet op de balie gooien. Wat nu?

En: waarom zou je in vredesnaam nieuwe remschijven af gaan draaien?
Hoe ik het lees is dat de dealer zei afdraaien kan niet...jij vond van wel? dus ze hebben waarschijnlijk eerst de oude afgedraaid op vraag van de klant want die is koning :mrgreen: .....toen er achter gekomen dat het idd niet kon..toen nieuwe besteld en dit alles gefactureerd?

En waarom in godsnaam naar de BMW dealer voor-? 90euro per uur voor een paar schijven en blokken :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2013, 10:02

duifjes.com schreef:
En waarom in godsnaam naar de BMW dealer voor-? 90euro per uur voor een paar schijven en blokken :tooth:
Dan blijft die sluitspier soepel :blink:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 mar 2013, 10:15

duifjes.com schreef:Hoe ik het lees is dat de dealer zei afdraaien kan niet...jij vond van wel? dus ze hebben waarschijnlijk eerst de oude afgedraaid op vraag van de klant want die is koning :mrgreen: .....toen er achter gekomen dat het idd niet kon..toen nieuwe besteld en dit alles gefactureerd?
Dat lees je verkeerd. De dealer zei dat het niet kon en ik zei: "Dan doe je dat dus niet." Daarop zei hij dat ik eigenlijk de schijven zou moeten vervangen, ik zei dat ik dat ook niet wilde.
Om ze toch af te draaien én te vervangen is dus een fout op de factuur of eigen initiatief van de dealer.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mar 2013, 10:19

Ik ga (bijna) altijd uit van het goede in de mens, dus het lijkt me gewoon een administratieve blunder :)

Maar, zitten er nou ook nieuwe schijven op? Of zijn deze alleen gefactureerd?

allen

Bericht door allen » 01 mar 2013, 10:30

Half elf inmiddels. Ik weet niet hoe laat de BMW dealer bij jullie open is, maar die in Dordt kon ik vaak al voor 8 uur bereiken. :crazy:

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2013, 10:39

allen schreef:Half elf inmiddels. Ik weet niet hoe laat de BMW dealer bij jullie open is, maar die in Dordt kon ik vaak al voor 8 uur bereiken. :crazy:

Heel die vestiging is een dagje stappen van Snipe zijn factuur :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 10:46

allen schreef:Half elf inmiddels. Ik weet niet hoe laat de BMW dealer bij jullie open is, maar die in Dordt kon ik vaak al voor 8 uur bereiken. :crazy:
Door die moderne facturering hebben ze de werktijden kunnen aanpassen. Ma t/m Vrij, 11 - 14 uur. :tooth:

Simpel natuurlijk. Die achterremschijven zijn besproken, afspraak was om daar nada noppes aan te doen. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Het zijn allemaal boefjes. Fiat heeft net de eerste beurt gehad. Moest wel bij de dealer vanwege eventuele garantie/coulance. Wat is er gebeurd (ik stond erbij)? Nieuw luchtfilter en pollenfilter, in 10 minuten klaar. Prijs, 170 euro. Omdat dit de vaste prijs voor de eerste beurt is! Ammehoela. Volgende keren mooi naar m'n vaste garage als het niet anders kan.

allen

Bericht door allen » 01 mar 2013, 10:53

Daar zou ik ook niet blij mee wezen. Verwacht je verse olie in het blok krijg je twee nieuwe filters.... :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 mar 2013, 10:54

Hielke schreef:Wat zijn dit nou weer voor oplossingen?

Bukken we anno 2013 niet meer?
+1

Ik had laatst ook een mondelinge afspraak, met die Porsiedealer uit Gelderland ... :D

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 10:58

Olie had ik eigenlijk ook verwacht. Had er voor de prijs wel afgekund :lol: Maar nee, pas bij 30 of 35.000. Blokje heeft nog maar 15.500 gelopen. Kunnen ze weer een dikke factuur schrijven. Echt niet dua. Plemp er later dit jaar zelf wel 3,5 liter kwaliteitsolie in.
Laatst gewijzigd door Hielke op 01 mar 2013, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 01 mar 2013, 10:58

Handig als je een lokale garage hebt die je kent.
Zo kom ik er al sinds m'n rijbewijs en m'n vader als sinds mensenheugenis.

De eigenaar weet gewoon bij bijv een apk, alleen keuren, dat het echt enkel keuren is.
Mijn vader is vrij handig en doet alles zelf. Dat weten ze.

Nu is het wel eens gebeurd dat er toch een lampje werd vervangen of een oliebeurtje/filtertje.
Dan krijgt de desbetreffende montuur om z'n oren en wordt het gewoon v/d rekening afgeschreven.

Er is geen discussie. De situatie is bekend.
Als er echt wat is wat zelf niet gedaan kan worden, dan komen we ook trouw daar. Altijd.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 11:08

Vertel nou eens even Perry? Wat is hun reactie?

Kan me niet voorstellen dat dit bij een BMW merkdealer gedaan is als ze de achterremblokken niet eens op voorrraad hebben. Anderzijds, bij een vakgarage hebben ze de onderdelen via automaterialenzaken dezelfde dag nog in huis.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 01 mar 2013, 11:11

Je kan natuurlijk ook altijd nog bij Intertoys een Supersoaker kopen en deze via onderstaand filmpje ombouwen tot een replica van een vlammenwerper die door onze oosterburen in WOII werd gebruikt.

Vind ik toch wat sjieker dan een Molotov-cocktail tegen de pui aan gooien :angel:

http://zurevla.nl/2011/04/02/supersoaker-vlammenwerper/

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 mar 2013, 11:17

Hielke schreef:
Door die moderne facturering hebben ze de werktijden kunnen aanpassen. Ma t/m Vrij, 11 - 14 uur. :tooth:

Simpel natuurlijk. Die achterremschijven zijn besproken, afspraak was om daar nada noppes aan te doen. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Het zijn allemaal boefjes. Fiat heeft net de eerste beurt gehad. Moest wel bij de dealer vanwege eventuele garantie/coulance. Wat is er gebeurd (ik stond erbij)? Nieuw luchtfilter en pollenfilter, in 10 minuten klaar. Prijs, 170 euro. Omdat dit de vaste prijs voor de eerste beurt is! Ammehoela. Volgende keren mooi naar m'n vaste garage als het niet anders kan.
Als je dan niet meer naar je stealer gaat dan verlies je wel het recht op garantie als je niet uitkijkt.
Met die olie probeerde ze me bij Kroymans destijds ook een oor aan te naaien.
Ik ververste eigenlijk elke 5 tot 6000 km de olie van mijn Corvette.
Toen hij voor een beurt daar stond had ik er net 2000 km eerder nieuwe olie in gegooid en vond het dus zonde om weer 12 liter Mobile1 olie in te gooien dus vertelde ik de monteur en later de WP chef dat dit niet nodig was.
Dat was volgens hem geen probleem, tot dat het blok knalde, toen kwam in hun zoek tocht om onder de garantieclaim uit te komen ineens boven water kwam dat er tijdens een beurt geen olie ververst was.
Door met de aankoop bonnen van van olie en filters te komen van de eerste 1,5 jaar dat de auto oud was kon ik onder dat geneuzel uit komen maar het koste wel een hoop gezeur en moeite.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2013, 11:19

Staat je auto nu ter reparatie dan?! :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 mar 2013, 11:21

Petrolhead Tom schreef:Staat je auto nu ter reparatie dan?! :df:
ja, goed punt. Staat je auto ter reperatie dan ?

:D

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mar 2013, 11:28

Punto'tje wordt volgende week 2 jaar Hans, dan is het afgelopen met de garantie.

Frappante is dat als ik de olie bij de dealer laat verversen ze er een verkeerde soort bulk (Shell) olie in gooien. Wel de juiste W waardes maar niet de juiste api waardes. De een is gericht op uitstoot en de ander op slijtage. Ongelofelijk eigenlijk. Fiat schrijft middels het boekje een bepaalde olie voor en het gros van de dealers gooit er bulk van een andere samenstelling in.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 01 mar 2013, 11:30

Dan zeg je: "Hé, da moe nie!" en dan krijg je als antwoord, "Wie is hier nu de garage?'

Knot

Bericht door Knot » 01 mar 2013, 11:45

Daarom zou ik ook nooit zo'n contract aangaan met afkoop van onderhoud. Ze gooien er goedkope troep in zodat je de garantietermijn wel uitzingt.

Ik lap wel lekker a contant voor dure olie en goede spullen bij elk onderhoud.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mar 2013, 11:52

Denk je dat nu echt? Die gasten gaan echt niet speciaal voor jou Aldi (ik noem maar wat) olie halen. Staat gewoon merkolie daar hoor.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2013, 11:57

Zit er op olie een gigantische winstmarge voor de dealer?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2013, 12:04

RVV schreef:Zit er op olie een gigantische winstmarge voor de dealer?
Ja. De dealer koopt een heel groot vat voor relatief weinig geld en rekent flink geld per liter. Uiterst lucratief dus.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 01 mar 2013, 12:07

RVV schreef:Zit er op olie een gigantische winstmarge voor de dealer?
Uit mijn hoofd bij inkoop per vat ongeveer € 5 per liter.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mar 2013, 12:13

Daarom!
Heeft geen zin om andere "goedkope" olie te nemen voor die onderhoudscontracten.

Plaats reactie