Robin schreef:Allemaal wel mee eens. Ik rij 120-140 op de cc op de autoweg, wel geinig om te kijken hoe 'zuinig'dat apparaat kan zijn.
Ramme achterafweggetjes/bochtjes pakken, ja dan vind ik 't toch eerlijk gezegd wel fijn dat ie rwd met 'n sperdiff heeft en wat meer vermogen en koppel dan gemiddeld. Ook wat meer kabaal en idioterie dan gemiddeld.
Is het bestaansrecht van pk bolides tot nul gedaald zo te lezen in dit draadje? Houden we onszelf niet 'n beetje voor de gek dan eigenlijk? Kop boven maaiveld gedachte? Formule 1 terug naar max 300pk. WRC wagens max 150pk, GT wagens max 250pk....Wettelijk geen PK meer! ik weet niet of dat wat wordt.Ik weet wel zeker van niet.
Maar ik zeg:Als de package goed is en het kan, waarom niet?Lekker toch? Straks rijden we allemaal electrisch....
Mooi toch dat er een Huayra, One 77, nieuwe GT3/AMG/M , F12, Vette C7, Viper, Aventador etc eens in de zoveel tijd uitkomt? Of heeft dat geen zin(meer)? Zo lees ik 't hier bijna wel.
Niet te vergeten de Nordschleife rondetijden. Ze zijn heilig voor 'ons', daar horen buiten chasissetup etc en massa ook zeer zeker pk's bij.....
Ik miste hier nog: de automags die je in de kiosk koopt en lekker voor gaat zitten, de autoblogs/fora, de filmpjes op internet autogerelateerd. Dat is toch ook DF? Of de schaalmodelletjes, videogames/racesims. Draagt enorm bij aan het complete 'DF' in mijn ogen.
Ook hier dikke +1.
Supercars horen er gewoon bij. Om er over te dromen, om je financiele doelen na te streven en bij te stellen, maar vooral ook om er keihard op te fappen als je er eentje na 300 plaatjes in boekjes in het echt tegenkomt. Wel ben ik tegenwoordig niet zo snel onder indruk als toen ik puber was. Mij gaat het vooral om hoe iemand met zijn auto omgaat. Poetsen, prima, maar ik wil gewoon altijd weten hoe zo'n auto rijdt als je ermee door de Alpen knalt richting Italiaanse bloemenrrviera. Met een lekker wijf ernaast. Hell with it, laat haar maar rijden ook, ik geniet daar ook van als anderen ontdekken wat rijplezier is.
Een mooie rit maakt mij altijd blij, ongeacht de auto. Ergens onderweg een goede espresso drinken vind ik nu belangrijker dan 10 jaar terug. Genieten van de natuur, mooie uitzichten en je gezelschap is iets wat zorgt voor echte rijkdom in je leven. Daarom is de auto zo'n mooi middel, je bent er zo (al stap ik net zo goed te voet de deur uit, want bos/weilanden/water/hollandse lanschappen zijn om de hoek).