Diefstal Porsche .. toestand!

Dit is ons algemene autoforum.
Luco

Re: Diefstal Porsche .. toestand!

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 12:09

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Volgens mij ben je als consument redelijk beschermd, als jij jouw eigendom achterlaat bij een bedrijf is het bedrijf verantwoordelijk voor het eigendom, wordt het dan beschadigd of gestolen is dat dikke pech voor het bedrijf en zal die moeten dokken.
Dom trouwens dat het bedrijf daarvoor niet verzekerd is.
Wat denk je dat de premie doet voor zo'n polis? Je kunt je niet overal tegen verzekeren.

Dat valt reuze mee hoor, is in elke branche wel anders, maar een aansprakelijkheidsverzekering is toch wel het minste wat je als ondernemer moet hebben.
Met een beetje pech is die nu gelijk failliet, want betalen moet die.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2012, 12:11

wat je ook vaak ziet bij bedrijven (schijnbaar verplicht? ivm brand ofzo?)
is dat ze de autosleutels in een kastje hebben hangen waar iedereen die in de garage rond hangt aan/bij kan komen, vaak bij een uitgang/deur...
tenminste wel vaker gezien en bij sommige blijft dat overdag gewoon open staan ivm gemak voor de monteurs bv.

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2012, 12:11

Is de ondernemer niet gewoon persoonlijk aansprakelijk ?
Wel of niet verzekerd heeft de klant geen boodschap aan.
Ik neem aan dat de ondernemer er dat ook niet bij heeft verteld bij het aannemen v/d klant zijn auto.
Laat staan op papier.

Verzekering is om de opgelopen financiele schade van de ondernemer op te vangen. Heeft deze geen verzekering dan mag de ondernemer zelf de kosten dragen.

Geen geld betekend faillisement en gaat het geld wat de zaak nog opbrengt naar de schuldeiser.

Corrigeer me maar waar nodig. Ik gok namelijk maar wat :-)
Laatst gewijzigd door dvh op 26 nov 2012, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 12:12

Gelukkig ligt het niet zo zwart wit en zal er eerst nog uitvoerig naar gekeken worden wie er schuld valt toe te rekenen.

Geert.

Bericht door Geert. » 26 nov 2012, 12:13

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Volgens mij ben je als consument redelijk beschermd, als jij jouw eigendom achterlaat bij een bedrijf is het bedrijf verantwoordelijk voor het eigendom, wordt het dan beschadigd of gestolen is dat dikke pech voor het bedrijf en zal die moeten dokken.
Wat denk je dat de premie doet voor zo'n polis? Je kunt je niet overal tegen verzekeren.
Nee dat is waar, maar dit is gewoon dom want betekend keihard faillissement in veel gevallen en als hij ook nog eens zo slim is geweest om het onder een VOF of eenmanszaak te plakken.. reken maar uit :blackeye: .. kan wel eens een heel vervelende situatie worden (nou ja is het eigenlijk al natuurlijk)

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 12:15

Petrolhead Tom schreef:Gelukkig ligt het niet zo zwart wit en zal er eerst nog uitvoerig naar gekeken worden wie er schuld valt toe te rekenen.
Zodra jij je sleutels in levert bij een bedrijf voor reparatie/onderhoud of wat dan ook is dat bedrijf vanaf dat moment aansprakelijk, of de klant moet de algemene voorwaarden van het bedrijf ondertekend hebben.

enige uitzondering bij garagebedrijven is de roetmeting van diesels.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 12:17

Geert. schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Nee dat is waar, maar dit is gewoon dom want betekend keihard faillissement in veel gevallen en als hij ook nog eens zo slim is geweest om het onder een VOF of eenmanszaak te plakken.. reken maar uit :blackeye: .. kan wel eens een heel vervelende situatie worden (nou ja is het eigenlijk al natuurlijk)
Dat natuurlijk sowieso. Wat ik bedoel te zeggen is dat je als ondernemer je al tegen zo verschrikkelijk veel zaken moet verzekeren dat het op een gegeven moment gewoon een keer ophoudt. Misschien is er wel grof nalatig gehandeld en had de ondernemer zich kunnen verzekeren maar dan had het alsnog geen zin gehad.

Een klote situatie is het natuurlijk zeker. Mocht de ondernemer niet verzekerd zijn of de verzekering niet uitkeren dan kan dit al gauw een faillissement betekenen. Drie keer raden wie er dan kan fluiten naar de centen van de bandenboer.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 26 nov 2012, 12:41

Een goed voorbeeld waarom je als ondernemer goed verzekerd moet zijn. Ik vertel het ook altijd aan de ondernemers die bij mij op gesprek komen, maar merendeel vindt het een dure kostenpost.
De Porsche eigenaar gaat -lijkt mij- de bandenboer aansprakelijk stellen en zal mits er geen bijzonderheden spelen in zijn/haar gelijk worden gesteld.
Los van het feit of hij een tracking systeem heeft. Dat is iets als hij zijn eigen verzekering wil aanspreken.
Als de bandenboer niet is verzekerd gaat het een vervelend traject worden voor de ondernemer. Is hij wel verzekerd, dan lijkt mij dat de Porsche eigenaar financieel schadeloos gesteld wordt.

Fernando

Bericht door Fernando » 26 nov 2012, 12:49

Eigen schuld dikke bult natuurlijk, met je 100k+ Porsche naar een lokale bandenboer rijden LOL. Als je in zo'n ding rijdt ga je toch gewoon naar de Porsche-dealer om het 10-voudige te betalen? :tooth:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 nov 2012, 12:49

@ iedereen,

(repost) die bandenboer is inderdaad aansprakelijk te krijgen. Wedden van wel? :) Maar goed, die is onverzekerd en heeft geen - pakweg - 100K liggen. Schuldeiser wil geld, komt voor de rechter. Rechter zegt, je moet betalen meneer de bandeboer. Ik heb geen geld? zegt de bandeboer. Verkoop bedrijfje dan, zegt de rechter, Bedrijfje levert natuurlijk geen ruk op. Privé aansprakelijk? is me een hele tour en dat betwijfel ik sterk. Hangt van van alles af (rechtspersoon etc.). Kortom, ruk situatie .. Hij is de Porsie kwijt ...

Ookal is die schuldig, dus juridisch, is het allemaal wel rond te krijgen maar de bandenboer heeft uiteindelijk de centen toch niet ... etc. Kijk, als je auto nou op deze manier bij een Porsie dealer wordt gejad, weet je, dat je die centen bij Porsie wel terugkrijgt via rechter etc. Maar bij dit soort lokale bandenboertjes ...

Ik zou zeggen: geef mijn Porsie maar aan Fikkie

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 nov 2012, 12:52

Nou, dan kan het draadje op slot. Laat hij het gewoon zitten, maakt dat uit, hij wint toch niet. Dast zou wel erg gemakkelijk worden.
Voor die bandenboer :)

ErikS

Bericht door ErikS » 26 nov 2012, 12:53

Nu de grote vraag;

Had die porsche al nieuwe banden? Want dan heeft die dief pas echt geluk! :tong:

Geert.

Bericht door Geert. » 26 nov 2012, 12:54

Sperdy schreef:@ iedereen,

(repost) die bandenboer is inderdaad aansprakelijk te krijgen. Wedden van wel? :) Maar goed, die is onverzekerd en heeft geen - pakweg - 100K liggen. Schuldeiser wil geld, komt voor de rechter. Rechter zegt, je moet betalen meneer de bandeboer. Ik heb geen geld? zegt de bandeboer. Verkoop bedrijfje dan, zegt de rechter, Bedrijfje levert natuurlijk geen ruk op. Privé aansprakelijk? is me een hele tour en dat betwijfel ik sterk. Hangt van van alles af (rechtspersoon etc.). Kortom, ruk situatie .. Hij is de Porsie kwijt ...

Ookal is die schuldig, dus juridisch, is het allemaal wel rond te krijgen maar de bandenboer heeft uiteindelijk de centen toch niet ... etc. Kijk, als je auto nou op deze manier bij een Porsie dealer wordt gejad, weet je, dat je die centen bij Porsie wel terugkrijgt via rechter etc. Maar bij dit soort lokale bandenboertjes ...

KVK handelsregister kun je al een deel uitsluiten over de rechtsvorm .. en inderdaad na uitspraak wat een tijdje gaat duren is of de BV leeg of de heer persoonlijk failliet ... :kotsen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 nov 2012, 12:58

100k voor een 911S uit 2007 is ook wel een beetje erg veel ook.
Denk dat 50k eerder komt.

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2012, 13:01

Die tik je toch zo af man ?

Ferdi, leen die beste man je Panda voor een jaartje.
Kanie daarna je Spider overnemen :-)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 nov 2012, 13:10

Sperdy schreef:
Arthur schreef:Die bandenboer heeft die sleutel niet lees ik.
? Nee, de dief heeft die sleutel.
Auto weg, sleutel weg. Het is onduidelijk hoe die dief aan de sleutel kwam. Lang verhaal kort maken: dief, contact omdraaien en wegrijden. Misschien wel kans gegrepen tijdens lunch. Misschien sleutel van een tafeltje gejad - dus een insluiperd - en toen in de Porsie gekropen, en weggereden. Alles kan. Er is geen inbraakschade of wat.

@Allen, ik vraag mij af om mijn auto daarvoor verzekerd is. Dat denk ik zo maar niet. Nou heb ik wel zo'n trackingsysteem in de Porsie, maar goed. Misschien is ie dan verzekerd. ff 300 pagina's kleine lettertjes doorworstelen ...

@Ilja, die bandenboer is mi. inderdaad aansprakelijk. Maar goed, die heeft geen pakweg 100K liggen :), geen geld, weet ik het. Ookal is die schuldig, dus juridisch zoals TOm zegt, is het allemaal wel rond te krijgen maar de bandenboer heeft uiteindelijk de centen toch niet ... etc. Kijk, als je auto nou op deze manier bij een Porsie dealer wordt gejad, weet je, dat je die centen bij Porsie wel terugkrijgt via rechter etc. Maar bij dit soort lokale bandenboertjes ...

Beetje patsen met je Porsie en dan bij een banden boertje bandjes ritselen met 60% korting........je valt door de mand Spertie :lol: :goodnight:

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2012, 13:18

Wat een verhalen weer over failliet gaan. 1 ding een porker van bij à 6 jaar oud is echt geen 100k waard. Over wat die werkelijk waard is daar kan nog heel lang over gebakkeleid worden. Denk zelf ook eerder 50k, maar als je van handelswaarde uitgaat zou je zomaar richting de 40k kunnen gaan. Nog een klap geld. Maar dat is linksom of rechtsom nog wel op te brengen.

Fernando

Bericht door Fernando » 26 nov 2012, 13:22

Ferdi kennende moet je dit cum grano salis nemen....

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 13:24

RVV schreef:Wat een verhalen weer over failliet gaan. 1 ding een porker van bij à 6 jaar oud is echt geen 100k waard. Over wat die werkelijk waard is daar kan nog heel lang over gebakkeleid worden. Denk zelf ook eerder 50k, maar als je van handelswaarde uitgaat zou je zomaar richting de 40k kunnen gaan. Nog een klap geld. Maar dat is linksom of rechtsom nog wel op te brengen.
Juist, gewoon een paar federalletjes verkopen :tooth:

Tim N

Bericht door Tim N » 26 nov 2012, 13:39

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 13:45

Geert. schreef:
Sperdy schreef:@ iedereen,

KVK handelsregister kun je al een deel uitsluiten over de rechtsvorm .. en inderdaad na uitspraak wat een tijdje gaat duren is of de BV leeg of de heer persoonlijk failliet ... :kotsen:

Als het goed is wordt de waarde bepaald zodra de vordering officieel is, dan kan je als gedaagde in principe de bv daarna niet meer leegtrekken of het zo spelen dat je failliet bent.

Niall

Bericht door Niall » 26 nov 2012, 15:13

Waarom Track & Trace monteren als je er geen zak aan hebt. Porsche van 100k onderhouden bij de bandenboer op het kamp is natuurlijk epic fail :coffee:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 nov 2012, 15:21

bandenboer heeft vast niet voldoende geld...maar ik zou hem toch ook niet er zomaar mee weg laten komen...niks heb je, een beetje meer kun je krijgen! Voor hetzelfde geld heeft ie het geld wel in een erfenis binnen nu en wat tijd en kan hij het wel betalen, geen vordering=ook dan geen geld.

Hij heeft vast een huis wat ie kan verkopen (gaat erg goed in deze tijd) of zelf een auto en en en 40-50k heb je toch nog wel eens gauw bij elkaar. Als het besproken huis een caravan is dan veranderd dat de zaak natuurlijk, want dan kon je het eind van het (nog korte) jaar wel eens niet halen en heeft de bandenboer nu een nieuwe auto...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 15:23

Niall schreef:Waarom Track & Trace monteren als je er geen zak aan hebt. Porsche van 100k onderhouden bij de bandenboer op het kamp is natuurlijk epic fail :coffee:
Epic fail om een stempel op de man te drukken zonder dat daar aanleiding voor is. Dat er iemand met een Porsche bij hem komt zal allicht iets zeggen over de kundigheid van de man. Ik vermoed dat hij er net zo beroerd van is, zo niet erger aan toe dan de eigenaar van het voertuig.

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2012, 15:27

+1tje

Plaats reactie