Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
LPG in mijn BMW 730 uit '77 . Met een verbruik van 1 op 5,5 ga je dan wel lachen bij een tankbeurt op LPG.
Handbak ombouw van mijn BMW 745i uit '84.
Handbak ombouw van mijn BMW 745i uit '84.
- Martijn M
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Pügsport uitlaat op de Rallye zat er al op, maar om het feest compleet te maken een ander spruitstuk gemonteerd.
Elke keer weer als ik het gas in trap, los laat en ik knal knal knal hoor zit ik met een grote grijns op me gezicht.
Airbox is ook een topper, aanzuiggeluid ftw!
Overigens heb ik elke keer een grote smile op me gezicht als ik een nieuw onderdeel binnen krijg, voel me dan net een klein kind met nieuw speelgoed
Elke keer weer als ik het gas in trap, los laat en ik knal knal knal hoor zit ik met een grote grijns op me gezicht.
Airbox is ook een topper, aanzuiggeluid ftw!
Overigens heb ik elke keer een grote smile op me gezicht als ik een nieuw onderdeel binnen krijg, voel me dan net een klein kind met nieuw speelgoed

-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
- close ratio versnellingsbak.
Echt een heel andere auto, intensiever en leuker. Niet perse altijd sneller.
- quantum racing schokdempers
Op straat banden hard over het circuit kunnen ( zelf uitgelijnd ) geeft een enorme voldoening.
- duratec motor in Lotus ipv rover kseries
Kijk amper nog op de temperatuur meter of de koppakking niet is geklapt
Echt een heel andere auto, intensiever en leuker. Niet perse altijd sneller.
- quantum racing schokdempers
Op straat banden hard over het circuit kunnen ( zelf uitgelijnd ) geeft een enorme voldoening.
- duratec motor in Lotus ipv rover kseries
Kijk amper nog op de temperatuur meter of de koppakking niet is geklapt

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
toen ik de S54 M coupe had laten repareren heb ik meteen maar de op 1na scherpste Schrick nokkenassen laten plaatsen...
afijn, auto was klaar en ik kwam hem ophalen en dat ding liep prachtig met al die nwe goodies, ook wat donkerder? anyways, zegt die motorbouwer, moet je hem niet eerst ff proberen? rijd nou eerst eens een stukje.
ik over dat industrie terrein gassen, doch bleef onder de 7k rpm ivm wat voorzichtig ivm aardig wat nwe internals.
ding liep gewoon goed, iets mooier/beter en lekker stil weer qua bijgeluiden dus ik was blij (verder niks bijzonders)
dus ik weer naar die zaak terug en hij had me wel horen rondrijden en zij, heb je wel goed doorgetrokken? volgens mij kon dat wel meer...
ik uitleggen dat ik wat voorzichtig wilde ivm de delen e.d. doch hij zij, geen probleem hoor, alles is oke je kan gewoon ff tot max rpm doortrekken (bijna 8Krpm) daar komen juist de nokkenassen in hun humeur zeg maar, dus doe nog ff een stukje rijden
afijn ik weer wat rondjes en toen wel door over de 6.5/7Krpm tot aan de max (bijna 8Krpm) en wow
V-tec kicks in
heerlijk, toen voelde ik een goed verschil met de normale nokken van de S54
dus ja Big smile.
afijn, auto was klaar en ik kwam hem ophalen en dat ding liep prachtig met al die nwe goodies, ook wat donkerder? anyways, zegt die motorbouwer, moet je hem niet eerst ff proberen? rijd nou eerst eens een stukje.
ik over dat industrie terrein gassen, doch bleef onder de 7k rpm ivm wat voorzichtig ivm aardig wat nwe internals.
ding liep gewoon goed, iets mooier/beter en lekker stil weer qua bijgeluiden dus ik was blij (verder niks bijzonders)
dus ik weer naar die zaak terug en hij had me wel horen rondrijden en zij, heb je wel goed doorgetrokken? volgens mij kon dat wel meer...
ik uitleggen dat ik wat voorzichtig wilde ivm de delen e.d. doch hij zij, geen probleem hoor, alles is oke je kan gewoon ff tot max rpm doortrekken (bijna 8Krpm) daar komen juist de nokkenassen in hun humeur zeg maar, dus doe nog ff een stukje rijden

afijn ik weer wat rondjes en toen wel door over de 6.5/7Krpm tot aan de max (bijna 8Krpm) en wow
V-tec kicks in


- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Je auto uitlijnen bij Lammert van der Meulen, is ook altijd goed voor een Big smile !
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Al is het alleen al voor de verhalen die hij kan vertellen.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Me groen gemaakte remklauwen en motor, wat een verbetering!
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Kun je nagaan hoe het zou voelen als je ze roze had gemaakt 

-
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?

De grootste smile was denk ik heel vroegah met m'n Talbot Samba Rallye. Reed er al een tijdje mee tot ik besloot eens de airbox te verwijderen van die dubbele Webers. Berg koppel erbij en een aanzuiggeluid alsof de wereld verging ineens, kippenvelmoment!
Maar ook kleine aanpassingen kunnen voor een big smile zorgen, een veerpootbrug schroeven op een oude BMW om eens wat anders te roepen. 5 minuten werk en 't stuurt ineens vele malen beter.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
1400cc blok in de DAF gelegd. Samen met een maat van me een proefrondje gedaan, zonder motorkap oid.
Eerst langzaam warm gedraaid, daarna vol gas de straat terug. Aardige accelartie voor zo'n ding, BIG smile dus dat alles werkte en hij sneller geworden was.
Tot de raam ineens vol vloeistof zat.
Koelvloeistof wel te verstaan, de slang met de thermostaat zit vooraan boven bij het blok en die was eraf gesprongen.
Motor meteen uitgezet en de hele straat uitgerold. 10m voor de garage stonden we stil en moesten we het laatste stukje duwen
Eerst langzaam warm gedraaid, daarna vol gas de straat terug. Aardige accelartie voor zo'n ding, BIG smile dus dat alles werkte en hij sneller geworden was.
Tot de raam ineens vol vloeistof zat.
Koelvloeistof wel te verstaan, de slang met de thermostaat zit vooraan boven bij het blok en die was eraf gesprongen.
Motor meteen uitgezet en de hele straat uitgerold. 10m voor de garage stonden we stil en moesten we het laatste stukje duwen

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Ow, wat trouwens nog een veel grotere smile opleverde was het volgende;
mijn vader had bij zijn 33 een rammeltje in de aandrijving opgemerkt en wilde weten of het van het blok of de vario kwam. Dus contact uitzetten tijdens het rijden en goed luisteren.
Bij het contact aanzetten ontbranden de bougies in een keer de benzine die door de carberateurs in de tussentijd toegevoegd is, leuke knallen uit dat pijpje van 16mm doorsnede dus.
Dat moest ik ook eens proberen. Zelfde maat en ik een rondje rijden met de DAF. Weet niet meer waarom, volgens mij ff nog wat checken want we gingen het weekend erop weg.
Ik over de montgomerylaan in Eindhoven. contact uit. 2 keer pompen (acc pomp op de carb) en contact aan.
KABAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Ik weet zeker dat ze die knal in de stad gehoord hebben.
Wij de hoek om bij het Winkelcentrum, stonden fietsers te wachten
Nog een keer proberen dus. Contact uit, pompen, insturen, KADEEEENNGGGG!!!!!!!!!!!!!
Nog een hardere knal en daarna maakte de auto een hoop herrie. Hele middendemper open gescheurd

Ik lag helemaal in een scheur, laatste meters naar huis dus met flink lekke pijp.
Dag erna nieuwe uitlaat geregeld en dag daarna zo naar het werk gereden
Collega heeft er weer een nieuwe onder gezet zodat het weekend weg gewoon door kon gaan

mijn vader had bij zijn 33 een rammeltje in de aandrijving opgemerkt en wilde weten of het van het blok of de vario kwam. Dus contact uitzetten tijdens het rijden en goed luisteren.
Bij het contact aanzetten ontbranden de bougies in een keer de benzine die door de carberateurs in de tussentijd toegevoegd is, leuke knallen uit dat pijpje van 16mm doorsnede dus.
Dat moest ik ook eens proberen. Zelfde maat en ik een rondje rijden met de DAF. Weet niet meer waarom, volgens mij ff nog wat checken want we gingen het weekend erop weg.
Ik over de montgomerylaan in Eindhoven. contact uit. 2 keer pompen (acc pomp op de carb) en contact aan.
KABAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Ik weet zeker dat ze die knal in de stad gehoord hebben.
Wij de hoek om bij het Winkelcentrum, stonden fietsers te wachten

Nog een keer proberen dus. Contact uit, pompen, insturen, KADEEEENNGGGG!!!!!!!!!!!!!
Nog een hardere knal en daarna maakte de auto een hoop herrie. Hele middendemper open gescheurd

Ik lag helemaal in een scheur, laatste meters naar huis dus met flink lekke pijp.
Dag erna nieuwe uitlaat geregeld en dag daarna zo naar het werk gereden

Collega heeft er weer een nieuwe onder gezet zodat het weekend weg gewoon door kon gaan

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Drexler op de 535i!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
///Joost schreef:@ DAF verhaal.
+1 lach me helemaal kapot hier!
en de aanpassing in mijn visie op wat een coole auto is om te hebben, bij de Viper, BMW, Speedster enz had ik altijd vooral de looks en in mindere mate de potentie als aankoop reden, dat heb ik ooit omgezet naar DF als hoogste prioriteit en nu heb ik veel meer plezier aan mijn hobby! Ondanks dat die auto's best wel goed rijden, was ik er altijd vlug op uitgekeken. De Mini en de Atom zijn van een heel andere soort en geven mij onder aan de streep ALTIJD een big smile!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
lol, dat heb ik destijds ook zo ongeveer gedaan, ik had een rode met striping van die Samba RallyeJeroen E21 schreef:
De grootste smile was denk ik heel vroegah met m'n Talbot Samba Rallye. Reed er al een tijdje mee tot ik besloot eens de airbox te verwijderen van die dubbele Webers. Berg koppel erbij en een aanzuiggeluid alsof de wereld verging ineens, kippenvelmoment!

leuk karretje, later nog een paar van die Fiat 130TC Abarth's gehad, ook filter eruit en ander sport type er in, heerlijk geluid maakt ie dan
lol @Daf verhaal en foto's

Trouwens, destijds ook een big smile met men eerste auto
als ik dan in Holten kwam dan waren der wel eens meiden die vroegen, René mag ik een stukje met je mee in die "sportauto" :drieling: lol.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Die ontplofte demper is wel echt briljant
Nog ff een DF inkoppertje: de overstap naar BMW zorgde voor een BIG smile

Nog ff een DF inkoppertje: de overstap naar BMW zorgde voor een BIG smile

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Mwahaha, leuk dat mn verhaal mensen aan het lachen maakt 
Zelf lagen we ook helemaal in een scheur, en toen ik me bukte om de schade op te nemen stikte ik er bijna in, demper opgeblazen


Zelf lagen we ook helemaal in een scheur, en toen ik me bukte om de schade op te nemen stikte ik er bijna in, demper opgeblazen


-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Motor swap van 325i naar 325i met een 325i ecu op de racer deed een boel (oude 325i blok was nog een 320 ecu aan gekoppeld)... heeft me wel 1000 euro gekost, evenals de nieuwe uitlaat die eronder is gegaan met side pipe exit! (weer 1000 euro).... De andere auto is nog standaard dus nix aan gedaan!
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
De motorswap in mijn toenmalige E30 320i: het orginele motortje van 125 pk (vlammen uit de pijp trouwens) vervangen door een M20B25, ineens had ik 170 pk! Was een ochtendje werk, en kostte me 300 euro. De goedkoopste tuning ooit.
Andere topper was de montage van een GTAS uitlaat op een andere 325i.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sBy9vsqmA0U&feature=plcp[/youtube]
Montage van een sperdiff is ook al zo'n topper. Wat een verschil! Of alle kooien die ik heb laten plaatsen. Of een nieuw onderstel. Of een kuipstoel. Of nieuwe banden, of....
Modificeren is gewoon ontzettend gaaf om te doen.
Andere topper was de montage van een GTAS uitlaat op een andere 325i.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sBy9vsqmA0U&feature=plcp[/youtube]
Montage van een sperdiff is ook al zo'n topper. Wat een verschil! Of alle kooien die ik heb laten plaatsen. Of een nieuw onderstel. Of een kuipstoel. Of nieuwe banden, of....
Modificeren is gewoon ontzettend gaaf om te doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
motorswap 300,-euro en ochtendje werk?
damn...das snel en goedkoop
damn...das snel en goedkoop

- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
De Weber carburateur met K&N filter ter vervanging van de gare Pierburg die op de 1.6 Golf blokjes zit. Kostte me totaal 400 euro, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad en geniet er elke dag van
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
Jij had inderdaad altijd de best klinkende E30Jeroen schreef:De motorswap in mijn toenmalige E30 320i: het orginele motortje van 125 pk (vlammen uit de pijp trouwens) vervangen door een M20B25, ineens had ik 170 pk! Was een ochtendje werk, en kostte me 300 euro. De goedkoopste tuning ooit.
Andere topper was de montage van een GTAS uitlaat op een andere 325i.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sBy9vsqmA0U&feature=plcp[/youtube]
Montage van een sperdiff is ook al zo'n topper. Wat een verschil! Of alle kooien die ik heb laten plaatsen. Of een nieuw onderstel. Of een kuipstoel. Of nieuwe banden, of....
Modificeren is gewoon ontzettend gaaf om te doen.

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
De H&R verlaging die ik gisterenmiddag onder de Z3 coupé heb laten monteren. Ik heb er nog steeds een glimlach van op mijn gezicht.
Alleen schrapen bij het in- en uitrijden op de oprit. Da's minder lachen.
Alleen schrapen bij het in- en uitrijden op de oprit. Da's minder lachen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
dat schrapen is minder, zal je wel een rot oprit hebben die bv wat naar beneden loopt voor de er op gaat.
wellicht andere strategie nemen
wellicht andere strategie nemen

- Arjan S.
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: Welke aanpassing zorgde voor een BIG smile?
De BMW Performance uitlaat onder de 130i. Elk tunneltje feest en lekker gorgelen bij het schakelen. 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: k33z en 2 gasten