BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Ik rij zelf met yellow stuff blokken op de racer, en moet zeggen werkt perfect....
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Originele schijven en Hawk HT10 blokken. Dat is een effectieve keuze. HP+ zou ook kunnen.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Thanx mannen voor alle reacties!
Ik ga eerst dit standaard spul proberen met verse remolie in de cursus.
Wel zit ik enorm te twijfelen welke velgen ik zal kopen:
- OEM setje 17x7,5J met 225/45 rondom
- OEM breedset 17x7,5J met 225/45 & 17x8,5J met 245/40
Gaarne advies
Ik ga eerst dit standaard spul proberen met verse remolie in de cursus.
Wel zit ik enorm te twijfelen welke velgen ik zal kopen:
- OEM setje 17x7,5J met 225/45 rondom
- OEM breedset 17x7,5J met 225/45 & 17x8,5J met 245/40
Gaarne advies
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
ik rijd zelf met 225 rondom op 16" velgen...
trouwens zou ik niet met standaard remmen gaan... die zijn dan heeeeeeel snel op, misschien zelfs wel halverwege de eerste dag al...
trouwens zou ik niet met standaard remmen gaan... die zijn dan heeeeeeel snel op, misschien zelfs wel halverwege de eerste dag al...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Niet gedacht dat ik het zou zeggen maar gouden hart in je velg vind ik erg fraai !
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Bredere achterbanden geven meer grip achter. Nu heeft een e36 al een ondersturend karakter dus zou ik (tenzij je 300+ pk hebt) altijd dezelfde bandmaat rondom monteren. Anders versterk je het onderstuur alleen maar. Ik heb nog wel een setje OEM style 22 velgen liggen met Federal RSR banden. Indien je intresse heb hoor ik het wel.Wout CSL schreef:Thanx mannen voor alle reacties!
Ik ga eerst dit standaard spul proberen met verse remolie in de cursus.
Wel zit ik enorm te twijfelen welke velgen ik zal kopen:
- OEM setje 17x7,5J met 225/45 rondom
- OEM breedset 17x7,5J met 225/45 & 17x8,5J met 245/40
Gaarne advies
Deze
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Serieus!! Gaat dat zo snel?!Jeroen K. schreef:ik rijd zelf met 225 rondom op 16" velgen...
trouwens zou ik niet met standaard remmen gaan... die zijn dan heeeeeeel snel op, misschien zelfs wel halverwege de eerste dag al...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Zo snel lijkt me stug maar het houdt natuurlijk minder lang vol dan full race spul.Wout CSL schreef:Serieus!! Gaat dat zo snel?!Jeroen K. schreef:ik rijd zelf met 225 rondom op 16" velgen...
trouwens zou ik niet met standaard remmen gaan... die zijn dan heeeeeeel snel op, misschien zelfs wel halverwege de eerste dag al...
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Thanks Macboy, heb dat al meer mensen horen zeggen, maar dan vaak als ze de auto voor het eerst in levende lijve zagen ipv op foto. In het echt komt dat goud goed uit tegen mijn madeira violet.Macboy schreef:Niet gedacht dat ik het zou zeggen maar gouden hart in je velg vind ik erg fraai !
Maar nu vind ik het zonde om ermee te gaan raggen op het circuit dus wil nog een circuit set

-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Ik heb nog wel een 17" set liggen met michelin pilot sport cup banden eromheen (semi slicks) in de maat 225/35ZR17
laat maar weten als je er intresse in hebt, ligt om de hoek van je 


-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Zo mannen gister eerste dag van de Coureurs opleiding gehad op Zandvoort bij RSZ, wat onzettend gaaf is dat!
Merkte dat mijn auto goed mee kon komen qua vermogen, had alleen wel wat last van overstuur op het einde van de dag en zware fading!
Vanochtend even naar bandenslijtage gekeken op mijn auto en dat was wel hard gegaan, in 1 dag haha.
Vond het driften ook wel erg leuk
Maar voor volgende week wil ik Hawk HT-10 blokken voor gaan zetten op mijn standaard schijven.
Moet ik dan ook Hawk HP plus achter installeren of kan dat gewoon standaard blijven??
Ook zet ik er meteen Goodridge stalen remleiding op met nieuwe remvloeistof uiteraard.
Merkte dat mijn auto goed mee kon komen qua vermogen, had alleen wel wat last van overstuur op het einde van de dag en zware fading!
Vanochtend even naar bandenslijtage gekeken op mijn auto en dat was wel hard gegaan, in 1 dag haha.
Vond het driften ook wel erg leuk

Maar voor volgende week wil ik Hawk HT-10 blokken voor gaan zetten op mijn standaard schijven.
Moet ik dan ook Hawk HP plus achter installeren of kan dat gewoon standaard blijven??
Ook zet ik er meteen Goodridge stalen remleiding op met nieuwe remvloeistof uiteraard.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Het verschil zit hem niet in het staal, maar in het teflon ipv rubber. Teflon remleidingen zetten niet uit, rubberen leidingen wel. Dat verschil voel je. Vooral bij wat oudere auto's, met oud rubber. Dan is 't een nuttige upgrade.Downforce Hans schreef:Van die staal omwonden leidingen moet je niet teveel verwachten en zou ik zeker als je wat slecht in de munten zit gewoon laten want daar merk je niks van.
Destijds zijn die leidingen ontworpen voor de rally sport met het idee dat de stalen ommanteling de leiding zou beschermen bij het rijden over onverharde wegen tegen opspattende stenen etc dus dat de leiding niet af zou scheuren.
Je standaard leidingen zijn echt geen ballon die je opblaast als je hard remt.
Grtz, Hans
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Okay thanks Dennis voor de info.
Wat zijn je ervaringen of iemand anders zijn ervaring met Hawk HT-10 blokken voor op standaard schijven?
En dan eventueel in combinatie met Hawk HP Plus achter op standaard schijven.
Wat zijn je ervaringen of iemand anders zijn ervaring met Hawk HT-10 blokken voor op standaard schijven?
En dan eventueel in combinatie met Hawk HP Plus achter op standaard schijven.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Ik zou lekker rondom om 224/45/17 gaan rijden, voor iets camber houden dan is je auto perfect neutraal en mag jij beslissen of je onder of overstuur wilt.
Remleidingen kosten de wereld niet, zou ik lekker meepakken, verder ATE blue flushen, standaard schijven houden (ATE vlak 90 euro of ATE powerdiscs (alleen voor) 120 euro).
Hawk HT10 is heerlijk op circuit, recht echt hard voor de standaard maat schijven maar op straat vreet het je schijven op als het niet goed warm wordt met veel koude starts. Alleen trackday zou ik HT10 pakken en als je m op straat ook rijden voor HPplus gaan. Achter altijd HPplus, daar is HT10 niet nodig.
Remleidingen kosten de wereld niet, zou ik lekker meepakken, verder ATE blue flushen, standaard schijven houden (ATE vlak 90 euro of ATE powerdiscs (alleen voor) 120 euro).
Hawk HT10 is heerlijk op circuit, recht echt hard voor de standaard maat schijven maar op straat vreet het je schijven op als het niet goed warm wordt met veel koude starts. Alleen trackday zou ik HT10 pakken en als je m op straat ook rijden voor HPplus gaan. Achter altijd HPplus, daar is HT10 niet nodig.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
MBT remmen.
Jou idee is een schot in de roos. Ht 10 voor en HPs achter. Gewoon originele schijven houden en wat Rody al schrijft remolie vervangen door ATE bleu.
MBT banden
Ik heb nog een setje Style 22 velgen met redelijke federal banden liggen. Ideale combi voor wat jij nu doet. Veel grip op zowel nat als droog en daarnaast in verhouding weinig slijtage. PS: en goedkoop natuurlijk
Jou idee is een schot in de roos. Ht 10 voor en HPs achter. Gewoon originele schijven houden en wat Rody al schrijft remolie vervangen door ATE bleu.
MBT banden
Ik heb nog een setje Style 22 velgen met redelijke federal banden liggen. Ideale combi voor wat jij nu doet. Veel grip op zowel nat als droog en daarnaast in verhouding weinig slijtage. PS: en goedkoop natuurlijk
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Let wel, ik zou HPplus doen achter, HPS is net wat te mak, heb ik op de touring zitten voor op straat, met een beetje burnout brand je die HPS ook zo weg.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Thanks Knot en Reind,
Dan ga ik morgen meteen de Hawk blokken bestellen. HT-10 voor en HP plus achter.
@ Reind, die styling 22 wielen heb ik al, maar je federals wil ik wel hebben
Dan ga ik morgen meteen de Hawk blokken bestellen. HT-10 voor en HP plus achter.
@ Reind, die styling 22 wielen heb ik al, maar je federals wil ik wel hebben

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Zo mannen, gister dag 2 van de race cursus.
New parts:
- Remblokken voor: Hawk HT-10
- Remblokken achter: Hawk HP Plus
- Remleidingen: 6-delig Goodridge
- Remvloeistof: ATE Super Blue DOT 4
- Banden: Toyo R888's 215/45/17
Ookal was het gister weer vochtig op CPZ deden deze banden het zoveel beter als mijn straatbanden!
En remmen waren ook top, geen moment fading of remproblemen, en dat voor standaard schijven!
Dus al met al, mannen bedankt voor alle tips!
Nog even fototje van vorige week Driftproef

New parts:
- Remblokken voor: Hawk HT-10
- Remblokken achter: Hawk HP Plus
- Remleidingen: 6-delig Goodridge
- Remvloeistof: ATE Super Blue DOT 4
- Banden: Toyo R888's 215/45/17
Ookal was het gister weer vochtig op CPZ deden deze banden het zoveel beter als mijn straatbanden!
En remmen waren ook top, geen moment fading of remproblemen, en dat voor standaard schijven!
Dus al met al, mannen bedankt voor alle tips!
Nog even fototje van vorige week Driftproef
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Leuk om te zien dat je ons advies te harte neemt. Er zijn er zat die advies vragen en vervolgens toch hun eigen weg kiezen. Niet handig want je krijgt hier onafhankelijk advies van heren die er ervaring mee hebben.Wout CSL schreef:Zo mannen, gister dag 2 van de race cursus.
New parts:
- Remblokken voor: Hawk HT-10
- Remblokken achter: Hawk HP Plus
- Remleidingen: 6-delig Goodridge
- Remvloeistof: ATE Super Blue DOT 4
- Banden: Toyo R888's 215/45/17
Ookal was het gister weer vochtig op CPZ deden deze banden het zoveel beter als mijn straatbanden!
En remmen waren ook top, geen moment fading of remproblemen, en dat voor standaard schijven!
Dus al met al, mannen bedankt voor alle tips!
Nog even fototje van vorige week Driftproef
PS. met Federals heb je nog meer grip in de regen.......
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
goed bezig wout! ik wacht nog steeds op een belletje met al je verhalen



-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Afgelopen zaterdag heb ik mijn traditionele coureursopleiding afgerond!
En EU-licentie gehaald
Ik wil mijn E36 nu verder gaan ombouwen:
- achteras met Powerflex bussen en verstevigen
- Weichers kooi
- heb al Corba Imola 2 kuipstoelen, moeten er alleen nog in
- heb al Schroth 6-punts gordels moeten er alleen nog in
- grotere radiateur
- sper diff
- m3 remmen voor
En EU-licentie gehaald

Ik wil mijn E36 nu verder gaan ombouwen:
- achteras met Powerflex bussen en verstevigen
- Weichers kooi
- heb al Corba Imola 2 kuipstoelen, moeten er alleen nog in
- heb al Schroth 6-punts gordels moeten er alleen nog in
- grotere radiateur
- sper diff
- m3 remmen voor
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Gefeliciteerd 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Tof gefeliciteerd!
- Hitz
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Gefeliciteerd!
Dikke bak wordt dit! Is een topic in het Mijn Auto gedeelte niet een idee?

Dikke bak wordt dit! Is een topic in het Mijn Auto gedeelte niet een idee?
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:43
Re: BMW E36 323i Coupe van StanceWorks naar Race
Thanks mannen!
Ja je hebt gelijk dat ff voorstellen is nu wel voorbij hahaHitz schreef:Gefeliciteerd!![]()
Dikke bak wordt dit! Is een topic in het Mijn Auto gedeelte niet een idee?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast