Ton Roks start Nederlandse versie van Octane

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Er komt een Nederlandse editie van Octane

Eindelijk!
10
16%
Ik ga tegen die tijd wel een keer een nummer kopen bij de kiosk
15
25%
Ach, misschien als ik er enthousiaste verhalen over hoor
10
16%
Papieren magazines - bestaat dat nog?
9
15%
Geen interesse
17
28%

Totaal aantal stemmen: 61

Macboy

Re: Ton Roks start Nederlandse versie van Octane

Bericht door Macboy » 04 okt 2012, 11:22

Ach als op dit liefhebbers forum bijna 30% al geen interesse heeft dan weten we genoeg...

Ik snap ook niet waarom er niet alleen een tablet versie wordt bedacht.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 okt 2012, 23:10

Tom schreef:Nooit gelezen.
Ben erg tevreden met Evo dus zie zo geen reden om over te stappen. Nog een blad heb ik geen tijd voor.
Pik em wel een keer op als ie los in de winkel ligt.
De Engelse Octane is van dezelfde uitgever als Evo. Evo is meer op nieuwe auto's gericht, Octane meer op klassiekers (maar dit keer wel 23 pagina's over McLaren: de F1, de 12C en de P1). De Nederlandse Octane richt zich op klassiekers en op auto's die klassiekers kunnen worden.
Tom schreef:Bij Evo moet je bijbetalen voor de tabletversie als je de papieren versie al hebt.
Vind ik verkeerde en vreemde aanpak.
Maak een tablet abonnement (goedkoper, want geen druk+goedkopere distributie) en een papier + tablet abonnement.
Hoe modern ik ook ben, ik lees een blad graag nog op papier maar zou het op sommige momenten wel fijn vinden om het op de tablet te lezen. Maar waarom zou ik daar als abonnee nog voor moeten bijbetalen? Andersom is het wel uit te leggen.
Heeft dat niet te maken met de voorwaarden die Apple hanteert? Abonnementen alleen aanbieden via de App Store en zo?

Heel iets anders: er zullen wat bekende namen in het colofon te vinden zijn. Mattijs is geloof ik al begonnen met schrijven voor het eerste nummer, dat rond half december in de winkels moet liggen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 okt 2012, 23:38

Heb net m'n Autovisie abbo opgezegd, drama blad...de EVO lees ik ook al niet meer en dit zie ik mezelf ook niet gaan lezen...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2012, 10:55

autovisie heb ik al een jaar of 2? stop gezet..
ben toen op autoreview over gegaan wat best een goed blad is met uitgebreide testen en veel auto's, doch meeste "gewone" auto's maar ook redelijk wat sportieve doch meeste nwe.

Ik wil graag klassiekers en semi klassiekers (dus geen old timers :D ) en dan een beetje de meer sportieve of met sportieve inborst, dara ga ik me toch meer op richten (is het plan)

heb dus autoreview opgezegd en ga straks over op de NL Octane, eens zien hoe dat bevalt.
wanneer kun je er lid van worden? wil meteen vanaf nr 1 meedoen :hungry:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 okt 2012, 13:06

Als de website www.octanemagazine.nl klaar is, kun je daar straks een abonnement afsluiten, heb ik begrepen. Nu verwijst het nog door naar www.Dennis.co.uk :blink:

Octane Magazine UK November kun je natuurlijk al gewoon op je iPad lezen, of in de winkel kopen (iPad is stuk goedkoper). Dan zie je dat er ook vrij veel moderne sportwagens in staan.

Op FB stond vanmorgen het bericht dat Ton op dit moment in een Bentley Continental GT Speed zou gaan rondknallen. Modern zat, toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2012, 13:18

af en toe wat modern spannend/mooi spul er in no problem,

als de hoofdmoot maar, bij "glorious" cars of the past ligt. :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 okt 2012, 23:49

De naam van het topic is dan wel 'Ton Roks start Nederlandse versie van Octane', maar uiteraard schrijft Ton het magazine niet in zijn eentje.

Schrijvende DF'ers in het eerste nummer: Dennis, Mattijs en ik. En onlangs was ik bij een importeur waar me werd aangeraden om eens contact te zoeken met Luuk van Kaathoven, omdat dat de beste autofotograaf van Nederland zou zijn; foto's van zijn hand zijn ook in nummer 1 te vinden.

Voor mensen die warme gevoelens hebben bij het groene forum is er ook goed nieuws, want er zijn ook Gummers die voor Octane schrijven.

En wat schiet je hier als bezoeker van DF mee op? Binnenkort een paar filmpjes hier op de site die we in samenwerking met Octane gemaakt hebben.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2012, 00:44

Vandaag heb ik Luuk aan het werk gezien :foto: en gisteravond zat ik in de nieuwste Octane UK (december) foto's te bestuderen. Ik vroeg me af hoe we dat niveau konden gaan evenaren. De preview kwam net binnen van Luuk en dat is simpelweg: WOW! Vakwerk! Lijstje eromheen, espresso erbij en kijken maar. Ik ben echt onder de indruk. Deze eerste foto overtreft mijn verwachtingen.

Vanmorgen sprak ik een kioskhouder die zijn dak aan het verhogen is. Hij verwacht dat Octane Magazine NL op een eenzame hoogte komt te liggen in de winkels...

steve smith

Bericht door steve smith » 26 okt 2012, 03:37

Ben heel benieuwd! Heb een abonnement op Octane UK vanaf nr 2, en heb de Duitse Octane nummer 1 liggen sinds deze twee weken geleden op de markt kwam, als je die leest snap je wel waarom :) . Ik hoop oprecht dat de NL versie een succes wordt. Heb moeite om een voorstelling te maken bij de combi Roks-Octane, maar dat is waarschijnlijk vooral vanwege zijn invloed op Autovisie destijds, dat abonnement heb opgezegd nadat hij er drie jaar zat. Too little info versus too much opinion vond ik destijds. De losse nummers AV die ik in de tussentijd gekocht heb vond ik meestal bagger. Misschien een vertekend beeld, wellicht is het nu wel heel anders en gaat het nu wel weer over de materie, we'll see. Ik hoop dat jullie er wat moois van maken, zal 'm zeker kopen!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2012, 07:34

Dennis Cavallino schreef:Super nieuws dit!! Ik ben groot fan van Octane.

Over de iPad: Op iPad lees ik toch puur sites, Flipboard, maar ik ben al heel rap gestopt met magazines, al dan niet in fraai gegoten APP's. O.a. de site van Octane zelf lees ik dus graag op mijn iPad, zoals jullie in mijn bijdragen in het forumdeel uit den ouden doosch wel kunnen zien.

Octane Magazine is het enige blad dat ik al jaren van A tot Z lees, bewaar en na verloop van tijd opnieuw lees. Prachtig geschreven artikelen. Niet alleen qua informatie, maar vooral de beleving die sommige auteurs weten op te roepen. Dankzij Octane heb ik een aantal auto's op de limiet 'gereden' of ermee gereisd, zonder dat ik ze ooit in het echt heb gezien. Ik vind dat zo knap. Voor mij was dat één van de redenen om ook te gaan schrijven. Ik vind dat een heuse kunst. Puur vakmanschap.

Verder vind ik Octane vele malen boeiender dan Evo en dat is toch een verdomd goed blad. Het is dan ook een aanwinst voor Nederland als we hier een eigen versie krijgen, o.a. om de redenen die Snipe noemt, maar ook omdat er genoeg te vertellen valt op 't gebied van bijzondere petrolheads, klassiekers en autosport in NL dat nu in andere bladen onderbelicht blijft, of op een niveau blijft hangen waar ik niet op zit te wachten. Het enige blad dat nu echt kwaliteit levert in Nederland is RTL GP Magazine, maar dat is geen puur autoblad.

Carros is ook premium, maar ik voel me daar wel te jong voor. Ik mis daar de rijbeleving voor mij als die hard petrolhead. Het is bij Carros vooral status, grandeur en zien&gezien worden.

Kortom, het is gewoon een aanwinst, punt. :blink:
Na de openbaring van Perry dat Dennis 1 van de schrijvers is die in de Nederlandse Octane vind ik de bovenstaande post helemaal om over mijn nek te gaan..........puur eigenbelang.
Een paar huis,tuin en keuken schrijvers van DF die het blad naar een hoger niveau gaan tillen.......... :please:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 okt 2012, 07:55

^ Niet dat Dennis een woordvoerder nodig heeft of zo, maar toen hij dat postte, wist hij nog niet dat hij ervoor zou gaan schrijven.

*holt weer terug naar het huis, de tuin en de keuken*

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2012, 08:40

@Hans: Jammer dat je het zo ziet. Mijn post kwam recht uit 't hart. Ik meen oprecht ieder woord dat ik daar schrijf. Dus het raakt mij als je het opvat als eigenbelang. Ik ben gewoon écht een groot fan van Octane Magazine. Ik krijg er spontaan een hoge bloeddruk van dat ik mij daarvoor moet verantwoorden. Slaat echt nergens op. Verder wat Snipe zegt, ik wist toen nog niet wat ik nu weet. Er was toen nog geen contact tussen mijzelf en Ton. Ook weet ik niet hoe mijn toekomst eruit ziet. We zien wel hoe 't loopt, first things first.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2012, 09:06

:)

Ik ben ook een groot van van m'n eigen ICT bedrijf, serieus het beste bedrijf ter wereld! Meen ik echt. :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2012, 09:19

Knetter lekker zure reactie :sealed: Ik mis nog net de opmerking 4e rangs.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2012, 09:20

Wouter81 schreef::)

Ik ben ook een groot van van m'n eigen ICT bedrijf, serieus het beste bedrijf ter wereld! Meen ik echt. :kikker:

:thumbup: :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2012, 09:31

Dennis Cavallino schreef:@Hans: Jammer dat je het zo ziet. Mijn post kwam recht uit 't hart. Ik meen oprecht ieder woord dat ik daar schrijf. Dus het raakt mij als je het opvat als eigenbelang. Ik ben gewoon écht een groot fan van Octane Magazine. Ik krijg er spontaan een hoge bloeddruk van dat ik mij daarvoor moet verantwoorden. Slaat echt nergens op. Verder wat Snipe zegt, ik wist toen nog niet wat ik nu weet. Er was toen nog geen contact tussen mijzelf en Ton. Ook weet ik niet hoe mijn toekomst eruit ziet. We zien wel hoe 't loopt, first things first.
Dennis,

Je hoeft je nergens voor te verantwoorden, maar ik kon natuurlijk niet weten dat je NA die eerste post van je gevraagd bent om voor Octane te gaan schrijven.
Het had er in eerste instantie gezien je eerste post wel veel van weg dat je voor je eigen parochie aan het preken was.
Excuus voor mijn post dan want mijn reactie was dan onterecht en ik wil je natuurlijk geen hoge bloedruk bezorgen.
Ik ben benieuwd wat de schrijvers talenten van DF gaan brengen.
De meeste verhaaltjes die ik hier lees zijn vaak hetzelfde en meestal over het uitlaten van de auto en wat voor lekker geluid hij maakt etc etc ........
De één vind dat fantastisch gezien de commentaren die ik lees maar ik ben na één zo`n stukje er wel klaar mee.
Maar nogmaals excuus en succes met je schrijvers aspiraties, ik hoop dat het voor je gaat lukken.

Grtz,Hans

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2012, 09:36

Tnx Hans, ik ga mijn best doen om je niet teleur te stellen.

Bloeddruk was na 2 seconden alweer gedaald hoor. :hot:

dvh

Bericht door dvh » 26 okt 2012, 09:46

Wouter81 schreef::)

Hoeveel kost een abonnement ? En is er ook een Ipad-versie te krijgen ?

@De schrijvers!
Leuk !
Mag ik uit interesse vragen hoe dat zo tot stand is gekomen dat schrijvers van DF en Gummen bij Octane aan de gang kunnen. Is dit enkel door de relatie met Ton ? If so , wat heeft gummen daar mee van doen ?

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 26 okt 2012, 09:53

@ dvh: Volgens mij hebben DF & de buren er concreet niet veel mee van doen in de richting van Octane, hooguit dat ze een etalage / podium zijn geweest om de (latente) schrijverstalenten van deze en genen tot uiting te brengen.

Verder zijn de schrijvers gewoon liefhebbers die in de basis geen "band" hebben bij een bepaald forum, slechts hooguit een voorkeur.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2012, 11:24

Luuk maakt idd super foto's van die wat ik heb gezien :foto:
mooi dat hij daar ook werk levert.
ook benieuwd wat andere DF'rs gaan presteren maar ook Ton, gelukkig? wordt er ook aardig wat werk alleen vertaald en overgenomen :mrgreen:

hoe dan ook, benieuwd naar het blad....hopelijk iets om naar uit te kijken met goede auto info en specs en andere interessante data die er toe doet en of waar je wat aan hebt of kan hebben of lekker bij weg kan dromen :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2012, 12:24

GTRene schreef:Luuk maakt idd super foto's van die wat ik heb gezien :foto:
Luuk, Luuk.... was dat niet die cameraman bij die Franse trackdays? Die Luuk bedoel je? :angel:

vandaag in een stookmodus :ongeveer als:

dvh

Bericht door dvh » 26 okt 2012, 12:27

Die gozer kan heerlijke foto(shop)s schieten !

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2012, 12:31

Ja daarom kochten alle DF-ers laatst ook de Playboy waar Luuk de cover voor had geschoten.

... of had dat een andere reden? :D

ErikS

Bericht door ErikS » 26 okt 2012, 12:57

Wouter81 schreef:
GTRene schreef:Luuk maakt idd super foto's van die wat ik heb gezien :foto:
Luuk, Luuk.... was dat niet die cameraman bij die Franse trackdays? Die Luuk bedoel je? :angel:

vandaag in een stookmodus :ongeveer als:
Welke kleuthommel? :dood: :tooth:

Alles waar LuukvK opstaat boycot ik. Ik koop dus ook geen octane!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 okt 2012, 13:20

Ti-Tourist (Erik) schreef:@ dvh: Volgens mij hebben DF & de buren er concreet niet veel mee van doen in de richting van Octane, hooguit dat ze een etalage / podium zijn geweest om de (latente) schrijverstalenten van deze en genen tot uiting te brengen.

Verder zijn de schrijvers gewoon liefhebbers die in de basis geen "band" hebben bij een bepaald forum, slechts hooguit een voorkeur.
Nou, vanaf het eerste moment dat Ton Roks deze plannen had is er contact met DF geweest over bepaalde samenwerkingen (denk aan het samen aantrekken van adverteerders, Octane circuitdagen, lezersreizen voor publiek van zowel Octane als DF etc. etc.).
De samenwerking zal waarschijnlijk dus ook nog intensiever worden dan dat die nu is, maar dat is iets voor de toekomst.
Of er ook contact met gummen is weet ik uiteraard niet, maar dat zal vast ook wel. :beer:

Plaats reactie