Misschien mijn account bij porscheforum maar weer eens afstoffen.
Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk, dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Toch zou ik ook wel ooit eens een 911 willen bezitten
CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk, dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk, dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Nouja, een kleine beurt, banden vloeistoffen en een APK'tje noem ik geen preventief onderhoud eigenlijk. Dat is wel het minste wat zo'n auto verdiend per jaar. Dan vind ik 2000eu toch best wat geld.ErikS schreef:Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk, dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Valt mij eerlijk gezegt wel mee, ik dacht echt (serieus) dat een beetje porsche onderhouden toch wel aan +/- 5K per jaar kwam met 15000 km.... Dat is dus niet zo?!
+1Shakes schreef:Ik denk dat een Boxster ook beter bij me past. Cabrio is het!
Zo waar. Ik denk dat ik in de nabije toekomst ook zeker weer een MX5 ga kopen.Mathieu schreef:+1Shakes schreef:Ik denk dat een Boxster ook beter bij me past. Cabrio is het!
Cabrio is een groot deel van de beleving....................
Mja, als hij 15k per jaar zou rijden wel. Maar dat red hij bij lange na niet. Volgens mij heeft hij in 3 jaar 20k gereden. Dit is een enkele kleine beurt waarbij helemaal niets geks aan de hand was.ErikS schreef:Hmm, dat geld stop ik nu ook aan preventief onderhoud (€1800,-) + paintjob (Zal ook wel zoiets zijn) in de BMW cabrio....... Toch maar wat anders zoeken dan? Ik zou best een Porsche willen rijden met 2K per jaar aan onderhoud..........CRZ schreef:Als je hem naar de dealer brengt is het best serieus geld. Ik regel meestal het onderhoud voor mijn schoonvader bij Porsche Amsterdam (omdat ik daar werkte). Kleine beurt + wat uren werk, 2 nieuwe banden, wat vloeistoffen, plastic kapje en APK kost je toch een kleine 2000 euro.Arthur schreef:Heb altijd begrepen, van horen zeggen natuurlijk, dat het aanschaffen van een 911 niet het probleem hoeft te zijn maar dat het onderhoud een heel ander ding is. Dat je daar best op kunt leeglopen? Aangezien ik zelf niet al te technisch ben, iig niet zelf sleutelen, durf ik het niet aan. Weet niet hoe het met de Boxster is maar die "lijkt" me veiliger als aankoop?
Valt mij eerlijk gezegt wel mee, ik dacht echt (serieus) dat een beetje porsche onderhouden toch wel aan +/- 5K per jaar kwam met 15000 km.... Dat is dus niet zo?!
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], jacobt en 19 gasten