Een echte DF-vacature

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Knot

Re: Een echte DF-vacature

Bericht door Knot » 16 aug 2012, 12:15

Dat dacht ik dus ook, vriendin en dochter zie ik veel minder, kan niet meer elke middag een krat bier of tree wijn wegtikken, veel minder vrijheid enz enz.

Het is niet reeel maar in mijn geval zou je dan uitkomen op een bedrag tussen de 6 en 8k bruto... dan vinden ze vast iemand die het voor minder doet... hoeveel trucjes ik met een vierwieler ook kan en hoeveel uitstraling die kale pan dan mag hebben.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 aug 2012, 12:17

LOL

In welke wereld leven jullie?
500 k werklozen en hier kijken we neer op 3500 bruto als beginner. Onvoorstelbaar.

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 12:28

Ik lees toch echt 2455 als beginner.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 aug 2012, 12:37

Dat is niet echt de essentie :)

Fernando

Bericht door Fernando » 16 aug 2012, 12:38

Buiten dat, alsof diegene die hierop solliciteren geld als drijfveer hebben...

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 12:45

Persoonlijk boeit me inkomen en salaris me in general minder. Als er maar voldoende binnekomt om de maandelijkse beslomeringen rond te breien en er wat in een ouwe sok gedumpt kan worden voor de toekomst/BMW's :kikker: /vakanties etc.

Veel belangrijker vind ik de inhoud van de dagelijkse ding. Dit werk moet je ook niet voor de poen willen doen. Avontuur/inhoud/geleefd willen worden.. etc. het zogenaamde goed kunnen rijden is maar een heel klein onderdeeltje. En als je graag goed en legaal hard wil rijden kun je beter een circuitdag aandoen of af en toe blazen op de autobahn.

Grootste no go.. is niet het salaris, maar dat je je sociale leven lekker mag opgeven. Maargoed een ander denkt daar weer anders over.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 16 aug 2012, 12:51

Shakes schreef:LOL

In welke wereld leven jullie?
500 k werklozen en hier kijken we neer op 3500 bruto als beginner. Onvoorstelbaar.
Met deze reactie mis ik de "like" button... :clap:

Wat mij betreft ben ik eens met de laatste regel van Rico. Zelf vorig jaar super mooie 260pk Focus ST en een heel stuk van mijn salaris ingeleverd om lekker weer tussen de auto's te kunnen werken. En ik ga elke dag gewoon lekker werken, daar kan een mooie auto en dik salaris niet tegenop. Tussen de cijfertjes werken was niet mijn ding....
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 16 aug 2012, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2012, 12:53

Wout309t schreef:@Martijn: Salaris is niet heel slecht, maar dat kan je als HBO-er ook gewoon lekker rustig van 9-5 op het kantoor verdienen. In dat perspectief wordt het anders...
dat is waar! maar dat moet je eigen afweging dus zijn...

de een wil graag ze centjes verdienen tussen 9-5 op een kantoor een ander wordt al gek bij de gedachte en wil juist graag de spanning/uitdaging etc wat hier gevraagd wordt dat is een persoonlijke keuze maar hoeft volgens mij niet ineens meer salaris tegenover te staan...

het gaat er uiteindelijk om dat je iets doet wat je leuk vind en past bij jou leven etc ;)

dvh

Bericht door dvh » 16 aug 2012, 13:01

Als je niet veel verdient, kun je het maar beter niet druk hebben.
Onder dat motto leef ik :kikker:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 aug 2012, 13:29

RVV schreef: Grootste no go.. is niet het salaris, maar dat je je sociale leven lekker mag opgeven. Maargoed een ander denkt daar weer anders over.
Dat is natuurlijk relatief. Voor sommigen zou het een vooruitgang zijn, gezien de activiteit op DF... :wink:

JP

Bericht door JP » 16 aug 2012, 14:35

RVV schreef: Grootste no go.. is niet het salaris, maar dat je je sociale leven lekker mag opgeven. Maargoed een ander denkt daar weer anders over.
Wat lever je dan in van je sociale leven? Door het onregelmatig werken of door de functie. Bij dat laatste ga je dan uit dat je vrienden weglopen omdat je dat werk doet? Zegt imo meer over je vrienden dan over jezelf.

Volgens mij is het net hoe je je opstelt in die functie. Ga je jezelf onsterfelijk maken en tig boetes uitdelen voor mierenneukerij, of ben je een beetje reëel in die functie. Ook al zouden ze een bonnenquota hebben, dan nog zijn er genoeg overtredingen waarmee je die ingevuld krijgt. Dat hoeft echt niet alleen met bonnetjes knipperlicht vergeten of 6 km/h te snel rijden.

Rebel

Bericht door Rebel » 16 aug 2012, 15:03

Ze doen dat ook compleet verkeerd bij de AIVD....ze hadden moeten schrijven:
.......bedrijfsauto is van het merk BMW

Dan krijgen ze zeker 5000 solicitanten ....

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2012, 15:07

JP schreef:
Wat lever je dan in van je sociale leven? Door het onregelmatig werken of door de functie. Bij dat laatste ga je dan uit dat je vrienden weglopen omdat je dat werk doet? Zegt imo meer over je vrienden dan over jezelf.

Volgens mij is het net hoe je je opstelt in die functie. Ga je jezelf onsterfelijk maken en tig boetes uitdelen voor mierenneukerij, of ben je een beetje reëel in die functie. Ook al zouden ze een bonnenquota hebben, dan nog zijn er genoeg overtredingen waarmee je die ingevuld krijgt. Dat hoeft echt niet alleen met bonnetjes knipperlicht vergeten of 6 km/h te snel rijden.
De aivd deelt echt geen boetes uit voor mierenneukerij.
Maar je moet er maar tegen kunnen dat je elke twee jaar kompleet doorgelicht wordt.
Ook de operationele kant is onregelmatig, dus je bent bv een weekendje weg en er is een noodgeval, jammer dan, opdraven.
Avondje lekker doorzakken kan dus ook bijna niet meer, je moet bijna altijd beschikbaar zijn.
Je moet er maar tegen kunnen.

Emiel

Bericht door Emiel » 16 aug 2012, 18:17

Sociale leven ?

Zeker nog nooit voor een Amerikaanse firma gewerkt ? Onze hoge baas was heel duidelijk tegen een manager toen een personeels lid wat later kwam ivm halve nacht doorhalen met over werk
"if he wants to have a social life, he shouldnt be working here!!!"

Als ik in de regio Zoetermeer woonachtig was geweest, had ik gesoliciteerd. Praten kan altijd en eens kijken hoe en wat.

( Uurtje naar Zoetermeer red ik wel, maar dan wel graag met zwaailamp en sirene ;) )

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 aug 2012, 23:27

Shakes schreef:500 k werklozen en hier kijken we neer op 3500 bruto als beginner. Onvoorstelbaar.
Alleen de ondernemers die er dik boven zitten hoor je.
De loonslaven die rond (of onder) dat bedrag zitten houden de lippen stijf op elkaar.
Vertekend beeld.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 aug 2012, 00:05

smiley schreef:
Shakes schreef:500 k werklozen en hier kijken we neer op 3500 bruto als beginner. Onvoorstelbaar.
Alleen de ondernemers die er dik boven zitten hoor je.
De loonslaven die rond (of onder) dat bedrag zitten houden de lippen stijf op elkaar.
Vertekend beeld.
To be honest snap ik die reacties over schraal salaris ook niet zo.... wat is er mis mee? Lijkt me juist een onwijs gave baan, who cares about salary.

"Je ziet je gezin nog amper", laten we eerlijk zijn.... deze vacature is niet bepaald voor gezinsmannen, dus die reageren sowieso al niet. Ideaal voor de alleenstaande jonge hond met ambities in een wereld die er niet uit ziet als een 9-5 kantoorbaantje achter een pc.

Ik ben ondernemer, maar als ik dat niet zou zijn moest ik me inhouden om niet te solliciteren.

Eens met shakes: wtf @ salaris en vooral dat verantwoordelijkheidsgeneuzel snap ik niet. Heb je dan liever een baan waar je de hele dag in een hoekje zit en niemand om je maalt? Een werkplek waar het geen fuck uit maakt of je er nou wel of niet bent, want enige verantwoordelijkheid heb je niet. Nee, lekker ambitieuze 9 tot 5 pik ben je dan :mrgreen: Bij de gemeente staan vast nog wat vacatures open voor fulltime typmiepen...

Macboy

Bericht door Macboy » 17 aug 2012, 00:29

+1

Als ik geen baan had zou ik meteen op solliciteren lijkt me geweldig dynamisch en uitdagend !

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2012, 02:04

Haha jullie kijken teveel hollywood politieseries.

Rebel

Bericht door Rebel » 17 aug 2012, 06:56

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2012, 07:42

Iedereen die zo hard roept dit is een droombaan. Go for it. Alleen lees ik van diezelfde mensen ook allemaal excuusjes om het niet te doen. Want we willen ons comfortabel opgebouwde leven/beestje/boompje/inkomen en toekomstperspectief ook niet opgeven. En dat is precies wat de AIVD ook niet wil. Dit is een job voor bikkels, niet voor thuis op de bankzitters die uit zijn op een avontuurtje. Het hele argument van zou ik geen werk hebben, dan is dit de job voor mij, dan snap je ook niet wat er van je verwacht word. De mensen die nu trappen tegen. BOA's in de flitsberm realiseren zich blijkbaar niet dat loyaliteit en toewijding aan vadertje staat in al zijn facetten de grondslag is van deze job. Maw de overheid gaat jouw leven bepalen, invullen en uitvoeren. Elke vezel aan vrije ondernemerschap in je lichaam kun je bij het grof vuil zetten. Prima en respect als je dat er voor over hebt. Ik heb ook geen commentaar op mensen die echt die keuze maken. Dan kan het ook een droomjob zijn. Maar al die bureauzitters hiero die de hele dag op DF en Facebook willen hangen, moeten lekker in hun comfortabele baan blijven zitten. Of anders een krantenwijk om 6 uur in de ochtend pakken voor het rauwe avontuur :D

Shakes

Bericht door Shakes » 17 aug 2012, 10:29

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 aug 2012, 15:44

Macboy schreef:+1

Als ik geen baan had zou ik meteen op solliciteren lijkt me geweldig dynamisch en uitdagend !

Wanneer je met blokken op de pedalen en een kussen op je stoel moet rijden kom je niet in aanmerking denk ik,Mac...................... :tooth:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 aug 2012, 16:16

Ik denk dat je nu iets teveel generaliseert Rico. Niet iedereen heeft hier zijn hoogste prioriteit bij een "veilig huisje, boompje en beestje" zitten...... Nog sterker, als ondernemer heb ik nu ook al amper tijd voor een sociaal leven. Dat zal weinig veranderen met een job bij de AIVD, hoeft ook niet :)

Mijn leven gaat verder dan de voordeur van huis en kantoor.

Rebel

Bericht door Rebel » 17 aug 2012, 23:47

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 18 aug 2012, 11:03

Denk dat er weinig in de wereld is waarvoor ik mijn werk zou neerleggen. En al helemaal niet om chauffeurtje te gaan spelen Rico ;)

Plaats reactie