Turbo icm start-stop

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
PD power

Re: Turbo icm start-stop

Bericht door PD power » 09 mei 2012, 21:28

NSXRS schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ook bij een Diesel?

Ik weet dat we de LaRo Defender TD5 ook altijd even lieten draaien als 'ie 140 had gereden gedurende een lange rit (dat is dus op topsnelheid, lol).
Bij een diesel draait de turbo veel minder toeren dan bij een benzine, is daardoor wat minder kwetsbaar voor plotseling stilzetten, maar goed is het nooit (dus ook niet bij diesel) om na zwaar belasten uit te zetten
Pardon?

Waar baseer je dat op?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 mei 2012, 21:34

Uitlaatgassen in de turbo zijn bij een diesel toch een stuk minder warm dan bij een benzine turbo?

Rebel

Bericht door Rebel » 09 mei 2012, 22:18

M@rcel schreef:
Rebel schreef:Bij de Audi schakelt het start/stop niet in als je hard hebt gereden en erna ergens moet stoppen. Dit zal vast ergens geregeld worden. Ik vind het verder een prima systeem, want je merkt niks als hij opnieuw start.
Rijd je handgeschakeld of automaat/dsg? Benzine of een diesel?

Rij nu sinds een tijdje een A8L 3.0 tdi, en ik vind het alles behalve "je merkt er niets van"

2.0 TFSI handgeschakeld....en nee je merkt er niks van.

Ik heb 4 jaar DSG gereden. Eens en nooit meer. Eerste twee jaar werkt het "prima" ..daarna gaat het bergaf....bagger.

PD power

Bericht door PD power » 10 mei 2012, 07:44

Riceaux schreef:Uitlaatgassen in de turbo zijn bij een diesel toch een stuk minder warm dan bij een benzine turbo?
Kunnen wel minder warm zijn (ro(e)tfilter) motoren zitten tegen de 850 graden aan, maar draait op hogere druk (toeren) 100.000 tot 170.000 omw.

Plaats reactie