Andre schreef:
Als je drie dik over het rechte stuk komt. En dan nog het risico neemt om als 4e man er nog even om heen te rijden door het gras en daarbij denken dat je het ook nog schade vrij lukt dat is aardig knap.
Als ervaren rijder weet je dat dit soort acties vaak in drama afloopt.
Peter-Paul Haars schreef:Dit is ook zo'n vergelijkbare actie, onbegrijpelijk.
Ja eerlijk gezegd is dit niet te vergelijken, deze jongen reed voor de eerste keer een race, soms doe je dan domme dingen, stom dat wel.
Alleen de heer Tappel rijdt al jaren, soms vind ik Andre wel eens wat zeuren en heb vorig jaar al een keer gezegd dat ik een van de incidenten niet de heer Tappel zijn schuld vond.
Maar in dit geval, als je al jaren rijdt dan weet je dat dit gewoon fout gaat en had die erachter moeten blijven, als ik de bestuurder was geweest van die witte bmw had ik heer Tappel toch echt even opgezocht na de wedstrijd, en nee, niet om hem een hand te geven.
In die situatie (3 man naast elkaar) naar links naar het gras sturen hoor je niet te doen. Bij een enorm snelheidsverschil (was er niet) zou ik het me in sommige situaties nog voor kunnen stellen. Maar dat je dan, terwijl je er nog niet eens voorbij bent, al naar rechts stuurt, dat levert ALTIJD drama op.
Henk kan verschrikkelijk goed tempo rijden. Maar als racer scoort ie een hele zware onvoldoende.
Dat men nog aan de kant gaat joh... als iemand half door het gras komt is dat in mijn ogen zijn probleem, daar heb ik wel wat blikschade voor over om m geen ruimte te geven ipv dat er 3 die wel op het asfalt rijden de dupe worden.
Mathieu schreef:Ja, maar die witte BMW kwam wel twintig centimeter naar links dus moest Henk het gras in.
Maar Henk hield wel het gas erop, het is tenslotte een race.
Hier staat zoveel onzin, dat ik wel even moet reageren. Ik weet niet of wij wel naar hetzelfde filmpje hebben zitten kijken...
Op 0:14 is overduidelijk zichtbaar dat geel sowieso de intentie ( dus niet gedwongen ) had om via het gras in te halen, Dat is m.i. verwijtbaar gevaarlijk rijgedrag. Op het moment dat de witte rechts dat doorkreeg is ie wat naar rechts gegaan. Daarop kan geel gelijk weer wat meer asfalt terugkrijgen. Vervolgens beweegt geel nog een keertje met een kleine ruk naar rechts ( bewust of onbewust, kan ik niet over oordelen ) Die laatste beweging is voor de witte aanleiding om nog iets naar rechts te gaan om contact te vermijden, met alle gevolgen van dien.
Ik vind geel hier niet vrijuit gaan. Geel heeft meer dan genoeg kwaliteiten om even in te houden met de start om ze dan twee bochten later wel in te halen.
Hoi Marc, je kent me nog niet (goed) maar dit was cynisch bedoeld. Deze acties horen niet bij het (gentleman) racen maar op de kermis thuis, namelijk bij de botsauto's.
Daarentegen vind ik het wel grappig dat Henk een verslag doet in dit draadje zonder dat hij zich voorgesteld heeft.
En gezien de raceverslagen van vorig jaar hier op DF heeft Henk de schijn een beetje tegen.
Lees Henk zijn post nog maar eens. Henk is er namelijk zo van overtuigd dat hij hier totaal geen schuld aan heeft. Wouter en ik hebben vorig jaar bij de wedstrijd leiding gezeten samen met henk en het eerste wat ie zegt ik heb niemand geraakt. Hij gaat de volgende race in lees 10 min later en hij tikt de volgende rond. Hij stapte afgelopen zondag uit de auto ik hoorde hem met de Organisatie praten die zegt er zijn wel 5 protesten tegen je. Zegt ie met verbaasd gezicht huh!!! Ik heb niemand geraakt. Vaak komt er nog achteraan ze raken mij.
Wees eerlijk als je nou geen camera beelden had en je leest zijn post dan zou je toch denken het kan niet aan die man hebben gelegen. En als je met henk spreek naast de baan dan is het een prima vent. Echt heel apart geval dit:)
Het trieste is echter wel dat er deze race weer velen tegen een schade auto opkijken. Deze cup word door velen niet door sponsergelden betaald en velen moeten keihard werken om een seizoen rond te krijgen. Dat 1 iemand zoveel schade kan aanrichten en eigenlijk voor sommige rijders gewoon een gat in zijn budget rijdt is te triest voor woorden. We weten nu allemaal dat een tijdstraf totaal geen zoden aan de dijk zet. De volgende keer dat deze man een helm op zet veranderd er namelijk totaal niks.
Laatst gewijzigd door Andre op 02 mei 2012, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het je zondag ook al gezegd. Je bent gewoon teveel betrokken bij aanrijdingen op de baan. Om dan altijd de schuld bij een ander te leggen is natuurlijk krom. Wanneer je het presteert om binnen een ronde zoveel auto´s te passeren neem je ook (te) veel risico waardoor je het wel gewoon uitlokt. Het is gewoon uitzonderlijk wanneer je finisht zonder schade. Je heb 3 auto´s versleten in 1,5 jaar. Is toch raar dat Han, Andre, Gerald, ik en vele andere bijna nooit schade hebben. Een race telt 60 minuten en je hoeft niet iedereen binnen een ronde in te halen. Je roept het gezeik over jezelf af.
En die actie in de Strubben was natuurlijk kanloos. Je hebt daar gewoon twee auto´s tegelijk van de baan gedrukt. Dat was echt geen tikje. Ik heb geen punten en veel schade, zo ook de auto van Han. Die zit ook rondom in de schade. Wanneer je echt snel bent en een uitgekookte actie doet op Han of mij kom je er ook voorbij. En dan zonder schade.
Ik vond persoonlijk de actie op Han en mij voldoende voor een totale diskwalificatie van het evenement. Helemaal als je optelt wie je de ronde daarvoor allemaal heb geraakt.
Bij racen gaat veel 'in the heat of the moment' mis, dat hoort er een beetje bij, want je zit vol adrenaline en reageert instinctief en impulsief als amateurracer. Alleen echte pro's houden 't hoofd koel, maar ook niet altijd. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Heel veel gaat ook net-goed, trouwens. Net als in 't gewone verkeer.
Acties zoals dit horen niet bij racen in de amateursport, want de garantie dat het mis gaat is 100% als je over het gras inhaalt terwijl er al 3 a 4 man naast elkaar rijden. Er valt bij amateurracen niets te winnen, het gaat om de lol. Over het gras inhalen omdat je sneller bent... fuck off.
Wees blij dat je niemand de muur in hebt geramd met een schedelbasisfractuur. Dan zou poging tot doodslag nog wel de minste straf zijn. Je ziet aan de video duidelijk hoe weinig ervoor nodig is om auto's op snelheid in de rondte te duwen. Ik kan 't weten als ex-instructeur van ram oefeningen voor chauffeurs met een beveiligings-rijopleiding. Dat soort oefeningen doe je met oude gare Sierra's met mensen die ervoor betalen om te mogen rammen en geramd te worden. Ik zou zeggen, doe eens een keer zo'n cursus als je jouw specialiteit wilt perfectioneren, want ik zie nog wel wat verbeterpunten en aangezien je er zelf niet van bewust bent, zou oefenen baten om je er wel van bewust te worden welke krachten er allemaal meespelen. <sarcasme>
Je hebt trouwens nog geluk dat je eigen auto op 't gras niet uitbrak en jij vol rechtsaf was gegaan en zelf ook schade had gehad. Of als die witte E36 naast je jou op je achterscherm had weggetikt. Dan had je een klapper gemaakt, dat wil je niet weten!
Zoals hierboven staat: had gewacht. Twee bochten verder en je was er met je snellere E36 best voorbij gekomen.
De vermoorde onschuld spelen verdient geen enkel respect. Je bent ongeschikt als coureur, helaas, want snel ben je wel. Misschien is rally-rijden wat voor je. Dan heb je minder last van je concentratie-stoornis die ervoor zorgt dat je de helft van de informatie om je heen niet in je opneemt. Jij tegen de klok is veiliger dan jij tegen een veld coureurs om je heen, dunkt mij.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 02 mei 2012, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Knot het laatste wat een wedstrijdleider wil zijn vergeldings acties. Maar als ze dit laten gaan zoals het nu gaat gaan er A mensen stoppen en B vergeldings acties. Wat uiteindelijk uitloopt dat er net zoals bij de 130i cup uiteindelijk nog 10 auto s aan de start staan en jaar later kan je met je E36 nog in de open klasse terecht dan is het klaar.
Ik roep het wel vaker een race klasse succes valt of staat met het optreden van een organisatie.
Licentie afpakken gaat niet zomaar. Maar een organisatie kan wel rijders zogenoemd niet uitnodigen voor een race. Maar als dat bij Tappel gebeurt daar acht ik de kans zeer klein wetende wat de een voor de ander doet.
Jammer, dan is zo'n organisatie ook niet professioneel/volwassen genoeg om boven de groep te staan en hun belangen te behartigen (= veilig racen tegen geringe kosten).
Klopt ook wel maar ik hoor dit verhaal nu al zo lang dat het in mijn ogen gewoon een zielige vertoning is van de organisatie. Paar keer tot 10 tellen is prima maar het houdt ergens op natuurlijk (en dan heb je aan mij persoonlijk de verkeerde als het geduld dan echt op is, denk aan filmpje Assen E46 max, keertje bijna de voorkant eraf snijden prima maar niet nog een keer doen).
Knot schreef:Paar keer tot 10 tellen is prima maar het houdt ergens op natuurlijk (en dan heb je aan mij persoonlijk de verkeerde als het geduld dan echt op is, denk aan filmpje Assen E46 max, keertje bijna de voorkant eraf snijden prima maar niet nog een keer doen).
Maar goed dat je geen coureur bent, want ook al maakt een ander meerdere keren een fout, moet je jezelf niet gaan verlagen om ook dan maar tot actie te komen. Spreek de organisatie en de andere rijder er persoonlijk op aan. Heb in de E30 Cup ook e.e.a. al meegemaakt maar nooit iemand bewust de baan afgeduwd.
Knot schreef:Paar keer tot 10 tellen is prima maar het houdt ergens op natuurlijk (en dan heb je aan mij persoonlijk de verkeerde als het geduld dan echt op is, denk aan filmpje Assen E46 max, keertje bijna de voorkant eraf snijden prima maar niet nog een keer doen).
Maar goed dat je geen coureur bent, want ook al maakt een ander meerdere keren een fout, moet je jezelf niet gaan verlagen om ook dan maar tot actie te komen. Spreek de organisatie en de andere rijder er persoonlijk op aan. Heb in de E30 Cup ook e.e.a. al meegemaakt maar nooit iemand bewust de baan afgeduwd.
+1000, met 1 kanttekening
Als dezelfde rijder race na race betrokken is bij incidenten en schades, en de organisatie doet naar de mening van de anderen te weinig of niks, moet je als groep actie ondernemen.
BV niet meer starten bij de volgende race, gewoon met zijn allen stil blijven staan bij de start.
Of demonstratief allemaal met 40km/h over het circuit en laat Henk dan maar voor lul staan.
Maar het valt of staat met allemaal meedoen aan zon actie.
Bij de dnrt was er ook zo een, dat is iets minder netjes opgelost, maar het werkte wel.
Krijg je toch nooit voor elkaar dat iedereen aan zo'n actie meedoet dus waarom race na race dezelfde ellende moeten beleven?
Heb er zelf een hekel aan om een 8 jaar durende "rechtzaak" aan te gaan om een centimeter parkeerplekje, dat soort zaken, gewoon aanpakken die handel.
Tik hem eens een keer goed eraf, pakt de organisatie je dan wel aan dan is het plaatje wel compleet en geven ze zelf 100% aan dat het vriendenpolitiek is, even goede ophef en daarna op een aangepaste manier weer verder of helemaal niet meer.
Je hoeft iemand toch niet meteen om te leggen? Ik heb eerder het idee dat niemand actie durft te nemen behalve klagen bij de organisatie wat blijkbaar totaal geen effect heeft.
Zoals André al zegt: zo'n Cup wordt omzeep geholpen door dit soort rijgedrag en een organisatie die er amper iets aan doet.
Ik heb er vertrouwen in dat ze de boel wel weer op de rails krijgen als iedereen mee wil werken en Henk's ogen worden geopend (en zijn licentie wordt ingetrokken door de KNAF).
In de V360 was ook iedere top-10 Volvo illegaal enkele jaren terug. Sommige rijders hadden hun blok van 100 euro voor 10.000 euro laten reviseren. Ging helemaal nergens over. Na goed overleg zijn die top-10 rijders allemaal gestopt, kwam er een nieuw reglement, strengere keuring, rollenbank metingen en werd de klasse weer een klasse voor mensen die kennis wilden maken met de racerij. De meeste mensen die toen zoveel geld in een V360 stopten racen nu in klassen waar hun serieuze geld beter wordt besteed. Op een enkeling na die nu 325i Cup rijdt (met serieus budget).
Volgens mij heeft Tappel hier geen sper aan de strepen te zien!
En Dennis, wees gerust, ik ben een eerlijke strijder, denk 3x na, verplaats me in de ander kwa standpunt/gedachte/zicht etc maar men moet geen spelletje blijven spelen dan zien ze de andere kant van me.