Helaas is het seizoen voor de 323ti vroegtijdig beëindigd. Tijdens de laatste rondjes Nordschleife hebben de remmen rondom het begeven en gezien de staat waarin het hele spul verkeert wil ik gelijk upgraden naar wat anders. En als we dan toch bezig zijn wil ik van de gelegenheid gebruik maken om nog het 1 en ander te doen.
Dus de auto is nu geschorst en staat bij Hellenbrand in de garage waar we lekker aan de auto kunnen sleutelen.
- E46 330i remmen op vooras (325x25mm)
ATE powerdisc schijven, EBC Yellowstuff blokken en nieuwe ATE remklauwen zijn al besteld.
Waarom in hemelsnaam EBC Yellowstuff hoor ik sommige mensen al denken ? Nou omdat ik die al eerder heb gehad op een andere auto en dat beviel hartstikke prima. Prima bite, geen fading, niet teveel remstof en vooral geen rammelende blokjes en irritante geluiden waardoor mensen denken dat de Intercity tot stilstand probeert te komen.
Hiervoor hoef ik alleen nog de remklauwtangen te kopen. Kosten €125,- ex btw, per stuk bij BMW
Waarschijnlijk hebben die dingen titanium geleidebussen met diamanten inleg. Dus die zoek ik gebruikt. Revisiesetje van €11,- erbij, even opschuren, laagje verf erover en klaar.
- Onderstel
Waarschijnlijk een schroefset. Nog geen idee welke maar geen KW Clubsport ofzo, dat is boven m'n budget.
Daarnaast moet ik op zoek naar zo'n X-brace van een E36 cabrio en wil ik de achterasrubbers, draagarmrubbers achter en differentieelrubbers vervangen. En uiteindelijk een H&R stabi kit.
- Aandrijving
Ik ben ook nog op zoek naar een sperdif. Heb al gemaild met wat bedrijven voor een nieuw opgebouwde sper maar dat vind ik nogal duur, minimaal 1100,- excl. inbouw. Mehhh.. dan maar een goede gebruikte ?