2 euro per liter, en dan?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: 2 euro per liter, en dan?
Ik heb sinds een anderhalf jaar ofzo een 'reserve-auto', alleen die is zo'n 30 procent zuiniger dan de mx-5. Weliswaar is de laatste hugely onbetrouwbaar geweest maar merk dat ik de civic steeds vaker mee pak (verschil kan per week namelijk oplopen tot 25 a 30 euro....), zeker voor de lange halen. Rijdt er tegenwoordig zelfs zoveel mee dat ik zit te overpeinzen dat als het toch niet fun kan zijn op de lange halen of ik misschien niet nog iets zuinigers moet gaan aanschaffen (collega van me runt een 205 diesel waarmee ie 1:22 haalt....). Maargoed, als een auto dan weer 2 of 3 maand stil staat dan kost dat weer relatief veel geld. O well, nog maar 'ns over nadenken.
- Snipe
Als ik iedere dag naar een kantoor moest rijden zou ik in ieder geval spoedig een Renault Twizy bestellen; voor 7.000 euro ben je van de ergernis af dat je met iedere liter weer ruim een euro aan Den Haag doneert.Dennis Cavallino schreef:De prijs voor een liter Euro 95 staat nu op ruim 1,85 euro. Nog even en we zitten op de 2 euro per liter. Wat ga jij dan doen?
Wel zorgen dat je nog een echte auto overhoudt natuurlijk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Robin Hartog schreef:Maar de gemiddelde mens heeft daarvan aan maar 1 liter genoeg om zijn doel te bereiken, dus zo'n 10 euro.Robin schreef:Als 't 2 euro per liter wordt, dan denk ik bij mezelf :
Wat is dit spul dan dúúr in de kroeg, gemiddeld 2,20 voor 0,2 liter![]()
5 fluitjes?Dan al?

- Robin Hartog
Gemiddeld mens he, vrouwen dus meegerekend. 

- RVV
dvh schreef:Als je per week 100liter bier drinkt ben je een alcoholist.
Rij je per week 100liter benzine er doorheen ben je Milieu crimineel
ff "Groen links filter"' correctie er over heen

-
Lang leven de tankpas 
Ik weet natuurlijk ook wel dat je hiermee indirect ook voor een hogere brandstof prijs betaald..

Ik weet natuurlijk ook wel dat je hiermee indirect ook voor een hogere brandstof prijs betaald..
-
Mmhmm... daar merk ik de komende 5 weken nog niks van.. *gaat naar de tank, gooit de M3 vol en lacht voluit met 30 cent per liter voor ron 98 XD*
helaas voor mij over 5 weken stage over en moet ik terug naar nl voor nog een school jaar.... -.-
helaas voor mij over 5 weken stage over en moet ik terug naar nl voor nog een school jaar.... -.-
- RVV
Ik denk dat jij nog wel eens moeite kunt krijgen met wat het leven in NL werkelijk kost (als je op eigen benen staat).
Jeroen K. schreef:Mmhmm... daar merk ik de komende 5 weken nog niks van.. *gaat naar de tank, gooit de M3 vol en lacht voluit met 30 cent per liter voor ron 98 XD*
- Robin Hartog
Ik vond het al weer moeilijk/even wennen toen ik vanuit de USA weer overkwam naar NL... ($3,65/gallon (3,5 liter))RVV schreef:Ik denk dat jij nog wel eens moeite kunt krijgen met wat het leven in NL werkelijk kost (als je op eigen benen staat).
Jeroen K. schreef:Mmhmm... daar merk ik de komende 5 weken nog niks van.. *gaat naar de tank, gooit de M3 vol en lacht voluit met 30 cent per liter voor ron 98 XD*

- GTRene
Als je een goed inkomen hebt wordt het voor die mensen lekker rustiger op straat...
Voor vele anderen, wordt het vaker de auto laten staan en of een zuiniger auto kopen, dat zie en hoor je nu al om je heen, helemaal bovenop de voor velen al wat mindere tijden vanwege invloeden op hen door de "crisis" zaken en of baan verlies e.d.
Er wordt meer gerekend in NL, wat opzich best eens goed is immers met dat hoofdrekenen of overzicht, daar schortte het nog wel eens aan onder velen.
Ron98 is al enorm prijzig geworden.
Voor vele anderen, wordt het vaker de auto laten staan en of een zuiniger auto kopen, dat zie en hoor je nu al om je heen, helemaal bovenop de voor velen al wat mindere tijden vanwege invloeden op hen door de "crisis" zaken en of baan verlies e.d.
Er wordt meer gerekend in NL, wat opzich best eens goed is immers met dat hoofdrekenen of overzicht, daar schortte het nog wel eens aan onder velen.

- JWD
Het is eigenlijk gekkenwerk, ik als Hollander tank met gemak 80 liter per week en reken af zonder om te kijken.
Maar als ik een App-je in de App store zie van 1,99 denk ik... ach nog best duur!
Gemiddeld jaag ik er dus zo'n 80 dure app-jes doorheen per week, nu maar hopen dat de nerd het niet overneemt van de auto liefhebber
.
Ze mogen het van mij 3 euro maken, als de andere weggebruikers dan maar eens wat vaker de auto laten staan en ik door kan blazen op mijn dure benzine, het verbranden in de eeuwige file's vind ik een minder strak plan
.
Maar als ik een App-je in de App store zie van 1,99 denk ik... ach nog best duur!

Gemiddeld jaag ik er dus zo'n 80 dure app-jes doorheen per week, nu maar hopen dat de nerd het niet overneemt van de auto liefhebber

Ze mogen het van mij 3 euro maken, als de andere weggebruikers dan maar eens wat vaker de auto laten staan en ik door kan blazen op mijn dure benzine, het verbranden in de eeuwige file's vind ik een minder strak plan

-
Mwa ik hoor veel mensen die klagen over de brandstofprijzen, maar toch maar bar weinig mensen die er minder om gaan rijden/zuiniger gaan rijden of zelfs helemaal stoppen met auto rijden..GTRene schreef:Als je een goed inkomen hebt wordt het voor die mensen lekker rustiger op straat...
Er wordt meer gerekend in NL, wat opzich best eens goed is immers met dat hoofdrekenen of overzicht, daar schortte het nog wel eens aan onder velen.![]()
Laatst gewijzigd door KoenM op 27 mar 2012, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
waarom denk je dat ik zo tegen nederland op zit te hikken, maak me studie af ben ik zeg toedeloe nederland en hallo midden oosten weerRVV schreef:Ik denk dat jij nog wel eens moeite kunt krijgen met wat het leven in NL werkelijk kost (als je op eigen benen staat).

binnenkort dus een E36 sedan voor circuit te koop XD
- Dennis Cavallino
Helaas voor jou, maar gelukkig voor ons. Zijn we eindelijk verlost van die dagelijkse berichten met het 'ik zit lekker in Q8-toontje' dat mateloos is gaan irriteren bij iedereen, net als toen Robin H in de VS zat en dat in iedere post genoemd moest worden.Jeroen K. schreef:helaas voor mij over 5 weken stage over en moet ik terug naar nl voor nog een school jaar.... -.-
ALSOF WE GVD ALLEMAAL KORSAKOV HEBBEN!
-
gewoon zelfde doen als je bij de tank doet als je dat stukje ziet, andere kant op kijken dus 

-
Dennis Cavallino schreef:Jeroen K. schreef:helaas voor mij over 5 weken stage over en moet ik terug naar nl voor nog een school jaar.... -.-

Misschien zegt ie dan 'Hier in NL....'
- Mathieu
- Dennis Cavallino
We kunnen wel een leuke grap uithalen met z'n allen.
Als Jeroen K over 5 weken in een leeg vliegtuig naar Nederland vliegt. Dan zet hem dat vast te denken.
Als 'ie dan vervolgens op Schiphol uitstapt en er is niemand....
en buiten bij de Taxi's. Niemand.
en op weg naar huis. Nobody there...
Hij voelt zich dan wederom een roepende in de woestijn. En dan pakt hij de krant op van een paar weken ervoor met de kop:
"EVERYBODY WENT TO THE MOON"
Als Jeroen K over 5 weken in een leeg vliegtuig naar Nederland vliegt. Dan zet hem dat vast te denken.
Als 'ie dan vervolgens op Schiphol uitstapt en er is niemand....
en buiten bij de Taxi's. Niemand.
en op weg naar huis. Nobody there...
Hij voelt zich dan wederom een roepende in de woestijn. En dan pakt hij de krant op van een paar weken ervoor met de kop:
"EVERYBODY WENT TO THE MOON"
-
en dan kijk ik ergens naar een prijs en denk ik bij mezelf: kut zit in Nederland waarom was ik niet thuis gebleven? 

- Kasteel
Waarom wordt hier uberhaupt niks aan gedaan, 30ct/km staat reëler op de werkelijke kosten van de auto dan 19ct/kmDennis Cavallino schreef: - Belastingvrije Km-vergoeding omhoog naar een bedrag van 30ct/km
- Robin Hartog
Wist niet dat het zoveel opviel, excuus Dennis.Dennis Cavallino schreef:Helaas voor jou, maar gelukkig voor ons. Zijn we eindelijk verlost van die dagelijkse berichten met het 'ik zit lekker in Q8-toontje' dat mateloos is gaan irriteren bij iedereen, net als toen Robin H in de VS zat en dat in iedere post genoemd moest worden.Jeroen K. schreef:helaas voor mij over 5 weken stage over en moet ik terug naar nl voor nog een school jaar.... -.-

- GTRene
waarschijnlijk omdat er steeds meer hybrides komen en of EV voertuigen en dus die kosten gedrukt kunnen worden?Kasteel schreef:Waarom wordt hier uberhaupt niks aan gedaan, 30ct/km staat reëler op de werkelijke kosten van de auto dan 19ct/kmDennis Cavallino schreef: - Belastingvrije Km-vergoeding omhoog naar een bedrag van 30ct/km
-
OnlineMartijn_bmw
klopt wel aardig...Robin schreef:Ik doe even 'n nattevinger rekensommetje, verbeter me maar als 't niet klopt.
Euro 95 per liter 1,85 nu
Gemiddeld 20000km per jaar met 1 op 14?(ik roep maar wat)
=1428,5 liter a 1,85= 2643,- euro
Nu wordt dat 2 euro
Dus 1428,5 a 2,- = 2857,- euro dan
Dat is dus 214 euro op jaarbasis duurder, alle andere dingen buiten beschouwing gelaten.
Dat is per maand 214 : 12 =17,83 duurder uit.
Of gedeeld door 52(weken)= 4,12 euro duurder dan nu per week. 2 fluitjes minder in de kroeg:)
En disclaimer, ik weet het leven is duur genoeg en alle beetjes helpen etc etc etc. Het ging me om het verschil.
maar nog geen jaar geleden was het 1.50, gemiddeld zit je volgens mij op 1 op 12 en gemiddeld wordt er 27.000km per jaar gereden...
dan is het verschil ineens:
27.000/12 = 2250 liter x 0.50 meer dan een jaar eerder = 1125 / 12 is een kleine 100 euro per maand meer

en ja dat voel IK wel in de maand

- Tim N
Hier in Rosmalen geloof ik het allemaal wel.
In Hengelo rijd ik fun km's met de mini, dat zal ik blijven doen net als de km's die met de familieboot gedraaid worden.
Zie dat als noodzakelijke km's. Kan moeilijk 30km per fiets gaan afleggen metd e kleine meid voorop (wel handig tegen regen/wind heb je geen windscherm meer nodig)
In Hengelo rijd ik fun km's met de mini, dat zal ik blijven doen net als de km's die met de familieboot gedraaid worden.
Zie dat als noodzakelijke km's. Kan moeilijk 30km per fiets gaan afleggen metd e kleine meid voorop (wel handig tegen regen/wind heb je geen windscherm meer nodig)
- Robertdj
Lijkt me prima, word te vaak wakker met de gedachte "had ik maar 2 pilsjes minder gedronken"