Vijf

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Dennis Cavallino

Re: Vijf

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2012, 11:22

<serieus> Ook lekker voor de uitstoot lijkt mij, zoveel olie per km door je uitlaat weg laten dampen...

Bij Audi mogen ze zich serieus achter de oren krabben als dat soort verbruik normaal wordt geacht.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 feb 2012, 11:30

Dunne olie wordt o.a. gebruikt voor minder interne wrijving en dus minder verbruik = minder uitstoot :tooth: Al jaren hanteert men 1 op 1000 als grens om wat te doen dus wat dat betreft is Audi nog heel erg coulant :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 feb 2012, 15:00

De A6/8-en die hier rijden/reden verbruiken ook allemaal enorm veel olie, en ik meen het echt, allemaal. (2.8fsi, 3.2 fsi).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 feb 2012, 15:05

De A6 van een klant verbruikte ook veel olie. Dat was een 1.8t. Daar zijn we gestopt met dure olie en hebben we er gewoon goedkope meuk in gegooid. Na een tijdje hield 't olie-gezuip op. Die vent kreeg die olie niet vergoed, dus die had zoiets van 'ze bekijken 't maar'.

Sinds mijn Alfa 75 en Porsche 924 S heb ik volgens mij geen auto's meer gehad die meer dan een liter olie per 20.000 km verbruiken. En daar zitten best een hoop auto's tussen die 2, 3 of zelfs meer dan 4 ton op de teller hadden staan. Zelfs mijn 325 reed ik intensief op 't circuit en verbruikte geen olie.

Liever meer verbruik qua brandstof, dan iedere tankbeurt een liter olie erbij gooien... budget-wise.

Joy

Bericht door Joy » 28 feb 2012, 15:09

Welkom terug Rob. Fraaie auto heb je. Ook goede keuzes gemaakt bij het aankleden. Die wielen zie je niet zoveel maar ze staan precies goed. Vaak moet en zal een A5 enorme sloffen krijgen en ziet zo een auto er totaal niet chique meer uit.

Over het olieverbruik, mijn VW Polo lustte ook een aardige borrel. En die had ik nieuw gekocht. Elke 4000 km een liter 0w30 erbij. En dan rij ik nu met een 'sportmotor' en die verbruikt niks. Dat heb ik nooit begrepen. Net of de toleranties bij sommige VAG-motoren wat groter zijn.

Marc R

Bericht door Marc R » 28 feb 2012, 16:31

K heb de afgelopen januari minstens 5000km gereden met de S8....ik dacht nou een volle fles olie mee maar wat blijkt...."gewoon " nog netjes op peil hoor...

Met onze Polo is het helaas anders....bij 1200km ging het lampje branden... :(

heb direct de garage gemaild dat als dit zo blijft dat ie retour komt.

WELKOM terug trouwens REBEL!

Mooie A5 :thumbup:

Elmar

Bericht door Elmar » 28 feb 2012, 16:55

Goh, dacht ik eindelijk weer iemand op het forum die het gemiddeld niveau in een posting naar een hoger level brengt, begint ie gelijk te patsen dat ie al 6 nieuwe Audi's heeft gekocht.
Patsen doe je hier in het horloge draadje... :duck:

Mark N

Bericht door Mark N » 28 feb 2012, 17:20

Marc RS4 schreef:K heb de afgelopen januari minstens 5000km gereden met de S8....ik dacht nou een volle fles olie mee maar wat blijkt...."gewoon " nog netjes op peil hoor...

Met onze Polo is het helaas anders....bij 1200km ging het lampje branden... :(

heb direct de garage gemaild dat als dit zo blijft dat ie retour komt.

WELKOM terug trouwens REBEL!

Mooie A5 :thumbup:
Die nieuwe Polo GTI toch? Een klant bij mij jaagt er 1 liter op de 1500 a 2000 km doorheen vanaf nieuw......

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2012, 17:42

das veul zeg.... :shock:

Rebel

Bericht door Rebel » 28 feb 2012, 19:32

Elmar schreef:Goh, dacht ik eindelijk weer iemand op het forum die het gemiddeld niveau in een posting naar een hoger level brengt, begint ie gelijk te patsen dat ie al 6 nieuwe Audi's heeft gekocht.
Hey Steven Spielberg! Ouwe filmkoning, hoe hangt de vlag erbij in het westen? "Ons" filmpje op Streetfire is inmiddels een klassieker ;-)
Tsja, ik moet Audi toch verdedigen hier op het "BMW-Driving-fun"-forum? ;-)

Horloge's, helaas not my cup of tea. Ik heb een Rado, simpel en sterk, maar dat stelt hier op DF niks voor.
Ik ga binnenkort wel een topic starten dat jou aandacht zeker zal trekken, ik moet alleen tijd maken om een en ander bij elkaar te zoeken.

Het olieverbruik-verhaal heb ik vaker gehoord. Ik heb er zelf nooit last van gehad. Zelfs niet met de eerste TT ( 600+ Rondjes Ring) Jammer dat Kees slechte ervaringen heeft met Audi. Misschien als hij een nieuwe had gekocht dat het anders was gelopen. Ieder merk/model heeft wel eens problemen. Google maar een eens op "problemen BMW 1serie". Of neem bijvoorbeeld de M3 van Romo.
Maar zoals zo vaak, klagen alleen de mensen met een probleem op internet. Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet waardoor je vaak een verkeerd beeld krijgt van een merk/product.
Persoonlijk vind ik het prima dat niet iedereen een Audi-rijder is ;-) Je ziet ze steeds meer rijden. Achter 2 jaar staan er 12 Audi's in iedere straat en is een nieuwe Opel exclusief. En dat is veel erger dan een olieverbruik van 1 liter op 1500 km..

k33z

Bericht door k33z » 28 feb 2012, 19:58

Nieuw of jong gebruikt staat natuurlijk helemaal los van problemen met auto's. Dit terzijde.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 feb 2012, 20:47

k33z schreef:Nieuw of jong gebruikt staat natuurlijk helemaal los van problemen met auto's. Dit terzijde.
Kees, niet altijd. Iemand die een gebruikte auto koopt heeft meestal dezelfde verwachtingen als iemand die nieuw koopt. Toch heeft de auto al een "historie". In jouw geval was de auto 2 jaar oud. Binnen deze 2 jaar kan veel gebeuren. Daarnaast zijn het vaak de mensen met problemen die van zich laten horen, en zullen tevreden mensen zich vaak de moeite niet nemen om te reageren op internet. Het klopt inderdaad dat niet iedere gebruikte auto een slechte aankoop is, maar als ik mensen hoor klagen over een gebruikte auto die "slecht" is, dan heb ik toch vaak mijn twijfels over het verleden van deze auto. Zeker bij "sportieve" auto's moet je op je hoede zijn. 19 inch velgen en S-line staan niet altijd garant voor de auto van een gepensioneerde Pastoor.
Zijn je de trillingen in het stuur destijds tijdens een proefrit nooit opgevallen? Heb je de Auto bij een Audi-dealer gekocht? Was het een A-selectie occasion?
Nogmaals, ik vind het spijtig dat het voor jou verkeerd heeft uitgepakt. Maar gelukkig heb je met je huidige BMW geen problemen meer.

allen

Bericht door allen » 28 feb 2012, 21:00

Kan wel voor de zoveelste keer het verhaal ophangen van m'n loodgieter die na een jaar van ellende z'n 5 serie een rotschop had gegeven. Alle BMW's zijn slecht!!!! :mrgreen:
Heb pas een stuk in een A6 Avant gereden. Kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijk rijdende wagen vind. Geen trillingen in het stuur hoor.

Wat nu Kees?! :mrgreen:

k33z

Bericht door k33z » 28 feb 2012, 21:36

Ik wil geen anti Audi topic van Rebel zijn autovoorstelling maken, die kant lijkt het nu op te gaan :)

Mijn ervaringen uitgebreid gedeeld in het oude draadje van mijn Audi voor degene die geïnteresseerd zijn. Feit is dat mijn vertrouwen in het merk weg is, maar nog veel belangrijker ik heb gemerkt dat het merk mij niet past kwa rijdynamiek. Ongeacht de problemen.

De ene rijdt graag BMW, de andere graag Audi. Laten we het maar houden op persoonlijke voorkeur.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 feb 2012, 22:47

Mooi gesproken Kees. Overigens hecht ik niet zoveel waarde aan de "Mijn auto" voorstelling. Het woord "Forum" staat synoniem voor "een discussiebijeenkomst" , dus iedereen mag zijn mening geven. No problem.

Na mijn terugkomst kon ik verwachten dat men zou vragen of ik de TiTy nog had. Vandaar deze topic.
Afgelopen jaren ben ik andere facetten van het autorijden gaan waarderen. Voorheen waren S-tronic, Audi Magnetic Ride, etc nog een must en nu wil ik overdag zo comfortabel mogelijk van A naar B "glijden".
Servo-tronic stuurt heerlijk. In de stad stuurt de A5 als een Smartje en op de snelweg stuurt hij uiterst precies en stabiel. (ook op de Duitse snelweg bij 240 km/uur)

Ik hecht nu waarde aan een stille en goed geluids-geïsoleerde auto. Een soepele motor met veel koppel en een strak design dat je levenstijl weerspiegelt is natuurlijk leuk meegenomen.
Maar zaken als telefoonvoorbereiding/navigatie met spraakbesturing, Xenon (goed licht) parc-distance-control, goed soundsystem met opslagcapaciteit, sublieme stoelen, etc. geven mij meer plezier op dit ogenblik. Dat deze auto dan geen toptijden haalt op Zandvoort boeit me minder.

Voor het echte scherpe stuurwerk kan ik altijd nog de auto van mijn vrouw nemen...

Michel P

Bericht door Michel P » 29 feb 2012, 13:03

Na 5 jaar forum TBS genezen verklaard door Rico..... kost wat heb je ook wat, wacht maar tot het knikkertje in de bovenkamer weer gaat rollen. :kotsen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 feb 2012, 13:19

Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 29 feb 2012, 16:22

Hey Pol, amigo! Geen mod-rechten meer? Bof ik ff :tong:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 feb 2012, 16:29

Elke A5 die ik zie is 'n nekkendraaier. Mooi ding Rob.

Voor de rest geloof ik de verhalen hier wel weer. :beer:

Rupie

Bericht door Rupie » 29 feb 2012, 16:37

Ik ben gek op reldraadjes. Dus doe je naam eer aan Rebel. Je mag best een weekje acclimatiseren maar dan verwacht ik wel wat van je. :coffee:

Welkom. :D

Joop

Bericht door Joop » 02 mar 2012, 18:54

Kwam al een bekende naam in het designer home topic tegen...

...welkom terug Rob!

Fraaie A5 ter vervanging van de TT... :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 mar 2012, 17:11

Welkom terug, Rob. Mooie kar heb je :cool:
Dat is dan ook meteen het enige :mrgreen: Na kortstondig een A3SB 2.0TFSI quattro S-line (wat een namen daar bij Audi) gehad te hebben staat er hier nu een A4 avant 2.0TFSI (180pk) PLB van 2010. Man,man, wil wel weer terug rennen naar de Ford Mondeo. Wegligging kan er niet aan tippen. En het door Kees aangehaalde olieverbruik heb ik ook, alleen doet Pon er pas iets aan als je meer verbruikt dan 1:2000km (en niet de 1:1250km van Kees) en aangezien ik op 1:3500km zit heb ik dus "geen probleem" :)
Maar mooi zijn ze wel, vind ik :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 04 mar 2012, 00:38

Hoi Arthur en Joop! Thx

Hey Arthur... :shithappens:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2012, 09:46

Rebel schreef:
Elmar schreef:Goh, dacht ik eindelijk weer iemand op het forum die het gemiddeld niveau in een posting naar een hoger level brengt, begint ie gelijk te patsen dat ie al 6 nieuwe Audi's heeft gekocht.
Hey Steven Spielberg! Ouwe filmkoning, hoe hangt de vlag erbij in het westen? "Ons" filmpje op Streetfire is inmiddels een klassieker ;-)
Tsja, ik moet Audi toch verdedigen hier op het "BMW-Driving-fun"-forum? ;-)

Horloge's, helaas not my cup of tea. Ik heb een Rado, simpel en sterk, maar dat stelt hier op DF niks voor.
Ik ga binnenkort wel een topic starten dat jou aandacht zeker zal trekken, ik moet alleen tijd maken om een en ander bij elkaar te zoeken.

Het olieverbruik-verhaal heb ik vaker gehoord. Ik heb er zelf nooit last van gehad. Zelfs niet met de eerste TT ( 600+ Rondjes Ring) Jammer dat Kees slechte ervaringen heeft met Audi. Misschien als hij een nieuwe had gekocht dat het anders was gelopen. Ieder merk/model heeft wel eens problemen. Google maar een eens op "problemen BMW 1serie". Of neem bijvoorbeeld de M3 van Romo.
Maar zoals zo vaak, klagen alleen de mensen met een probleem op internet. Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet waardoor je vaak een verkeerd beeld krijgt van een merk/product.
Persoonlijk vind ik het prima dat niet iedereen een Audi-rijder is ;-) Je ziet ze steeds meer rijden. Achter 2 jaar staan er 12 Audi's in iedere straat en is een nieuwe Opel exclusief. En dat is veel erger dan een olieverbruik van 1 liter op 1500 km..

Mijn E46 M3 zoop olie, de E92 M3 niet ................1L per 3000km of zo, dan weer een litertje Castrol 10W60 erop.........achteraf snap ik wel hoe dat kwam.

Ik heb die auto niet persoonlijk ingereden, was een 2e hands met 38K op de klok, de eerste eigenaar heeft nooit volgas gegeven. De zuigerveren zetten zich dan niet goed.

Wellicht kan je bij oliezuipers op de snelweg een tiental keren volgas/WOT proberen, vervolgens flink afremmen op de motor zodat er een flink vacuum getrokken wordt en de zuigerveren alsnog meer naar buiten komen waardoor het olie verbruik afneemt.........het is maar een idee.........

Een nieuwe kar moet je niet te zacht zinnig inrijden.................

Rebel

Bericht door Rebel » 04 mar 2012, 10:18

Ik doelde op de andere problemen die je met de E90 M3 had. Maar het feit dat je E46-M3 ook "problemen" had bekrachtigd alleen mijn verhaal, dat geen enkel merk vrij uit gaat van problemen. Zelfs niet BMW :D

Plaats reactie