Vijf
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Vijf
<serieus> Ook lekker voor de uitstoot lijkt mij, zoveel olie per km door je uitlaat weg laten dampen...
Bij Audi mogen ze zich serieus achter de oren krabben als dat soort verbruik normaal wordt geacht.
Bij Audi mogen ze zich serieus achter de oren krabben als dat soort verbruik normaal wordt geacht.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vijf
Dunne olie wordt o.a. gebruikt voor minder interne wrijving en dus minder verbruik = minder uitstoot
Al jaren hanteert men 1 op 1000 als grens om wat te doen dus wat dat betreft is Audi nog heel erg coulant 


- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Vijf
De A6 van een klant verbruikte ook veel olie. Dat was een 1.8t. Daar zijn we gestopt met dure olie en hebben we er gewoon goedkope meuk in gegooid. Na een tijdje hield 't olie-gezuip op. Die vent kreeg die olie niet vergoed, dus die had zoiets van 'ze bekijken 't maar'.
Sinds mijn Alfa 75 en Porsche 924 S heb ik volgens mij geen auto's meer gehad die meer dan een liter olie per 20.000 km verbruiken. En daar zitten best een hoop auto's tussen die 2, 3 of zelfs meer dan 4 ton op de teller hadden staan. Zelfs mijn 325 reed ik intensief op 't circuit en verbruikte geen olie.
Liever meer verbruik qua brandstof, dan iedere tankbeurt een liter olie erbij gooien... budget-wise.
Sinds mijn Alfa 75 en Porsche 924 S heb ik volgens mij geen auto's meer gehad die meer dan een liter olie per 20.000 km verbruiken. En daar zitten best een hoop auto's tussen die 2, 3 of zelfs meer dan 4 ton op de teller hadden staan. Zelfs mijn 325 reed ik intensief op 't circuit en verbruikte geen olie.
Liever meer verbruik qua brandstof, dan iedere tankbeurt een liter olie erbij gooien... budget-wise.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vijf
Welkom terug Rob. Fraaie auto heb je. Ook goede keuzes gemaakt bij het aankleden. Die wielen zie je niet zoveel maar ze staan precies goed. Vaak moet en zal een A5 enorme sloffen krijgen en ziet zo een auto er totaal niet chique meer uit.
Over het olieverbruik, mijn VW Polo lustte ook een aardige borrel. En die had ik nieuw gekocht. Elke 4000 km een liter 0w30 erbij. En dan rij ik nu met een 'sportmotor' en die verbruikt niks. Dat heb ik nooit begrepen. Net of de toleranties bij sommige VAG-motoren wat groter zijn.
Over het olieverbruik, mijn VW Polo lustte ook een aardige borrel. En die had ik nieuw gekocht. Elke 4000 km een liter 0w30 erbij. En dan rij ik nu met een 'sportmotor' en die verbruikt niks. Dat heb ik nooit begrepen. Net of de toleranties bij sommige VAG-motoren wat groter zijn.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Vijf
K heb de afgelopen januari minstens 5000km gereden met de S8....ik dacht nou een volle fles olie mee maar wat blijkt...."gewoon " nog netjes op peil hoor...
Met onze Polo is het helaas anders....bij 1200km ging het lampje branden...
heb direct de garage gemaild dat als dit zo blijft dat ie retour komt.
WELKOM terug trouwens REBEL!
Mooie A5
Met onze Polo is het helaas anders....bij 1200km ging het lampje branden...

heb direct de garage gemaild dat als dit zo blijft dat ie retour komt.
WELKOM terug trouwens REBEL!
Mooie A5

-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Vijf
Die nieuwe Polo GTI toch? Een klant bij mij jaagt er 1 liter op de 1500 a 2000 km doorheen vanaf nieuw......Marc RS4 schreef:K heb de afgelopen januari minstens 5000km gereden met de S8....ik dacht nou een volle fles olie mee maar wat blijkt...."gewoon " nog netjes op peil hoor...
Met onze Polo is het helaas anders....bij 1200km ging het lampje branden...![]()
heb direct de garage gemaild dat als dit zo blijft dat ie retour komt.
WELKOM terug trouwens REBEL!
Mooie A5
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Vijf
Hey Steven Spielberg! Ouwe filmkoning, hoe hangt de vlag erbij in het westen? "Ons" filmpje op Streetfire is inmiddels een klassiekerElmar schreef:Goh, dacht ik eindelijk weer iemand op het forum die het gemiddeld niveau in een posting naar een hoger level brengt, begint ie gelijk te patsen dat ie al 6 nieuwe Audi's heeft gekocht.
Patsen doe je hier in het horloge draadje...

Tsja, ik moet Audi toch verdedigen hier op het "BMW-Driving-fun"-forum?

Horloge's, helaas not my cup of tea. Ik heb een Rado, simpel en sterk, maar dat stelt hier op DF niks voor.
Ik ga binnenkort wel een topic starten dat jou aandacht zeker zal trekken, ik moet alleen tijd maken om een en ander bij elkaar te zoeken.
Het olieverbruik-verhaal heb ik vaker gehoord. Ik heb er zelf nooit last van gehad. Zelfs niet met de eerste TT ( 600+ Rondjes Ring) Jammer dat Kees slechte ervaringen heeft met Audi. Misschien als hij een nieuwe had gekocht dat het anders was gelopen. Ieder merk/model heeft wel eens problemen. Google maar een eens op "problemen BMW 1serie". Of neem bijvoorbeeld de M3 van Romo.
Maar zoals zo vaak, klagen alleen de mensen met een probleem op internet. Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet waardoor je vaak een verkeerd beeld krijgt van een merk/product.
Persoonlijk vind ik het prima dat niet iedereen een Audi-rijder is

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Vijf
Kees, niet altijd. Iemand die een gebruikte auto koopt heeft meestal dezelfde verwachtingen als iemand die nieuw koopt. Toch heeft de auto al een "historie". In jouw geval was de auto 2 jaar oud. Binnen deze 2 jaar kan veel gebeuren. Daarnaast zijn het vaak de mensen met problemen die van zich laten horen, en zullen tevreden mensen zich vaak de moeite niet nemen om te reageren op internet. Het klopt inderdaad dat niet iedere gebruikte auto een slechte aankoop is, maar als ik mensen hoor klagen over een gebruikte auto die "slecht" is, dan heb ik toch vaak mijn twijfels over het verleden van deze auto. Zeker bij "sportieve" auto's moet je op je hoede zijn. 19 inch velgen en S-line staan niet altijd garant voor de auto van een gepensioneerde Pastoor.k33z schreef:Nieuw of jong gebruikt staat natuurlijk helemaal los van problemen met auto's. Dit terzijde.
Zijn je de trillingen in het stuur destijds tijdens een proefrit nooit opgevallen? Heb je de Auto bij een Audi-dealer gekocht? Was het een A-selectie occasion?
Nogmaals, ik vind het spijtig dat het voor jou verkeerd heeft uitgepakt. Maar gelukkig heb je met je huidige BMW geen problemen meer.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vijf
Kan wel voor de zoveelste keer het verhaal ophangen van m'n loodgieter die na een jaar van ellende z'n 5 serie een rotschop had gegeven. Alle BMW's zijn slecht!!!!
Heb pas een stuk in een A6 Avant gereden. Kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijk rijdende wagen vind. Geen trillingen in het stuur hoor.
Wat nu Kees?!

Heb pas een stuk in een A6 Avant gereden. Kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijk rijdende wagen vind. Geen trillingen in het stuur hoor.
Wat nu Kees?!

-
Online
- Berichten: 2894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Vijf
Ik wil geen anti Audi topic van Rebel zijn autovoorstelling maken, die kant lijkt het nu op te gaan 
Mijn ervaringen uitgebreid gedeeld in het oude draadje van mijn Audi voor degene die geïnteresseerd zijn. Feit is dat mijn vertrouwen in het merk weg is, maar nog veel belangrijker ik heb gemerkt dat het merk mij niet past kwa rijdynamiek. Ongeacht de problemen.
De ene rijdt graag BMW, de andere graag Audi. Laten we het maar houden op persoonlijke voorkeur.

Mijn ervaringen uitgebreid gedeeld in het oude draadje van mijn Audi voor degene die geïnteresseerd zijn. Feit is dat mijn vertrouwen in het merk weg is, maar nog veel belangrijker ik heb gemerkt dat het merk mij niet past kwa rijdynamiek. Ongeacht de problemen.
De ene rijdt graag BMW, de andere graag Audi. Laten we het maar houden op persoonlijke voorkeur.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Vijf
Mooi gesproken Kees. Overigens hecht ik niet zoveel waarde aan de "Mijn auto" voorstelling. Het woord "Forum" staat synoniem voor "een discussiebijeenkomst" , dus iedereen mag zijn mening geven. No problem.
Na mijn terugkomst kon ik verwachten dat men zou vragen of ik de TiTy nog had. Vandaar deze topic.
Afgelopen jaren ben ik andere facetten van het autorijden gaan waarderen. Voorheen waren S-tronic, Audi Magnetic Ride, etc nog een must en nu wil ik overdag zo comfortabel mogelijk van A naar B "glijden".
Servo-tronic stuurt heerlijk. In de stad stuurt de A5 als een Smartje en op de snelweg stuurt hij uiterst precies en stabiel. (ook op de Duitse snelweg bij 240 km/uur)
Ik hecht nu waarde aan een stille en goed geluids-geïsoleerde auto. Een soepele motor met veel koppel en een strak design dat je levenstijl weerspiegelt is natuurlijk leuk meegenomen.
Maar zaken als telefoonvoorbereiding/navigatie met spraakbesturing, Xenon (goed licht) parc-distance-control, goed soundsystem met opslagcapaciteit, sublieme stoelen, etc. geven mij meer plezier op dit ogenblik. Dat deze auto dan geen toptijden haalt op Zandvoort boeit me minder.
Voor het echte scherpe stuurwerk kan ik altijd nog de auto van mijn vrouw nemen...
Na mijn terugkomst kon ik verwachten dat men zou vragen of ik de TiTy nog had. Vandaar deze topic.
Afgelopen jaren ben ik andere facetten van het autorijden gaan waarderen. Voorheen waren S-tronic, Audi Magnetic Ride, etc nog een must en nu wil ik overdag zo comfortabel mogelijk van A naar B "glijden".
Servo-tronic stuurt heerlijk. In de stad stuurt de A5 als een Smartje en op de snelweg stuurt hij uiterst precies en stabiel. (ook op de Duitse snelweg bij 240 km/uur)
Ik hecht nu waarde aan een stille en goed geluids-geïsoleerde auto. Een soepele motor met veel koppel en een strak design dat je levenstijl weerspiegelt is natuurlijk leuk meegenomen.
Maar zaken als telefoonvoorbereiding/navigatie met spraakbesturing, Xenon (goed licht) parc-distance-control, goed soundsystem met opslagcapaciteit, sublieme stoelen, etc. geven mij meer plezier op dit ogenblik. Dat deze auto dan geen toptijden haalt op Zandvoort boeit me minder.
Voor het echte scherpe stuurwerk kan ik altijd nog de auto van mijn vrouw nemen...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Arthur
- Berichten: 43162
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Vijf
Welkom terug, Rob. Mooie kar heb je
Dat is dan ook meteen het enige
Na kortstondig een A3SB 2.0TFSI quattro S-line (wat een namen daar bij Audi) gehad te hebben staat er hier nu een A4 avant 2.0TFSI (180pk) PLB van 2010. Man,man, wil wel weer terug rennen naar de Ford Mondeo. Wegligging kan er niet aan tippen. En het door Kees aangehaalde olieverbruik heb ik ook, alleen doet Pon er pas iets aan als je meer verbruikt dan 1:2000km (en niet de 1:1250km van Kees) en aangezien ik op 1:3500km zit heb ik dus "geen probleem"
Maar mooi zijn ze wel, vind ik
Dat is dan ook meteen het enige


Maar mooi zijn ze wel, vind ik

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Vijf
Rebel schreef:Hey Steven Spielberg! Ouwe filmkoning, hoe hangt de vlag erbij in het westen? "Ons" filmpje op Streetfire is inmiddels een klassiekerElmar schreef:Goh, dacht ik eindelijk weer iemand op het forum die het gemiddeld niveau in een posting naar een hoger level brengt, begint ie gelijk te patsen dat ie al 6 nieuwe Audi's heeft gekocht.
Patsen doe je hier in het horloge draadje...
Tsja, ik moet Audi toch verdedigen hier op het "BMW-Driving-fun"-forum?
Horloge's, helaas not my cup of tea. Ik heb een Rado, simpel en sterk, maar dat stelt hier op DF niks voor.
Ik ga binnenkort wel een topic starten dat jou aandacht zeker zal trekken, ik moet alleen tijd maken om een en ander bij elkaar te zoeken.
Het olieverbruik-verhaal heb ik vaker gehoord. Ik heb er zelf nooit last van gehad. Zelfs niet met de eerste TT ( 600+ Rondjes Ring) Jammer dat Kees slechte ervaringen heeft met Audi. Misschien als hij een nieuwe had gekocht dat het anders was gelopen. Ieder merk/model heeft wel eens problemen. Google maar een eens op "problemen BMW 1serie". Of neem bijvoorbeeld de M3 van Romo.
Maar zoals zo vaak, klagen alleen de mensen met een probleem op internet. Tevreden mensen nemen vaak de moeite niet waardoor je vaak een verkeerd beeld krijgt van een merk/product.
Persoonlijk vind ik het prima dat niet iedereen een Audi-rijder isJe ziet ze steeds meer rijden. Achter 2 jaar staan er 12 Audi's in iedere straat en is een nieuwe Opel exclusief. En dat is veel erger dan een olieverbruik van 1 liter op 1500 km..
Mijn E46 M3 zoop olie, de E92 M3 niet ................1L per 3000km of zo, dan weer een litertje Castrol 10W60 erop.........achteraf snap ik wel hoe dat kwam.
Ik heb die auto niet persoonlijk ingereden, was een 2e hands met 38K op de klok, de eerste eigenaar heeft nooit volgas gegeven. De zuigerveren zetten zich dan niet goed.
Wellicht kan je bij oliezuipers op de snelweg een tiental keren volgas/WOT proberen, vervolgens flink afremmen op de motor zodat er een flink vacuum getrokken wordt en de zuigerveren alsnog meer naar buiten komen waardoor het olie verbruik afneemt.........het is maar een idee.........
Een nieuwe kar moet je niet te zacht zinnig inrijden.................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Alex en 10 gasten