Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
-
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Mooi, muur om dit draadje, vol laten lopen met Ron 100 en dan de vlam erin....
-
Had gisteren trouwens zo'n nieuwe Passat 1.6 TDI SchraperMotion als lener voor een Phaeton. Was er wel benieuwd naar, vind de vorige Passat namelijk een prima auto. Ik denk dat ze bij deze auto de voorste schokdempers waren vergeten te monteren, ding deinde na als de sleepboot van Piet Veerman in Sailing Home.
Die 1.6 TDI zou 105pk/250NM moeten hebben, het voelt als 75pk/180nm. Deze motor geeft de term "turbogat" een hele nieuwe definitie. Dat turboGAT icm de zeer lange versnellingen zorgt ervoor dat ik het merendeel van de tijd plank gas zit om dat ding op gang te lieren, terwijl je gewoon niet vlot onderweg bent. De moraal: m'n 6 jaar oude bestelwagen met 120pk/300NM weegt hetzelfde, is sneller, kwieker, en verbruikt bij een vlotte rijstijl MINDER. Ik denk dat real-world een 1.9TDI zuiniger zal zijn dan zo'n 1.6TDI als je gewoon door wilt rijden.
Afwerking van binnen vond ik een verbetering, maar de zittingen van de stoelen zijn te kort, waar dat juist in de vorige wel goed geregeld was. Met een paar andere stoelen en dempers kan zo'n Passat nog wel wat worden. Dit was niks.
Die 1.6 TDI zou 105pk/250NM moeten hebben, het voelt als 75pk/180nm. Deze motor geeft de term "turbogat" een hele nieuwe definitie. Dat turboGAT icm de zeer lange versnellingen zorgt ervoor dat ik het merendeel van de tijd plank gas zit om dat ding op gang te lieren, terwijl je gewoon niet vlot onderweg bent. De moraal: m'n 6 jaar oude bestelwagen met 120pk/300NM weegt hetzelfde, is sneller, kwieker, en verbruikt bij een vlotte rijstijl MINDER. Ik denk dat real-world een 1.9TDI zuiniger zal zijn dan zo'n 1.6TDI als je gewoon door wilt rijden.
Afwerking van binnen vond ik een verbetering, maar de zittingen van de stoelen zijn te kort, waar dat juist in de vorige wel goed geregeld was. Met een paar andere stoelen en dempers kan zo'n Passat nog wel wat worden. Dit was niks.
- Joy
Die hele Bluemotion techniek van VW is hels voor een autoliefhebber. Ze maken de verzetten zo lang dat je tandenknarsend achter het stuur zit tijdens het accelereren. De motor vind het niks maar krijgt telkens weer op z'n donder na het overschakelen op 2000 toeren. Je gaat dus verder doortrekken waarbij al het voordeel teniet wordt gedaan.
- Dennis Cavallino
Dat had de oude 90 pk HDI in onze 307 ook. Die was niet snel en niet zuinig. De 90 pk e-HDI in onze C3 hangt veel lekkerder aan 't gas. Dus daarbij past de lange bakverhouding prima. Al vind ik 't jammer dat je vaak terug moet naar z'n 2 bij scherpe bochtjes. Die pak ik persoonlijk liever in 3, maar dan zit je net te laag in toeren, of je moet oncomfortabel hard hoeken.
- Joy
De C3 verraste me destijds ook dat die eigenlijk zo gewoon reed. Motor pakt prima op en de toeren terugval is normaal.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat ik de 6e versnelling in de EDE ongeveer 10 x in een jaar gebruikt heb nu.
Levensgevaarlijk dat ding.
Levensgevaarlijk dat ding.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik had van de week ook een gebruik van 1 op 14,4 over 107 kilometer.. Valt mijn auto nu ook onder deze categorie?
- duifjes.com
Die is verkochtMichel P schreef:Jacco en je ontbindende 525i touring dan in de parkeergarage....... milieu deliquent.....
- Robin Hartog
Hoort een Fiat Panda 1.1 ook bij de Eco? Op een goeie dag doet 'ie wel 1 op 15/16 denk ik. 

- Ar
- Auto: Prius
Drie jaar geleden waren er hier nog een hoop hybrides. Zijn die allemaal verdwenen?
-
Stroomstoringen waarschijnlijk.
- Sjoerd MP BMW
Andre schreef:Stroomstoringen waarschijnlijk.

Zag vandaag trouwens een witte Fisker.
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Ik heb tegenwoordig een Seat Leon 1.2tsi, 20% uitvoering.
Alleen niet echt zuinig en "ecomotive"..
Alleen niet echt zuinig en "ecomotive"..
-
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen in zo'n zuinig ding gaan rijden.. voor dom vervoer in principe genoeg... ik overweeg het zelf ook wel eens want die 3.0 lust ook best wat terwijl het eigenlijk geld weggooien is (als het financieel kan prima maar zo'n auto voor woonwerk is niet bepaald noodzaak). Alleen net als een tijd terug met die hybridehype roepen mensen dat het allemaal dikke prima is. Nu met deze zuinige boodschappendingen ook.. ineens zijn ze lekker puur en kun je er fun mee hebben.
Natuurlijk kun je met een goedkoop hok ook wel iets van fun hebben, maar het is ook wel een beetje recht lullen naar jezelf. Druk om de eigen koop goed te praten. Ben dan eerlijk.. je gaat niet voor je plezier in een slaapverwekkende hybride of zo'n eco boodschappenauto rijden... ik niet tenminste. Net als mensen die op texel gaan kamperen met dagelijks regen en dan roepen dat je het daar ook heel leuk kan hebben omdat je 's avonds in je stinkende tent een gezelschapsspel kan spelen.
Economie heeft hoogte- en dieptepunten.. vijf a tien jaar terug hadden we een hoogtepunt.. personeel was niet aan te slepen en het kon niet gek genoeg... dikke leaseauto's zoals Leon Topsport/Cupra's werden besteld. Bijtelling werd lachend afgetikt en chips gingen erin voor meer vermogen. Voor minder deed men het niet.
Tijd dat die recessie overgaat zodat al die zuinige auto's niet goed genoeg meer zijn, opbokken met dat 20% bijtellinggeneuzel en downsizen
Natuurlijk kun je met een goedkoop hok ook wel iets van fun hebben, maar het is ook wel een beetje recht lullen naar jezelf. Druk om de eigen koop goed te praten. Ben dan eerlijk.. je gaat niet voor je plezier in een slaapverwekkende hybride of zo'n eco boodschappenauto rijden... ik niet tenminste. Net als mensen die op texel gaan kamperen met dagelijks regen en dan roepen dat je het daar ook heel leuk kan hebben omdat je 's avonds in je stinkende tent een gezelschapsspel kan spelen.
Economie heeft hoogte- en dieptepunten.. vijf a tien jaar terug hadden we een hoogtepunt.. personeel was niet aan te slepen en het kon niet gek genoeg... dikke leaseauto's zoals Leon Topsport/Cupra's werden besteld. Bijtelling werd lachend afgetikt en chips gingen erin voor meer vermogen. Voor minder deed men het niet.
Tijd dat die recessie overgaat zodat al die zuinige auto's niet goed genoeg meer zijn, opbokken met dat 20% bijtellinggeneuzel en downsizen

- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Mijn huidige auto is een Twingo dCi, een heerlijke auto voor zowel snelwegritten (puur op koppel in die lange 5e versnelling eventjes van 120 naar 150-160 gaat echt soepel) als ook het stadsracen, wederom het koppel wat daarbij helpt. De Dunlop-bandjes die er onder liggen doen het bij mij ook beter dan de Conti's die ik bij een eerdere Twingo had. Fijn ding!
Kan alleen niet zo gedetailleerd meepraten over gemis van dempers etc, omdat ik daar geen verstand van heb. Enige nadeel is dat de zitpositie niet perfect is. Je zit wat hoog op een kleine stoel, dat maakt hem voor wat stuurwerk niet heel optimaal. Buiten dat ben ik er wijs mee, en 1 op 20 liegt niet met een vlotte rijstijl.
Kan alleen niet zo gedetailleerd meepraten over gemis van dempers etc, omdat ik daar geen verstand van heb. Enige nadeel is dat de zitpositie niet perfect is. Je zit wat hoog op een kleine stoel, dat maakt hem voor wat stuurwerk niet heel optimaal. Buiten dat ben ik er wijs mee, en 1 op 20 liegt niet met een vlotte rijstijl.
- GTRene
das wel zuinig voor zo'n rijstijl...
- Hielke
Mijn laatste tankbeurt met de Punto Evo leverde me een 1:15 op.
Gelukkig kan het ook zuiniger
Gelukkig kan het ook zuiniger

- Ar
- Auto: Prius
Ja kortsluiting. Het is wachten op de elektrische auto's. Wat ik een prima ontwikkeling vind wonend dichtbij een snelweg.
- Dennis Cavallino
Qua luchtvervuiling bedoel je? Want qua geluid maakt 't niet uit.
- Eric-328
In juni ontvang ik mijn megane 1.5 dci s&s 110 GT Line. Voelde mij erg beroerd door de uitstoot van de racers. Op deze manier probeer ik iets terug te doen... (Bijtellling van 14% en de complete uitrusting speelden ook wel mee).
-
@Tom,
Bij mijn vrouw op de zaak mogen ze niet eens meer hybrides leasen ivm het veel hogere verbruik dan voorzien was.
Tellen een 318d en 530d Xdrive met start/stop ook mee?
Bij mijn vrouw op de zaak mogen ze niet eens meer hybrides leasen ivm het veel hogere verbruik dan voorzien was.
Tellen een 318d en 530d Xdrive met start/stop ook mee?
Laatst gewijzigd door M@rcel op 17 feb 2012, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Erg fraai met GT line, zowel interieur als exterieur.Eric-328 schreef:In juni ontvang ik mijn megane 1.5 dci s&s 110 GT Line. Voelde mij erg beroerd door de uitstoot van de racers. Op deze manier probeer ik iets terug te doen... (Bijtellling van 14% en de complete uitrusting speelden ook wel mee).
- Mathieu
Een koekblik op wielen is niet fun. Wel goedkoop.Tom schreef:Ik kan mij goed voorstellen dat mensen in zo'n zuinig ding gaan rijden.. voor dom vervoer in principe genoeg... ik overweeg het zelf ook wel eens want die 3.0 lust ook best wat terwijl het eigenlijk geld weggooien is (als het financieel kan prima maar zo'n auto voor woonwerk is niet bepaald noodzaak). Alleen net als een tijd terug met die hybridehype roepen mensen dat het allemaal dikke prima is. Nu met deze zuinige boodschappendingen ook.. ineens zijn ze lekker puur en kun je er fun mee hebben.
Het is alleen niet zo dat je stapvoets op een rotonde over de voorwielen de strontbult in gaat

- Martijn_bmw
100% eens! daarom rij ik ook lekker al mijn kilometers in de E91Tom schreef:Ik kan mij goed voorstellen dat mensen in zo'n zuinig ding gaan rijden.. voor dom vervoer in principe genoeg... ik overweeg het zelf ook wel eens want die 3.0 lust ook best wat terwijl het eigenlijk geld weggooien is (als het financieel kan prima maar zo'n auto voor woonwerk is niet bepaald noodzaak). Alleen net als een tijd terug met die hybridehype roepen mensen dat het allemaal dikke prima is. Nu met deze zuinige boodschappendingen ook.. ineens zijn ze lekker puur en kun je er fun mee hebben.

alleen als tweede autootje voor de vrouw des huises om wat boodschappen te doen en woon-werk van 10km met totaal 5.000 km per jaar is de Aygo een prima karretje niet meer maar ook niet minder...
- Dennis Cavallino
Ik heb niet meer gevolgd wat de uitkomst was van de rechtszaak in de VS waar een vrouw Honda aanklaagde ivm het verbruik van d'r Honda Hybrid. Volgens mij krijgt dat nog wel een flink staartje wereldwijd.M@rcel schreef:@Tom,
Verder vind ik dat wagenparkbeheerders e.d. zelf wel logisch hadden moeten nadenken, dat die hybride techniek alleen interessant is voor mensen die dagelijks alleen maar stad- en fileverkeer rijden, maar dat 't absoluut niet interessant is voor mensen die gewoon de maximum snelheid kunnen rijden op de snelweg tijdens hun dagelijkse ritten.
Bij Toyota NL heb ik dat in 2005 al aangekaard, om bij iedere verkochte Prius een rijtraining te geven om de gebruikers bewust te maken van de rijstijl die het maximale rendement uit de Hybride techniek haalt. Vonden ze niet interessant, want ze geloofden niet dat Prius-rijders zouden gaan 'scheuren'. Uh uh... zie ze nu eens vliegen over de linker baan en maximaal trappen bij 't verkeerslicht...