FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 / E39 530i Touring :D :D

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
///Joost

Re: FDD stelt zich voor...........ROLLENBANKRESULTAAT

Bericht door ///Joost » 01 jul 2012, 18:47

wow...nette grafiek zeg! Overigens lees ik nu pas je reply op die van mij in Januari. Ondanks dat ik idd contacten heb met Prodrive, ben ik niet de Joost die jij denkt...Nooit in Groningen geweest. :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 01 jul 2012, 23:27

Mooie resultaten FDD.
Wil haar wel weer terug... :tooth: (en die heb ik dan van m'n vrouw te pakken....)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 05 jul 2012, 15:48

Volgens mij was Jeffrey Slim ook bij die vermogensbank meeting aanwezig met een rooie Pug 205GTI met 170+PK

Komt uit Stadsknoal :df:

FDD

Bericht door FDD » 06 jul 2012, 00:45

Yups dat klopt...........

En die had al een grijns op zijn gezicht van hier tot en met Tokio toen die de resultaten vernam........... :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 jul 2012, 17:40

Mooi is dat he :)

Die man is helemaal into de auto's nu nu die gestopt is met downhill mountainbiking

FDD

Bericht door FDD » 21 aug 2012, 13:21

Goed,

Op mijn lijstje van things to do stond al een hele lange tijd remmen vervangen. Ik ben absolut niet tevreden wat er standaard onder zit, vooral op snelheden ruim boven de 200km per uur voelde de remmen niet 100% veilig aan. Oorspronkelijk had ik het idee om een Big Brake Kit te monteren, maar omdat en de vakantie eraan zit te komen en omdat ik bezig ben om mijn vriendin uit Indonesie over te halen, kwam de wagen dus op een iets lager plan te staan. Momenteel besteed ik de 5000 euro voor een Big Brake Kit dus liever ergens anders aan.

Ik ben een dikke week bezig geweest om betere remschijven te vinden, maar er is niet zoveel keus daarin, of ze zijn gewoon niet zwevend (nog minder koeling). Een van de adressen die ik gemaild had reageerde zeer snel terug en to nu toe de enigste: Performance Shop Geel uit jawel Belgie......Yups NL klaagt wel dat het wat minder gaat met de economie, maar als bedrijven te lui zijn om te reageren dan gaan mijn centen gewoon naar het buitenland toe :tong: :tong:

Na wat gemail over en weer, waarbij ik aangaf wat mijn budget is en wat mijn rijstijl is zijn we tot de volgende set-up gekomen:
-Voor en achter orginele schijven,
-Voor en achter EBC yellow stuff remblokken
-Teflon omantelde remleidingen.
-Remolie naar 5.1 vond hij niet nodig, was meer voor circuitgebruik, wel een betere 4.0 erin gedaan ATP blue (of zoiets), het is iig een blauwe remvloeistof......

Ook uitgelegd dat ik graag zsm het spul erop wilde, omdat ik niks kan plannen met mijn werk. Zaterdag een week geleden (2 dagen na ons eerste mailcontact) had hij eventueel nog wel plek in de agenda. Gelijk die plek gereserveerd en dus van Groningen naar Geel (Belgie) gereden om de complete remmerij aan te pakken. Toen de wagen op de brug stond bleek er ook een rubber van een kogel van de ophanging gescheurd te zijn en dat onderdeel dus ook maar even gelijk vervangen. Alles was gefixt in 2 uurtjes tijd :D

En omdat nieuwe spulletjes toch altijd het mooist zijn na montage even snel 2 foto's geschotenvan de nieuwe schijven en blokken na montage (weliswaar met de telefoon, maar wel goede kwaliteit):
Achter:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Ondanks dat ik totaal niet zo'n fan ben van EBC drukte Frits me op het hart ze niet te vergelijken met een Green of Red stuff. iedereen verdiend weleens een 2e kans dus vandaar dat ik akkoord ben gegaan met EBC yellow, daanaast gebruikte Frits deze blokken ook op de Nurnbergring, dus ik ga er van uit dat ze een paar keer hard remmen ook wel moeten kunnen handelen. Bevalt het niet dan kan Frits ook een Big Brake Kit voor leveren van BMW motorsport voor op een E39, echter is dat alleen voor..

Tijdens het inrijden hadden de blokjes nog wel de neiging om te piepen, maar dat is nu weg. Inmiddelss de inrij periode achter de rug, maar heb ik nu vakantie :strong: en stap dus straks op het vliegtuig. Zal mij benieuwen hoe deze set-up het doen als je moet afremmen van 270 aar 140 km per uur (komt helaas iets te vaak voor op de A31)......

Groeten,
Eric

Groeten,
Eric

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2012, 14:49

de prijzen zijn wel leuk van EBC yellow...stapje hoger is dacht ik EBC Blue?

je hebt het in elk geval weer voor elkaar benieuwd hoe het je bevalt.

RC Power

Bericht door RC Power » 22 aug 2012, 20:32

Hele mooie M5 heb je daar.
De vermogens uitdraai is er een om trots op te zijn na die jaren, valt niet tegen.

FDD

Bericht door FDD » 20 sep 2012, 17:53

Tsja en toen was de pret even over :(

Ben net terug van vakantie in indonesie en had wat locale spulletjes meegenomen voor mijn vrienden. Dus op bezoek daar leuke dag gehad, maar aan alle goede dingen komen een eind, dus rond 22:30 weer naar huis.......

Rijd ik met 50km/uur door de Sumatrastraat, op weg naar mijn garagebox. Steekt er in de verte een negroide man de weg over, normaal let ik daar niet zo op, maar dit persoon bleef aan de rand van de weg staan, dus toch even voorzichtiger rijden. Op het moment dat ik hem passeer zie ik dat hij zijn arm omhoog heeft, maar verder let ik er niet op..........

2 Seconden later een gigantische knal en het glas vliegt me letterlijk om de oren, ik schrik me te pletter en trap vol op de rem en sta door de lage snelheid vrij snel stil. Staat die negroide gozer op straat te juichen, ik kijk op de achterbank en daar ligt dus een stoeptegel, wagen vol in de achteruit gegooid om de man eigenlijk uit te schakelen.....Hij sprong tussen 2 geparkeerde auto's zodat ik hem niet kon raken maar maakte zich vervolgens uit de voeten, de wagen in de vooruit en de achtervolging ingezet, helaas was daar een steegje waarinde persoon verdween :evil: :evil: :evil: .......

Op naar een politiebureau om aangifte te doen maar vind er maar eens eentje die om middernacht open is in Groningen. Uiteindelijk bij de radermarkt aangekomen maar ik moet om vrijdag terugkomen voor proces-verbaal WTF :gek: :gek: :gek: , daar is het laatste woord zeker niet over gesproken...........

Vandaag maar wat foto's gemaakt van de schade die ik helaas zelf mag gaan betalen. Aangezien ik mijn wagen nog moest inventariseren was hij nog niet All-risk verzekerd. Indien ik de dader wel te pakken had gehad kon mijn rechtbijstandverzekering de schade op hem verhalen.......nu mag ik dus alles zelf gaan betalen, bijgaande wat foto's van de schade:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend schoot het pas door me heen hoeveel geluk ik heb gehad, als hij een seconde eerder gooide had ik hem gewoon in /tegen mijn gezicht gehad en zat ik dit nu net even zo te typen. Helaas mag ik dus alles zelf gaan betalen zoals eerder al gezegd, de beste man moet ik niet tegenkomen want dan gaat ie er serieus aan...........

Groeten,
Eric

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2012, 17:56

Wow, WTF!?!?! :gek:

Fijn dat er geen persoonlijk letsel is, maar toch... damn! :duh:

Petrolhead Tom

Re: FDD stelt zich voor...........en toen was ze kapot :(

Bericht door Petrolhead Tom » 20 sep 2012, 17:59

Ik denk dat je achteraf blij bent dat je geen pistool op zak had of niet? Pff je zult ze toch! :dood:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 sep 2012, 18:01

GVD, daar ben je lekker mee.

Wat een randdebiel die is goed van z'n padje :devil:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 20 sep 2012, 18:04

Zo....
Succes met de afhandeling.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2012, 18:06

WTF :shock:

dus een onbekende gooit gewoon een tegel door je raam en beschadigt veel en zit nog te lachen dat het hem gelukt is ook?
was dat voor scary idioot?

zou die je auto voor iemands ander kar hebben aangezien?

je zou je te pleuris schrikken en idd heel erg :wtf: worden.

hopelijk ontloopt ie z'n "straf" niet...als je hem te pakken krijgt.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 20 sep 2012, 18:08

Allemachtig zeg.

Succes met de afhandeling!

FDD

Bericht door FDD » 20 sep 2012, 18:16

@Petrolhead Tom

Ik wou dat ik een pistool had dan kon ik hem door zijn benen schieten dat stopte hem wel. Vervolgens politie bellen, voordat de politie kwam even zijn naam uit hem zien te halen en te controleren met portemonnee. Politie neemt hem mee, ik krijg mijn schade vergoed.......

Als die vrij is zijn ID even geven aan wat Nigerianen samen met wat centjes heeft helemaal niemand last meer van hem......

Nog steeds zwaar over de zeik hier. OOK door de politie er werd gisteren helemaal niet even de tijd genomen om een proces-verbaal op te nemen terwijl het politiebureau leeg was. Er werd niet eens naar mijn wagen en naar de schade gekeken :wtf: :wtf: :wtf: Die stoeptegel is op een paar cm van mijn hoofd naar binnen gevlogen, terwijl ik dus reed denk er even aan wat er gebeurd zou zijn als hij een seconde eerder had gegooid dan had ik hem vol in mijn gezicht gehad.........Ik zie dit als een poging tot doodslag niet meer niet minder en de politie haalt zijn schouders op ONGELOOFELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 20 sep 2012, 18:27

Wow... dat is @#$@#$@#$ :( Maar gelukkig is het je hoofd niet, zullen we maar zeggen... Ik had je update m.b.t. tot de run op de rollenbank gemist, maakt me toch wel trots dat er nog zoveel pk's inzitten :)

Succes met de afhandeling en plaats even wat foto's als alles gemaakt, net als M@rcel mis ik het V8 geluid steeds meer :s

Martijn M

Bericht door Martijn M » 20 sep 2012, 19:16

Tering zeg. :duh:

Enorm veel geluk gehad ja. Sterkte met een afhandeling.

Knot

Bericht door Knot » 20 sep 2012, 20:06

Oke dan....

Het eerste, EBC yellow had ik er ook op, werkte prima, bleef bij mij lichtjes piepen maar niet hinderlijk. Ik blijf altijd bang voor kromtrekken/trillen met standaard remmen ook al had ik nieuwe ate schijven en ebc yellow blokken rondom. Probeer zelf gewoon niet vol in de ankers te gaan vanaf hoge snelheid als het niet nodig is. Om te testen wel even vanaf 180-80 dat soort remacties, uiteraard na 500km opbouwens inremmen van het spul (gezien nieuwe schijven).

Het tweede... WTF!!!!! alles is herstelbaar maar bizar zeg. Eerste reactie is idd uitschakelen van zo'n persoon die denkt lollig te zijn, vol aanrijden, in de kofferbak gooien en op de maasvlakte eruit met tiewraps om armen en benen om een nachtje uit te hongeren.

Dubbelglas als ik t goed zag dus dat breekt ook nog best snel, wordt een duur grapje maar wees idd blij dat de rots achterin is gevallen.

Heeft Frits de ramen van mijn (helaas) gesloopte E39 niet meer?

MdeRijke

Bericht door MdeRijke » 20 sep 2012, 21:26

hoi Eric
Of het jalouzie of vernielzucht is weet ik niet.
Maar ik ben erg blij dat jij geen kleine kinderen hebt (/bij je had) die dan achterin hadden gezeten. :?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 sep 2012, 21:33

WTF, hoe bizar. :duh: Nog mazzel gehad zeg.. Wat een randdebiel.....

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2012, 22:17

wellicht dat als je het gebracht zou hebben als een aanslag op jou leven...
dat er dan wel wat meer gebeurde?
alhoewel...compassie in delen en zien en meelopen is eigenlijk maar weinig...
tegenwoordig kan je zelfs aangeven via het platte Internet...is wel makkelijk wellicht, doch blijf je wel met
je gevoel zitten vooral in dat begin, dan had je graag wat medeleven oid gewenst.
maja, zo gaat dat soms/vaak...

Knot

Bericht door Knot » 20 sep 2012, 23:10

Even wat anders... het hoort niet maar je reageert woest en impulsief, zet m in R, volle pijp achteruit en je rijdt zo'n figuur dood....

Hoe gaat men dan handelen in de rechtbank?

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2012, 23:38

waarcshijnlijk net zoiets als bij die tasjes dief in A'dam? dat die vrouw die klem reed oid?

bashjuh

Bericht door bashjuh » 21 sep 2012, 09:18

Hi Eric,

Ik heb speciaal voor deze reactie even geregistreerd hier. (ik heb toch niet zoveel te doen op t werk :angel: )

Ik las je gebeurtenis op AutoBlog. Echt klote voor je!
In het artikel las ik dat je alles zelf moet betalen, maar ik denk dat hij best kans maakt om je schade te laten betalen door het waarborgfonds. Onderstaande link verwijst naar een PDF welke uitlegt wat het waarborgfonds is, en waar je aan moet voldoen om er aanspraak op te maken.

http://www.wbf.nl/wbf/downloads/Documen ... gemeen.pdf

Ik heb hier een paar jaar geleden ook gebruik van gemaakt omdat ik parkeerschade had door een ander, zonder dat er een briefje onder de ruit zat.

Ik weet niet of je dit al eens overwogen had?

gr,
Bas

Plaats reactie