wie zegt er dat ik met die autos het circuit op zou gaan?Luco schreef:Tuurlijk en wat denk je wat een dagje circuit dan kostJeroen K. schreef:@bert, dan heb ik dus nog ff lekker te gaan (ookal zou k dat nooit uitgeven aan een E36, voor een ton koop ik liever een F355 en een E46 M3 HPF stage 3)
![]()
Even voorstellen.... ik ben Simon
-
Re: Even voorstellen.... ik ben Simon
- @iko
Nee, die kun je beter bij de Albert Heijn voor parkerenJeroen K. schreef:wie zegt er dat ik met die autos het circuit op zou gaan?Luco schreef:Tuurlijk en wat denk je wat een dagje circuit dan kostJeroen K. schreef:@bert, dan heb ik dus nog ff lekker te gaan (ookal zou k dat nooit uitgeven aan een E36, voor een ton koop ik liever een F355 en een E46 M3 HPF stage 3)
![]()

- michaelvg
Welkom! leuke hobby haha!
Natuurlijk ook fijn dat je zelf alles aan je auto kan doen!
Ben zeer benieuwd naar de foto's!

Natuurlijk ook fijn dat je zelf alles aan je auto kan doen!
Ben zeer benieuwd naar de foto's!

-
of gewoon lekker tussen de lichten sprintjes trekkenAiko schreef:Nee, die kun je beter bij de Albert Heijn voor parkeren

- vriendje-stokvis
He Bert,
Wat dat betreft heb je dan wel gelijk.
Maar waarom wij het nou juist leuk vinden om met een auto met 400 pk te gaan rijden is;
Laatst op Spa Francorchamps zat ik in de bochten dikke porsches enzo op te duwen, maar op het rechte stuk fluiten ze mij voorbij alsof bij mij de handrem er nog op staat.
En daar heb je met een m3 met 400 pk dan geen last meer van(hoop ik)
En als wij onze auto zouden laten bouwen, zoals wij hem gaan bouwen dan zou die ook wel richting de 100.00 euro gaan denk ik.
Want ik heb de auto voor 600 euro gekocht, en tegen de tijd dat hij klaar is zit er ook wel voor 20 duizend in.
En dan heb ik nog het geluk dat ik alle onderdelen voor mooie prijzen kan krijgen.
En dat het rijden ook nadelen heeft, zijn wij ons zekers bewust! Maar als ik low-budget had willen gaan racen, dan had ik het wel net zo gedaan als de meeste Fransen op het circuit.
Gewoon een Renault 14 uit het jaar kruik kopen, en dan als een blinde over de baan gaan.
En ik waardeer het ook zeker dat jij ons waarschuwd wat de gevaren kunnen zijn van het rijden met een M3 met zoveel pk's!
En dat is dus ook de reden waarom ik me eigen heb aangemeld bij dit forum, omdat ik een hekel heb om het wiel overnieuw uit te gaan vinden, terwijl dat al zoveel mensen hebben gedaan.
En nu ik toch zo lekker zit te tikken, wat raden jullie mij aan voor wat voor differentieel wij moeten gaan gebruiken? Want hier hoor en lees ik zo veel verschillende verhalen over!
Wat dat betreft heb je dan wel gelijk.
Maar waarom wij het nou juist leuk vinden om met een auto met 400 pk te gaan rijden is;
Laatst op Spa Francorchamps zat ik in de bochten dikke porsches enzo op te duwen, maar op het rechte stuk fluiten ze mij voorbij alsof bij mij de handrem er nog op staat.

En daar heb je met een m3 met 400 pk dan geen last meer van(hoop ik)
En als wij onze auto zouden laten bouwen, zoals wij hem gaan bouwen dan zou die ook wel richting de 100.00 euro gaan denk ik.
Want ik heb de auto voor 600 euro gekocht, en tegen de tijd dat hij klaar is zit er ook wel voor 20 duizend in.
En dan heb ik nog het geluk dat ik alle onderdelen voor mooie prijzen kan krijgen.
En dat het rijden ook nadelen heeft, zijn wij ons zekers bewust! Maar als ik low-budget had willen gaan racen, dan had ik het wel net zo gedaan als de meeste Fransen op het circuit.
Gewoon een Renault 14 uit het jaar kruik kopen, en dan als een blinde over de baan gaan.
En ik waardeer het ook zeker dat jij ons waarschuwd wat de gevaren kunnen zijn van het rijden met een M3 met zoveel pk's!
En dat is dus ook de reden waarom ik me eigen heb aangemeld bij dit forum, omdat ik een hekel heb om het wiel overnieuw uit te gaan vinden, terwijl dat al zoveel mensen hebben gedaan.
En nu ik toch zo lekker zit te tikken, wat raden jullie mij aan voor wat voor differentieel wij moeten gaan gebruiken? Want hier hoor en lees ik zo veel verschillende verhalen over!
- Bert ///M3
Diffs ligt aan het circuit, bandenmaat, downforce en je max toerental. Ik heb 3.91 onder de auto met 240/610/17 banden en met 8200 RPM zou die op zich nog iets korter kunnen, maatje van mij met dezelfde motor gaat volgend jaar met 4.10 rijden kijken hoe dat gaat op Zandvoort. Op Spa zou hij dan weer te kort komen denk ik.
- Knot
Deze auto dus.... die nu weer tekoop aangeboden wordt?