Het grote MX-5 topic op DF
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Wrong. Met aluminium LSx motor, zwaardere bak, diff en andere subframes/chassis aanpassingen ga je misschien naar 53% gewicht op de vooras. Nog steeds geen bmw en dus geschikt voor bochten.
edit: Damir was me voor.
edit: Damir was me voor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote MX-5 topic op DF
valt nog mee inderdaad en best een mooie verdeling om aardig uit de voeten te kunnen, wellicht een ietsie pietsie minder "puur" maar persoonlijk vind ik dat je er wat extra's voor terug krijgt.
zelfs bij rustig toeren hoor en voel je de V8 en bij gas erop helemaal
het kan voor sommigen (like me) dus wat toevoegen aan beleving en of to give yourself a adrenaline rush
zelfs bij rustig toeren hoor en voel je de V8 en bij gas erop helemaal
het kan voor sommigen (like me) dus wat toevoegen aan beleving en of to give yourself a adrenaline rush
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.Damir Vukovic schreef:Tja, daar is het Rene ook grotendeels om te doen natuurlijk.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 okt 2009, 13:56
- Locatie: Groningen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zojuist even kort in een NA kunnen zitten om te passen.. En nu is de twijfel nog groter. Standaard pas ik er net wel net niet in. Ik kom met m'n hoofd tegen een flap in het dak aan, maar niet tegen de ijzeren buizen van het dak. Wel met benen tegen het stuur maar dat moet op te lossen zijn met kleiner stuurtje.
Denk dat het goed zou passen als stoel ±5cm naar achteren zou kunen en/of ietsjes lager.
Heb er helaas niet in kunnen rijden dus hoe het tijdens het echte sturen gaat kan ik nog niet zeggen.
Denk dat het goed zou passen als stoel ±5cm naar achteren zou kunen en/of ietsjes lager.
Heb er helaas niet in kunnen rijden dus hoe het tijdens het echte sturen gaat kan ik nog niet zeggen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote MX-5 topic op DF
het eruit halen dat zal ook wel niet, doch denk ik dat ie vrij goed past in het vanaf 2007 model, die is niet zo heel klein meer, moet kunnen denk ik.Petrolhead Tom schreef:Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.Damir Vukovic schreef:Tja, daar is het Rene ook grotendeels om te doen natuurlijk.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
Verder moet je het denk anders zien, bv schaf een 2008 auto aan voor zeg 15.000,- dan engine conversion en dikke remmen etc zeg + 20K ? stel je hebt dan max 35.000,-euro uitgegeven voor die kar, een leuk eigen ding en niet zo te koop met een verrassingseffect dus lol enz...
wat koop je bv nieuw voor dat geld die 35K bovendien krijg je dan weer te maken met de afschrijving van die nieuwe auto enz.
dus als je niet zoveel er meer uitkrijgt valt relatief dan mee, bovendien dikke pret lijkt me
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote MX-5 topic op DF
In principe een moderne AC Cobra dan, kleine koets, dikke V8... Maar lijkt mij persoonlijk ook niet alles, dan liever een F20C ofzow!Petrolhead Tom schreef:Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Gewoon een 1.6 met throttle bodies. Niks meer aan doen!
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Even (wederom) bewijzen waarom het puike winterauto's zijn:
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Gewoon Turbo opschroeven.
bij de 1.8 levert dat afhankelijk van de mate van tuning tussen de 210-250PK op. Meer hoef je absoluut niet en blijft er een mooie balans met prestaties waarmee de MX5 het dan vrijwel elke serieuze sportwagen heel moeilijk kan maken.
Ik kan het weten, ik heb een '99 10th Anniversary. Zelf nieuw gekocht en vrijwel direkt na aankoop de auto helemaal technisch aangepakt met turbo en alle andere aanpassingen, kostte me toen alles bij elkaar vrijwel even veel als een nieuwe S2000, rijdt echter zo veel speelser en leuker
Rijd je een S2000 of oudere Boxster het snot mee voor de ogen.
Ik rijd er echter de laatste paar jaar nooit meer mee omdat ik nog divers ander leuk spul heb.
KOPEN??
[i]van eerste eigenaar (ikke) met slechts ca. 48K Km en levenslang binnen gestald geweest, dus nog helemaal in nieuwstaat.....is echter geen koopje...[/i]
bij de 1.8 levert dat afhankelijk van de mate van tuning tussen de 210-250PK op. Meer hoef je absoluut niet en blijft er een mooie balans met prestaties waarmee de MX5 het dan vrijwel elke serieuze sportwagen heel moeilijk kan maken.
Ik kan het weten, ik heb een '99 10th Anniversary. Zelf nieuw gekocht en vrijwel direkt na aankoop de auto helemaal technisch aangepakt met turbo en alle andere aanpassingen, kostte me toen alles bij elkaar vrijwel even veel als een nieuwe S2000, rijdt echter zo veel speelser en leuker
Rijd je een S2000 of oudere Boxster het snot mee voor de ogen.
Ik rijd er echter de laatste paar jaar nooit meer mee omdat ik nog divers ander leuk spul heb.
KOPEN??
[i]van eerste eigenaar (ikke) met slechts ca. 48K Km en levenslang binnen gestald geweest, dus nog helemaal in nieuwstaat.....is echter geen koopje...[/i]
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Klimkt goed misschien zijn er zelfs wel liefhebbers voor te vinden maar een paar foto's en een richtprijs zijn dan wel een must.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik ben inmiddels bezig met m'n 3e, van een rode NA 1.6 turbo, naar een Elise, naar een NB 1.8 turbo naar een MaX5. Zegt genoeg denk ik
De (ex) NB1.8 Turbo is te koop. Voorzien van BeGi 2554 turboset, grotere intercooler, MegaSquirtII stand alone ECU, Tein onderstel etcetc
De (ex) NB1.8 Turbo is te koop. Voorzien van BeGi 2554 turboset, grotere intercooler, MegaSquirtII stand alone ECU, Tein onderstel etcetc
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Conclusie, iedereen wil van die hondenhokken af.
Probleem met de stuurinrichting weer gefixed Rob? Wat bleek uiteindelijk nou de oorzaak? Boutje bij de U-koppeling losgetrild of serieuzer werk?
Probleem met de stuurinrichting weer gefixed Rob? Wat bleek uiteindelijk nou de oorzaak? Boutje bij de U-koppeling losgetrild of serieuzer werk?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Die blauwe turbo van Rob was wel een beetje de reden dat ik in in een MX-5 geïnteresseerd raakte. Mooie kar is dat!
Met een beetje geluk klinkt die van mij vanaf zaterdag zo: katvervanger en uitlaat zijn beide onderweg.
Met een beetje geluk klinkt die van mij vanaf zaterdag zo: katvervanger en uitlaat zijn beide onderweg.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Waarom een katvervanger?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Omdat het kan.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ja, dat wel, maar lijkt mij zo omslachtig om jaarlijks te wisselen ivm APK...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote MX-5 topic op DF
wat dat betrefd wellicht beter een sportkat 100 of 200 heb je ook weinig last/tegendruk.
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Een Mazda Miata uit 1991 met een 1.8 16V volgens RDW, is dat mogelijk ? Ik dacht dat er in de eerste bouwjaren slechts een 1.6 werd geleverd ?
Dit weekend ga ik er een bekijken samen met mijn zwager. Aandachtspunten ? Wielkasten achter hadden roest maar zijn behandeld.
Dit weekend ga ik er een bekijken samen met mijn zwager. Aandachtspunten ? Wielkasten achter hadden roest maar zijn behandeld.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik las laatst op het MX-5 forum dat het niet nodig is om een kat te hebben omdat er U9 op het kenteken staat. Geen idee of het waar is, ik kan zo de kat even terug wisselen. Dus dat is het probleem niet.MartijnGizmo schreef:Ja, dat wel, maar lijkt mij zo omslachtig om jaarlijks te wisselen ivm APK...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Het was inderdaad een missend boutje, achteraf gezien was het niet zo verstandig om nog naar huis te rijden. We kwamen er pas achter toen het stuurhuis er al half was, dus toch maar gewoon vervangen door een onbekrachtigd stuurhuis.Damir Vukovic schreef:Conclusie, iedereen wil van die hondenhokken af.
Probleem met de stuurinrichting weer gefixed Rob? Wat bleek uiteindelijk nou de oorzaak? Boutje bij de U-koppeling losgetrild of serieuzer werk?
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Er is geen flexibel stuk Zoek maar eens naar een Raceland spruitstuk, moet voor ~125€ te vinden zijn. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten.Petrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
In de zin van: het levert geen 10.000pk extra of in de zin van: je vlamt er na drie middagen gassen de gaten in?RobS schreef:Er is geen flexibel stuk Zoek maar eens naar een Raceland spruitstuk, moet voor ~125€ te vinden zijn. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten.Petrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Op kenteken 1.8? Het 1.8 blokje kan vrij gemakkelijk in een < '94 gehangen worden.Joy schreef:Een Mazda Miata uit 1991 met een 1.8 16V volgens RDW, is dat mogelijk ? Ik dacht dat er in de eerste bouwjaren slechts een 1.6 werd geleverd ?
Dit weekend ga ik er een bekijken samen met mijn zwager. Aandachtspunten ? Wielkasten achter hadden roest maar zijn behandeld.
Kwaliteit is (voor het geld) prima, pk's ga je niet veel van merken. Zou m'n geld eerst uit geven aan zo licht mogelijke velgen met fatsoenlijke banden, leuk onderstel en evt fatsoenlijke remblokken. Vermogensupgrades zijn eigenlijk weggegooid geld of je moet voor turbo of sc gaan.Petrolhead Tom schreef:In de zin van: het levert geen 10.000pk extra of in de zin van: je vlamt er na drie middagen gassen de gaten in?RobS schreef:Er is geen flexibel stuk Zoek maar eens naar een Raceland spruitstuk, moet voor ~125€ te vinden zijn. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten.Petrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ja volgens eigenaar, advertentie op Marktplaats is het een 1.8. Normaal gesproken kan dit niet zou je zeggen ?
Ik zie net dat RDW geen gegevens heeft genoteerd van de motor.
Kenteken: TX-HJ-53
Import in 1998
Ik zie net dat RDW geen gegevens heeft genoteerd van de motor.
Kenteken: TX-HJ-53
Import in 1998
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 8 gasten