edit: Damir was me voor.
Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.Damir Vukovic schreef:Tja, daar is het Rene ook grotendeels om te doen natuurlijk.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
het eruit halen dat zal ook wel niet, doch denk ik dat ie vrij goed past in het vanaf 2007 model, die is niet zo heel klein meer, moet kunnen denk ik.Petrolhead Tom schreef:Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.Damir Vukovic schreef:Tja, daar is het Rene ook grotendeels om te doen natuurlijk.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
In principe een moderne AC Cobra dan, kleine koets, dikke V8... Maar lijkt mij persoonlijk ook niet alles, dan liever een F20C ofzow!Petrolhead Tom schreef:Dat is natuurlijk ook wel flink geld. Helemaal omdat je het er nooit meer uithaalt bij eventuele verkoop en ik me afvraag of het wel zo'n fijne combi is. Zo veel vermogen in zo'n kleine koets.
Ik las laatst op het MX-5 forum dat het niet nodig is om een kat te hebben omdat er U9 op het kenteken staat. Geen idee of het waar is, ik kan zo de kat even terug wisselen. Dus dat is het probleem niet.MartijnGizmo schreef:Ja, dat wel, maar lijkt mij zo omslachtig om jaarlijks te wisselen ivm APK...
Het was inderdaad een missend boutje, achteraf gezien was het niet zo verstandig om nog naar huis te rijden. We kwamen er pas achter toen het stuurhuis er al half was, dus toch maar gewoon vervangen door een onbekrachtigd stuurhuis.Damir Vukovic schreef:Conclusie, iedereen wil van die hondenhokken af.
Probleem met de stuurinrichting weer gefixed Rob? Wat bleek uiteindelijk nou de oorzaak? Boutje bij de U-koppeling losgetrild of serieuzer werk?
Er is geen flexibel stukPetrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?
In de zin van: het levert geen 10.000pk extra of in de zin van: je vlamt er na drie middagen gassen de gaten in?RobS schreef:Er is geen flexibel stukPetrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?Zoek maar eens naar een Raceland spruitstuk, moet voor ~125€ te vinden zijn. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten.
Op kenteken 1.8? Het 1.8 blokje kan vrij gemakkelijk in een < '94 gehangen worden.Joy schreef:Een Mazda Miata uit 1991 met een 1.8 16V volgens RDW, is dat mogelijk ? Ik dacht dat er in de eerste bouwjaren slechts een 1.6 werd geleverd ?
Dit weekend ga ik er een bekijken samen met mijn zwager. Aandachtspunten ? Wielkasten achter hadden roest maar zijn behandeld.
Kwaliteit is (voor het geld) prima, pk's ga je niet veel van merken. Zou m'n geld eerst uit geven aan zo licht mogelijke velgen met fatsoenlijke banden, leuk onderstel en evt fatsoenlijke remblokken. Vermogensupgrades zijn eigenlijk weggegooid geld of je moet voor turbo of sc gaan.Petrolhead Tom schreef:In de zin van: het levert geen 10.000pk extra of in de zin van: je vlamt er na drie middagen gassen de gaten in?RobS schreef:Er is geen flexibel stukPetrolhead Tom schreef:Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dat zit als je een spaghetti spruitstuk monteert? Ik heb nog nergens een flexibel deel in de uitlaat gezien. Heeft de MX-5 dat niet? En ook niet nodig?Zoek maar eens naar een Raceland spruitstuk, moet voor ~125€ te vinden zijn. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten