Slechtste koop...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tuurke

Re: Slechtste koop...

Bericht door Tuurke » 13 okt 2011, 00:09

Ow wacht ik heb wel een ongeluk verhaal van afgelopen zomer.

E39 525 TDS met 400k gekocht voor de vakantie.
3k probleemloos mee rondgereden in nederland.
De dag voor we zouden gaan , Inhouden en stotteren :shock: .
De tank was wel ver leeg, maja bij de garage in de buurt even rotzooien, maar na een uur deed hij helemaal niks meer. De garage zou de volgende dag even kijken, de opvoerpomp bleek stuk. Ik op zaterdag een pomp gekocht, gehaald met de GTI, Pomp erin gezet nog steeds stotteren.
Helemaal moedeloos met een benzine passat van een maat op vakantie geweest (5K gereden).
Terug in nederland nog een keer zelf na gekeken, diesel filter bleek verstopt :cowboy:

Uiteindelijk stom toeval, waarschijnlijk door de lege tank.
goed > filter verstop> opvoerpomp kapot > opvoerpomp vervangen > filter vervangen > goed

En nu schiet de verkooop ook al niet op, wel echt een heerlijke wagen trouwens!!!!!!!

Walter

Bericht door Walter » 13 okt 2011, 09:27

M'n E46 330cd automaat. De proefrit was prima, alleen de remmen waren ver op (lampje was aan). De remmen zouden ze voor aflevering fixen. Bij aflevering was het lampje inderdaad uit. Later bleek dat de dealer de draad van de sensor had doorgeknipt... Naast 4 nieuwe schijven en blokken waren er nog een aantal dingetjes waar ik niet zo blij mee was. IN Zwitserland zette ik de auto weg op een parkeerterrein en toen wilde 'ie niet meer in z'n achteruit. Heb toen de auto moeten wegduwen. De achteruit deed het later weer wel maar soms ook weer niet. Bij de dealer hebben ze het probleem nooit kunnen vinden, maar op een gegeven moment hield het wel op.

Toen, ook weer in Zwitserland, wilde ik 's ochtends wegrijden en toen was het in 1 keer gebeurd met de motor, die klonk heel erg fout. Heel toevallig zat tegenover m'n hotel een BMW dealer waar ik hem heen kon duwen, die is bezig geweest met van alles, zoals injectoren vervangen. Ik ben 3 dagen extra in Zwitserland gebleven maar ze kregen het niet gefixed. Toen heb ik een auto gehuurd, ben naar Nederland gereden en heb de BMW over laten komen. Een motorenrivisiebedrijf is er toen naar gaan kijken en hoogstwaarschijnlijk is het de EGR-klep geweest die een zuiger heeft gemold, de turbo heeft gemold, er waren nog wat kapotte injectoren, stuk of 6 kleppen aan gort.. :'(

Hier nog een foto van de zuiger.

Afbeelding

Daarna heb ik besloten BMW nog een kans te geven (dit was m'n eerste) en een 330i cabrio gekocht. Dat was wel een heel erg lekkere wagen! Alleen wat minder koppel onderin, iets wat ik persoonlijk veel lekkerder vind dan hoog in de toeren janken.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2011, 10:22

zodekneiter...

dat hoor je wel vaker door de EGR klep...
in welke types zit die in?
en die kan er geloof ik uit oid?

Walter

Bericht door Walter » 13 okt 2011, 10:37

GTRene schreef:zodekneiter...

dat hoor je wel vaker door de EGR klep...
in welke types zit die in?
en die kan er geloof ik uit oid?
Zie ook http://www.swirlflaps.co.uk/
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2011, 11:06

:thumbup: Walter, bepaalde diesels dus.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 okt 2011, 12:17

Het zijn idd swirl flaps die dat probleem veroorzaken. De EGR is in zoverre van invloed dat deze de flaps vervuilt zodat ze afbreken en de motor in gaan. Swirl flaps zitten in de meeste BMW diesels vanaf 2001. In "werkplaats" heb ik er wel eens een draadje over geopend.

Plaats reactie