Dan trap ik nog extra het gas is...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
dvh

Re: Dan trap ik nog extra het gas is...

Bericht door dvh » 25 sep 2011, 11:18

Riceaux schreef:
RVV schreef:Paarden en ruiters ben ik ook altijd mega voorzichtig.. maar zelfs dan.. zo reed ik een paar weken geleden stapvoets met de Z4 langs een paard met ruiter (meisje jaar of 16) 300 meter van te voren al van het gas gegaan.. helemaal aan de andere kant van de weg er voorbij.. begint dat paard inneens te stijgeren en te bokken, kwam naar de auto toe.. ik dacht OMG.. dat meisje valt er af... ging gelukkig nog maar net goed...
Paarden moeten ze verbieden op de openbare weg! Het is een beest en beesten zijn onvoorspelbaar. En dat is iets wat je niet moet willen in het verkeer.
:bag:

Doe ff normaal man..

;)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 25 sep 2011, 14:41

Ah, moest meteen weer aan dat oude draadje denken: Ik zie dat "A.F.T.H.T. van Puffelen, Rayonhoofd verkeershandhaving" tegenwoordig op de fiets rondrijd in de provincie?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 084#p13084

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 sep 2011, 15:54

steve smith schreef:
HJ2 schreef:Was't wel een leuk hertje, dat dreigde in je Z te vallen? :bag:
"Paardrijmeisje" en "Leuk Hertje" zijn non-compatible eigenschappen. Tenzij er "1 avond" bij genoteerd staat.
idd :mrgreen: :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 sep 2011, 16:04

Gijzer schreef:
Ruben schreef:Nee mensen zijn voorspelbaar. Lekkere onzin reactie. Leven en laten leven.
Denk er wel even aan dat paarden vluchtdieren zijn. Dus bij schrik kan het alle kanten op gaan.
Ik begrijp zijn stelling wel.
Toch nog iemand die me begrijpt. Daarnaast veroorzaken paarden ook schrikreactie's bij een deel van de mensen. En daar komt nog eens bij dat iedereen met een paard de weg op mag in het grootste gedeelte van Nederland. Ook bijvoorbeeld mensen die de verkeersregels totaal niet kennen, of geen flauw benul hebben hoe ze zo'n beest moeten controleren. Zelfs kinderen mogen zonder ook maar 1 examen af te leggen op de openbare weg met een paard. Niet bepaald veilig lijkt me. Plus dat ik niet snap waarom je voor de lol paard gaat rijden. Lijkt me niet dat dat beest het fijn vind om te doen..

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 sep 2011, 16:07

Ruben schreef:Nee mensen zijn voorspelbaar. Lekkere onzin reactie. Leven en laten leven.
Leven en laten leven, maar ondertussen die beesten wel in gevangenschap houden voor ons plezier?

JP

Bericht door JP » 25 sep 2011, 16:22

Riceaux schreef:
Leven en laten leven, maar ondertussen die beesten wel in gevangenschap houden voor ons plezier?
Riceaux schreef:(...) Plus dat ik niet snap waarom je voor de lol paard gaat rijden. Lijkt me niet dat dat beest het fijn vind om te doen..
Het beest wil ook wel eens uit zijn hok.... :duck:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 sep 2011, 18:40

JP schreef:

+ wij vinden autorijden leuk en een ander vind paardrijden weer leuk en snapt niet waarom een blokje om rijden zo leuk is :) die zie een auto puur als noodzakelijk middel om van a naar b te komen...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 sep 2011, 19:17

Martijn_bmw schreef:
JP schreef:

+ wij vinden autorijden leuk en een ander vind paardrijden weer leuk en snapt niet waarom een blokje om rijden zo leuk is :) die zie een auto puur als noodzakelijk middel om van a naar b te komen...
Het ging me meer om het verschil tussen machine en levend wezen.

Tuurke

Bericht door Tuurke » 26 sep 2011, 00:57

Haha inderdaad herkenbaar, mensen die al gaan zeuren als je vlot rijd.
Ik ben me van geen kwaad bewust, en dan reageren ze zo, tja even terugen schakelen en doortrekken tot de 9K(honda pwr), in gedachte "zo nu heb je het recht om te zeuren".
Maja komt zelden voor.

Ligt ook veel aan de auto, ik reed laatst in me golf gti mk2.
Dan zien mensen je meteen als een sjonie, ze kijken je al aan al doe je niks.
Ze denken al negatief als ze hem zien........
Ik merk dat het met mijn civic een stuk minder is.
Terwijl de mk2`s die nu nog rond rijden alleen door liefhebbers worden gereden :coffee:

iets anders:
Vandaag ook weer zo`n situatie dat ik denk "zo even een lesje leren".
Ik reed met een mb sprinter taxi, ik moest rechtaf bij verkeerslichten, zie ik daar 2 meisjes van een jaar of 14 door rood fietsen.
Opzich vind ik dat niet erg, maar niet eens kijken!!!!!
Dan ben je aan het verkeerde adres, hup de bocht om knallen vol in de ankers + claxon, zo denk de volgende keer even na a.u.b. roekeloos!!!!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 sep 2011, 08:49

Met Tuurke hierboven eens.

Fietsers en voetgangers zijn de kwetsbaarste groep verkeersdeelnemers waarbij een fietser nog z'n relatieve snelheid tegen zich heeft.

Fietsers: rustig en wijd erlangs BUITEN de bebouwde kom, 100% rekening houdend met hun(schrik) gedrag.

Maar nu komt 't (groepen) fietsers BINNEN DE BEBOUWDE KOM in mijn woonplaats. Het zal ongeveer overal het zelfde zijn,hence Amsterdam centrum, waar 't me relatief nog meevalt ook trouwens.
En het heeft amper met leeftijd(groepen scholieren, maar ook koppig naast elkaar fietsen blijvende 50ers op smalle stukken hiero). Ze denken dat ze onkrenkbaar, oppermachtig zijn en dat de rest van het verkeer voor HUN moet wijken, lijkt 't wel. Ze fietsen bijna dwars door je heen, schelden als jij op 'n promenadeachtig gebied stapvoets in je auto van rechts komt. Etc etc.

Niet normaal. Ze kijken niet voor of achter zich, het zal hun allemaal worst wezen. Jong oud groot en klein valt me op. Met de goeie uitzonderingen natuurlijk. Je moet als automobilist in je blikken gevaarte al de raarste capriolen uithalen, maar in 'n rit van 5 minuten hier heb ik al vaak 3 fietsersacties die oom agent meteen bestraffen zou met 'n fikse boete. Het gaat gewoon nergens over.

Zo nu eerst 'n bak koffie.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 sep 2011, 09:17

HansD schreef:Je maakt wat mee. Eerst je auto afgesloten en nu dit weer.
Proest!!

@Steve, nare ervaring met paardrijmeisje(s)........ LOL

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 sep 2011, 09:49

Tuurke schreef:Ligt ook veel aan de auto, ik reed laatst in me golf gti mk2.
Dan zien mensen je meteen als een sjonie, ze kijken je al aan al doe je niks.
Ze denken al negatief als ze hem zien........
Ik merk dat het met mijn civic een stuk minder is.
Terwijl de mk2`s die nu nog rond rijden alleen door liefhebbers worden gereden :coffee:
Idd, dat scheelt echt enorm. De Mini lijkt het ook goed te doen qua vergevings-factor bij fietsers/voetgangers! :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 10:00

herken ik ook, bv bij de Porsche 964 met 3.8 RS motor die ik destijds had zaten ze al te gebaren als ze me zagen/hoorden terwijl ik bv op een hele brede weg reed en nog extra rustig aan deed, terwijl als ik met die luidruchtige dondergod TVR Griffith aan kwam ploffen redelijk op snelheid kreeg ik duimpjes op ter goedkeuring/waardering :lol:

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2011, 12:13

Riceaux schreef:
Gijzer schreef:
Denk er wel even aan dat paarden vluchtdieren zijn. Dus bij schrik kan het alle kanten op gaan.
Ik begrijp zijn stelling wel.
Toch nog iemand die me begrijpt. Daarnaast veroorzaken paarden ook schrikreactie's bij een deel van de mensen. En daar komt nog eens bij dat iedereen met een paard de weg op mag in het grootste gedeelte van Nederland. Ook bijvoorbeeld mensen die de verkeersregels totaal niet kennen, of geen flauw benul hebben hoe ze zo'n beest moeten controleren. Zelfs kinderen mogen zonder ook maar 1 examen af te leggen op de openbare weg met een paard. Niet bepaald veilig lijkt me. Plus dat ik niet snap waarom je voor de lol paard gaat rijden. Lijkt me niet dat dat beest het fijn vind om te doen..
Sorry hoor maar bijna geneen fietser of voetganger kent de regels en mogen ook zo de weg op, zonder examen.
En een paard wat verkeer gewend is is stukken beter voorspelbaar dan 90% van de mensen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 sep 2011, 16:06

Luco schreef:

Sorry hoor maar bijna geneen fietser of voetganger kent de regels en mogen ook zo de weg op, zonder examen.
En een paard wat verkeer gewend is is stukken beter voorspelbaar dan 90% van de mensen.
[/quote]

Fietsers en voetgangers horen de regels te kennen. Die regels worden er al ingeramd op de basisschool. En een deel van de fietsers is ook in bezit van rijbewijs, dus die kennen de regels sowieso wel. Dat ze er schijt aan hebben is heel wat anders.

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2011, 17:35

Riceaux schreef:
Luco schreef:

Fietsers en voetgangers horen de regels te kennen. Die regels worden er al ingeramd op de basisschool. En een deel van de fietsers is ook in bezit van rijbewijs, dus die kennen de regels sowieso wel. Dat ze er schijt aan hebben is heel wat anders.[/quote]

Ow, en iemand die paard rijdt, rijdt geen auto of fietst niet en loopt ook nooit over de stoep?
Dus waarom zou een paardrijder(ster) dan anders zijn?

dvh

Bericht door dvh » 26 sep 2011, 17:45

Iemand die paard rijdt over de openbare weg is 2x zo alert als de gemiddelde automobilist.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 17:46

wellicht omdat het contact met de weg niet hun eigen benen zijn of een mechanisch door hun aangestuurd iets is,
maar een paard waar je eigenlijk geen controle over kan hebben als het paard het anders wenst?

ja ik roep maar wat :wink:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 26 sep 2011, 20:20

Riceaux schreef:
RVV schreef:Paarden en ruiters ben ik ook altijd mega voorzichtig.. maar zelfs dan.. zo reed ik een paar weken geleden stapvoets met de Z4 langs een paard met ruiter (meisje jaar of 16) 300 meter van te voren al van het gas gegaan.. helemaal aan de andere kant van de weg er voorbij.. begint dat paard inneens te stijgeren en te bokken, kwam naar de auto toe.. ik dacht OMG.. dat meisje valt er af... ging gelukkig nog maar net goed...
Paarden moeten ze verbieden op de openbare weg! Het is een beest en beesten zijn onvoorspelbaar. En dat is iets wat je niet moet willen in het verkeer.
Paarden zijn dieren... ben zelf ruiter en vind dit nogal een hoop geschreeuw om niets.
Ja, ze kunnen onvoorspelbaar zijn en ja vaak ligt het aan andere verkeersdeelnemers dat ze ergens van schrikken.

Je moet eens weten hoe vaak auto's hard, snijdend, combinatie van beiden, toeterend, etc voorbij komen zonder te beseffen hoe DOM ze bezig zijn.
Dit geld trouwens ook voor veel fietsers, de enige die er echt goed rekening mee lijken te houden zijn motorrijders.
Zolang men maar niet te kort langs komt en niet volgas als een of andere halve gare gaat het echt wel goed en schrikken ze net, tja... ergens moeten paarden ook leren om rustig over te weg te gaan.
Voor hetzelfde geld rijd je morgen achter een fietser en die gaat vlak voor je neus op zijn bek, maakt dat hem ook onvoorspelbaar dan?

Ben zelf ook een type dat van doorrijden houd, maar met fietsers op de weg rem ik altijd al wat af en met paarden op de weg helemaal en zorg dan dat ik alle RUIMTE heb om erlangs te gaan.
Weet gewoon zelf hoe zwaar irritant het is als mensen uithalen wat ik net noemde en dat gebeurd gewoonweg te vaak en dan krijgen de paarden/ruiters op hun kop dat het fout gaat.
Heb zelf ooit 1 keer een fietser ondersteboven gereden, die kwam echt rakelings voorbij en aangezien een paard niet alles ziet dat eraan komt schrok hij nogal van die man en dat het dan fout gaat was echt eigen schuld dikke bult en zo gaat het gewoon vaak op.
Of nog een voorbeeld, wandelaars die midden in het bos op een ruiterpad lopen en dan kwaad worden dat ze aan de kant moeten.

Zoooo, dat waren weer even de frustraties van een hele poos te paard aan het verkeer deelnemen

Ferdi

Bericht door Ferdi » 26 sep 2011, 20:22

dvh schreef:Iemand die paard rijdt over de openbare weg is 2x zo alert als de gemiddelde automobilist.
Helemaal mee eens en wel alerter ook, je bent constant bezig met alles om je heen zodat je de kans zo klein mogelijk kan maken dat er wat fout gaat

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2011, 20:25

Ferdi Gielen schreef:
dvh schreef:Iemand die paard rijdt over de openbare weg is 2x zo alert als de gemiddelde automobilist.
Helemaal mee eens en wel alerter ook, je bent constant bezig met alles om je heen zodat je de kans zo klein mogelijk kan maken dat er wat fout gaat
Eigenlijk dus ne als motorrijders.
Dit is dan wel een autoforum, maar laten we eerlijk zijn, een heleboel automobilisten schatten hun rij en inzichtkunsten een stuk hoger in dan ze in werkelijkheid zijn :ga weg:
Nee joh ik rij niet hard voorbij dat paard of die fietser, jaja, ik zou zeggen, ga eens op dat paard of op die fiets zitten, dan ziet het er ineens anders uit.

Tim N

Bericht door Tim N » 26 sep 2011, 20:28

Wat wil je zonder achteruitkijk spiegels ;-)

Ferdi

Bericht door Ferdi » 26 sep 2011, 20:40

Die mis ik nog niet eens zo erg, je wil vooral snel in kunnen spelen op aankomende situaties en sommige dingen voor zijn.
Zo ben je behalve met de dingen op de weg ook met de dingen naast de weg bezig zodat het op de weg zo veilig mogelijk is voor iedereen.

Een paard op een auto/motor/fietser wordt niemand blij van

Overigens voor de mensen die de mate van controle over een paard betwijfelen, stap er eens op en ga een paar maanden rijden. Merk je toch echt wel dat je er veel controle over hebt.
Je kan goed aanvoelen wat ze willen doen en daarnaast is een paar lichamelijk sterker dan wij ooit zullen zijn, maar het scheelt dat wij mensen weer een stuk slimmer zijn :)
Ik zou mensen haast uitnodigen om eens een keertje mee te gaan als ik (en m'n vriendin) weer te paard op pad gaan

Rupie

Bericht door Rupie » 27 sep 2011, 00:40

Ferdi Gielen schreef: Of nog een voorbeeld, wandelaars die midden in het bos op een ruiterpad lopen en dan kwaad worden dat ze aan de kant moeten.

Zoooo, dat waren weer even de frustraties van een hele poos te paard aan het verkeer deelnemen
Hèhè, herkenbaar. Wat dacht je van mountainbikers die midden op het ruiterpad hun fiets gaan maken en je dan stom aankijken als je vraagt of het niet verstandiger is om dat voortaan ergens anders te doen :dood:

Ferdi

Bericht door Ferdi » 27 sep 2011, 01:18

Die mogen ze wat mij betreft ook afschieten ja, heb ooit wel eens een knappe woordenwisseling gehad met een groepje mountainbikers.
Prima dat ze hun gang willen gaan, heb het zelf ook gedaan, maar wees anderen alsjeblieft niet tot last

Plaats reactie