Riceaux schreef:RVV schreef:Paarden en ruiters ben ik ook altijd mega voorzichtig.. maar zelfs dan.. zo reed ik een paar weken geleden stapvoets met de Z4 langs een paard met ruiter (meisje jaar of 16) 300 meter van te voren al van het gas gegaan.. helemaal aan de andere kant van de weg er voorbij.. begint dat paard inneens te stijgeren en te bokken, kwam naar de auto toe.. ik dacht OMG.. dat meisje valt er af... ging gelukkig nog maar net goed...
Paarden moeten ze verbieden op de openbare weg! Het is een beest en beesten zijn onvoorspelbaar. En dat is iets wat je niet moet willen in het verkeer.
Paarden zijn dieren... ben zelf ruiter en vind dit nogal een hoop geschreeuw om niets.
Ja, ze kunnen onvoorspelbaar zijn en ja vaak ligt het aan andere verkeersdeelnemers dat ze ergens van schrikken.
Je moet eens weten hoe vaak auto's hard, snijdend, combinatie van beiden, toeterend, etc voorbij komen zonder te beseffen hoe DOM ze bezig zijn.
Dit geld trouwens ook voor veel fietsers, de enige die er echt goed rekening mee lijken te houden zijn motorrijders.
Zolang men maar niet te kort langs komt en niet volgas als een of andere halve gare gaat het echt wel goed en schrikken ze net, tja... ergens moeten paarden ook leren om rustig over te weg te gaan.
Voor hetzelfde geld rijd je morgen achter een fietser en die gaat vlak voor je neus op zijn bek, maakt dat hem ook onvoorspelbaar dan?
Ben zelf ook een type dat van doorrijden houd, maar met fietsers op de weg rem ik altijd al wat af en met paarden op de weg helemaal en zorg dan dat ik alle RUIMTE heb om erlangs te gaan.
Weet gewoon zelf hoe zwaar irritant het is als mensen uithalen wat ik net noemde en dat gebeurd gewoonweg te vaak en dan krijgen de paarden/ruiters op hun kop dat het fout gaat.
Heb zelf ooit 1 keer een fietser ondersteboven gereden, die kwam echt rakelings voorbij en aangezien een paard niet alles ziet dat eraan komt schrok hij nogal van die man en dat het dan fout gaat was echt eigen schuld dikke bult en zo gaat het gewoon vaak op.
Of nog een voorbeeld, wandelaars die midden in het bos op een ruiterpad lopen en dan kwaad worden dat ze aan de kant moeten.
Zoooo, dat waren weer even de frustraties van een hele poos te paard aan het verkeer deelnemen