Misschien dat een A8 4.2tdi of een E420cdi 'nog harder ramt', maar het 'sportieve' behendige wat de 3er heeft komen ze niet aan, dus vandaar:286pk 3.0 biturboD in E90/92 vorm is wat mij betreft koning in dieselland...denk ik.Arthur schreef:Hoe reden die andere diesels dan?Robin schreef:Kortweg: Koning in dieselland in mijn beleving.
Geen verslag van gelezen
335D sedan gereden
-
- Berichten: 55075
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
AMS deze week een dubbeltest tussen de 335i en 335d, ben benieuwd naar de uitslag!
Wat weegt die 335d eigenlijk ? Jammer inderdaad van die automaat, die zal heel goed zijn, maar je wilt ook kunnen kiezen. Nu word je min of meer gedwongen om ook te betalen voor een automaat. Dat verklaard bij mij ook het relatief grote verschil tussen de 335i en de 335d !
Voor mij zou het ook heel makkelijk zijn 335i of 335d, absoluut de eerste.
Wat weegt die 335d eigenlijk ? Jammer inderdaad van die automaat, die zal heel goed zijn, maar je wilt ook kunnen kiezen. Nu word je min of meer gedwongen om ook te betalen voor een automaat. Dat verklaard bij mij ook het relatief grote verschil tussen de 335i en de 335d !
Voor mij zou het ook heel makkelijk zijn 335i of 335d, absoluut de eerste.
-
- Berichten: 55075
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Femme, ik denk dat de wagen 'te nieuw' is ofzo. Dus op snelheid(160 ofzo) is ie ongeveer net zo stil als 'mn 330i, maar ik had subjectief 't idee dat de 3330i stiller was, dit geldt ook voor de E90 330dA demo waar ik mee reed:Stiller dan de 335d.
Tuurlijk is 't niet zo'n groot probleem, maar de benzine 6 potters zijn zo fluwelerig, da's in mijn ogen een 'cultuurshock' toen ik weer in m'n tamme 330i stapte nadien.
Misschen dat ie na een paar 1000km minder aanwezig isd qua loop???
Ik herinner me nog de 325tds van m'n pa: DAT DING KLONK ZO MOOI.Wollig/fluwelerig, op de achtergrond.
Vreemd.
Tuurlijk is 't niet zo'n groot probleem, maar de benzine 6 potters zijn zo fluwelerig, da's in mijn ogen een 'cultuurshock' toen ik weer in m'n tamme 330i stapte nadien.
Misschen dat ie na een paar 1000km minder aanwezig isd qua loop???
Ik herinner me nog de 325tds van m'n pa: DAT DING KLONK ZO MOOI.Wollig/fluwelerig, op de achtergrond.
Vreemd.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik niet, voor 60K per jaar (waarvan heeel wat filekilometers neem ik aan) is een automaat met een dikke diesel top.Rico v Velzen schreef:STEL dat ik diesel moest rijden (60K per jaar ofzo) dan zou ik een 330d met handbak verkiezen boven een 335d met automaat.
Teringjantje!! 78k kost die demo van de Beier, dan heb je ook bijna een 530dA High Exe > doemijdiema, toch net ff wat meer auto. Zeker die comfortstoelen zijn bij 60K/jaar onbetaalbaar.
Dat de 335d alleen met automaat te krijgen is, is een grote fout. Dat icm de (waarschijnlijk, zelf nog niet gereden) FANTASTISCHE allround-kwaliteiten van de 335i (veel koppel onderin, mooie 6 cilinder sound en doortrekken tot aan de streep) zou mij altijd voor de 335i handbak doen kiezen. Tot 40K/jaar zakelijke km is een 335i handbak prima te doen denk ik, meerprijs van de 335dA is ook niet bepaald mals.
Leaseprijzen (ING, 48mnd/35Kkm, incl. brandstof):
335i sedan High Exe: 1,469.92
335d sedan High Exe: 1,504.36
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Als ik 60.000km per jaar in de file moest staan zou ik een Yamaha R1 kopen.
Liefst met voetbak dan; Ghostrider does the polder.

Ik snap dat soort argumenten eigenlijk nooit. Wat moet je met een auto van 50/60/70k in de file? Eeuwig zonde om zoveel geld uit te geven en er in feite niks voor terug te krijgen (dan wat status en jaloerse blikken van de Golfrijder die naast je staat). Stilstaan kun je ook in een Suzuki Alto of desnoods een E46 330d als je nog wat comfort zoekt.
Goed verslag trouwens Robin.
Mooi een paar sterke punten van diesel opgenoemd, maar het blijft een economische keuze; moet je eens zien hoeveel dieselfans nog diesel zouden kiezen als benzine goedkoper zou zijn om te rijden.
335d of M3, moeilijke keuze.

Liefst met voetbak dan; Ghostrider does the polder.


Ik snap dat soort argumenten eigenlijk nooit. Wat moet je met een auto van 50/60/70k in de file? Eeuwig zonde om zoveel geld uit te geven en er in feite niks voor terug te krijgen (dan wat status en jaloerse blikken van de Golfrijder die naast je staat). Stilstaan kun je ook in een Suzuki Alto of desnoods een E46 330d als je nog wat comfort zoekt.
Goed verslag trouwens Robin.
Mooi een paar sterke punten van diesel opgenoemd, maar het blijft een economische keuze; moet je eens zien hoeveel dieselfans nog diesel zouden kiezen als benzine goedkoper zou zijn om te rijden.
335d of M3, moeilijke keuze.


- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Euh, weet niet in welk land jij tegenwoordig woont, maar in NL sta je per definitie in de file (en volgens mij worden er hier toch best wat auto's verkocht in de prijscategorie die je noemt) is het niet in de spits, dan wel door werkzaamheden of omdat een vrachtwagen 3 km voor je besluit in te halen gedurende de tijdvakken waarbinnen er geen inhaalverbod is.Peter Tunissen schreef:Als ik 60.000km per jaar in de file moest staan zou ik een Yamaha R1 kopen.
Liefst met voetbak dan; Ghostrider does the polder.![]()
Ik snap dat soort argumenten eigenlijk nooit. Wat moet je met een auto van 50/60/70k in de file? Eeuwig zonde om zoveel geld uit te geven en er in feite niks voor terug te krijgen (dan wat status en jaloerse blikken van de Golfrijder die naast je staat). Stilstaan kun je ook in een Suzuki Alto of desnoods een E46 330d als je nog wat comfort zoekt.
Goed verslag trouwens Robin.
Mooi een paar sterke punten van diesel opgenoemd, maar het blijft een economische keuze; moet je eens zien hoeveel dieselfans nog diesel zouden kiezen als benzine goedkoper zou zijn om te rijden.
335d of M3, moeilijke keuze.![]()
En zakelijk (representatief) onderweg op een motor: GTFOH, dat is echt geen optie (misschien iets voor Gianni Modali met z'n suffe 9-to-5 kantoorbaan) Ook fijn als het begint te regenen enzo, nee dan zit ik toch liever in een koekblik met fijne stoelen en een leuk deuntje op de audio.
Mooi verhaal dus, alleen beetje weinig realiteitsbesef Peet

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Met alle respect voor iemand zijn persoonlijke voorkeur, maar ik snap ook niks van het in de file willen staan in een hele dure auto. Een alto is gelijk het andere uiterste maar een 335d ? Ik snap wel iets van de stelling dat als je veel in de file staat een automaat fijn is. Maar dan hoef je geen 335d te kopen dan is een 320d wat zeg ik 318d met automaat ook goed, als je veel stilstaat heb je ook geen vermogen nodig lijkt me.Peter Tunissen schreef: Ik snap dat soort argumenten eigenlijk nooit. Wat moet je met een auto van 50/60/70k in de file? Eeuwig zonde om zoveel geld uit te geven en er in feite niks voor terug te krijgen (dan wat status en jaloerse blikken van de Golfrijder die naast je staat). Stilstaan kun je ook in een Suzuki Alto of desnoods een E46 330d als je nog wat comfort zoekt.
De laatste tijd word het bij ons op de A7 ook steeds drukker, 6 jaar geleden nog een lekker rustige snelweg, maar nu is het vaker dan niet karrespoor rijden. Met de touring valt het wel mee, met de M3 is het soms pure frustratie. Gelukkig heb ik genoeg binnendoor veldweg alternatieven en die pak ik nu dan ook heel vaak. Maar dan kun je tenminste ook het vermogen gebruiken.
Vanmorgen was het toch even snelweg, kwam beter uit, had een close encounter met een A8 W12, weinig lol want we zatten allebei in hetzelfde karrespoor.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Euh een 335d hoeft voor mij ook niet zo als "werkpaard", wel graag een 6-pitter diesel vanwege geluid ivgl 4 cilinder >> 325dA zou dus prima voldoen.
En je staat natuurlijk ook weer niet álleen maar stil. En ik vind het toch echt best plezierig op die momenten dat ik niet in de file/druk verkeer onderweg ben wél snel vooruit te komen (wat met een 318d dus toch weer een stuk minder is, vooral de Laufkultur van een 6-pitter is onovertroffen)
2 auto's is voor mij gewoon geen optie > dus een compromis, dus een snel "werkpaard"
En je staat natuurlijk ook weer niet álleen maar stil. En ik vind het toch echt best plezierig op die momenten dat ik niet in de file/druk verkeer onderweg ben wél snel vooruit te komen (wat met een 318d dus toch weer een stuk minder is, vooral de Laufkultur van een 6-pitter is onovertroffen)
2 auto's is voor mij gewoon geen optie > dus een compromis, dus een snel "werkpaard"

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Mooi een paar sterke punten van diesel opgenoemd, maar het blijft een economische keuze; moet je eens zien hoeveel dieselfans nog diesel zouden kiezen als benzine goedkoper zou zijn om te rijden.
335d of M3, moeilijke keuze.
een 335d of m3 ???? dat scheelt denk ik 20 k dus niet echt tevergelijken
Ik als veelkilometerrijder(ca 60k) kan dus wel de keus maken en ik zal je zeggen een 335d heeft bij mij de voorkeur t.o.v een 335i.
Waarom ??een 335d bied zoveel meer rijcomfort(lees rust in de auto) en koppel t.o.v een benzine.Een 335 i voegt in mijn optiek niets toe t.o.v een 335i.Hetzelfde geld voor het vergelijk 535d tov de toenmalige 545i.Beide auto's heb ik gereden maar de 535d is een veel fijnere en in het dagelijkse verkeer een veel snellere auto dan de 545i
Wat wel interresant is,is bijv een 335i alpina die auto zal vergelijkbaar zijn met een M3.dat is voor een dieselrijder die wat snellers wil en met nog een beetje comfort een prima alternatief,maar staat los van deze discussie.
Wat betreft benzineverbruik heb ik het al meer gezegd.Iemand die een auto van 90 k kan betalen maakt z'n eigen echt niet druk om die extra brandstofkosten!
Ik ben wezen kijken bij een RS4 zou dat wat zijn als alternatief voor de 535d???
335d of M3, moeilijke keuze.
een 335d of m3 ???? dat scheelt denk ik 20 k dus niet echt tevergelijken

Ik als veelkilometerrijder(ca 60k) kan dus wel de keus maken en ik zal je zeggen een 335d heeft bij mij de voorkeur t.o.v een 335i.
Waarom ??een 335d bied zoveel meer rijcomfort(lees rust in de auto) en koppel t.o.v een benzine.Een 335 i voegt in mijn optiek niets toe t.o.v een 335i.Hetzelfde geld voor het vergelijk 535d tov de toenmalige 545i.Beide auto's heb ik gereden maar de 535d is een veel fijnere en in het dagelijkse verkeer een veel snellere auto dan de 545i
Wat wel interresant is,is bijv een 335i alpina die auto zal vergelijkbaar zijn met een M3.dat is voor een dieselrijder die wat snellers wil en met nog een beetje comfort een prima alternatief,maar staat los van deze discussie.
Wat betreft benzineverbruik heb ik het al meer gezegd.Iemand die een auto van 90 k kan betalen maakt z'n eigen echt niet druk om die extra brandstofkosten!
Ik ben wezen kijken bij een RS4 zou dat wat zijn als alternatief voor de 535d???
-
- Berichten: 55075
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Leonard hoi. Rij ff een 335d en een 335i en je ziet dat de vergelijking 535d vs 545i er niet is. Want het zijn 2 3ers beide met ENOUGH Nm onderin. 545i vs 335i: Daaaag 545i
Over rust in de auto, er zat meer rust in de 335i die ik reed dan in de 335d....
Heerlijke motor die .35d en automaat...tja, maar combi is OK.Serieus.
335i is net 20% heerlijker...egwel
Sinds de 335i biturbo benzine er is is een 335d alleen maar een ECONOMISCHE keuze, meer echt niet. Sorry.
Over rust in de auto, er zat meer rust in de 335i die ik reed dan in de 335d....
Heerlijke motor die .35d en automaat...tja, maar combi is OK.Serieus.
335i is net 20% heerlijker...egwel

Sinds de 335i biturbo benzine er is is een 335d alleen maar een ECONOMISCHE keuze, meer echt niet. Sorry.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 okt 2006, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55075
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
En je wilt toch 't snelste zijn? Nou dan moet je niet [MEER]bij de BMW diesels zijn ben ik bang.
En inderdaad, wat maakt mij 30000km per jaar benzine RON 98 uit tov diesel.
Inderdaad geen klote, ik wil rijplezier, fun en 400Nm koppel bij 1300-5000rpm , 7000rpm wanneer ik dat wil en 'n handbak!
Een Nederlander kiest de 335d
Een autorijliefhebber kiest een 335i E90/92 handbak
En een echte iedioot kiest een Radical, CSL, GT3, Donkervoort oid
En inderdaad, wat maakt mij 30000km per jaar benzine RON 98 uit tov diesel.
Inderdaad geen klote, ik wil rijplezier, fun en 400Nm koppel bij 1300-5000rpm , 7000rpm wanneer ik dat wil en 'n handbak!


Een Nederlander kiest de 335d
Een autorijliefhebber kiest een 335i E90/92 handbak
En een echte iedioot kiest een Radical, CSL, GT3, Donkervoort oid

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
-
- Berichten: 55075
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
M3 moet je niet meer dan 20K kilometers per jaar willen rijden imho, daardoor alleen al is het het niet te vergelijken denk ik.leonard schreef:Mooi een paar sterke punten van diesel opgenoemd, maar het blijft een economische keuze; moet je eens zien hoeveel dieselfans nog diesel zouden kiezen als benzine goedkoper zou zijn om te rijden.
335d of M3, moeilijke keuze.
een 335d of m3 ???? dat scheelt denk ik 20 k dus niet echt tevergelijken![]()
Stel 1 auto voor mij;
20K km of minder e46 M3
40K km per jaar 335i handbak
60K km per jaar of meer 330d handbak