Te Koop: VW Lupo SDI 260 PK

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Nils

Re: Tracktool en speeltje: VW Lupo SDI 260 PK

Bericht door Nils » 26 jul 2011, 21:45

Niet slecht hè voor een 3 cilinder dieseltje.

Als ik niet te veel in de Lupo rij vind ik de Arosa ook best snel..

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 27 jul 2011, 15:11

Tegen die lupo durf ik het niet hoor!

Peric

Bericht door Peric » 27 jul 2011, 15:46

Paar jaartjes geleden toch wel Wout?
Kan me volgens mij nog wel een 205'je herinneren die iets teveel vermogen had.. :)

Nils

Bericht door Nils » 01 aug 2011, 22:15

Nieuwe mod

Afbeelding

Afbeelding

Om stabiliteit te houden op hoge snelheid zocht ik naar een oplossing om minder lucht onder de auto te krijgen. Minder oppervlakte onder de voorbumper zorgt voor meer downforce. Omdat ik zo veel mogelijk de standaard look wil behouden heb ik een Golf 3 onderlip genomen en op maat gemaakt. Eigenlijk wil ik er ook nog een plaat onder hebben. Die zal ik ook op maat moeten maken, maar dan moet ik eerst even kijken waarvan.

Ook ben ik aan het kijken om een simpele achterspoiler te monteren. Deze 2 samen zouden zeker effect moeten geven. Iets minder zenuwachtig bij 200+

De auto is sowieso iets scherper geworden doordat ik hem op uit-spoor heb uitgelijnd. 6 minuten naar iedere kant. Ik kan dus wat harder de bocht door maar rijdt minder stabiel rechtuit. Verschil is extreem goed merkbaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2011, 22:34

gaaf :df: mooi ding is dat toch (als je weet wta ie ook kan)

trouwens uitspoor met een FWD?

dan wil die naar buiten met de geringste stuuruitslag helemaal under load...

zou ik niet doen met zo'n snelle rakker...ik zou maximaal precies recht zetten bij een FWD

Nils

Bericht door Nils » 03 aug 2011, 21:44

Heb ik gedaan op advies van de uitlijner, en van hier: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=23241

Hij is inderdaad scherper (zenuwachtiger) geworden rechtuit, maar hij stuurt wel soepeler.
Insturen gaat makkelijk en voelt meer vertrouwd om de bocht. Het is echt alleen het rechtuit rijden waarbij je nu merkt dat hij wat licht-stuurig is.

Ik ga eerst maar is zo het circuit op. Daarna evt opnieuw afstellen.

Nils

Re: Te Koop: VW Lupo SDI 260 PK

Bericht door Nils » 05 okt 2011, 21:23

Alweer een tijd hier niet geweest. Erg druk met andere dingen.

Ondertussen wel naar de Ring geweest met de Lupo. Daar heeft hij het fantastisch gehouden. Ik vond hem heerlijk sturen.

Maar was wel heel erg bezig met snelheid bepalen ipv mooie lijnen rijden, omdat je zo snel verschrikkelijk hard rijdt.

Na mn eerst rondje was de baan gesloten ivm een ongeluk. Tweede rondje was het nat, en heb me toen ook een aantal keer flink ver-remt. Door de natte baan heb je natuurlijk minder grip, en daardoor een paar keer geblokkeerde wielen gehad waarbij ik hem dus echt in de slip een bocht in moest gaan sturen omdat de snelheid nog te hoog lag. Dat gaat natuurlijk niet erg goed, maar gelukkig is het nooit mis gegaan. Dat is gewoon een kwestie van meer ervaring op doen, maar na 1 rondje nat heb ik het voor die dag gelijk afgekapt. Ik oefen liever een andere keer als het droog is...

echter....

na lang overwegen.. heb ik de beslissing genomen de Lupo te koop te zetten.

Ik zet hier express niet neer dat ik de belslissing heb genomen om de Lupo "weg te doen". Hij wordt namelijk alleen verkocht als ik er voor krijg wat ik er voor wil hebben. Krijg ik dat niet,.. vind ik die liefhebber niet,.. dan ga ik hem schorsen en stallen.

Ik heb dan ook geen haast met de verkoop. Als hij voor de feestdagen in december (of de eerste sneeuw) niet verkocht is zal ik hem schorsen. In de tussentijd zal ik er zeker in blijven rijden en hoop ik nog trackdays te kunnen doen als het er qua tijd in zit.

Ik doe de Lupo natuurlijk niet zomaar weg.
Dit kleintje mag er uit omdat er een ander kleintje op komst is.
17 maart is Saskia uitgerekend en hopen wij de ouders te worden van een gezond kindje.

ps. vraagprijs is E 6250,-
Bij interesse mag je me PM- en of mailen naar nils.vdg at gmail punt com

Knot

Re: Te Koop: VW Lupo SDI 260 PK

Bericht door Knot » 05 okt 2011, 21:36

Mooi vooruitzicht, gefeliciteerd beiden!

En succes met de verkoop natuurlijk. Let wel, geef niet al je hobby's op, soms moet je dingen in de koelkast zetten om later weer op te pakken ;)

Plaats reactie