Grand Prix Japan

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 08 okt 2006, 21:47

Sluit ik me bij aan. Ik zie Schumacher als de beste rijder aller tijden en Alonso als zijn waardige opvolger en verdiende wereldkampioen. Jammer dat ie volgend jaar voor het rukteam McLaren gaat rijden.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 okt 2006, 21:57

Even een licht aangepaste repost:

Even mijn eerlijke mening: Wat is er nou mooier dan dat we een nieuw tijdperk ingaan met een kampioen die de statistiekenkoning 2 keer heeft weten te verslaan, zelfs met een auto die op het eind hooguit gelijk was? Dan hebben we toch een fatsoenlijke meetlat t.o.v. volgende kampioenen? Ik heb er alle begrip voor dat je zegt dat je het jammer vindt dat Schumi vertrekt, maar dat het kampioenschap ook maar een cent minder waard wordt met iemand die de SK (bijna(ff onder voorbehoud))2 keer achtereenvolgens heeft verslagen als tegenstander, vind ik niet helemaal een eerlijke representatie van de waarheid.

Echt waar ik snap dat niet, dit is toch de mooiste transitie die je kan hebben?

Tja, misschien is Zonzo irritant, ooit al eens gekeken naar wat mensen die niet zo'n fan zijn van Schumi dachten? Pot, ketel. Beide zijn goede coureurs met rare trekjes en ieder zal zijn favoriet hebben, met een meer of mindere hekel aan de ander. Maar dat het beide goede coureurs zijn is waar het om gaat, dus the show will go on in 2007(if the McLaren will ;))

Dutch

Bericht door Dutch » 08 okt 2006, 22:16

Mari Oh Oh! schreef:Tja, misschien is Zonzo irritant, ooit al eens gekeken naar wat mensen die niet zo'n fan zijn van Schumi dachten? Pot, ketel. Beide zijn goede coureurs met rare trekjes
Schumi heeft qua persoonlijkheid juist vrij weinig rare trekjes, maar dat maakt 'm ook weer wat saai. Ik vind zelf weer vrij weinig irritant aan Zonzo (die zogenaamd irritante trekjes maken 'm juist een beetje kleurrijk en in ieder geval spraakmaken).

Maar het gaat vooral om wat ze op de baan laten zien: en dan haal ik m'n hart op aan de manier waarop Alonso elke race ingaat, maximaal in de aanval, nooit met een rondje onder zijn kunnen, maar altijd met z'n kop erbij.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 okt 2006, 23:14

Dutch schreef:Schumi heeft qua persoonlijkheid juist vrij weinig rare trekjes, maar dat maakt 'm ook weer wat saai. Ik vind zelf weer vrij weinig irritant aan Zonzo (die zogenaamd irritante trekjes maken 'm juist een beetje kleurrijk en in ieder geval spraakmaken).
Ik zeg ook niet dat ìk vind dat Alonso rare trekjes heeft, alleen kan ik niet anders dan constateren dat velen dat wèl vinden, waar ik in een normale discussie ook best respect voor heb. Ik vind zijn border manisch-depressiviteit eigenlijk wel gaaf, zie je tenmiste wat er in hem omgaat. Als je daarnaast ook nog gewoon je koppie erbij kan houden en je werk als rijder goed doet, doe je het wat mij betreft niet verkeerd. Ik gun het hem dus, al had ik liever bijvoorbeeld Fisi op zijn plek gezien, maar ja, daar komt het jammergenoeg gewoon niet uit(wat een prachtige prestatie trouwens van hem, juist na zo'n schok;brok-in-keel-moment)

Schumi's trekje is in mijn ogen inderdaad niet veel meer dan dat ie saai is. En voordat mensen rare dingen van mij gaan denken: hij is(ook in mijn ogen) gewoon een heel goeie coureur.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2006, 09:41

Laten we reëel zijn: als er iemand qua stuurmanskunst Schumi's waardige opvolger moet zijn, dan is 't Alonso.
En nog een aantal anderen, zoals Kimi. Het niveau van een aantal rijders als het om stuurmanskunsten gaat is erg hoog op dit moment. Met het wegvallen van Schumacher en het wisselen van teams bij een aantal rijders en de komst van goede/betere motoren bij een aantal 'underdog teams' verwacht ik veel van volgend seizoen.

Plaats reactie