Alsof het tulpen zijn.Downforce Hans schreef:Is het erg heet in Holland en hebben jullie last van een zonnesteek?
38k voor een 116, volgens mij ben je dan niet lekker
116 i
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: 116 i
Zitten die beker houders daar altijd zo lelijk in het zicht of zijn ze weg te klappen? Vind het er niet uit zien 
Wel veel geld voor een einser met die motor, maar ieder z'n keuze. Lekker veel luxe heeft ook wel wat
Dat soort auto's zijn straks wel de pareltjes op de 2e hands markt
Wel veel geld voor een einser met die motor, maar ieder z'n keuze. Lekker veel luxe heeft ook wel wat
-
Thijs-v-d-H
Jup over 2 jaar met 100k km. zo ziet het contract eruit.Richardt. schreef:Zitten die beker houders daar altijd zo lelijk in het zicht of zijn ze weg te klappen? Vind het er niet uit zien
- Niels
- Auto: Prius+
En waar is de restwaarde dan op berekend?
Man, 40K met het nieuwe model wat voor de deur staat te wachten.... Daar gaat een LM toch op verliezen of het maandbedrag gaat nergens over.... Uit "mijn" periode in de automotive kostte een Golf V TDI 105pk al iets van 850,- ex. voor 1,5 jaar/60dkm en die was qua aanschaf wel een behoorlijk tikkie goedkoper.....
Man, 40K met het nieuwe model wat voor de deur staat te wachten.... Daar gaat een LM toch op verliezen of het maandbedrag gaat nergens over.... Uit "mijn" periode in de automotive kostte een Golf V TDI 105pk al iets van 850,- ex. voor 1,5 jaar/60dkm en die was qua aanschaf wel een behoorlijk tikkie goedkoper.....
-
Thijs-v-d-H
Geen idee waar de restwaarde op is berekend. Maar weet wel dat het tarief hier lijdend is. De 118i die ik eerder poste is in de korting 38,5k (voor 24maanden en totaal 100k km) kost per maand €900,- exNiels schreef:En waar is de restwaarde dan op berekend?
- RVV
Lijkt mij dat er een hele grote inkoopkorting op zit.Niels schreef:En waar is de restwaarde dan op berekend?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Shakes schreef:Gister terug met die 116 en 210 op de teller gehad. Verbruikmaar goed we waren snel thuis
![]()
Feli met de 116 Fabian. Ik ben serieus positief verrast. Een golf is leuk he maar FWD. Dat is het niet he!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat die inkoopkorting en/of die maandprijs (900,-) betreft. Het blijft 40k waarover je bijtelt. En dat over een koekjestrommel met een snorfietsmotor. Nu heb ik daar niets op tegen, ieder z'n ding. Wie weet neem ik straks zelf ook wel zo'n snorfietsmotor in een stuk blik. Maar die gaat dan echt geen 40k kosten in de bijtelling.
RVV schreef:Lijkt mij dat er een hele grote inkoopkorting op zit.Niels schreef:En waar is de restwaarde dan op berekend?
- Knot
Zat nog even te zoeken, eigenlijk naar 120i 170pk voor naast de touring mocht plan A niet lukken....
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-1-ser ... n-busines/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn toch de auto's die je wil hebben die ultimate edition. Liefst een 120i 170pk maar die zie je bijna niet. Deze 118i 143pk vond ik ook niet onaardig.
- Driver pack (m stuur/pook/sportstoelen)?
- Stoelverwarming
- verder niet veel opties gekozen zo te zien volgens mij, standaard wielen etc.
Denk als je die voor 15k meeneemt dat je best aardig/zuinig met de nodige uitrusting kunt sturen.
Business Line Ultimate Edition € 1.995,-
- Lederen bekleding Boston
- Metallic lak
- Multifunctioneel stuurwiel
- Sportstuurwiel met leder bekleed
- 16 inch lichtmetalen wielen V-spaak (styling 360),
- Exterieur delen in carrosseriekleur (stootstrips en daklijsten)
- Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
- Opbergpakket 502 Koplampsproeiers BLUE
- Mistlampen voor (incl. verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers)
- Regen- en lichtsensor
- Xenon lampen voor dim- en grootlicht incl. corona-ringen
- Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling
- AUC condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter
Driver Pack (€ 750):
- Cruise Control
- M sportstuurwiel, incl. M versnellingspook
- BMW sportstoelen
Navigation Pack
- Prijs navigatiesysteem Business € 995,-
- Prijs navigatiesysteem Professional € 1.995,-
Overige mogelijkheden:
- 17" velgen € 534
- zwarte hemel € 242
- radio professional € 250
- hifi actief € 642
- USB aansluiting € 332
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-1-ser ... n-busines/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn toch de auto's die je wil hebben die ultimate edition. Liefst een 120i 170pk maar die zie je bijna niet. Deze 118i 143pk vond ik ook niet onaardig.
- Driver pack (m stuur/pook/sportstoelen)?
- Stoelverwarming
- verder niet veel opties gekozen zo te zien volgens mij, standaard wielen etc.
Denk als je die voor 15k meeneemt dat je best aardig/zuinig met de nodige uitrusting kunt sturen.
Business Line Ultimate Edition € 1.995,-
- Lederen bekleding Boston
- Metallic lak
- Multifunctioneel stuurwiel
- Sportstuurwiel met leder bekleed
- 16 inch lichtmetalen wielen V-spaak (styling 360),
- Exterieur delen in carrosseriekleur (stootstrips en daklijsten)
- Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
- Opbergpakket 502 Koplampsproeiers BLUE
- Mistlampen voor (incl. verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers)
- Regen- en lichtsensor
- Xenon lampen voor dim- en grootlicht incl. corona-ringen
- Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling
- AUC condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter
Driver Pack (€ 750):
- Cruise Control
- M sportstuurwiel, incl. M versnellingspook
- BMW sportstoelen
Navigation Pack
- Prijs navigatiesysteem Business € 995,-
- Prijs navigatiesysteem Professional € 1.995,-
Overige mogelijkheden:
- 17" velgen € 534
- zwarte hemel € 242
- radio professional € 250
- hifi actief € 642
- USB aansluiting € 332
- Martin van der Zwaard
Wij hebben de 120i nu een paar weken en ik ben echt fan van hoe zo'n ding rijdt. Echt super.
Zit wel te twijfelen of in de RFT-banden gaan vervangen voor non-RFT maar dat zien we wel als ze versleten zijn.
Zit wel te twijfelen of in de RFT-banden gaan vervangen voor non-RFT maar dat zien we wel als ze versleten zijn.
- Knot
Laatste 2010/2011 van voor de F serie zijn allemaal 1995cc alleen de 120i heeft een wat andere inlaat/uitlaat/injectie waardoor er 170pk ipv 143pk uitkomt (ook bij 700rpm hoger toerental).
Mooiste is een 120i 5drs limited edition met schuifdakje, stoelverwarming, drivers pack, navi pro etc... maar die ik gespot had komt iig een beetje in de buurt.
Mooiste is een 120i 5drs limited edition met schuifdakje, stoelverwarming, drivers pack, navi pro etc... maar die ik gespot had komt iig een beetje in de buurt.
- Knot
Dit is een 120i met dakje, minder kilometers maar vragen wel 20k... en cognac leder...
http://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/12 ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/12 ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Als je voor een 118i of 120i gaat kun je net zo goed voor de 130i gaan. Ok, zijn iets duurder maar ook waardevaster en qua verbruik doen ze 1:10 a 1:11. 118i of 120i doet net aan 1:12 maar hebben +100pk minder. Heb ook getwijfeld omdat ik dacht dat de 130i hogere runningkosten zou hebben maar tot nu toe alleen maar benzine en gaan met gemiddeld verbruik van 1:10,5.
- Knot
Tristan, die motor heb ik al gehad in de Z4 coupe.... wil liefst nog een andere motor proberen, sla ik 2 vliegen in 1 klap... 1 serie en 2 liter blok.
Eigenlijk had ik een Z4 M coupe moeten nemen dan was er nu ruimte voor een 130i... maar aan de andere kant is ook een Z4 M Roadster nu nog mogelijk.
Gekke richtlijn, ik weet t
Eigenlijk had ik een Z4 M coupe moeten nemen dan was er nu ruimte voor een 130i... maar aan de andere kant is ook een Z4 M Roadster nu nog mogelijk.
Gekke richtlijn, ik weet t
- GTRene
118i heb ik long time ago wel een paar keer in gereden, eerste keer moest ik kort wennen aan dat rare stuurgedrag welke later als sneeuw voor de zon leek te verdwijnen (gewenning?)
reed goed, maar ik zou minimaal de 120i nemen, de 118i komt eigenlijk te kort maar was voor velen wat aantrekkelijker qua aanschaf (centenkwestie)
reed goed, maar ik zou minimaal de 120i nemen, de 118i komt eigenlijk te kort maar was voor velen wat aantrekkelijker qua aanschaf (centenkwestie)
- Martin van der Zwaard
@Knot: ik heb de 150pk versie en die doet het prima. Lekker vlot te rijden en in combinatie met het super goede stuurgedrag kan je er goed mee gooien en smijten. De mijne heeft de N46B20b motor erin hangen.
Tuurlijk is een 130i leuker maar die zijn gewoon nog serieus duur. Wellicht als ik er nog eens 1 inruil dat ik die pak maar voolopig doet de 120i het prima. En verbruik ligt zo rond de 1:13. Valt me een beetje tegen voor een auto met 6-bak.
Golf deed 1:15 a 16 al was dat wel een 1.6 en geen 2.0 maar ik had beter verwacht van de 120i.
Tuurlijk is een 130i leuker maar die zijn gewoon nog serieus duur. Wellicht als ik er nog eens 1 inruil dat ik die pak maar voolopig doet de 120i het prima. En verbruik ligt zo rond de 1:13. Valt me een beetje tegen voor een auto met 6-bak.
Golf deed 1:15 a 16 al was dat wel een 1.6 en geen 2.0 maar ik had beter verwacht van de 120i.
- Martin van der Zwaard
Ja, dat zou best kunnen. Alleen zijn die voor mij een beetje boven budget.