Ik heb een keer 2,5 maand op een leren pak mogen wachten om vervolgens te horen te krijgen dat het "dit jaar niet meer gemaakt werd en ik mocht wachten tot volgend jaar september". Dat kwam neer op 2,5+13 maanden...
Buell 1125CR - Nieuw! @ p7
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Buell 1125CR - Gekocht!
Hmpf... Altijd als ik wat bijzonders bestel vliegt het in backorder, zo ook met m'n helm.... Half juni is de verwachting... Ik ben eens benieuwd...
Ik heb een keer 2,5 maand op een leren pak mogen wachten om vervolgens te horen te krijgen dat het "dit jaar niet meer gemaakt werd en ik mocht wachten tot volgend jaar september". Dat kwam neer op 2,5+13 maanden...
Met de spullen voor m'n Saxo idem. Alles in backorder, altijd. 
-
Roy
Kan je hem dan niet lekker laten liggen en opzoek naar iets anders? (Al zijn Shoei's wel GEWELDIG).
- Robin Hartog
Nice, gefeliciteerd!
Gaaf ding hoor, zo'n Buell!
Gaaf ding hoor, zo'n Buell!
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Thanks!
Net sprong trouwens de lader van m'n laptop kapot. Voor de 4e keer in 4 jaar overigens... En guess what? Backorder! 10-20 werkdagen levertijd (geschat). Op de site van Dell.nl is hij nieteens meer te bestellen, ben eens benieuwd....
Ik wil idd gewoon een Shoei, Schuberth stond ook op de optielijst, maar die zijn me net ff té zeer aan de prijs en leveren op dit moment ook geen kleurstelling die mij kan bevallen. Ik zou dan wel voor een Shoei naar een andere leverancier kunnen lopen, maar dan moet hij ook maar weer net die helm in mijn maat hebben... Dus voorlopig maar ff met de crosshelm op pad, het is niet anders...Roy schreef:Kan je hem dan niet lekker laten liggen en opzoek naar iets anders? (Al zijn Shoei's wel GEWELDIG).
Net sprong trouwens de lader van m'n laptop kapot. Voor de 4e keer in 4 jaar overigens... En guess what? Backorder! 10-20 werkdagen levertijd (geschat). Op de site van Dell.nl is hij nieteens meer te bestellen, ben eens benieuwd....
-
Roy
Youp, welke maat helm heb jij nodig? Ik was gisteren in "De Leertent" in Amsterdam en daar hebben ze sowieso een L staan zag ik...
- Youp
M. Maar Amsterdam is ook een beetje uit de richting voor mij... 
Snelle update:
Gister de Beul opgehaald en natuurlijk lekker rijden! Savonds nog een ritje gemaakt met een maat van me en onderweg naar huis; aanremmen op een rotonde en KLABAM kling kloeng! en het achterwiel maakte een huppeltje. Rondje om de rotonde gereden, motor ergens neergezet. Maat van me zegt, WTF Youp ben je wat verloren ofzo, we hoorde het ijzer rammelen... Kijken, niks he. Maar, achterband lek, een behoorlijk gat er in. Dus op de weg kijken en ja hoor. Daar lag een stuk ketting en een schroef en nog wat meuk van een of andere oud ijzer boer...
ANWB gebeld, die kwam. Prop in de band en om 23:15 was ik weer op pad! Vanmorgen vroeg uit de veren om bij een motorbedrijf in de buurt te bedelen voor een nieuwe achterband, wat ook gelukt is! Helaas wel een normale Diablo en geen Corsa, maargoed. Beter dan niks.
Vanmiddag Eifel!
Snelle update:
Gister de Beul opgehaald en natuurlijk lekker rijden! Savonds nog een ritje gemaakt met een maat van me en onderweg naar huis; aanremmen op een rotonde en KLABAM kling kloeng! en het achterwiel maakte een huppeltje. Rondje om de rotonde gereden, motor ergens neergezet. Maat van me zegt, WTF Youp ben je wat verloren ofzo, we hoorde het ijzer rammelen... Kijken, niks he. Maar, achterband lek, een behoorlijk gat er in. Dus op de weg kijken en ja hoor. Daar lag een stuk ketting en een schroef en nog wat meuk van een of andere oud ijzer boer...
ANWB gebeld, die kwam. Prop in de band en om 23:15 was ik weer op pad! Vanmorgen vroeg uit de veren om bij een motorbedrijf in de buurt te bedelen voor een nieuwe achterband, wat ook gelukt is! Helaas wel een normale Diablo en geen Corsa, maargoed. Beter dan niks.
Vanmiddag Eifel!
- Youp
Wát een weekend en wát een beest!
Zaterdag de hele dag rond de Rursee gereden (Heimbach, Monschau, etc.), ik ben er vaker geweest en potverdikke, daar kan je lekker sturen!
Als je een goede route uitstippelt heb je bijna één grote aaneenschakeling van de heerlijkste kronkelweggetjes en hairpins, ge-wel-dig! De Buell heeft zich goed gehouden en de slipper clutch is echt heerlijk bij het aanremmen van hairpins. Wat een apart gevoel als hij z'n kont een stukje uit het lood zet, net supermoto, maar dan met een full size bike.
Wat betreft mn achterbandje, ik kom terug op m'n mening over Diablo's. Onder de supermoto gaf hij me geen lekker gevoel, maar op de Buell is hij heerlijk! Getuige ook de siliconenlaag die op 2 kleine randjes na (waar ik me overigens niet voor schaam, aangezien ik de motor nèt heb
) bijna helemaal weg is. Het ding gooit en smijt gewoon zo enorm lekker, man.... Ik ben echt helemaal gelukkig!
In alle drukte met rijden en poetsen vandaag en natuurlijk daarna weer rijden, waardoor hij weer vies is... geen tijd gezien om behoorlijke foto's te maken. Ik heb alleen een foto van de rit onderweg van de motordealer naar huis en een fototje van in de Eifel gisteren.

En ja, ik weet het.... Deze helm vloekt een beetje met de motor...
Zaterdag de hele dag rond de Rursee gereden (Heimbach, Monschau, etc.), ik ben er vaker geweest en potverdikke, daar kan je lekker sturen!
Wat betreft mn achterbandje, ik kom terug op m'n mening over Diablo's. Onder de supermoto gaf hij me geen lekker gevoel, maar op de Buell is hij heerlijk! Getuige ook de siliconenlaag die op 2 kleine randjes na (waar ik me overigens niet voor schaam, aangezien ik de motor nèt heb
In alle drukte met rijden en poetsen vandaag en natuurlijk daarna weer rijden, waardoor hij weer vies is... geen tijd gezien om behoorlijke foto's te maken. Ik heb alleen een foto van de rit onderweg van de motordealer naar huis en een fototje van in de Eifel gisteren.
En ja, ik weet het.... Deze helm vloekt een beetje met de motor...
- Youp
Het duiveltje in high res:

:twisted:

:twisted:
-
Roy
Dik ding hoor! Mooie kleur ook 
Stuur loopt trouwens wel apart zeg, nooit opgevallen.
-
Rupie
Apart ding zeg. Goed om te horen dat je er zoveel plezier van hebt.
- Youp
Roy schreef:Dik ding hoor! Mooie kleur ook
Klopt! CR staat ook voor Cafe Racer... De 1125CR is de visie van Buell op hoe een moderne caferacer er uit zou moeten zien. Daarom hebben ze een greep terug gedaan naar de jaren 60 en er een "clubman" of "M" stuurtje op gezet.
Yeah! Als ik er zo bij nadenk had ik het veel eerder moeten doen, maargoed.... Tijdgebrek, plaatsgebrek, geldgebrek, etc...Ruben schreef:Apart ding zeg. Goed om te horen dat je er zoveel plezier van hebt.
- Luca
Mooie motor. Bruut geweld.
Is het stuur origineel??
Is het stuur origineel??
-
Roy
Luca schreef:Mooie motor. Bruut geweld.
Is het stuur origineel??
Ja dusYoup schreef:De 1125CR is de visie van Buell op hoe een moderne caferacer er uit zou moeten zien. Daarom hebben ze een greep terug gedaan naar de jaren 60 en er een "clubman" of "M" stuurtje op gezet.Een superbike stuur, zoals normaal op naked Buells, was gewoon een optie.
- Luca
- Peric
Dik ding Youp!
Vind alleen die grote kappen aan de zijkant wat minder..
- Jinx
Apart apparaat dit joh! Wel gaaf. Streetfighter achtig. 
- Youp
Dat was voor mij bij de introductie in eerste instantie ook een afknapper. Maar in levende lijve klopt het totaalplaatje gewoon.Peric schreef:Dik ding Youp!![]()
Binnenkort eens lekker wat goodies bestellen en wat modificaties maken... 8)
- Peric
Excuses voor het kapen van je draadje Youp, maar Jinx begint over Streetfighters..Jinx schreef:Apart apparaat dit joh! Wel gaaf. Streetfighter achtig.
Wil eigenlijk ooit zoiets bouwen.. Vind ik zooooo gaaf..
-
Roy
Neuh... doe me dan maar de Buell 
- Peric
Smaken verschillen Roy. 't Zal ook niet al te best sturen, maar zo'n coureur ben ik nou ook weer niet.. 
Ik wil eigenlijk zoiets doen met een Blackbird. Lekker veel vermogen.. :twisted:
Ik wil eigenlijk zoiets doen met een Blackbird. Lekker veel vermogen.. :twisted:
- Youp
Zo net de fiets even gepoetst, want hier scheen het zonnetje nog lekker... Meteen alle reflectoren (voorvorkpoten, kentekenplaat en zijkanten achter) vakkundig verwijderd en de kentekenplaat zonder reclameplaat gemonteerd. Ook het Motoport stickertje van het voorspatbord gehaald en een overdreven Amerikaanse "warning" sticker van de achterbrug af getrokken. Veel beter zo.
Er komt nog een keer een complete taartschep delete, maar op dit moment ziet het er al acceptabel uit.

- Peric
Hoe remt dat nou Youp? Zo'n grote schijf... Zie ik het goed dat het een zeszuiger-klauw is?
Merk je verschil met 2 schijven?
Merk je verschil met 2 schijven?
- Youp
Ik heb niet erg veel ervaring met 2 schijven, ik heb zelf altijd één (huge) schijf gehad, maar dan conventioneel aan de naaf gemonteerd. Ik heb overigens wel op motorfietsen met twee schijven gereden.
Een conventioneel gemonteerde enkele remschijf wil nog wel eens zorgen dat de motorfiets een beetje scheef trekt, dat is bij deze setup (door de montage aan het velgbed) niet het geval. Verder zit er qua remmen niet veel verschil in. Wel moet gezegd worden dat het ding remt als een malle, een stoppie met 100km/h+ zal geen enkel probleem zijn. De schijf meet 375mm en de remklauw betreft een Nissin 8 zuiger exemplaar met 4 remblokken. Dus heel zwart wit gezien heb je meer remkracht dan met twee vierzuiger klauwen op twee 320mm schijven. De schijf heeft immers een grotere radius.
Qua gevoel laat de rem iets te wensen over wanneer je rustig aan het rijden bent, wanneer je rustig de rem inknijpt gebeurt er eerst niet veel en dan hapt hij ineens. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit als onprettig ervaren, maar bij sportief rijden en hard ankeren doet hij het uitstekend! Wanneer je toch wat meer gevoel wilt (of wilt posen) doet een mooie radiale rempomp waarschijnlijk wel nog wat. Maar ik vind het (voorlopig) prima zo.
Het grootste voordeel van deze setup overigens is gewicht. De remkrachten grijpen van het wegdek aan op de band en gaan door het velgbed naar de remschijf en klauw. In plaats van dat de remkracht helemaal door de spaken naar de naaf gevoerd moet worden en vervolgens van de naaf naar het buitenste van de remschijf en remklauw. Doordat het pad van de krachten zo veel korter is, kon de velg lichter geconstrueerd worden. Ook is één grote schijf iets lichter dan twee "kleintjes" van 320mm. Dit met als gevolg dat de velg/rem combinatie 4 tot 5kg lichter is dan bij een conventionele remsetup. Mooi voor het onafgeveerde gewicht, maar nog veel mooier voor de gyroscopische werking van het voorwiel. Dus makkelijker insturen.
Er zijn altijd voor en tegenstanders van dit systeem (je kan ombouw setjes krijgen naar 2 schijven), maar als engineer vind ik het een zeer vernuftig concept. Daarbij past Buell het ook nog steeds met succes toe op hun circuitfietsen, dus het zit volgens mij wel snor.
Een conventioneel gemonteerde enkele remschijf wil nog wel eens zorgen dat de motorfiets een beetje scheef trekt, dat is bij deze setup (door de montage aan het velgbed) niet het geval. Verder zit er qua remmen niet veel verschil in. Wel moet gezegd worden dat het ding remt als een malle, een stoppie met 100km/h+ zal geen enkel probleem zijn. De schijf meet 375mm en de remklauw betreft een Nissin 8 zuiger exemplaar met 4 remblokken. Dus heel zwart wit gezien heb je meer remkracht dan met twee vierzuiger klauwen op twee 320mm schijven. De schijf heeft immers een grotere radius.
Qua gevoel laat de rem iets te wensen over wanneer je rustig aan het rijden bent, wanneer je rustig de rem inknijpt gebeurt er eerst niet veel en dan hapt hij ineens. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit als onprettig ervaren, maar bij sportief rijden en hard ankeren doet hij het uitstekend! Wanneer je toch wat meer gevoel wilt (of wilt posen) doet een mooie radiale rempomp waarschijnlijk wel nog wat. Maar ik vind het (voorlopig) prima zo.
Het grootste voordeel van deze setup overigens is gewicht. De remkrachten grijpen van het wegdek aan op de band en gaan door het velgbed naar de remschijf en klauw. In plaats van dat de remkracht helemaal door de spaken naar de naaf gevoerd moet worden en vervolgens van de naaf naar het buitenste van de remschijf en remklauw. Doordat het pad van de krachten zo veel korter is, kon de velg lichter geconstrueerd worden. Ook is één grote schijf iets lichter dan twee "kleintjes" van 320mm. Dit met als gevolg dat de velg/rem combinatie 4 tot 5kg lichter is dan bij een conventionele remsetup. Mooi voor het onafgeveerde gewicht, maar nog veel mooier voor de gyroscopische werking van het voorwiel. Dus makkelijker insturen.
Er zijn altijd voor en tegenstanders van dit systeem (je kan ombouw setjes krijgen naar 2 schijven), maar als engineer vind ik het een zeer vernuftig concept. Daarbij past Buell het ook nog steeds met succes toe op hun circuitfietsen, dus het zit volgens mij wel snor.
Laatst gewijzigd door Youp op 08 jun 2011, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- wjn
Het blijft een mooie oplossing.Youp schreef:
Vooral de spaken kunnen lekker dun gehouden worden.
- Peric
En weer wat geleerd... 
Ja, want als je het zo uitlegt, van dat de krachten niet via de spaken hoeft is het erg logisch..
Had ik nog helemaal niet zo bekeken.

Ja, want als je het zo uitlegt, van dat de krachten niet via de spaken hoeft is het erg logisch..
Had ik nog helemaal niet zo bekeken.