nederlandse auto tov import autos

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34340
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door JP » 07 mei 2011, 00:02

Voor een 2ehands is het meestal Duitsland, maar kan ook nog van verder komen. Met nieuwe kun je nog iets meer. Polen, Tsjechie, Engeland etc. etc.. Je kan ze uit zoveel landen halen, en minder betalen als hier, je moet alleen weten hoe.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 02:06

M@rcel schreef:In het verre verleden, jaren ' 60 t/m ' 80 hadden importauto's een niet al te beste reputatie.
Volgens mij hadden ze toen zelfs speciale kentekens die met DD begonnen, bijnaam Duitse Deuk.
Dat waren specifiek schadeauto's, vandaar de bijnaam.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Arthur » 07 mei 2011, 02:11

Als een import auto al een kenteken heeft kun je tegenwoordig makkelijk het BPM bedrag opvragen. Is die erg laag dan moet je wel gaan opletten. Kan een (lichte) schadeauto zijn geweest. of 1 die eerst leeggetrokken is zodat het geen dure uitvoering meer was. Dan zou ik iig wel alert zijn. Importauto hoeft niets mis mee te zijn.
Al is het wel zo dat ik alleen "dikke" of "exclusieve" auto's als import zou willen. Die Astra 1.4 die je hier overal al ziet hoef ik niet als import. Weet ook niet of die goedkoper zijn te halen in het buitenland maar daar zie ik het nut niet van in.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Youp » 07 mei 2011, 10:07

Volgensmij is het bij moderne BMW's praktisch onmogelijk. Elk breintje (en dat zijn er nog wat) in de auto registreert de kilometerstand. En dat is zo hardnekkig dat je zelfs problemen kunt krijgen met een onderdeel dat je op de sloop gescored hebt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Niels » 07 mei 2011, 10:48

spykerboy schreef:
Niels schreef:Er moeten gewoon boekjes bijzitten. Als de kilometerstand "goed" is aangepast dan laat de sleutel ook de aangepaste kilometerstand zien :wink:
klopt, kost alleen iets meer dan 1000 euro om het zo terug te draaien. Denk dus niet dat veel mensen dat doen ;) als iemand dat wel gedaan heeft heb je echt pech
Veel maar dan ook heel erg veel ex-lease BMW's, Audi's en Mercedessen zijn terug gedraaid. En dan niet een ton maar net ff 20-30.000km. Dat kost echt geen 1000,- per auto, zeker niet als een handelaar een stuk of wat laat doen. Software is gemakkelijk verkrijgbaar en je hebt alleen een laptoppie nodig met een kabeltje. Ik ken iemand die gestopt is met het verkopen van (VW) onderdelen en alleen nog maar kilometerstanden aanpast. Dat zegt ook wel weer genoeg. Nee dan echt veel liever een import auto met boekjes.

Youp, ik mag het hopen maar ik ben wel eens langs de dealer geweest met een '04 E46 om de sleutel uit te laten lezen terwijl ik zelf al had geconcludeerd dat de tellerstand 170.000km aan zou moeten geven. Het printje wat ik van de dealer liet echter 148.000km zien. Das toch net ff aantrekkelijker om te verkopen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Youp » 07 mei 2011, 12:24

Niels schreef:
spykerboy schreef:
Niels schreef:Er moeten gewoon boekjes bijzitten. Als de kilometerstand "goed" is aangepast dan laat de sleutel ook de aangepaste kilometerstand zien :wink:
klopt, kost alleen iets meer dan 1000 euro om het zo terug te draaien. Denk dus niet dat veel mensen dat doen ;) als iemand dat wel gedaan heeft heb je echt pech
Veel maar dan ook heel erg veel ex-lease BMW's, Audi's en Mercedessen zijn terug gedraaid. En dan niet een ton maar net ff 20-30.000km. Dat kost echt geen 1000,- per auto, zeker niet als een handelaar een stuk of wat laat doen. Software is gemakkelijk verkrijgbaar en je hebt alleen een laptoppie nodig met een kabeltje. Ik ken iemand die gestopt is met het verkopen van (VW) onderdelen en alleen nog maar kilometerstanden aanpast. Dat zegt ook wel weer genoeg. Nee dan echt veel liever een import auto met boekjes.

Youp, ik mag het hopen maar ik ben wel eens langs de dealer geweest met een '04 E46 om de sleutel uit te laten lezen terwijl ik zelf al had geconcludeerd dat de tellerstand 170.000km aan zou moeten geven. Het printje wat ik van de dealer liet echter 148.000km zien. Das toch net ff aantrekkelijker om te verkopen.
Ik heb het ook over de generatie E90, E60 en alles wat jonger is. Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Tim R » 07 mei 2011, 20:13

Gare SMG? (mits het natuurlijk een SMG was?)

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Sjoerd MP BMW » 07 mei 2011, 22:20

Ook ik heb een import... uit Nederland! :mrgreen:
De Mini Classic heb ik in Nederland gekocht.

Dagelijks auto is gewoon Duits en gebleven. :mrgreen:
Vorige dagelijkse auto, toen ik nog in NL woonde, heb ik ook geïmporteerd uit Dld. Echter door de belachelijke prijzen die in NL geboden werden heb ik 'm weer geëxporteerd naar Dld. Kreeg ik BMP weer terug.

Inderdaad, Dld autoland. Velen hebben een garage die ook daadwerkelijk ter stalling gebruikt wordt.
TüV keuring is strenger dan APK keuring. Ook is eigendomshistorie na te gaan bij duitse auto's.

Belgische auto's... :hmmm:
Kennis heeft een Belgische Lupo. Lagers waren versleten en de garage wist al te vermelden dat dat typische een kwaal was in dat land: de vele kasseien.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Niels » 07 mei 2011, 22:43

Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Tim N » 10 mei 2011, 10:07

Bij aankoop van mijn E36 touring ook over de grens gekeken maar het 6-GVD-66 kenteken houd me toch tegen op een wat oudere auto.
Noem het raar maar dat was wel de uiteindelijke reden (en dat ik een E36 naar mijn smaak te koop zag staan)
In die bouwjaren scheelt het ook bijna niks meer of je nou invoert of origineel NL koopt.
En dan heb ik liever het ori NL kenteken en de boekjes door een NL dealer afgestempeld.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28596
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Martijn_bmw » 10 mei 2011, 18:31

Tim N schreef:Bij aankoop van mijn E36 touring ook over de grens gekeken maar het 6-GVD-66 kenteken houd me toch tegen op een wat oudere auto.
Noem het raar maar dat was wel de uiteindelijke reden (en dat ik een E36 naar mijn smaak te koop zag staan)
In die bouwjaren scheelt het ook bijna niks meer of je nou invoert of origineel NL koopt.
En dan heb ik liever het ori NL kenteken en de boekjes door een NL dealer afgestempeld.

dat vind ik ook, op een auto die niet geleverd is in het tijdperk van de 3 letter kentekens en die dan wel krijgt bij import vind ik er ook niet uit zien. :bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Niels » 10 mei 2011, 22:17

Mee eens maar ik koop toch liever een goede, volle import bak met boekjes dan in NL de hoofdprijs te betalen of te zoeken naar die spelt in een hooiberg. De markt voor mooi spul is gewoon groter buiten NL.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door PD power » 10 mei 2011, 22:46

Terug draaien kennen ze overal, die zgn waarborgen zoals NAP, zijn zo lek als een mandje, sterker nog heb zo ooit een geval op een presenteerblaadje gegeven, 2 aanbieders zelfde auto die ook 2 verschillende km standen aanboden, dit werd ook telefonisch bevestigd, plaats was Eindhoven, NAP, deed hier precies 0,0 mee......
Bij de "goedkopere" auto's wordt vaak de km stand in de ECU niet terug gezet, bij de duurdere auto's, wordt dit vaak ook "geregeld" , triest maar waar.
Een "bekende" auto kopen is vaak de enigste weerstand die je kunt bieden tegen dit fenomeen.

Vriend van mij importeerde via een gerespecteerd invoerder een duitse s3 met lekker alle opties en 35.000km op de tellerwerk en in de ECU, en compleet "kloppend" onderhoudshistorie.
Een jaar later, wordt ie puur door toeval banaderd op een meeting in Duitsland, door de vorige eigenaar, omdat die de auto herkend.
Die had hem verkocht met 162.000km .........
Hij heeft nog van alles geprobeerd, maar heeft zich er maar bij neergelegd.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Youp » 11 mei 2011, 08:03

Niels schreef:
Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.
Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Ravin ///M » 11 mei 2011, 10:02

Probeer eens een 'originele nederlander' te vinden met alle opties aangevinkt. Die drie exemplaren worde zelden verkocht. In Duitsland bij een goede dealer of handelaar met alle boekjes erbij is beter zelfs dan hier in NL. Origineel NL betekent voor mij meestal 'weinig opties'.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door maarten22 » 11 mei 2011, 11:16

Youp schreef:
Niels schreef:
Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.
Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.
Bij de E46 zit de KM stand ook in de lichtschakelaar. Deze is zeer moeilijk te programmeren. Alleen als de lichtschakelaar nieuw is, kan de dealer de km stand er opnieuw inzetten. Anders krijg je een temper dot op je dashboard.

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Stefan van Elst » 11 mei 2011, 12:20

Misschien dat mensen ook liever een NL auto hebben ipv een Duitser door de taal op het infodisplay, zoals bij wat oudere Opels (Vectra B, Omega B, Astra F, etc)
Afbeelding

Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 12:55

Het is duidelijk dat de meningen nogal verschillen.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Tristan » 11 mei 2011, 13:02

Interesseert mij vrij weinig dat ik een bijna 25 jaar oude M3 rij met een vrij nieuw kenteken. Auto is of rijdt er niet anders door. :wink:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 13:44

spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders...... :hmmm:
Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heeft niks met gek in je pannetje te maken.
Er zijn ook mensen die liever geen originele NL-auto met een "1" of "2" op het kenteken.

KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door KoenM » 11 mei 2011, 16:09

Wat heeft zo'n 1 of 2t'je met schade verleden te maken dan?

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Ravin ///M » 11 mei 2011, 16:23

Gejat of kwijtgeraakt bij een ongeluk.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 mei 2011, 16:50

In het begin was het ook zo dat je een "1" kreeg als je nieuwe papieren aan moest vragen omdat je bijvoorbeeld een deel kwijt was.

Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.

KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door KoenM » 11 mei 2011, 17:35

Hij kan er toch ook gewoon afvallen? :bag:

(Je kenteken)

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: nederlandse auto tov import autos

Bericht door Stefan van Elst » 11 mei 2011, 21:16

spykerboy schreef:
Stefan van Elst schreef:Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders...... :hmmm:
Om een 'nieuw kenteken op een oude auto' zou ik een auto niet laten staan, maar als er een identieke stond die wel origineel NL was zou ik die nemen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMeinders, mark123, Rivanov en 1 gast