nederlandse auto tov import autos
- JP
Re: nederlandse auto tov import autos
Voor een 2ehands is het meestal Duitsland, maar kan ook nog van verder komen. Met nieuwe kun je nog iets meer. Polen, Tsjechie, Engeland etc. etc.. Je kan ze uit zoveel landen halen, en minder betalen als hier, je moet alleen weten hoe.
- Brava
Dat waren specifiek schadeauto's, vandaar de bijnaam.M@rcel schreef:In het verre verleden, jaren ' 60 t/m ' 80 hadden importauto's een niet al te beste reputatie.
Volgens mij hadden ze toen zelfs speciale kentekens die met DD begonnen, bijnaam Duitse Deuk.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als een import auto al een kenteken heeft kun je tegenwoordig makkelijk het BPM bedrag opvragen. Is die erg laag dan moet je wel gaan opletten. Kan een (lichte) schadeauto zijn geweest. of 1 die eerst leeggetrokken is zodat het geen dure uitvoering meer was. Dan zou ik iig wel alert zijn. Importauto hoeft niets mis mee te zijn.
Al is het wel zo dat ik alleen "dikke" of "exclusieve" auto's als import zou willen. Die Astra 1.4 die je hier overal al ziet hoef ik niet als import. Weet ook niet of die goedkoper zijn te halen in het buitenland maar daar zie ik het nut niet van in.
Al is het wel zo dat ik alleen "dikke" of "exclusieve" auto's als import zou willen. Die Astra 1.4 die je hier overal al ziet hoef ik niet als import. Weet ook niet of die goedkoper zijn te halen in het buitenland maar daar zie ik het nut niet van in.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Volgensmij is het bij moderne BMW's praktisch onmogelijk. Elk breintje (en dat zijn er nog wat) in de auto registreert de kilometerstand. En dat is zo hardnekkig dat je zelfs problemen kunt krijgen met een onderdeel dat je op de sloop gescored hebt.
- Niels
- Auto: Prius+
Veel maar dan ook heel erg veel ex-lease BMW's, Audi's en Mercedessen zijn terug gedraaid. En dan niet een ton maar net ff 20-30.000km. Dat kost echt geen 1000,- per auto, zeker niet als een handelaar een stuk of wat laat doen. Software is gemakkelijk verkrijgbaar en je hebt alleen een laptoppie nodig met een kabeltje. Ik ken iemand die gestopt is met het verkopen van (VW) onderdelen en alleen nog maar kilometerstanden aanpast. Dat zegt ook wel weer genoeg. Nee dan echt veel liever een import auto met boekjes.spykerboy schreef:klopt, kost alleen iets meer dan 1000 euro om het zo terug te draaien. Denk dus niet dat veel mensen dat doenNiels schreef:Er moeten gewoon boekjes bijzitten. Als de kilometerstand "goed" is aangepast dan laat de sleutel ook de aangepaste kilometerstand zienals iemand dat wel gedaan heeft heb je echt pech
Youp, ik mag het hopen maar ik ben wel eens langs de dealer geweest met een '04 E46 om de sleutel uit te laten lezen terwijl ik zelf al had geconcludeerd dat de tellerstand 170.000km aan zou moeten geven. Het printje wat ik van de dealer liet echter 148.000km zien. Das toch net ff aantrekkelijker om te verkopen.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb het ook over de generatie E90, E60 en alles wat jonger is. Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.Niels schreef:Veel maar dan ook heel erg veel ex-lease BMW's, Audi's en Mercedessen zijn terug gedraaid. En dan niet een ton maar net ff 20-30.000km. Dat kost echt geen 1000,- per auto, zeker niet als een handelaar een stuk of wat laat doen. Software is gemakkelijk verkrijgbaar en je hebt alleen een laptoppie nodig met een kabeltje. Ik ken iemand die gestopt is met het verkopen van (VW) onderdelen en alleen nog maar kilometerstanden aanpast. Dat zegt ook wel weer genoeg. Nee dan echt veel liever een import auto met boekjes.spykerboy schreef:klopt, kost alleen iets meer dan 1000 euro om het zo terug te draaien. Denk dus niet dat veel mensen dat doenNiels schreef:Er moeten gewoon boekjes bijzitten. Als de kilometerstand "goed" is aangepast dan laat de sleutel ook de aangepaste kilometerstand zienals iemand dat wel gedaan heeft heb je echt pech
Youp, ik mag het hopen maar ik ben wel eens langs de dealer geweest met een '04 E46 om de sleutel uit te laten lezen terwijl ik zelf al had geconcludeerd dat de tellerstand 170.000km aan zou moeten geven. Het printje wat ik van de dealer liet echter 148.000km zien. Das toch net ff aantrekkelijker om te verkopen.
- Tim R
Gare SMG? (mits het natuurlijk een SMG was?)
- Sjoerd MP BMW
Ook ik heb een import... uit Nederland!
De Mini Classic heb ik in Nederland gekocht.
Dagelijks auto is gewoon Duits en gebleven.
Vorige dagelijkse auto, toen ik nog in NL woonde, heb ik ook geïmporteerd uit Dld. Echter door de belachelijke prijzen die in NL geboden werden heb ik 'm weer geëxporteerd naar Dld. Kreeg ik BMP weer terug.
Inderdaad, Dld autoland. Velen hebben een garage die ook daadwerkelijk ter stalling gebruikt wordt.
TüV keuring is strenger dan APK keuring. Ook is eigendomshistorie na te gaan bij duitse auto's.
Belgische auto's...
Kennis heeft een Belgische Lupo. Lagers waren versleten en de garage wist al te vermelden dat dat typische een kwaal was in dat land: de vele kasseien.

De Mini Classic heb ik in Nederland gekocht.
Dagelijks auto is gewoon Duits en gebleven.

Vorige dagelijkse auto, toen ik nog in NL woonde, heb ik ook geïmporteerd uit Dld. Echter door de belachelijke prijzen die in NL geboden werden heb ik 'm weer geëxporteerd naar Dld. Kreeg ik BMP weer terug.
Inderdaad, Dld autoland. Velen hebben een garage die ook daadwerkelijk ter stalling gebruikt wordt.
TüV keuring is strenger dan APK keuring. Ook is eigendomshistorie na te gaan bij duitse auto's.
Belgische auto's...

Kennis heeft een Belgische Lupo. Lagers waren versleten en de garage wist al te vermelden dat dat typische een kwaal was in dat land: de vele kasseien.
- Niels
Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
- Tim N
Bij aankoop van mijn E36 touring ook over de grens gekeken maar het 6-GVD-66 kenteken houd me toch tegen op een wat oudere auto.
Noem het raar maar dat was wel de uiteindelijke reden (en dat ik een E36 naar mijn smaak te koop zag staan)
In die bouwjaren scheelt het ook bijna niks meer of je nou invoert of origineel NL koopt.
En dan heb ik liever het ori NL kenteken en de boekjes door een NL dealer afgestempeld.
Noem het raar maar dat was wel de uiteindelijke reden (en dat ik een E36 naar mijn smaak te koop zag staan)
In die bouwjaren scheelt het ook bijna niks meer of je nou invoert of origineel NL koopt.
En dan heb ik liever het ori NL kenteken en de boekjes door een NL dealer afgestempeld.
-
OnlineMartijn_bmw
Tim N schreef:Bij aankoop van mijn E36 touring ook over de grens gekeken maar het 6-GVD-66 kenteken houd me toch tegen op een wat oudere auto.
dat vind ik ook, op een auto die niet geleverd is in het tijdperk van de 3 letter kentekens en die dan wel krijgt bij import vind ik er ook niet uit zien.

- Niels
Mee eens maar ik koop toch liever een goede, volle import bak met boekjes dan in NL de hoofdprijs te betalen of te zoeken naar die spelt in een hooiberg. De markt voor mooi spul is gewoon groter buiten NL.
- PD power
Terug draaien kennen ze overal, die zgn waarborgen zoals NAP, zijn zo lek als een mandje, sterker nog heb zo ooit een geval op een presenteerblaadje gegeven, 2 aanbieders zelfde auto die ook 2 verschillende km standen aanboden, dit werd ook telefonisch bevestigd, plaats was Eindhoven, NAP, deed hier precies 0,0 mee......
Bij de "goedkopere" auto's wordt vaak de km stand in de ECU niet terug gezet, bij de duurdere auto's, wordt dit vaak ook "geregeld" , triest maar waar.
Een "bekende" auto kopen is vaak de enigste weerstand die je kunt bieden tegen dit fenomeen.
Vriend van mij importeerde via een gerespecteerd invoerder een duitse s3 met lekker alle opties en 35.000km op de tellerwerk en in de ECU, en compleet "kloppend" onderhoudshistorie.
Een jaar later, wordt ie puur door toeval banaderd op een meeting in Duitsland, door de vorige eigenaar, omdat die de auto herkend.
Die had hem verkocht met 162.000km .........
Hij heeft nog van alles geprobeerd, maar heeft zich er maar bij neergelegd.
Bij de "goedkopere" auto's wordt vaak de km stand in de ECU niet terug gezet, bij de duurdere auto's, wordt dit vaak ook "geregeld" , triest maar waar.
Een "bekende" auto kopen is vaak de enigste weerstand die je kunt bieden tegen dit fenomeen.
Vriend van mij importeerde via een gerespecteerd invoerder een duitse s3 met lekker alle opties en 35.000km op de tellerwerk en in de ECU, en compleet "kloppend" onderhoudshistorie.
Een jaar later, wordt ie puur door toeval banaderd op een meeting in Duitsland, door de vorige eigenaar, omdat die de auto herkend.
Die had hem verkocht met 162.000km .........
Hij heeft nog van alles geprobeerd, maar heeft zich er maar bij neergelegd.
- Youp
Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.Niels schreef:Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
- Ravin ///M
Probeer eens een 'originele nederlander' te vinden met alle opties aangevinkt. Die drie exemplaren worde zelden verkocht. In Duitsland bij een goede dealer of handelaar met alle boekjes erbij is beter zelfs dan hier in NL. Origineel NL betekent voor mij meestal 'weinig opties'.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Bij de E46 zit de KM stand ook in de lichtschakelaar. Deze is zeer moeilijk te programmeren. Alleen als de lichtschakelaar nieuw is, kan de dealer de km stand er opnieuw inzetten. Anders krijg je een temper dot op je dashboard.Youp schreef:Dan zal hij het wel van het CAS overnemen, of misschien nog wat anders. Een nieuwe sleutel inleren is namelijk ook niet zo'n ingewikkeld verhaal. Dat is zo gebeurd. Ergens in de auto zit een breintje waarmee de sleutel synchroniseerd.Niels schreef:Bij de E46 komt er een stip te staan wanneer de tellerstand in de sleutel anders is als de tellerstand op de teller unit. Dat kan een indicatie zijn echter iemand die echt snapt waar die mee bezig is past de sleutel ook even aan. Het lijkt me dus dat de sleutel apart van de teller van de km. stand wordt voorzien.Youp schreef:[Daarbij neemt de sleutel volgensmij inderdaad de tellerstand van het dashboard over. Maar met de diagnoseapparatuur kan je dieper gaan.
- Stefan van Elst
Misschien dat mensen ook liever een NL auto hebben ipv een Duitser door de taal op het infodisplay, zoals bij wat oudere Opels (Vectra B, Omega B, Astra F, etc)

Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Kijk bijvoorbeeld naar al die nieuwe platen op 190'ers die nu massaal geimporteerd worden.
Het klopt gewoon niet.
- Martin van der Zwaard
Het is duidelijk dat de meningen nogal verschillen.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet.
Mijn uit Dld gehaalde "importbak" bevalt me prima, of ie nu een nieuw kenteken heeft of niet.

- Tristan
Interesseert mij vrij weinig dat ik een bijna 25 jaar oude M3 rij met een vrij nieuw kenteken. Auto is of rijdt er niet anders door. 

- Martin van der Zwaard
Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heeft niks met gek in je pannetje te maken.spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders......
Er zijn ook mensen die liever geen originele NL-auto met een "1" of "2" op het kenteken.
-
Wat heeft zo'n 1 of 2t'je met schade verleden te maken dan?
- Ravin ///M
Gejat of kwijtgeraakt bij een ongeluk.
- Martin van der Zwaard
In het begin was het ook zo dat je een "1" kreeg als je nieuwe papieren aan moest vragen omdat je bijvoorbeeld een deel kwijt was.
Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.
Heeft dus niet zozeer met schade of diefstal te maken hoor.
-
Hij kan er toch ook gewoon afvallen? 
(Je kenteken)

(Je kenteken)
- Stefan van Elst
Om een 'nieuw kenteken op een oude auto' zou ik een auto niet laten staan, maar als er een identieke stond die wel origineel NL was zou ik die nemen.spykerboy schreef:no offense, maar als je daarop je koop baseert ben je in mijn optiek echt niet goed in het pannetje. alleen omdat het kenteken niet past dus koop je maar wat anders......Stefan van Elst schreef:Ook het feit dat je nieuwe kentekenplaten heb op een oude auto kan een rede zijn om voor een NL'er te gaan.
Het klopt gewoon niet.