Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Re: Aprisco cup Brilliant!!!! [algemeen Aprisco cup topic]

Bericht door Andre » 23 apr 2011, 14:12

Hier het filmpje waar wouter een officiele waarschuwing voor kreeg. Oordeel zelf!!!

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2011, 14:24

op dat moment snijd hij mij af met het gevolg dat hij zichzelf en mij bijna elimineert voor de race.

Zo ziet het er ook uit. Zo te zien doe je niets verkeerd Wouter.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 apr 2011, 14:27

Een ding durf ik met zekerheid over deze situatie te vertellen:

bij de Scuderia Hanseaat krijg je hier geen punten voor! :lol:

Rico, beetje bitch fight mag toch wel :wink:

Reind

Bericht door Reind » 23 apr 2011, 14:29

:hmmm: Was misschien niet nodig geweest. Hij was er al voorbij en had niet meer naar rechts moeten gaan.

Nu mijn filmpje :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 apr 2011, 14:33

Reind schreef::hmmm: Was misschien niet nodig geweest. Hij was er al voorbij en had niet meer naar rechts moeten gaan.

Nu mijn filmpje :df:
Nou ja, gezien het contact was ie er nog niet voorbij. Was ie er echt voorbij geweest dan was de move naar rechts, om de volgende bocht te verdedigen, wel de meest logische stap geweest. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen.

Jouw filmpje? Heb je wel opnames gemaakt?

Reind

Bericht door Reind » 23 apr 2011, 14:54

De exit van wouter was zoals te zien niet goed. Van Renselaars exit was beter en passerde he direct. Met gelijk vermogen houd dat in dat hij uit moet lopen en er dus voorbij is. Uitremmen kan alleen wanneer je naast zit.

Ik bedoel filmpje van Wouter in strijd met mij. Er moet een stukje zijn wat ergens bij de Bult begint en tot GT doorgaat. Ik weet niet of dat er fatsoenlijk opstaat? Ik reed er wel voorbij dus moet vast wel iets te zien zijn.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2011, 15:00

Hielke schreef: Rico, beetje bitch fight mag toch wel :wink:

Nee.

(streng hé :wink: )

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2011, 16:17

not guilty, tis duidelijk dat jij je lijn houd en die ander hem er gewoon heen drukt willens en wetens, jammer dat jij daar de dupe van werd.

Andre

Bericht door Andre » 23 apr 2011, 18:46

Reind

Filmpje is aan het renderen. Ik upload hem vanavond nog.

2fast4you

Bericht door 2fast4you » 23 apr 2011, 18:52

wat een gekke actie van die oranje auto

2fast4you

Bericht door 2fast4you » 23 apr 2011, 19:05

heb ook gehoord dat er iemand met een niet legale computer heeft gereden :banaan:

Reind

Bericht door Reind » 23 apr 2011, 19:24

Andre schreef:Reind

Filmpje is aan het renderen. Ik upload hem vanavond nog.

L@urens

Bericht door L@urens » 23 apr 2011, 22:10

Leuk om te lezen allemaal.

Waar moeten we denken qua kosten om een auto op de bouwen die voorin kan rijden?
En running cost? Banden/remmen?

Agenda is volledig op Assen?
(mooi in de buurt)

:df:

turbofries

Bericht door turbofries » 23 apr 2011, 22:53

@Wouter: Wat een vette aktie met die drift jonge! Toch wel wat geleerd met die E28 op Papenburg he!
Nog even over die oranje auto: Guilty. Sentence: :hammer:
Sikke

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2011, 00:08

L@urens schreef:
Waar moeten we denken qua kosten om een auto op de bouwen die voorin kan rijden?
En running cost? Banden/remmen?
Kan me niet voorstellen dat het veel scheelt met de Mazda mx5 cup. En het mooiste van alles, het hoge niveau van de rijders krijg je er in de competitie gratis bij :wink:

L@urens

Bericht door L@urens » 24 apr 2011, 00:22

Hielke schreef:Kan me niet voorstellen dat het veel scheelt met de Mazda mx5 cup.
Enige nadeel: die auto heb ik al :)
En het mooiste van alles, het hoge niveau van de rijders krijg je er in de competitie gratis bij :wink:
True. Een veld zo dicht bij elkaar is wel ultiem.

Knot

Bericht door Knot » 24 apr 2011, 00:25

Gaat er ruig aan toe zeg..... niet helemaal correct maar als je sneller bent wil je er voorbij dan kan zoiets gebeuren, afsnijden hoor er natuurlijk geheel in thuis, althans dat kan maar pas als je er helemaal voor zit.

L@urens

Bericht door L@urens » 24 apr 2011, 00:32

Knot schreef:Gaat er ruig aan toe zeg..... niet helemaal correct maar als je sneller bent wil je er voorbij dan kan zoiets gebeuren, afsnijden hoor er natuurlijk geheel in thuis, althans dat kan maar pas als je er helemaal voor zit.
Afsnijden zoals hierboven hoort nooit en als je er voorbij bent dan is het geen afsnijden meer, maar lijn kiezen.
Maar goed, kan in schattingsfout geweest zijn. Rechtsachter is niet de meest zichbare hoek als je met HANS rijdt. :bag:

Tom V

Bericht door Tom V » 24 apr 2011, 03:00

L@urens schreef:
Knot schreef:Gaat er ruig aan toe zeg..... niet helemaal correct maar als je sneller bent wil je er voorbij dan kan zoiets gebeuren, afsnijden hoor er natuurlijk geheel in thuis, althans dat kan maar pas als je er helemaal voor zit.
Afsnijden zoals hierboven hoort nooit en als je er voorbij bent dan is het geen afsnijden meer, maar lijn kiezen.
Maar goed, kan in schattingsfout geweest zijn. Rechtsachter is niet de meest zichbare hoek als je met HANS rijdt. :bag:
Inschattingsfout lijkt me niet reëel aangezien hij er al twee keer eerder tegenaan rijdt op dat korte stuk. Als je dat niet merkt is er toch iets aan de hand...

2fast4you

Re: Aprisco cup Brilliant!!!!

Bericht door 2fast4you » 24 apr 2011, 10:39

Reind schreef:Was voor mij ook een zeer geslaagde eerste wedstrijd van het seizoen. Ik had een beetje een valse start. Afgelopen winter de auto helemaal opnieuw opgebouwd en tijdens de laaste DF trackday op Assen had ik de shakedown. Loopt in de derde ronden mijn motor in de soep :bag: En de afstelling was nog lang niet naar wens.

Auto was afgelopen dinsdag pas weer klaar dus ik ging niet vol vertrouwen de wedstrijddag in. Is de motor wel goed?, krijg ik de weglliging wel goed?, zit alles wel perfect in elkaar?

Begon niet echt lekker in de VT. Maar reed toch de 5de tijd. Viel dus niet tegen maar er zat veeel onbalans in de auto. Aanremmen was echt een uitdaging en extreem veel onderstuur bij het insturen van rechter bochten. QF de 7de tijd, niet helemaal wat ik ervan verwacht had maargoed, kijkend naar de competitie en de onbalans niet eens zo slecht. En ik ben daarnaast meer een racer dan tijdrijder. Voor race 1 toch maar een nieuw setje banden halen, waren ze gewoon op :bag: Hopelijk haalde ik het einde van de dag met dit setje :hmmm:

Race 1:
Doelstelling was puur uitrijden en als het effe kan in de top vijf. Al snel duidelijk dat mijn motor op temperatuur veel vermogen verliest. Kachel op heet en standje 4 :oops: Oliekoeler voor het weekend was qua tijd niet meer te doen. Jammer want dat scheelt een hoop. Aan het eind van de race kon ik me toch weer melden bij de kopgroep. Van Renselaar en Wouter waren in heftig gevecht waardoor ik kon aansluiten. Heel heftig gevecht gehad met Wouter wat ik persoonlijk iets te lomp vond maargoed (moeten hele mooie beelden van zijn!!). Ben Wouter twee/drie keer voorbij gegaan maar op de rechte stukken kwam hij er net zo vrolijk weer voorbij :bag: Om schade te voorkomen de aanval gestaakt. Want zo lomp ging het.

Tussen de race 1 en race 2 de auto uitgewogen. Zat 70kg verschil in links/rechts voor :bignews: . Het spul een stuk in de goede richting gezet en met een goed gevoel aan race 2 begonnen.

Race 2:
3de plek was een prima uitgangspositie. Eerste 5 ronden waren helemaal super. Auto voelde veel beter aan en motor had ook nog het juiste vermogen. Heerlijk gestoeid met Andre. 3 dik over de rechte stukken :df: . Maar zoals verwacht werd de motor te heet en werd ik eenvoudig ingehaald op de rechte stukken. Aan het eind van de race weer sterk terug gekomen en als 2de geeindigd. Uiteindelijk 3de wegens straf (0,2 te snelle pitstop). Door uitwegen was ik gewoon 0,5 sneller per ronde.

Heb nu al weer zin de volgende race. Andre rijd erg sterk en is op dit moment de man to beat. Ben benieuwd of ik met wat aanpassingen bij hem in de buurt kan komen (of er voorbij).

Kortom: Het is gewoon een super cup met extreme mooie battles maar toch ook respect.
En wie o wie word kampioen?
ik weet wie er kampioen word andre en wout

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2011, 10:51

als ze de boel heel houden en geen wedstrijden uitvallen dan wellicht :df:

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2011, 11:24

Nou zo makkelijk is het niet. Maar dat is juist mooi.

Hier race 1

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 apr 2011, 11:44

Andre schreef:Hier het filmpje waar wouter een officiele waarschuwing voor kreeg. Oordeel zelf!!!

Als Wouter in die oranje E36 reed dan was die waarschuwing terecht :bag: :wink: Door die drift van Wouter had van Renselaar al een betere exit uit de Strubben. Kwestie van laat remmen einde Veenslang en je bent er voorbij. Geheel onnodig deze actie imho. Als je dan waarschuwingen wilt uitdelen dan tenminste voor beide auto's.....

Reind

Bericht door Reind » 24 apr 2011, 12:02

Niels schreef:
Andre schreef:Hier het filmpje waar wouter een officiele waarschuwing voor kreeg. Oordeel zelf!!!

Als Wouter in die oranje E36 reed dan was die waarschuwing terecht :bag: :wink: Door die drift van Wouter had van Renselaar al een betere exit uit de Strubben. Kwestie van laat remmen einde Veenslang en je bent er voorbij. Geheel onnodig deze actie imho. Als je dan waarschuwingen wilt uitdelen dan tenminste voor beide auto's.....
Beide auto's hebben hiervoor ook een waarschuwing gehad!

Reind

Bericht door Reind » 24 apr 2011, 12:08

Andre schreef:Nou zo makkelijk is het niet. Maar dat is juist mooi.

Hier race 1

Super filmpje Andre. Wel vreemd dat iedereen eraf ging bij de Bult (ikke ook) maar van Renselaar niet?!?Duidelijk te zien dat een aantal auto's goed in het vermogen zitten. Dat Wouter de laatste 4 ronden nogal veel in het midden van de baan rijd komt omdat ik ernaast zit :D Ik heb vannacht gedroomd van 5pk extra :df:

Plaats reactie