Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Snipe

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Snipe » 08 apr 2011, 16:11

Dat ze duurder zijn dan ze waren is een feit, maar dat ze goedkoper zijn dan veel vergelijkbare banden is ook een feit. Dan kun je natuurlijk 'uit principe' deze banden niet kopen omdat ze duurder zijn geworden, maar als je dan eindigt bij een band die nog duurder is schiet je jezelf in de voet. Dat kan ook de bedoeling niet zijn.

Maar goed, voor die 195/50/15 is het misschien ook een wat ander verhaal als voor de 911 van Andre. In 195/50/15 is namelijk nauwelijks iets fatsoenlijks te krijgen en kom je al snel uit op Semperit, Bridgestone Turanza, Linglong of andere troep.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 apr 2011, 16:16

Hielke schreef:
Snipe schreef:
Hielke schreef:Je hoeft alleen maar een straatband te vinden die de martelingen van een trackday aankan. Veel zijn er niet maar als je als DF gebruiker de koppen bij elkaar steekt vind je ze wel.
Ik heb op die ouwe 306 GTI van me banden in 195/50/15. Die Federals kosten 106 euro. Het lijkt me niet echt duur, eerlijk gezegd. Hoewel er nu ook wel aardig mee te rijden is met achterbanden van een of ander obscuur flutmerk, waardoor je met je FWD dwars door elke bocht kan.
Is misschien ook niet echt duur maar het gaat om het principe. Door het importeurschap te verwerven en de koppen met andere importeurs bij elkaar te steken worden die krengen tov wat ze geweest zijn te duur. En voor die paar seconden winst zijn semi's niet heilig. Ik zou niet op dagelijkse basis met het afrolgeluid van die dingen kunnen leven. Daarom zeg ik, als er straatbanden zijn die extreem gebruik goed verdragen, dan is dat toch ook een optie.

+1 Daarom heb ik ook voor Yokohama AD08 gekozen, lekker zacht compound en super veel grip, doen het super op het circuit en smeren niet zo snel als een echte straatband.
Afbeelding

En nog goedkoper ook..
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m12b1600s690p0" onclick="window.open(this.href);return false; €131,- voor 205/45/16 (voorband van de Exige)

Niet om meneer Klapband tekort te doen, maar wel de DF members op alternatieven wijzen..

Michel P

Bericht door Michel P » 08 apr 2011, 16:22

Dan is de keus niet moeilijk Hans, top merk of B merk voor een te hoge prijs........ Federal was juist erg goed omdat de prijs enorm laag was........

De achterband voor de Exige is amper duurder http://camskill.co.uk/products.php?plid=m12b1600s665p0" onclick="window.open(this.href);return false; € 136,--

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 08 apr 2011, 16:26

Semislicks zijn geen noodzaak maar als ze "spot" goedkoop zijn is de extra grip leuk.

Nu iemand een monopolie heeft en de prijzen opdrijft is het leuke ervan af.
In het buitenland zijn ze nog steeds goedkoop.

Het is niet erg als iemand rijk wil worden maar niet over mijn rug. Ik moet ook werken voor mijn geld en als ik het weg wil geven heb ik wel een ander goed doel.

Lang leve internet, moeten importeurs toch eens hun ogen voor open doen.
Eerst Toyo, Nu Federal.

Remmie : ik reageer vanavond even op je pm.

Hans R

Bericht door Hans R » 08 apr 2011, 16:27

Is ook een mooi setje voor jou Michel :wink:

Hans R

Bericht door Hans R » 08 apr 2011, 16:34

Emiel schreef:Semislicks zijn geen noodzaak maar als ze "spot" goedkoop zijn is de extra grip leuk.

In het buitenland zijn ze nog steeds goedkoop.

Het is niet erg als iemand rijk wil worden maar niet over mijn rug. Ik moet ook werken voor mijn geld en als ik het weg wil geven heb ik wel een ander goed doel.

Lang leve internet, moeten importeurs toch eens hun ogen voor open doen.
Eerst Toyo, Nu Federal.

Remmie : ik reageer vanavond even op je pm.
De tussenhandel wordt vanwege het internet op termijn toch uitgeschakeld ook in de autoindustrie..
Je ziet het nu al gebeuren in mijn handel..

Rupie

Bericht door Rupie » 08 apr 2011, 16:34

Emiel schreef:Semislicks zijn geen noodzaak maar als ze "spot" goedkoop zijn is de extra grip leuk.

Spijker op zijn kop.

Emiel

Bericht door Emiel » 08 apr 2011, 16:56

Hans, Internet brengt goeds maar maakt ook veel stuk.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 apr 2011, 17:26

Andre schreef:Ik reed dus ook met Re50a en was verbazend goed op het circuit en zo zullen er vast nog wel meer banden zijn die redelijk goed op circuit zijn en die gewoon door de reguliere bandenhandel te koop zijn.
Daar hoef ik geen semi s voor wat door importeurs wordt dichtgetimmerd en dikke prijzen erop.
RE050A (XL) kan redelijk was gebruik verdragen idd, en doen het op straat ook goed imho. Zitten bij mij op de meeste straatauto's, qua compromis voor mij top.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 08 apr 2011, 17:40

RVV schreef: *De afhaalchinees is 5 euro duurder geworden.. ik betaal nu elke week 5 euro extra = 260 euro meer aan de afhaalchinees.

*Benzine is duurder geworden.. ik tank elke week 30 euro meer dan vorig jaar.. voor dezelfde benzine betaal ik op jaarbasis 1500 euro meer..

*De bakker heeft zijn halfjes wit 25 cent duurder gemaakt.. met 7 broden in de week betaal ik per jaar 91 euro meer voor hetzelfde brood.

*Ik lees in de krant dat de supermarkten weer de prijzen verhogen ivm hogere grondstofprijzen en distributieprijzen.. ik weet nu al dat ik elke week gemiddeld 20 euro voor dezelfde boodschappen het komende jaar ga betalen.. zomaar 1000 euro verder.. voor exact dezelfde boodschappen..
Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk een mooie service is van DF om deze band aan te bieden (hoewel het nog mooier zou zijn als er zowel goedkopere als duurdere alternatieven aangeboden zouden worden). Maar wat je hierboven schrijft is natuurlijk grote onzin. Omdat andere producten duurder worden moeten we het dus zomaar accepteren dat een band 'even' bijna 50% duurder wordt? Als ik er zo makkelijk over zou denken, dan was ik wel heel snel van mijn centen af... Maar het is natuurlijk ieders goed recht om wel of niet te kiezen voor deze band.

Maar ach, ik denk dat Federal hier later zelf ook nog wel achter komt. De band begon eindelijk een beetje bekender te worden geloof ik, dus wat betreft het verhaal van niet de juiste doelgroep die aangesproken werd was denk ik een beetje een voorbarige conclusie van Federal. We hebben zelf nu ook sinds eind vorig jaar de Federal onder de wagen liggen en voor de oude prijs was het gewoon een leuke band, maar toch een stuk minder dan bijvoorbeeld een R888. Denk niet dat wij voor deze prijs weer voor de Federal gaan, dan gaan we liever op zoek naar een goedkoper alternatief of gewoon weer de toyo/kumho semislick.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2011, 17:47

Hans, hoe zouden die Ventus S1 evo K107 205/45 ZR16 87W XL 4PR het onder jou auto doen?
ik lees ook goede ervaringen en testen (niet onder exige ofzo hoor maar meer de grotere monsters) over de Hankook Ventus V12 evo en de ventus S1 evo...en nog goedkoper ook die maat kost 107,-euro NL

Afbeelding

das de S1

Emiel

Bericht door Emiel » 08 apr 2011, 17:54

Gtrene : De federal was een leuke goedkope semi slick. Nu is het een overpriced b merk. Zijn vast goede alternatieven inderdaad.

Rvv,

87 euro naar 170 euro is geen paar tientjes, dat is hufterig.

Europa en positionering : UK valt binnen EU en is toch aanzienlijk goedkoper. Vraag me af waar nog meer. Spoedig eens in Spanje gaan informeren.

Je noemt Prins en Klapband in 1 zin, je zet precies de juiste bij elkaar. Wat Prins met Toyo deed doet Klapband schijnbaar met Federal.

Leuke service , maar verder klopt het niet. Eigenlijk zelfs zonde dat DF dergelijke praktijken stimuleert. Geld maakt koning blijkbaar.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2011, 18:04

Emiel schreef:Leuke service
Zo is het volgens mij ook bedoeld. Je kunt banden kopen, maar dat kun je ook ergens anders doen; bij de bandenboer op de hoek, in Spanje, in Engeland en waar je maar wil. Maar ik denk niet dat de bandenboer uit Spanje die een tientje goedkoper is je er ook een trackday-service bij geeft. Zo heeft alles weer voor- en nadelen. Je moet het ook niet groter maken dan het is.

Emiel

Bericht door Emiel » 08 apr 2011, 18:14

rvv, misschien heeft sinterklaas nog matrassen nodig inderdaad. Weet alleen niet hoe je daar nu opeens op komt.
Wat ik zei, Het is leuk voor DF , maar ergens klopt het niet wat de importeur flikt. Dan kun je hand boven zijn hoofd houden of denken aan je portomonnee. Is niet negatief naar DF maar kritische geld besparende noot naar DF leden.

Snipe : 4x 100 euro of 4x 200 euro is gewoon het dubbele door graaierij. Er zit in Purmerend een motorbanden handel die ook autobanden kan laten komen.Geen problemen met garantie en betere prijzen.

Zo en nu is het weekend, morgen mijn goedkope federals ophalen bij een NL banden bedrijf.
Laatst gewijzigd door Emiel op 08 apr 2011, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2011, 18:15

dacht laat ik nog eens bij die trackday site kijken DLD

http://www.pro-track.de/rennreifen/fede ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

staat er nog wel...is wel een stuk goedkoper als die prijzen nog gelden.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2011, 18:23

Emiel schreef:Snipe : 4x 100 euro of 4x 200 euro is gewoon het dubbele door graaierij. Er zit in Purmerend een motorbanden handel die ook autobanden kan laten komen.Geen problemen met garantie en betere prijzen.

Zo en nu is het weekend, morgen mijn goedkope federals ophalen bij een NL banden bedrijf.
Dat zeg ik. Je kan ze via DF kopen of ergens anders. Ik zie niet zo goed waar alle drukte over is, maar misschien komt dat omdat ik zelf de goedkoopste nodig zou hebben als ik ze zou bestellen. Die kosten 106 euro. Dan kan ik moeilijk gaan doen met een motormannetje in Purmerend, maar met zo'n bedrag van 106 euro kun je ook weer geen vermogens besparen. Moet ik ook nog eens verzendkosten betalen of naar Purmerend rijden, terwijl ik ze als ik via DF bestel ze zo bij een trackday in de kofferbak kan gooien.
Als ik een dikke vette megabandenmaat had, zou ik misschien ook even gaan shoppen.

Maar wat je zegt, het is weekend. De zon schijnt. Biertje uit de ijskast. Veel leuker dan een verhitte discussie over een paar tientjes besparen, als je het mij vraagt.

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 18:28

Ik moet zeggen dat ik in deze emiel toch gelijk moet geven.

Je hebt met je product een bepaalde markt aangeboort. Het is geen a kwaliteit maar voor de prijs wat ze kosten is het een prima alternatief. Nu zien ze de verkoop omhoog gaan en denken nu kan de prijs omhoog. Dan is de band ineens niet zo intressant meer en zijn er andere alternatieven.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 08 apr 2011, 18:33

Als dat klopt (en het klinkt logisch :mrgreen: ), dan merkt Federal dat snel genoeg toch? Als de prijs x2 gaat, maar de vraag valt met meer dan de helft weg, dan zal Federal ook nog wel een keer gaan nadenken over haar prijsstelling.

Rustig wachten dus :-)

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 18:38

Klinkt gek wat ik nu zeg. Maar als ik een race cup zou organiseren dan zou ik dat gewoon met straatbanden doen die bij elke banden boer op de hoek verkrijgbaar zijn. Wat kan het schelen als ze 3 sec langzamer over een ronde doen.

JP

Bericht door JP » 08 apr 2011, 19:43

Straatbanden tegen een leuke prijs zal Cees Klapband toch ook wel kunnen leveren?

Remmie

Bericht door Remmie » 08 apr 2011, 19:48

Ja, top service van DF. zeer leuk initiatief.

Maar over de belachelijk prijsstijging (bijna dubbel) :
jullie begrijpen hopelijk wel dat voor niet iedereen het weggelegd is om
"even" 600 euro voor setje bandjes neer te leggen terwijl dat voorheen voor 350 euro kon.
Want zoals al aangegeven is, alles wordt duurder ook de brandstof voor een trackday.
Je kan niet in iedereen ze portomonnee kijken.

Voorbeeld:
Ik ga nu de bandjes kopen voor 600 euro, kost me dus 250 euro meer dan 2 maanden geleden.
Kan ik toch net niet DF@ zandvoort betalen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 08 apr 2011, 20:13

Hoe kan iemand nu Klapband heten?
In 1815 bestonden toch nog geen banden, laat staan klapbanden?
Heel vreemd verhaal :hmmm:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 apr 2011, 20:17

Van Kees Koning verbasterd naar Kees Klapband, blijkbaar noemt ie zichzelf nu ook al zo op zijn site :lol:

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2011, 21:02

Wat een discussie. En dat op een forum waar zelf veel ondernemers zitten.
Als die band te duur is geworden tov het gebodene dan verkopen ze em minder.
Alsof je alles moet onderbouwen wat er te koop is.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 apr 2011, 21:08

Tom schreef:Wat een discussie. En dat op een forum waar zelf veel ondernemers zitten.
Als die band te duur is geworden tov het gebodene dan verkopen ze em minder.
Alsof je alles moet onderbouwen wat er te koop is.
+1

Gesloten